Lämpöistä joulun aikaa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Lämpöistä joulun aikaa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.12.2013 21:54

Mirri kirjoitti:Pinja, mukava kuulla, että ajattelet asian noin.

Mutta mukava on lytätäkin, vai kuinka?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.12.2013 22:12

Sitä varmaan voisit kysyä hiljaa itseltäsi; tuskin sitä asiaa muilta tarvitsee ruveta kyselemään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.12.2013 23:00

Psykopatologia kirjoitti:Äskettän Pinja ilmaisi "syyllisyytensä" siitä, että hän ei pysty
olemaan foorumilla entiseen malliin koirajuttujen ym. vuoksi.

Aktiivista osallistumista ei dellytetä keneltäkään.

Kiva olisi kuitenkin, jos rekisteröityneet silloin ja tällöin - ei
kuitenkaan vältämättä aina ja sillä välilläkin - ilmoittelisivat
olemassaolostaan.

Päiväkirjojen lukeminen vaatii rekisteröitymisen, joten olisi aivan kohtuutonta vaatia rekisteröityneiltä lukijoilta aktiivista osallistumista.

Siitähän tässä oli alunperin kysymys: Pinja katsoi oikeudekseen osoittaa mieltään GAD:lle, joka ei Pinjan mielestä 'kanna korttansa kekoon', kun ei kirjoittele täällä aktiivisesti, lukee vain.

Psykopatologia ylläpitäjänä olisi voinut kertoa Pinjalle, että täällä voi ja saa olla rekisteröityneenä (päiväkirjojen) aktiivisena lukijana. Ehkä Pinja ei ole ymmärtänyt, että täällä on osio, jonka lukeminen vaatii rekisteröitymisen.
Miksi foorumin ylläpitäjä salli sen, että GAD joutui niin pahasti lytätyksi; sitä en ymmärrä enkä hyväksy. Olisiko syynä ollut se, että ylläpitäjän mielestä lyttääminen on mukavaa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 27.12.2013 23:50

Eiköhän Pinja ole saanut jo rangaistuksensa ja ottanut opikseen. Luulen, että GAD on sen verran viisas ihminen, että tietää, etteivät ihmiset aina tarkoita sitä mitä sanovat. Pinja on pyytänyt anteeksi, eikä vain tavan vuoksi, vaan hän todella tuntuu katuvan tekoaan.

Minulla on joskus huono omatunto siitä, jos luen, enkä kirjoittele mitään pitkään aikaan. Sitten minä aina päätän kirjoitella oikein paljon korvaukseksi.
Rane

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 27.12.2013 23:58

Samaa mieltä kuin Rane.
Minusta kiusaamisen kriteerit alkavat täyttyä. Ehkä ovat täyttyneet jo aikoja sitten.
On kohtuutonta, että todennäköisesti vahingossa sanotusta pulauksesta jatketaan ja jatketaan...
Varsinkin kun anteeksipyyntökin on ilmeisesti esitetty.

Otan pois viimeisimmän asiaa koskevan viestini.
Se olisi voinut jäädä minulta kirjoittamatta.

Anteeksi Pinja siitä viestistä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.12.2013 00:02

Samat ajatukset kuin Ranella ja Valkosiivellä. (Minkä näkökannan olen aiemmin tuonut jo ilmikin.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.12.2013 00:07

Toivottavasti Psykopatologiakin ajattelee asian noin, eikä kaatele bensaa liekkeihin niiden alkaessa sammua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2013 00:20

Joo, olisin voinut estää Pinjan enemmän lyttäämisen;
eihän se ole mukavaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.12.2013 00:21

Minä aivan selkeästi vastasin Ranen ja Valkosiiven viesteihin, jotka viittasivat Mirri sinun viestiisi. En ylläpitäjän sinua Mirri koskeviin havaintoihin ole ottanut kyseisessä viestissäni kantaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.12.2013 00:25

Psykopatologia kirjoitti:Joo, olisin voinut estää Pinjan enemmän lyttäämisen;
eihän se ole mukavaa.

Olisitko voinut estää GAD:n enemmän lyttäämisen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2013 00:27

Hän sai oikeastaan vain yhden iskun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maaria » 28.12.2013 00:31

Olen sitä mieltä,että jos ihminen pyytää anteeksi
Niin peli on vihellettävä poikki.
Valkosiipi kirjoitti asiaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.12.2013 00:41

Psykopatologia kirjoitti:Hän sai oikeastaan vain yhden iskun.

Sinä ylläpitäjänä et ole millään lailla tuonut julki, että hänen saamansa isku olisi mielestäsi väärin. Mitä olisi tapahtunut, jos - ylläpitäjänä - olisit kertonut, ettei moinen iskeminen ole tällä foorumilla sopivaa eikä hyväksyttävää, eikä etenkään joulutoivotuksissa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.12.2013 01:11

Haluan tässä vielä tuoda yhden asian esille: minulle jouluaatto ja joulu on yhdentekeviä juhlia, ne eivät merkkaa minulle mitään. Minulle joulu on jo vuosia ollut merkityksettömän tuntuinen. Jos itselleni ei toivotettaisi joulua, Se olisi samantekevää, enkä ottaisi sitä millänsäkään, en tiennyt, että joulu voi merkitä teille niin suurta ja tärkeää. En ymmärtänyt sitä, että joulu voi olla jollekin kaikki kaikessa, koska minulle se ei ole.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.12.2013 01:17

Pinja kirjoitti:Haluan tässä vielä tuoda yhden asian esille: minulle jouluaatto ja joulu on yhdentekeviä juhlia, ne eivät merkkaa minulle mitään. Minulle joulu on jo vuosia ollut merkityksettömän tuntuinen. Jos itselleni ei toivotettaisi joulua, Se olisi samantekevää, enkä ottaisi sitä millänsäkään, en tiennyt, että joulu voi merkitä teille niin suurta ja tärkeää.

Joulun vietosta voisi olla ehkä vertaistuessa vaikka oma aloitus, jos sellainen kiinnostaa. Minullekaan joulu ei merkitse ja sen vuoksi haluaisin puhua siitä jossain muualla kuin tässä ketjussa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.12.2013 01:28

Pinja, hyvä, että olet viisastunut tästä kokemuksesta. Joulu on monille ihmisille erittäin tunneherkkää aikaa; kenelle mistäkin syystä. Joulu voi olla ainoa vuotuinen juhla, joka on hirmuisen täynnä tunnelatauksia.
Luulen, että jollakin tavoin sinäkin olet tiennyt ja ymmärtänyt tämän asian ennen tätä episodia; muuten tuskin olisit hoksannut vastata hyvän joulun toivotukseen toivottamalla surullista joulua.

Hyvän joulun vastakohta usein on juuri surullinen joulu; ei huono tai paha joulu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.12.2013 02:00

Mirri kirjoitti:

Sinä ylläpitäjänä et ole millään lailla tuonut julki, että hänen saamansa isku olisi mielestäsi väärin. Mitä olisi tapahtunut, jos - ylläpitäjänä - olisit kertonut, ettei moinen iskeminen ole tällä foorumilla sopivaa eikä hyväksyttävää, eikä etenkään joulutoivotuksissa?

Paremmin oppi näin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.12.2013 06:09

Pinja kirjoitti:Haluan tässä vielä tuoda yhden asian esille: minulle jouluaatto ja joulu on yhdentekeviä juhlia, ne eivät merkkaa minulle mitään. Minulle joulu on jo vuosia ollut merkityksettömän tuntuinen. Jos itselleni ei toivotettaisi joulua, Se olisi samantekevää, enkä ottaisi sitä millänsäkään, en tiennyt, että joulu voi merkitä teille niin suurta ja tärkeää. En ymmärtänyt sitä, että joulu voi olla jollekin kaikki kaikessa, koska minulle se ei ole.
''

Silti olet täällä aloitellut monta jouluketjua

viewtopic.php?f=16&t=11129

'http://psykopatologia.keskustelu.info/viewtopic.php?f=16&t=11123

Onkohan vielä lisää sun jouluketjusasi. Ihan PAKKO laittaa jouluradio päälle vaikka luulisi ettei jouluihminen just sitä kanavaa kuuntele. :D :D :D :D :D

Nää sun selittelysi näyttää moniin uppoavan ja susta ollaan jo tekemässä marttyyria ja sua muka kiusataan. '
Mitenkä mulle on syntynyt GADIn kanssa kirjoittelusta ettei se ole sulle antanut anteeksi? Mietti ainakin pitkään viitsiikö avata edes sun viestiä.
Aivan sama mitä mieltä me muut olemme mutta, jos et saa anteeksi, olet tehnyt niin ison mokan, ettei siinä enää mitkään tekosyyt auta.

ps korjasin linkkiä
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.12.2013 06:14

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Paremmin oppi näin.

Kyllä varmasti oppi eikä ensi jouluna toivota hyvää joulua tällä foorumilla.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.12.2013 06:37

Mirri kirjoitti:Pinja, hyvä, että olet viisastunut tästä kokemuksesta. Joulu on monille ihmisille erittäin tunneherkkää aikaa; kenelle mistäkin syystä. Joulu voi olla ainoa vuotuinen juhla, joka on hirmuisen täynnä tunnelatauksia.
Luulen, että jollakin tavoin sinäkin olet tiennyt ja ymmärtänyt tämän asian ennen tätä episodia; muuten tuskin olisit hoksannut vastata hyvän joulun toivotukseen toivottamalla surullista joulua.

Hyvän joulun vastakohta usein on juuri surullinen joulu; ei huono tai paha joulu.

Aivan ja minun jouluni on aina surullinen joulu ja siihen liittyy läheisten kuolemat. Siksi minusta tuntui, kun toivottettiin surullista joulua, että toivottiin jonkun kuolemaa.
Jos tässä sallitaan näitä tekosyitä kiusaamiseen, sillä sitähän Pinjan tekstikin oli, niin voin minäkin aloittaa selittelyt miksi olen näin tässä ketjussa kirjoittanut.

Minä olen kiusaaja mutta niin on myös Pinja. Minä en siltä anteeksi pyydä, koska se ei ole sitä ansainnut.
Joiku

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko