Kirjoittaja Rane » 26.11.2013 18:55
Tarkennus edelliseen: betoni on jumissa pesukoneen rummun päällä, koska rumpu (betoneineen) riippuu kahden tukevan teräsvieterin varassa koneen päällä olevassa kannatinpalkissa. Betonia ei saa kammettua pois paikoiltaan millään. Ruuvasin kannatinpalkin irti, mutta ei sekään auta, sillä sitä ei voi nostaa pois paikoiltaan, koska se kannattelee noita painavia rumpua ja betonia. Ei riitä voimat. Jos vääntäisin riittävän kovaa tuota palkkia vinottain sivuun, ehkä rumpu + betoni jysähtäisivät lattialle. Ehkä betonin saisi sitten irti, mutta siinä rytäkässä voi huonolla tuurilla mennä sormet ja varpaat sekä lattiakin pilalle. Jos minulla olisi enemmän työkaluja, voisin yrittää irrottaa pesukoneen rummun takakannen, että pääisisin käsiksi itse pultteihin, joista jo irrotin mutterit, mutta auttaisiko sekään.
Olisin vain halunnut hoitaa homman jo pois päiväjärjestyksestä, mutta ehkä odottelen sitten apujoukkoja. Enhän minä muutakaan voi. Veli tulee parin päivän päästä jelppimään, mutta hänelläkin on kädet leikattu, joten ei voi nostella painavia.