Naisen pakaralihaksen treenaus miestä varten

Naisen pakaralihaksen treenaus miestä varten

ViestiKirjoittaja Joiku » 22.01.2014 05:52

Koska nainen itse ei näe peppuaan, niin hän treenaa pakaralihaksia vain miestä varten. Kukaan ei treenaa peppuaan vain itseään varten.
Sanoo, kahvakuulavalmentaja Kukkalaakso.

Minä en onneksi erikseen treenaa persettäni. Kaikki treenaus mitä teen on vain itseäni varten.
Joiku

Re: Naisen pakaralihaksen treenaus miestä varten

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.01.2014 11:03

Itse treenaan niin ammatillisista kuin terveydellisistä syistä. Tavallaan "collateral damagena" treenaamisen tulokset tuntuvat viehättävän joitakin naisia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.01.2014 11:09

Entä me, jotka emme ole koskaan jalallammekaan astuneet kuntosaliin?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2014 11:30

Eivät joogitkaan astu kuntosaliin (yleensä). Tosin ovat vain miehiä en tiedä. Muutamia vuosia sitten tuotiin julki tutkimus, jonka tulosten mukaan naisen (noin 70-vuotiaan muistaakseni) reisilihaksen paksuus oli korrelaatiossa vanhuusiän kuolleisuuden kanssa. Siis mitä paksummat reidet, sitä positiivisempi elinajanodote. Yleneensä pakaran vahvuuden treenaaminen lisää myös reisien vahvuutta ja paksuutta. Harva siellä salilla ihan pelkkää pakaraa jyystää. Pakarat vahvistuvat ns. kyykyillä eli istuma-asentoon siirtyminen ilman tuolin käyttöä vahvistaa pakaroita ja reisiä. Niitä taas tarvitaan (kuten myös muita keskivartalon lihaksia) liukastumisten ehkäisemiseksi ja tasapainon parantamiseksi. Lonkkaluun murtuma ja siitä seuraava keuhkokuume on ainakin ollut aikoinaan eräs vanhojen naisten yksi yleisimmistä kuolinsyistä. En tiedä, onko vanhojen rouvien salilla käynti vähentänyt tuota riskiä.

Urheilijoista ainakin pyöräilijät ja pikajuoksijat omaavat kohtalaisen suuret pakaralihakset. Ilmeisesti kyseisissä nopeutta ja voimaa vaativissa lajeissa suurista pakaralihaksista on hyötyä. Sen sijaan joogaajalla pakarat "kutistuvat"(, jos henkilö on aiemmin omannut suuret pakaralihakset). Siellä keskitytään muihin avuihin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.01.2014 11:38

Hilppa kirjoitti:Eivät joogitkaan astu kuntosaliin (yleensä). Tosin ovat vain miehiä en tiedä. Muutamia vuosia sitten tuotiin julki tutkimus, jonka tulosten mukaan naisen (noin 70-vuotiaan muistaakseni) reisilihaksen paksuus oli korrelaatiossa vanhuusiän kuolleisuuden kanssa. Siis mitä paksummat reidet, sitä positiivisempi elinajanodote....
Lihavointi minun

Elinikäennustemittarini viisari pompsahti juuri 120:een.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2014 13:14

Minä kuntoilin yhteen aikaan niin paljon, että minulla oli kuulantyöntäjän vartalo. Teinköhän jotakin väärin?

Kyllästynyt, miksi et käy kuntosalilla?
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.01.2014 13:19

Rane kirjoitti:Minä kuntoilin yhteen aikaan niin paljon, että minulla oli kuulantyöntäjän vartalo. Teinköhän jotakin väärin?

Kyllästynyt, miksi et käy kuntosalilla?

Siellä on peilejä.
En liioin ole kovin liikunnallinen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2014 13:45

Kyllästynyt, eikö pitäisi kuitenkin kokeilla edes yhden kerran?
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.01.2014 13:51

Rane kirjoitti:Kyllästynyt, eikö pitäisi kuitenkin kokeilla edes yhden kerran?

Miksi? Eivät ne peilit sieltä minnekään katoa, eikä yksi kerta muutenkaan mihinkään vaikuttaisi - kuin korkeintaan negatiivisesti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2014 14:04

Miksi pitäisi käydä salilla? Kun muutkin käyvät? Siellä on jotakin kivaa? Hyvä tuoksu? (No ei mielestäni ja ovat aika likaisia, siis vähemmän viehättäviä, paikkoja monet.) Voisihan vaikka kävellä metsässä ja kiipeillä puissa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 22.01.2014 14:14

Minusta on ainakin mukavaa käydä kuntosalilla kaverin kanssa. Käyn kyllä vähän liian harvoin. Peilejä siellä on, ja ovatko naurutalosta vai mistä, kun minäkin näytän kuntosalin peilissä pahemmalta kuin missään muualla. Onhan se yksi harrastus muiden joukossa, ja ei mitenkään paha. Minulle tuli kerran liian rankan kuntosaliharjoittelun jälkeen migreeni. Sen jälkeen olen ottanut rennommin, levännytkin laitteiden välillä. Vesipullo kannattaa ottaa mukaan. Kevyt kuntosaliharjoittelu auttaa minulla ristiselkäkipuihin. Salilla voisi varmaan kuunnella musiikkia kuulokkeilla samalla kun jumppaa, jos muuten tuntuu tylsältä. Kaipa se on sallittua.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2014 17:05

Treenaako täällä muuten joku miestä varten?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 22.01.2014 17:35

Tai treenaako joku mies naista varten?

Minusta miehen tiukkaa hauista on mukava katsoa ja sikspäkkiä. Jos mun miehellä olisi kaljamaha, en varmaan sitä voisi sietää.
Joiku

ViestiKirjoittaja Maaria » 22.01.2014 18:17

En käy kuntosaleilla. En treenaa pakaralihaksiani erityisemmin.
Kyllähän sekin tosin on eräänlaista treeniä kun, hölkkää ja pyöräilee tai kävelee paljon.

En joogaa pakaroillani joten, sekään ei vahvista.

Kuntosalit eivät kai vain ole mun juttu. Kyllähän se varmaan on ihan kiva ja
terveellinen harrastus.
Maaria

ViestiKirjoittaja Joiku » 22.01.2014 20:10

No en minäkään käy just kuntosalilla. Sinne on liian pitkä matka. Mulla tulee lihaksia ihan arkiliikunnasta ja luonnossa liikkumisesta.
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2014 21:42

Painoharjoituksissa ei välttämättä tarvitse kuntosalia.

Asuintalojen kellareissa voi olla sopivia tiloja puntinnostoon ym.
Kotona voi käyttää omaa ruumista painona.

Muistakaa jalat!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2014 21:43

Joo. "Seinällä istuminen" on ihan tehokasta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2014 21:51

Mm. puolapuita on kotikäyttöön, ja sopii hyvin sisustukseen ja ehkä seksiinkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 22.01.2014 23:11

Hilppa kirjoitti:Miksi pitäisi käydä salilla? Kun muutkin käyvät? Siellä on jotakin kivaa? Hyvä tuoksu? (No ei mielestäni ja ovat aika likaisia, siis vähemmän viehättäviä, paikkoja monet.) Voisihan vaikka kävellä metsässä ja kiipeillä puissa.

Pääasia kai että jotenkin liikkuu. Sali sopii mulle kun se on aika helppo paikka saada liikuntaa. En jaksa metsissä kävellä tuntitolkulla.
Trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.01.2014 23:30

Ymmärrän, että lihaskunnon ylläpitäminen edistää ja ylläpitää terveyttä, mutta miksi juuri pakaralihaksia pitäisi (miestä/miehiä varten) treenata?
Kyllästynyt

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista