Perheen päästä perheen hännäksi

Re: Perheen päästä perheen hännäksi

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.01.2014 23:44

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvin karkumatka ja kieltäytyminen kantamasta vastuuta omista sanoistaan

Meitä on monia, jotka sinun ymmärryskykysi mukaan kieltäydymme kantamasta vastuuta omista sanoistamme. Käsityksesi mukaan olemme kivittäneet sinua, ja kiviä viskottuamme livistäneet karkuun - vuosien varrella. Ja vuosien varrella olet moneen kertaan tehnyt selväksi, että kieltäydymme kantamasta vastuuta omista sanoistamme; mitä ne sanat tarkasti ja totuudenmukaisesti kerrottuina lienevätkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 01:21

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvin karkumatka ja kieltäytyminen kantamasta vastuuta omista sanoistaan

Meitä on monia, jotka sinun ymmärryskykysi mukaan kieltäydymme kantamasta vastuuta omista sanoistamme. Käsityksesi mukaan olemme kivittäneet sinua, ja kiviä viskottuamme livistäneet karkuun - vuosien varrella. Ja vuosien varrella olet moneen kertaan tehnyt selväksi, että kieltäydymme kantamasta vastuuta omista sanoistamme; mitä ne sanat tarkasti ja totuudenmukaisesti kerrottuina lienevätkään.

Täsmälleen.
Ainoa kauneusvirhe viestissäsi on sana "lienevätkään". Terminä se on vähättelevä ja kielii siitä, että sinun mielestäsi (mm.) sinä, et olisi kieltäytynyt kantamasta vastuuta omista sanoistasi.
Kuitenkin juuri sinä olet kärkipaikalla listassa jossa nuo vastuutaan välttelevät ovat. Sinulla kun on tapana kieltäytyä vastaamasta, kieltäytyä pyytämästä anteeksi, kieltäytyä poistamasta perättömiä väitteitäsi - ja kuitata kaikki yritykset saada sinulta vastauksia tai tarkennuksia sanalla "OK".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.01.2014 02:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et ole oikea henkilö arvioimaan olenko minä uhri vai en.

Hyvä juttu, jos et pidä itseäsi (avuttomana) uhrina, vaikka sinusta taas kerran tuntuukin tällaiselta: kivellä päähän, ja sitten karkuun.

Kahvin käytöshän on juuri tuota - ja sinä häntä siinä tuet ja yllytät.

Kahvin karkumatka ja kieltäytyminen kantamasta vastuuta omista sanoistaan (= "kivellä päähän") ei tee minusta avutonta, enkä ymmärrä millä logiikalla sinä tuollaista päättelet.

Mitä paskapuheita täällä levitetään kaikenmaailman karkumatkoista ja kivistä? Juurihan näistä(kin) asioista käydään hyvinkin intensiivistä keskustelua Kyllästyneen päiväkirjassa!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 06:06

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et ole oikea henkilö arvioimaan olenko minä uhri vai en.

Hyvä juttu, jos et pidä itseäsi (avuttomana) uhrina, vaikka sinusta taas kerran tuntuukin tällaiselta: kivellä päähän, ja sitten karkuun.

Kahvin käytöshän on juuri tuota - ja sinä häntä siinä tuet ja yllytät.

Kahvin karkumatka ja kieltäytyminen kantamasta vastuuta omista sanoistaan (= "kivellä päähän") ei tee minusta avutonta, enkä ymmärrä millä logiikalla sinä tuollaista päättelet.

Mitä paskapuheita täällä levitetään kaikenmaailman karkumatkoista ja kivistä? Juurihan näistä(kin) asioista käydään hyvinkin intensiivistä keskustelua Kyllästyneen päiväkirjassa!

Ei mitään paskapuhetta vaan toteamus sinun vastauksestasi Mirrille jossa ilmoitat aikomuksestasi olla vastaamatta esittämiini kysymyksiin.

"Kiivasta keskustelua" käydään, muttet sinä ole esittämiini kysymyksiin sielläkään vastannut, joten "kivellä päähän, ja sitten karkuun" -periaatetta näytät noudattavan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 14.01.2014 07:19

Näytät tuota vielä elossa korisevan, ei niin kovin lujasti se kivi osunut.
Ettekö osaa kunnolla heittää vai onko Vihreän pää kovempaa laatua.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 10:56

joku kirjoitti:Näytät tuota vielä elossa korisevan, ei niin kovin lujasti se kivi osunut.

Ihan yksityiskirjoittajana pyydän, että jätät minut rauhaan.
En ole tietääkseni sinulle mitään tehnyt, joten ole ystävällinen ja noudata tavanomaisia hyviä käytöstapoja.

Mutta jos sinulla on esittää jotakin valittamista siitä miten olen moderaattorina toiminut, perusta sille oma ketjunsa tai ota yhteyttä yksityisviesteillä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.01.2014 11:02

joku kirjoitti:Näytät tuota vielä elossa korisevan, ei niin kovin lujasti se kivi osunut.

Miten pystyt kirjoittamaan ja kehtaat kirjoittaa noin vihamielisen kirjoituksen toisesta kirjoittajasta, ei ole perusteltavissa millään lailla. Onko käyttämällesi aggressiiviselle kirjoitukselle jokin peruste? Ja vaikka mielestäsi peruste olisikin, ei noin pidä kirjoittaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2014 11:37

Luultavasti suljen tämän ketjun tänään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 11:46

Psykopatologia kirjoitti:Luultavasti suljen tämän ketjun tänään.

Jos suljet, Kahvi voi vetäytyä vastaamisen vastuusta, eikä tämä(kään) asia tule koskaan selväksi. Asian ottaminen puheeksi myöhemmin saa vihan lankeamaan minun niskaani, vaikka Kahvi on perättömät (halventavat ja loukkaavat) väitteet esittänyt eikä ole niitä perustellut tai perunutkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 14.01.2014 12:09

Kyllästynyt kirjoitti:

En ole tietääkseni sinulle mitään tehnyt, joten ole ystävällinen ja noudata tavanomaisia hyviä käytöstapoja.

Mutta jos sinulla on esittää jotakin valittamista siitä miten olen moderaattorina toiminut, perusta sille oma ketjunsa tai ota yhteyttä yksityisviesteillä.

Eihän tämä sun ketjusi ole, ja kun sie jauhat paskaa ketjun aiheen ohi, saan kai miekin jauhaa.

Olen miekin usein pyytänyt, että jättäisit mut rauhaan mutta et ole jättänyt. Siehän olet mode, voisitko laittaa niin etten sun tekstejäsi näen. Mielummin olisin niitä lukematta.
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2014 12:10

Tämän ketjun pääteema on aloitusviestin mukaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 14.01.2014 12:11

Psykopatologia kirjoitti:Luultavasti suljen tämän ketjun tänään.

Mitä sitten jos tämän ketjun suljet, Vihreä Kyllästynyt jatkaa jauhamistaan jossain toisessa ketjussa.
Ei kai voi olla niin, että tuo häirikkö saa sotkea kaikki ketjut mitkä haluaa.
Miksi et sille sano, että sen pitää jauhaa päiväkirjassaan?
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.01.2014 12:33

Ko. sivuteema on jo päiväkirjoissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 12:35

joku kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Eihän tämä sun ketjusi ole, ja kun sie jauhat paskaa ketjun aiheen ohi, saan kai miekin jauhaa...

Paskaa voit jauhaa jos niin haluat tehdä, mutta sinulla ei ole lupaa tai oikeutta käydä kenenkään kimppuun tai usuttaa toisiakin kirjoittajia "kiviä heittelemään".
joku kirjoitti:... Olen miekin usein pyytänyt, että jättäisit mut rauhaan mutta et ole jättänyt...

Mitä! Missä minä olen muka sinun kimppuusi käynyt - ja missä asiassa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 12:59

Psykopatologia kirjoitti:Tämän ketjun pääteema on aloitusviestin mukaan.

Siihen olen pyrkinyt.
En pidä mielekkäänä sitä, että tämän ketjun otsikon aihetta käsitellään päiväkirjassani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.01.2014 13:27

Kyllästynyt kirjoitti:Kuitenkin juuri sinä olet kärkipaikalla listassa jossa nuo vastuutaan välttelevät ovat. Sinulla kun on tapana kieltäytyä vastaamasta, kieltäytyä pyytämästä anteeksi, kieltäytyä poistamasta perättömiä väitteitäsi - ja kuitata kaikki yritykset saada sinulta vastauksia tai tarkennuksia sanalla "OK".

Lyhyemmin sanottuna tuo ehkä voitaisiin tiivistää niin, etten suostu tottelemaan sinua ja toteuttamaan tahtoasi, sekä annan sinun olla mielin määrin loukkaantunut aina halutessasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.01.2014 13:36

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kuitenkin juuri sinä olet kärkipaikalla listassa jossa nuo vastuutaan välttelevät ovat. Sinulla kun on tapana kieltäytyä vastaamasta, kieltäytyä pyytämästä anteeksi, kieltäytyä poistamasta perättömiä väitteitäsi - ja kuitata kaikki yritykset saada sinulta vastauksia tai tarkennuksia sanalla "OK".

Lyhyemmin sanottuna tuo ehkä voitaisiin tiivistää niin, etten suostu tottelemaan sinua ja toteuttamaan tahtoasi, sekä annan sinun olla mielin määrin loukkaantunut aina halutessasi.

Ei, viestini sisältöä ei voi tiivistää tuollaiseksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.01.2014 14:47

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Näistä kliseisistä shoppailutavoista vielä:

Olen antanut itseni ymmärtää, että naisten ja miesten ostostavoissa on se ero, että naisille se tuotteiden ostoaikeissa (ja joskus muuten vaan) tutkiminen ja ehkä itse ostostapahtuma on se "tärkeä juttu" - kun taas miehille sen halutun/tarvittavan jutun saaminen on ylipäätään ostamisen pointti...

Aivan sama molemmilla. Objektit vain ovat eri. Eivät naiset osta itselleen miesten farkkuja eivätkä miehet naisten farkkuja (yleensä). Mutta anna sinä Kahvi itsesi ymmärtää aivan mitä itse haluat.

Voi hyvinkin olla, että olen väärässä; kun en itse tunne pienintäkään intohimoa shoppailuun, niin en ole myöskään perehtynyt aiheeseen kuin vain pintapuolisesti.

On toki niitäkin, joille jo pelkkä kaupassa oleminen on enemmän tai vähemmän ahdistavaa. Ehkä siellä olevien muiden ihmisten vuoksi, ehkä jostain muista syistä tms. Oman hataran kokemuspohjan mukaisesti näkisin, että miehissä on on tämmöisiä tapauksia ehkä selvästikin enemmän kuin naisissa.

Mutta kuten sanoin jo, niin kukin shoppailkoot tai jättää shoppailematta ihan vapaasti, oli syyt mitkä tahansa - ei ole minulta pois. Kunhan pohdiskelen ääneen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 14.01.2014 14:59

Joskus on lähes välttämätöntä saada puoliso tai sitten joku muu kaveriksi ostoksille. Minä en selviä yksin esim. Ikeassa. Onneksi eksä on käyttänyt minua siellä. Hän on ollut suureksi avuksi tavaroiden etsimisessä varaston hyllyistä ja niiden kuskaamisessa. Olen tarjonnut hänelle sapuskat palkaksi vaivannäöstä. Toivottavasti saan häneltä apua jatkossakin.
Rane

ViestiKirjoittaja Lette » 14.01.2014 15:40

Psykopatologia kirjoitti:asenteita, että tasa-arvo tarkoittaa jotenkin oudosti naisten ylivaltaa tms.

Ajateltu ylivalta ei kuitenkaan julkisesti juuri näy.

Miehet saattavat kokea naisten tasa-arvopyrkimykset uhkana esimerkiksi omalle
auktoriteetilleen. Tämän tapaista ilmiötä on esiintynyt työyhteisöissä, esimerkiksi
seurakunnissa, sen jälkeen, kun naispappeus hyväksyttiin.

Asiaa on tuotu esille televisiossa ja lehdissä; jotkut miespapit eivät ole suostuneet
alttaripalvelukseen naispappien kanssa. Naispapit ovat kertoneet sukupuoleensa
kohdistuneesta törkeästä kielenkäytöstä, muistan ilmaisun "mitäs on housussasi?

Kotkassa eräs seurakunnan työntekijä aviopari kieltäytyi hoitamasta tehtäviään,
silloin kun naispapilla oli saarna vuoro. Kirkkoherra yritti ratkaista ongelman järjestelyillä,
mikä onnistui jonkin aikaa. Lopulta kirkkoherra sai ylemmiltään huomauksen asiasta ja
seurakuntatyöntekijät joutuivat eroamaan.
Lette

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa