Kiukunpurkaus...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kiukunpurkaus...

ViestiKirjoittaja Golden flower » 28.11.2013 10:38

Hermes kirjoitti:Pertti voisi tehdä tälle palstalle oman väärikoodauksen omien diagnoosiensa perusteella. Punainen=skitso, oranssi=bipo, masentunut=harmaa, melankolinen depressio=tummansininen, jne.

Hermes

Joo! :lol:
Golden flower

ViestiKirjoittaja Hermes » 28.11.2013 13:43

Mirri kirjoitti:Miksi rahankerääjä haluaisi vitsailla asiallaan, sitä en ymmärrä. Eikö julkisen ja elävässä elämässä tapahtuvan rahankeruun pitäisi olla mahdollisimman luotettavaa ja 'totista puuhaa', ei vitsailun höystämää? Silti, vaikka keräys toteutuisikin netissä ja nettifoorumin tukemiseksi...

Etenkään kerättyjen rahojen käyttötarkoituksista tuskin sopisi vääntää vitsiä.

Todennäköisesti kyse ei ollut vitsistä. Keksin sellaisen tulkinnan ehkä sen vuoksi, että aika harva ihminen lopulta jaksaa moderoida palstaa pienen rahasumman vuoksi. Toisaalta olihan sinne hankittu joksikin ajaksi joku "ulkopuolinen" moderaattorikin yleiselle puolelle.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.11.2013 14:23

Mirri kirjoitti:Minun ymmärrykseni mukaan on vähintäänkin oikeus ja kohtuus, että netissäkin rahaa lahjoittavat ihmiset kyselevät ja tahtovat tietoja kohteesta ja rahantarvitsijasta ennen kuin luovuttavat sille rahojaan.
Jos vastaavanlainen keräys suoritettaisiin esimerkiksi ovelta ovelle, kerääjien pitäisi esittää avoimet tiedot niin itsestään kuin keräyskohteestaankin; anonyymina kerääminen olisi hirmuisen huono asia. Pahimmillaan sellainen rahankeruu voisi Suomessa olla lainvastaista.

Tuo on niin pienimuotoista; korkeintaan viisi maksaa, ja kertymä jää alle 200:n.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 16:49

Sain Tukiaseman Adminilta yksityisviestin, jonka siteeraan tänne:
Hei Mirri,

Joudun valitettavasti esittämään pyynnön, joka ei tule ilahduttamaan sinua. Toivomukseni on, että et enää kirjoittaisi Tukiasemalle sen jälkeen kun olet kirjoittanut yhden jäähyväisviestin. Tämä on välttämätöntä, eikä minulla ole muita vaihtoehtoja. Valitan tilannetta ja toivon, että löydät tukea muilta forumeilta. Kiitän sinua myös niistä tuen sanoista, joita olet antanut joillekin Tukiaseman käyttäjille.

Ps. Muistathan noudattaa Tukiaseman sääntöjä jäähyväisviestissäsi.

Minulla on näköjään oikeus yhteen jäähyväisviestiin...
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.11.2013 17:51

Jäätkö jotain kaipaamaan? Pidätkö siellä päiväkirjaa? Onko siellä paljonkin sellaisia osastoja mitä näkee vain kirjautuneet, kun yleisesti katsoen ei tuolla moni kirjoittele?
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 18:05

Tukiasemalla Lääkekeskustelut on vain kirjautuneille; ja tietysti Päiväkirjat kuten täälläkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 28.11.2013 18:20

Päiväkirjaosasto lienee syy, miksi Tukiasemaa ylipäätään pidetään pystyssä.
Ja palstan päiväkirjapainotteisuus on myös ehkä syy, miksi Mirri sait tuon viestin.
Ylläpitäjät ei kaipaa soraääniä keskusteluosioihin, koska olennaista on päiväkirjat.

Osaamattomalla moderoinnilla keskusteluosiot on tehokkaasti tapettu.
Jos keskustelua syntyy, pidetään huoli, että toisinajattelijat eliminoidaan.
Nyt eliminoitiin sinut. Seuraavaksi varmaan lennän minä.
Minulla on kaksi varoitusta. Kolmannesta kait lennän ulos.
Tai saan jonkun ystävällismieliseksi naamioidun paimennusviestin.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 18:22

Sain Tukiaseman Adminilta virallisen huomautuksen tämän ketjun olemassaolosta; Tukiaseman säännöt kun kieltävät sen asioiden puimisen muilla foorumeilla. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, etteivät jäsenmaksut tai muu rahan kerääminen ole minkään nettifoorumin yksityisasia tai sisäinen asia, vaan aivan julkinen.
Se vasta kummallista olisi, jos/kun jokin nettifoorumi keräisi rahaa kaikessa hiljaisuudessa, eikä asiasta saisi kirjoittaa julkisesti missään muualla kuin rahaa keräävän foorumin 'omistajan' kontrolloivan katseen alla. Mutta juuri niin Tukiasema.org:ssa on nyt käymässä.

Valkosiipi, näköjään kirjoitit samoihin aikoihin kuin minä... Ilmiselvästi soraääniä ei kaipailla; foorumin omistaja ei kaipaile.
Tosiaan minäkin sain kaksi varoitusta peräjälkeen, kahden minuutin välein, ja molemmat Adminilta. Toinen varoituksista tuli siitä, että linkitin Psykopatologia-päiväkirjani Tukiaseman päiväkirjaani. Kolmas viesti oli tuo, jonka olen siteerannut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 28.11.2013 19:13

Kävin lukemassa Tukiaseman säännöt.

Ei säännöissä mitään puhuta siitä, että palstan asioita ei saisi käsitellä muualla.
Säännöissä sanotaan, että muiden palstojen asioita ei saa käsitellä Tukiasemalla,
eikä saa viestitellä palstojen välillä, eikä saa lainailla kirjoituksia ilman alkuperäisen kirjoittajan lupaa...
Säännöissä sanotaan myös hieman laajasti soveltaen, että jos keskustelu ei onnistu Tukiasemalla, sen voi käydä muualla.

Ei Tukiaseman admin voi vaikuttaa minkäänlaisilla säännöillä siihen,
mitä muilla palstoilla kirjoitetaan. Vaikuttaa voi vain siihen, mitä sallii omalla palstallaan kirjoitettavan.
Ja tietysti vaikuttaa voi myös siihen, kenen sallii palstallaan kirjoittavan.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.11.2013 19:37

Mirri saitko Tukiasemalta varoituksen siitä, että vastustit tai laitoit epäilyksen alaiseksi foorumin rahankeruun? Jos noin on käynyt, niin se on pakotusta maksamiseen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 19:50

Valkosiipi kirjoitti:Kävin lukemassa Tukiaseman säännöt.

Ei säännöissä mitään puhuta siitä, että palstan asioita ei saisi käsitellä muualla.
Säännöissä sanotaan, että muiden palstojen asioita ei saa käsitellä Tukiasemalla,
eikä saa viestitellä palstojen välillä, eikä saa lainailla kirjoituksia ilman alkuperäisen kirjoittajan lupaa...

Niinpäs tosiaan on; huomasin, kun luin sääntöjä tarkemmin.
Tähän Psykopatologian viestiketjuun liittyvä saamani varoitus on tällainen:
Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.

http://psykopatologia.keskustelu.info/viewtopic.php?f=16&t=10973

Tukiaseman asioiden puiminen muilla forumeillla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.11.2013 20:06

Mystistä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 20:31

Nyt olen lentänyt Tukiasemalta ulos - pysyvästi:
Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.

Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.

Tämä porttikielto on annettu käyttäjätunnuksellesi.

Voin sitten rauhassa kirjoitella Psykopatologiassa Tukiasemasta vaikka mitä - tämän foorumin ylläpitäjän suostumuksella tietysti. Tukiasemalla esiin putkahtanut rahakysymys on niin mielenkiintoinen, että sitä varmaan ruodin enemmänkin. Onhan meitä, jotka emme olisi halunneet Tukiaseman ylläpidon alkavan himoita foorumin avulla mainostuloja, vaan olisimme toivoneet sen pysyttelevän Munfoorumi.com:n alaisuudessa; aivan kuten Psykopatologia.

Ne jotkut, jotka päättivät panna pystyyn oman foorumin ja irrottaa Tukiaseman Munfoorumi.com:sta, luottivat siihen, että uusi ja entistä ehompi (Tukiasema.net:iin verrattuna) niittää mainetta ja mainostuloja. Ilmeisesti toisin on käynyt - sillä seurauksella, että Tukiasema on takkuillut, kaatuillut, ja rahan tarvettakin on ilmennyt.
Mikähän mahtaisi tilanne olla nyt, jos Tukiasema olisi pysytellyt Munfoorumi.com:ssa? Toinen mielessäni pyörivä asia, jonka voin nyt surutta sanoa ääneen: mistäs senkään tietää, ettei Tukiaseman takkuilu ollut valmistelua 'jäsenmaksuja' varten... Luulen, että etenkin päiväkirjojen kirjoittajat voivat olla herkästi säikyteltävissä niin, että uskovat Tukiaseman menevän nurin, elleivät kanna omaa korttaan kekoon rahallisesti.
Ja sanonpa samaan hengenvetoon vielä kolmannenkin asian: se, että joku 'hyvää hyvyyttään' 'lahjoitti' joillekin valitsemilleen foorumin käyttäjille hopeajäsenyyden, saattoi olla myös mainoskikka. Sehän toimii juuri niin kuin joku jossakin osuvasti kertoi: noin moni on jo maksanut jotakin, taidanpa minäkin... Eikä tarvitse edes tuntea itseään perässäkulkijaksi ajatellessaan ensimmäiseksi noin...
(En halua näin tulenarassa tilanteessa kertoa kenen kirjoitukseen viittaan... )

Siitä olen erittäin surullinen ja pettynyt, että porttikiellon myötä menetin pääsyn lukemaan Tukiaseman päiväkirjoja. Siellä on monivuotisia, toinen toistaan parempia ja koskettavampia kirjoittajia, joiden elämäntaivalta iloineen ja suruineen olen seurannut vaihtelevaisesti milloin tiiviimmin milloin vähemmän tiiviisti oman vointini ja elämänkiemuroideni mukaan, mutta seurannut kuitenkin. Se on iso menetys ja suru.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.11.2013 20:33

Tukiasema.orgin johto on aiemminkin ollut sääntöjen suhteen tuntuvan mielivaltainen.

Välillä on jopa tuntunut siltä, että he eivät ymmärrä lukemaansa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 28.11.2013 21:01

En ole käyttänyt Tukiasemaa pitkään aikaan. Mirri onneksi on tämä foorumi ja luotettava ylläpitäjä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.11.2013 21:22

Muistaako joku sen yhden mt-foorumin, suht ison? Nykyisin se on Mielenpurkupaja.
Sielläkin alettiin kerään vapaaehtoista maksua ja minäkin sen maksoi, en muista summaa. Mutta yhtenä päivänä se foorumi loppui ja oli vähän aikaa kiinni ja tuli tuo uusi foorumi. Mutta ei sinne enää käynytkään sama jäsenmaksu.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 21:22

Pinja, nyt en ymmärtänyt... En ole tämä foorumi enkä myöskään tämän foorumin luotettava ylläpitäjä. Minä vain kirjoittelen täällä, ja nettipäiväkirjani on täällä; ja vielä: tämä foorumi on minulle erittäin tärkeä - yhtä tärkeä kuin entinen Tukiasema aikoinaan. Ja ylläpitäjään luotan, vaikka olenkin hänen kanssaan eri mieltä milloin minkäkinlaisista asioista niin aikoinaan Tukiasema.net:ssä kuin täälläkin. Luotan samaan malliin kuin aikanaan Tukiasema.net:n ylläpitäjään; molemmissa on ollut ylläpitäjänä ammatti-ihminen omalla nimellään. Se, että tällaisen foorumin ylläpitäjä panee itsensä henkilönä likoon, ei oikeastaan voi muuta kuin herättää luottamusta; niin isoista asioista anonyymiuden suojasta ulos tulemisessa on kysymys.

Tukiaseman Admin on kertonut Trissen bannista julkisesti, joten jään odottamaan, että hän toimisi samoin minun kohdallani - kertoisi foorumin käyttäjille pysyvästä porttikiellosta ja sen syistä. Se olisi johdonmukaista toimintaa.
Trisse jäähylle

Kirjoittaja admin » 24 Marras 2013, 23:10
Trissen näppis tuotti useita asiattomia postauksia, joten hän pääsi saman tien viikon jäähylle. Jäähyt ovat jatkossa herkässä jos epäasiallisia postauksia ilmaantuu ja pysyviä bännejäkin on tarjolla jos joku ottaa asiakseen heikentää toistuvasti muiden fiiliksiä ja vaikeuttaa keskustelua.

http://www.tukiasema.org/viewtopic.php?f=17&t=3720

Koskeekohan tämä kohta minua pysyvän kirjoituskiellon saajana:
pysyviä bännejäkin on tarjolla jos joku ottaa asiakseen heikentää toistuvasti muiden fiiliksiä ja vaikeuttaa keskustelua

Reinikainenkin on väittänyt minun 'negatiivisuuteni' olevan muille palstan käyttäjille vaaraksi... Tosin foorumin rahankeruusta keskusteleminen kai heikentää rahan saajan fiiliksiä enemmän kuin foorumin käyttäjien. Tietysti keskustelu voi heikentää foorumin käyttäjienkin fiiliksiä sillä tavoin, etteivät he olekaan ilman kysymyksiä, vastauksia ja tarkempaa selvittelyä valmiita rahallisiin panostuksiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.11.2013 21:27

Mitenkäs muuten minusta alkoi tuntumaan ettei siellä nyt kukaan maksa porukan jäsenmaksuja. Vaan admin eli vasso vaan merkkaa muutaman maksetuksi.
Viimeksi muokannut Joiku päivämäärä 28.11.2013 21:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Joiku

ViestiKirjoittaja Hermes » 28.11.2013 21:29

Mirri kirjoitti:Pinja, nyt en ymmärtänyt... En ole tämä foorumi enkä myöskään tämän foorumin luotettava ylläpitäjä. Minä vain kirjoittelen täällä, ja nettipäiväkirjani on täällä; ja vielä: tämä foorumi on minulle erittäin tärkeä - yhtä tärkeä kuin entinen Tukiasema aikoinaan.

Pinjan tarkoitus oli varmaan vain käyttää Mirri-sanaa viittaamaan sinuun. "Mirri, bla bla".
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 21:33

joku kirjoitti:Muistaako joku sen yhden mt-foorumin, suht ison? Nykyisin se on Mielenpurkupaja.
Sielläkin alettiin kerään vapaaehtoista maksua ja minäkin sen maksoi, en muista summaa. Mutta yhtenä päivänä se foorumi loppui ja oli vähän aikaa kiinni ja tuli tuo uusi foorumi. Mutta ei sinne enää käynytkään sama jäsenmaksu.

Luulen tietäväni ja muistavani mistä puhut. Olisikohan ollut nimeltään Tukirengas.net alkaessaan kerätä vapaaehtoisia jäsenmaksuja. Lopetti yllättäen toimintansa pyörittäjien keskinäisten riitojen vuoksi, ja rahat katosivat kuin tuhka tuuleen... Käsittääkseni tuo Tukirengas syntyi jossakin vaiheessa Tukiasema.net:n pohjalta; jotkut halusivat perustaa uuden nettifoorumin, vaikka siihen aikaan alkuperäinen Tukiasema oli vielä hyvissä voimissaan.

Näin, jos muistan oikein.

20.38. Lisäys. Muistelen Tukirenkaasta myös sellaista, että siinä vaiheessa, kun perustettiin yhdistys Tukirengas ry ja alettiin kerätä vapaaehtoisia jäsen- yms. kannatusmaksuja, nettifoorumin pyörittäjät tulivat esille omilla nimillään; he olivat nimeltä mainittuja henkilöitä, eivätkä piileskelleet nimettömyyden suojassa.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 28.11.2013 21:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko