Mirri kirjoitti: Nykyisen pätevyysmääritelmän mukaan psykoterapiasuuntauksesta ja 'koulukunnasta' riippumatta erityistason (ET) psykoterapeuttikoulutus kestää 3-5 vuotta
Siis niitä muutaman päivän kestäviä kursseja kolmen vuoden aikana muutaman kerran: (4 x 4) + (6 x 2) + (2 x 3) = 34 päivää = n. 1kk? Sen lisäksi "Vaativan erityistason perheterapeutin antama yksilötyönohjaus (vähintään 100 tuntia) ja sukupuutyöskentelynä toteutettava koulutuspsykoterapia (200t)" Korvaako tuo vaativan erityistason perheterapeutin antama yksilötyönohjaus oman psykoterapian? Mitä on tuo sukupuutyöskentelynä toteutettava koulutuspsykoterapia?
Ei tämä minulle mikään elämän ja kuoleman kysymys ole, mutta kirkon sivuilla painotetaan keskustelujen
sielunhoidollista luonnetta. Epäilyttävää.
Mirri kirjoitti: Monien terveydenhuollon ammattilaisten mielestä juuri perheterapia on monipuolisin ja monikäyttöisin psykoterapiamuoto
En tiedä, mutta minua vähän häiritsee, jos esimerkiksi (uskovainen) lähihoitaja ilman minkäänlaista viralliseksi psykoterapeutiksi pätevöittävää koulutusta kertoo potilailleen antavansa psykoterapiaa. Tällaiseen olen törmännyt. Väittelyssä siitä, että onko hän psykoterapeutti vai ei, jäin toiseksi.
Korjaus: Lisätty viimeinen kappale.
Viimeksi muokannut Rane päivämäärä 23.12.2013 16:47, muokattu yhteensä 2 kertaa