joku kirjoitti:Kyllä ne nyt on ihan kaikille, siitä nyt on turha väitellä. Sinä et tainnut tietää mikä kumariini on ja sotkit asiaan krumeluurit.
Olen aina Venäjällä syönyt borssikeiton smetanalla ja piirakalla, en minkään pikkupullan kanssa.
Hilppa kirjoitti:joku kirjoitti:Kyllä ne nyt on ihan kaikille, siitä nyt on turha väitellä. Sinä et tainnut tietää mikä kumariini on ja sotkit asiaan krumeluurit.
Olen aina Venäjällä syönyt borssikeiton smetanalla ja piirakalla, en minkään pikkupullan kanssa.
Aivan kuten rohvessori haluaa, vai dosenttiko hän.
Hilppa kirjoitti:Meidän perheessä raesokeri on ollut pikkupullien koriste aina. Niin kauan kun muistan, lapsuudestani alkaen raesokeri koristi pikkupullia. Ei mitään suurta määrää. Pieni ripaus vain. Se oli vähän niin kuin sydämen asia.
joku kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Meidän perheessä raesokeri on ollut pikkupullien koriste aina. Niin kauan kun muistan, lapsuudestani alkaen raesokeri koristi pikkupullia. Ei mitään suurta määrää. Pieni ripaus vain. Se oli vähän niin kuin sydämen asia.
Niin se ei siis ollut normaali pikkupulla vaan kuten sanoit se on koristeltu pikkupulla. Esim. voipulla ei ole normaali pulla vaan koska siihen laitetaan voita ja sokeria päälle, sitä sanotaa voipullaksi.
Ainakin meillä, jos menee leipomon kahvilaan ja tilaa pikkupullan, he kysyy otatko ihan tavallisen pullan vai raesokerilla koristellun pullan tai mantelikuorutteisen pullan jne. Kun sen listan kuuntelee loppuun voi sanoa että otan ihan tavallisen pikkupullan ja sellaisen saa eikä siitä ole mitään kumruleita.
Perkele että pitää esittää hienoa, kun ei voi vaan sanoa koristeita.
Hilppa kirjoitti:Mikä on pullakuolemien osuus muista kuolemista?
Rane kirjoitti:Millainen on sokeriton kampanisu? Miten niitä tehdään ja ovatko hyviä?

joku kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mikä on pullakuolemien osuus muista kuolemista?
Otan osaa suruusi mutta en sentäs sen takia poistu ketjusta joka on romulaatikossa.
Mun äitini kuoli hyvin pikaisesti mutta toivottavasti en häntä sentäs ala romulaatikossa muistelemaan ja pullakuolemissa.
Tai miksei voisikin. Taisi 'äiti syödä siellä mökissään kampanisua viimisenä päivänä. Se kun ei pitänyt krumeleista ja leipoi aina sokerittomia kampanisuja mökkieväiksi. Mie enempi pidin korpuista.
Mutta ei niitä mulle erikseen alettu mökille ostamaan vaan piti syöd kampanisuja. Nykysin otan evääksi korppuja. Net on hyvä kun kastaa teehen mutta kampanisu ei sopinut teehen vaan kahviin ja kun en juo kahvia, niin lapsuusmuisto äidistäni on sangen ankea.
Mirri kirjoitti:Rane kirjoitti:Millainen on sokeriton kampanisu? Miten niitä tehdään ja ovatko hyviä?
Ovat hyviä. Lappilainen perinneherkku, kuten tästä linkistä selviää:
http://blogit.yle.fi/puoliseitseman/kampanisu
Edesmennyt anoppini oli lappilainen, joten hän niitä aina teki. Onneksi olen kahvin juoja; teen juojana varmaan olisin minäkin joutunut tyytymään korppuihin ihanien kampanisujen sijaan. Koska olin niin kova juomaan kahvia, anoppi toi kampanisuja usein tuliaisiksikin. Se oli mukava tuliainen; eihän aitoja lappilaisia kampanisuja etelästä saa.
Hilppa kirjoitti:Heti ensiviestistäsi tajusin, kuka olet, ja millaisen historian pitkäaikaisena nettikiusaajana omaat.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Heti ensiviestistäsi tajusin, kuka olet, ja millaisen historian pitkäaikaisena nettikiusaajana omaat.
Historia on siitä mielenkiintoinen juttu, että se harvoin on ainoa ja koko totuus, ja lisäksi se kirjoitetaan aina uusiksi. Vähän sama asia kuin, että mikä on yhdelle vapaustaistelua on toiselle terrorismia - tarkastelukulmasta riippuen.
Niinpä en menisi vannomaan, että on olemassa jotakin pitkäaikaista nettikiusaajahistoriaa...
joku kirjoitti:Ja mut oli helppo tunnistaa, koska en yrittänytkään olla kukaan muu kuin itseni.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Heti ensiviestistäsi tajusin, kuka olet, ja millaisen historian pitkäaikaisena nettikiusaajana omaat.
Historia on siitä mielenkiintoinen juttu, että se harvoin on ainoa ja koko totuus, ja lisäksi se kirjoitetaan aina uusiksi. Vähän sama asia kuin, että mikä on yhdelle vapaustaistelua on toiselle terrorismia - tarkastelukulmasta riippuen.
Niinpä en menisi vannomaan, että on olemassa jotakin pitkäaikaista nettikiusaajahistoriaa...
No sinun kohdallasi voitaisiinkin puhua ilkeilyn laajan oppimäärän meriittilistasta.

Helmenkalastaja kirjoitti:Ei millään lailla. Laiskuuttani jätin sen siihen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa