Vähennän terapiakäyntejäni

Vähennän terapiakäyntejäni

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 19:24

Aion seuraavalle vuodelle tiputtaa terapiakäynnit 10:stä 8:saan kertaan. Kun se autotilnne tuli mieleen, pääsin asioiden käsittelyssä niin pitkälle, että moni tapahtuma elämässäni selittyy sillä. Mietittävää ei siis ole enää niin paljoa, kun ei tarvitse keksiä niille tapahtumille selityksiä. Toinen syy on se, että vähennys tasapainottaa olotilaani ja ongelmien käsittely toivottavasti tulisi keskittymään vain terapiatunneille. Samalla vähentyy ylimääräisten pelkojen kehkeytyminen.
Pinja

Re: Vähennän terapiakäyntejäni

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.12.2013 20:18

Missä ajassa olet tähän asti käynyt kymmenen kertaa? Vuodessa?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 20:34

Tammikuussa tulee 7. vuosi täyteen terapiaa; kolme ekaa vuotta kävin 8 kertaa kuussa ja 4 vuotta 10 kertaa kuussa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.12.2013 20:57

Ok. Minulla terapia on tiettyinä viikonpäivinä, joten kertamäärät kuukaudessa vaihtelevat.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 21:04

Mikä sun vuosikertojen määrä on?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 21:51

Ihanne mun kohdalla olisi se, että kaikki ongelmien käsittelyt jäisivät terapiaan etten yhtään itse yrittäisi enää yksin. Terapeutin kanssa sitten miettisin niitä asioita.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.12.2013 22:03

Käyn itse asiassa analyysissä eli neljä kertaa viikossa 40 viikkoa vuodessa. Tekee siis noin 160 kertaa vuodessa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 22:20

Teetkö niinä päivinä kuin sinulla ei ole terapiaa ajattelutyötä ongelmiesi ratkomiseksi? Monta vuotta olet käynyt neljäkertaa (40 viikkoa) viikossa?
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.12.2013 23:10

Kyllä mun mieli työskentelee koko ajan. Mitenkään vartavasten en pohdi asioitani, paitsi jos en pysty olemaan pohtimatta. Sellaistakin tapahtuu.

Analyysissä olen ollut kohta kaksi vuotta. Sitä ennen kävin intensiivisessä psykoterapiassa kolme kertaa viikossa viiden vuoden ajan, mitä edelsi vuosi kevyempää kaksi kertaa viikossa -työskentelyä. 8-)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.12.2013 23:13

Onko sulla terapeutti pysynyt samana?
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.12.2013 02:26

No, tuota äsken kertomaani ennen kävin kyllä Kelan kolmivuotisen kuntoutusterapian, mutta en sen aikana päässyt oikeastaan lainkaan eteenpäin. Vuodesta 2006 olen käynyt tällä nykyisellä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.12.2013 02:57

Olen tehnyt helvetisti töitä itseni kanssa nämä 7 vuotta, en pelkästään vain terapiatunneilla vaan aivan koko ajan; kokopäivätyönä. Onneksi kovatyö palkittiin. Tämä foorumi oli ehdoton edellytys ongelmani ratkaisemiseksi; täällä olevat riidat ja ylläpidon puuttuminen niihin toi minulle muistiin lähes täysin tiedostamattoma olleen traumatapahtuman, joka on monin tavoin hankaloittanut elämääni ja olotilaani.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.12.2013 09:10

Minulla on perhe ja työ. En kykenisi mihinkään normaalielämässäni, jos keskittyisin vain ongelmieni pohtimiseen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.12.2013 14:18

Minun on ollut pakko pohtia ongelmiani vapaa-aikanakin, koska olo oli niin kauhea. Halu parantumiseen johti itsenäistä työskentelyäni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.12.2013 22:05

Sinä olet vielä nuori, ja todennäköisesti sinulla on vielä paljon elämää edessä...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.12.2013 18:10

Terapeuttini osoitti ymmärtävänsä parin kerran käynnin tiputtamisen kuukaudessa. Oli sitä mieltä, että olotilani tulee tasoittumaan vähennyksen myötä.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet