Joululahjat

Joululahjat

ViestiKirjoittaja Maaria » 12.12.2013 18:38

Siskoni ehdotti että tekisimme tänä jouluna käsin itse joululahjat.
Ongelma on tapauksessani se, että askartelu ei ole vahvimpia puoliani
enkä osaa neuloa.

Teettekö itse jouluahjoja vai ostatteko kaikki?
Onko ideoita siitä, mitä tekisin näin kömpelönä?
Maaria

Re: Joululahjat

ViestiKirjoittaja Rane » 12.12.2013 19:15

Ei taida olla oikein muotia antaa itseään joululahjaksi esimerkiksi siivouksen tekemiseen tai sellaiseen. Minä kyllä arvostaisin käytännön apua joskus, eikä sitä ole aina niin helppoa saada, ainakaan ihan ilmaiseksi.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.12.2013 00:20

Tee siskolle runo. Kirjoita se kauniille paperille ja koristele.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.12.2013 01:32

Rane kirjoitti:Ei taida olla oikein muotia antaa itseään joululahjaksi esimerkiksi siivouksen tekemiseen tai sellaiseen. Minä kyllä arvostaisin käytännön apua joskus, eikä sitä ole aina niin helppoa saada, ainakaan ihan ilmaiseksi.

Muotia tai ei, mutta oman työpanoksen ja/tai osaamisen tarjoaminen jollekin tarvitsijalle on oikein hyvä joululahjaidea.

Kiitos vinkistä. Minulla jo väikkyy mielessäni yksi siivousta kaipaileva keittiö... :)
Mirri

ViestiKirjoittaja haller » 13.12.2013 02:05

Ostan lahjat ja kortit kaupoista. En osaa tekstiilitöitä. Peruskoulussakin olin teknisessä työssä eli puu- ja metallihommissa.
Nekin taidot ovat kyllä jo ruostuneet, mutta faijan aputyttönä osaan olla, mut se ei enää huvita, kun näin kolmekymppisenä on muutakin puuhaa kuin autotallissa hääräily.
Yritän kuitenkin, että joululahjoissani olisi jokin ajatus eli, että lahjat miellyttäisivät sekä minua ja, että niiden saajaa. Joulukortit valitsen niiden ulkonäön mukaan. Tänä vuonna lähti läheisille Muumi-kortteja ja tuttaville tonttukortteja. En kuitenkaan koita vihjata, että tuttavani olisivat tonttumaisia. :)
Itse muuten luulin vielä aikuisiälläkin Muumeja jonkinlaisiksi virtahevoiksi, kun niissä on samaa näköä. No, sit mulle kerrottiin, et Muumit ovat vaan satuhahmoja, eikä niiden tarkoitus ole muistuttaa mitään eläinlajia. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Maaria » 14.12.2013 20:51

Yksi vaihtoehto on tosiaan ostaa joku kaunis kovakantinen vihko
ja kirjoittaa sinne runoja. En tarkoita synkkiä "haluan kuolla"-runoja,
vaan sellaista pehmeää ajateltavaa mm. luontokuvauksia.

Pienenä askartelin vessapaperirullasta Janosek-nuken mummille, joka
ilahtui ikihyviksi.
En kuitenkaan usko saman tepsivän äitiini tänä jouluna.

Ensin sitä ajattelee, ettei osta kellekään.
Sitten kun H-hetki lähenee juoksee kaupoissa tukka putkella
ja hermoilee itsensä kuoliaaksi.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.12.2013 22:06

Noin saattaa käydä. Toisaalta vanheneminen on siitä hyvä asia, että turha kohkaaminen vähenee. Osaa tyytyä vähempään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.12.2013 22:43

Ostan kaiken valmiina.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.12.2013 09:51

Radiossa lapsilta kysyttiin tontuista ym; "oletteko nähneet tonttuja ikkunan takana?" (ovat).
"Mitä ne siellä ikkunan takana tekevät?" Katsovat onko ollut kiltti. "Miksi täytyy olla kiltti?"
Jotta saisi lahjoja.

Eivät lapset tajunneet kiltteyden syvempää olemusta, että se on sisäinen imperatiivi (Kant),
tai jotta menestyisimme ja kauan eläisimme maan päällä (Luther).

Mutta eihän Eskokaan ymmärtänyt aiviolliton syvempää tarkoitusta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Yleistä ja ajankohtaista