Säätysi?

Re: Säätysi?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.01.2014 04:33

Hilppa kirjoitti:Ei minun tarvitse keskustella Psykopatologian kanssa sinun välitykselläsi Mirri, vaan voin aivan hyvin suoraan kysyä kysymykseni Psykopatologialta Psykopatologia-palstalla, jolla minulla on kirjoitusoikeus, yhtäläinen muiden kirjoittajien kanssa. En tarvitse kysymyksiini sinun välitystoimintaasi, koska itsellinen yksilö olen. Sitäpaitsi tulkitsen Psykopatologian vastanneen kysymykseeni.

Aivan. En tiedä miksi halusit keskustella Psykopatologian kanssa toisten lukijoiden välityksellä, kun olisit voinut kysyä asiaa suoraan häneltä.
Mitä rakentavaa Psykopatologia näkee Niklaksen LUOKKA –KONEessa?

On sinun virheesi, että minä tulkitsin sinun kyselevän asiaa palstalaisilta ja päätin hämmästellä kysymyksen sisältämää väitettä. Kysymyksestä päätellen et keskustele suoraan foorumin ylläpitäjän kanssa, vaan esität kysymyksesi väitteineen kaikkien palstan lukijoiden mietittäväksi. Suora ja kohdennettu kysymys olisi kuulunut näin: Psykopatologia, mitä rakentavaa (sinä) näet...?
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 09.01.2014 05:41

Ja koska tämä on yleinen foorumi eikä kenenkään maksettu yksityisterapiatunti, niin kaikki voi mielensä mukaan vastata mihin kysymykseen haluaa.
Joiku

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.01.2014 14:56

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Ei minun tarvitse keskustella Psykopatologian kanssa sinun välitykselläsi Mirri, vaan voin aivan hyvin suoraan kysyä kysymykseni Psykopatologialta Psykopatologia-palstalla, jolla minulla on kirjoitusoikeus, yhtäläinen muiden kirjoittajien kanssa. En tarvitse kysymyksiini sinun välitystoimintaasi, koska itsellinen yksilö olen. Sitäpaitsi tulkitsen Psykopatologian vastanneen kysymykseeni.

Aivan. En tiedä miksi halusit keskustella Psykopatologian kanssa toisten lukijoiden välityksellä, kun olisit voinut kysyä asiaa suoraan häneltä.

Miksi harjoitat tuota välittämistäsi? Epäiletkö, että Psykopatologia ei ymmärrä kysymystä, koska sinä et sitä ymmärrä?
Mirri kirjoitti:
Mitä rakentavaa Psykopatologia näkee Niklaksen LUOKKA –KONEessa?

On sinun virheesi, että minä tulkitsin sinun kyselevän asiaa palstalaisilta ja päätin hämmästellä kysymyksen sisältämää väitettä. Kysymyksestä päätellen et keskustele suoraan foorumin ylläpitäjän kanssa, vaan esität kysymyksesi väitteineen kaikkien palstan lukijoiden mietittäväksi. Suora ja kohdennettu kysymys olisi kuulunut näin: Psykopatologia, mitä rakentavaa (sinä) näet...?

Kyllä minä tiedän, miten suora kysymys kuuluu. Joskus kuitenkin epäsuora kysymys on paikallaan, koska sen verran ihmetystä herätti, mitä rakentavaa LuokkaKONEesta olisi löydettävissä. Toistaiseksi kysymykseen ei ole löytynyt muuta vastausta kuin Psykopatologian tässä ketjussa mainitsema huumori. Mitä humoristista/huvittavaa sinä Mirri tunsit LuokkaKONEen testiä tehdessäsi ja vastauksia lukiessasi?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.01.2014 17:31

Hilppa kirjoitti: Joskus kuitenkin epäsuora kysymys on paikallaan, koska sen verran ihmetystä herätti, mitä rakentavaa LuokkaKONEesta olisi löydettävissä. Toistaiseksi kysymykseen ei ole löytynyt muuta vastausta kuin Psykopatologian tässä ketjussa mainitsema huumori. Mitä humoristista/huvittavaa sinä Mirri tunsit LuokkaKONEen testiä tehdessäsi ja vastauksia lukiessasi?

Se lisäksi, että luokkakone (Kuukausiliitteen oivaltavine kuvineen) on hauska, se herättää ajatuksia ja keskustelua. Parhaalla tahdollanikaan en onnistu löytämään testistä mitään sellaista, joka muokkaisi asenteita kovempaan ja materialistisempaan suuntaan; päinvastoin mielestäni luokkakone (ja Kuukausiliitteen kansikuva) pikemminkin herättelee.
Tuntemani humoristisuus/huvittavuus on sen verran henkilökohtaista, että hymyilen itsekseni, enkä jaa sitä täällä. Muuta kuin sen Herlineihin viitanneen Kuukausiliitteen kuvan osalta... Nythän tiedämme millainen ihminen Koneen menestyksen on luonut, joten menestyksessä ei liene mitään kadehdittavaa. Minua hauskuuttaa pelkkä ajatuskin, että joku oikeasti haikailisi itselleen rikkautta niin järkyttävän kovalla hinnalla kuin se on saatu.

Jännä juttu tämä, että sama asia - ja sama kuva - voidaan nähdä niin eri tavoin, ja löytää siitä jopa vastakkaisia asioita kunkin lähtökohdista riippuen.

Hilppa, kerro sinä mitä tarkoitat rakentavalla. Se on monitulkintainen sana, jota kaikki eivät välttämättä ymmärrä samalla tavoin. Jos jokin asia ei mielestäsi ole rakentava, onko se silloin hajottava, vai jotakin muuta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.01.2014 22:54

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Joskus kuitenkin epäsuora kysymys on paikallaan, koska sen verran ihmetystä herätti, mitä rakentavaa LuokkaKONEesta olisi löydettävissä. Toistaiseksi kysymykseen ei ole löytynyt muuta vastausta kuin Psykopatologian tässä ketjussa mainitsema huumori. Mitä humoristista/huvittavaa sinä Mirri tunsit LuokkaKONEen testiä tehdessäsi ja vastauksia lukiessasi?

Se lisäksi, että luokkakone (Kuukausiliitteen oivaltavine kuvineen) on hauska, se herättää ajatuksia ja keskustelua. Parhaalla tahdollanikaan en onnistu löytämään testistä mitään sellaista, joka muokkaisi asenteita kovempaan ja materialistisempaan suuntaan; päinvastoin mielestäni luokkakone (ja Kuukausiliitteen kansikuva) pikemminkin herättelee.
Tuntemani humoristisuus/huvittavuus on sen verran henkilökohtaista, että hymyilen itsekseni, enkä jaa sitä täällä. Muuta kuin sen Herlineihin viitanneen Kuukausiliitteen kuvan osalta... Nythän tiedämme millainen ihminen Koneen menestyksen on luonut, joten menestyksessä ei liene mitään kadehdittavaa. Minua hauskuuttaa pelkkä ajatuskin, että joku oikeasti haikailisi itselleen rikkautta niin järkyttävän kovalla hinnalla kuin se on saatu.

Jännä juttu tämä, että sama asia - ja sama kuva - voidaan nähdä niin eri tavoin, ja löytää siitä jopa vastakkaisia asioita kunkin lähtökohdista riippuen.

Hilppa, kerro sinä mitä tarkoitat rakentavalla. Se on monitulkintainen sana, jota kaikki eivät välttämättä ymmärrä samalla tavoin. Jos jokin asia ei mielestäsi ole rakentava, onko se silloin hajottava, vai jotakin muuta?

Kunnioitan oikeuttaisi huumorisi ja naurun syiden selittämättä jättämistäsi, mitäpä se minulle kuuluu. En vain ymmärrä, mitä nauramista tai ilon aihetta LuokkaKONE antaa. Minusta on myös tässä ketjussa on esitetty, että olisin huumorintajuton. Sen vuoksi kysyin, koska en kykene ymmärtämään nauramisen syytä tässä yhteydessä. En vain pysty näkemään mitään hauskaa ihmisten luokittelemisessa, itsen luokittelemisessa tai muiden testiulosten esitelyssä. En ryhdy selittämään sinulle, mitä tarkoitan rakentavalla, koska mielestäni kyse on tuiki tavallisesta ilmaisusta, mikä ei selittämistä kaipaa. Jos se on mielestäsi monimerkityksinen tai käsittämätön ilmaisu tässä ketjussa, en voi sille mitään, mutta toivon, että sinäkin lopettaisit "rakentavaa"-sanasta tivaamisen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.01.2014 23:11

Hilppa kirjoitti:En ryhdy selittämään sinulle, mitä tarkoitan rakentavalla, koska mielestäni kyse on tuiki tavallisesta ilmaisusta, mikä ei selittämistä kaipaa. Jos se on mielestäsi monimerkityksinen tai käsittämätön ilmaisu tässä ketjussa, en voi sille mitään, mutta toivon, että sinäkin lopettaisit "rakentavaa"-sanasta tivaamisen.

En tietääkseni ole tivannut, vaan kysynyt - pyytänyt sinua kertomaan mitä sana sinulle merkitsee.
Mutta ehkä on noin kuin sanoit: sana rakentava on niin tuiki tavallinen ilmaisu, ettei se kaipaa selittämistä. Kaikki lukijat ymmärtävät mitä tarkoitit kysellessäsi rakentavuuden perään, joten mitäpä sitä selittämään tai tarkentamaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 10.01.2014 04:12

Onhan tämä rakentava keskustelu.
Vai oletko Hilppa ja me muut kuusi päivää vain paskaa jauhaneet?
Joiku

ViestiKirjoittaja Maaria » 10.01.2014 17:08

Minä olen suorastaan Von... melkein aatelia. Kumppanina olen tietysti
eliittiä.
Maaria

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet