Tämmöisen väitteen heitän eli esimoderoinnullaa nettifoorumilla kiusaaminen onnistuu helpommin kuin tämmöisillä foorumeilla.
Kun mode saattaa olla useampi ja ketjuja useita, eivät modet välttämättä tiedä mitä tapahtuu toisissa ketjuissa tai eivät välitä.
Esim. vaikka puhuu itselleen jostain vaikeesta asiasta ketjussa, siihen vastataan asiallisesti, koska on moderoidut vastaukset.
Mutta vaikean asian voikin lyödä kiusaukseksi toisessa ketjussa, kun ottaa sen esiin muka yleisenä asiana. Kun siihen menee vastaan ja kertoo loukkaantuneessa viestistä, kun juuri asian kerroin henkilökohtaisena asiana toisessa ketjussa, niin vastausta ei julkaistakaan koska se loukkaa tätä kiusaajaa muka.
Minulle kävi juuri noin, eikä eka kertaa. Ja kun kysyin miksei vastaustani julkaista, sanoi mode ettei mun pidä lukea ketjua mikä aiheuttaa minulle selvästi pahaa oloa.
Kiusaajan tyyli oli tämä "En puutu kenenkään adoptointiin erikseen, yleisesti olen sitä mieltä---" ja minä olin juuri toisessa ketjussa kirjoitellut itselleni vaikeaa asiaa adoptoinnista. Hän ei voinut tulla minun ketjuuni puhumaan adoptoinnista.
Eikö tuo ole pahinta nettikiusaamista kun sitä vielä suojelee mode.
ps. lisäsin vähän