Mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

ViestiKirjoittaja untuva » 03.11.2013 23:27

Mitä telkkariohjelmia tykkäätte katsoa? Mä katson ruoka ohjelmia; Australian Master chef, Leila leipoo, huikeat kakut, kakkutehdas. Noiden lisäksi seuraan kidsingiä ja vain elämää. Ruokaa ja musiikkia siis; niillä pärjää. Elokuvista en pidä, Tykkään tosiohjelmista.
untuva

Re: mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.11.2013 20:20

Tänään tulee Downton Abbey; yksi ihana suosikki. Tosin minulla on pitkät pätkät näkemättä siitä, mutta uusien jaksojen myötä innostuin taas.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 06.11.2013 05:12

Seuraan ohjelmia vain netistä.
Silta, mikä on huono sarja mutta seuraan silti.
Solsidan, hauska
Naapureita ja salaisuuksia, jonka uusimman tuotantokauden katsoi kokonaan läpi ennakkoon yhtenä viikonloppuna.
Isänmaan puolesta, joka vaikutti pitkän aikaa tylsältä mutta nyt muuttui jännittäväksi.
Emmerdale
Koko Suomi leipoo'
Arrow, hieman tylsä mutta jousipyssytappaminen on kuin Robin Hoodia.
Kaikki luonto-ohjelmat
Joiku

ViestiKirjoittaja haller » 06.11.2013 19:40

Love Connection
Erilaiset äidit
Naiset keskustelevat
Murharyhmä
Salkkarit
Voice Kids
Idols
Uusi päivä (mun lempparisarja)
Taivaan tulet (toinen mun lempparisarjoista)
Vain elämää
yms.
haller

ViestiKirjoittaja Maaria » 06.11.2013 21:10

Tällä hetkellä en seuraa mitään sarjaa aktiivisesti.
Kaikki minulle mieluista sarjat ovat loppuneet.
En pidä tosi-tv;stä.
Olen ennen seurannut muutamia englantilaisia dekkari-sarjoja.
Ai niin katson kyllä "Vain elämää" sarjaa (vaikka on tositeevetä. :) )

Sherlock Holmesia on pitänyt seurata ja Marplea, mutta en oo kerennyt.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.11.2013 21:54

Hallerin mainitsema Erilaiset äidit on minunkin suosikkilistallani. Aloin katsoa sitä jossakin vaiheessa viime talven kuluessa ja tykästyin. Ohjelman nimi vain harmittaa; muuttaisin nimen niin, että siinä otettaisiin isätkin huomioon.
Mirri

Re: Mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.11.2013 23:35

Tohtori Intiasta osui tänään sattumalta kohdalle Ylen ykkösellä, kun unohduin telkkarin ääreen ikuisesti rakastamani hyasinttipuketin jälkeen. Oli jo neljäs jakso kymmenosaisesta draamasarjasta, mutta onneksi kaikki aiemmat jaksot ovat katsottavissa Areenassa. Hyvää brittidraamaa...
http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/ulkomain ... at-kuntoon

Pokka pitää on ikuinen klassikko, jota jaksan ihastella vuodesta toiseen, ja joka kutittelee nauruhermoani aina yhtä tehokkaasti. Ei yhtään haittaa, vaikka jaksot voivat olla ties miten moneen kertaan katsottuja; aina niistä löytyy jotakin uutta. Tosin tällä hetkellä vanhasta sarjasta näköjään tulee jaksoja, jotka ovat minulle vieraita - ainakaan en muista nähneeni niitä.
Komediasarjan pääosassa on ihanan häiriöinen Hyasintti Ämpäri (Hyacinth Bucket), jonka ympärillä ihmiset ovat valmiita menemään solmuun pitääkseen hänet tyytyväisenä, ja joka kärsii suuresti niin nimensä, sukunsa, kuin monen muunkin asian rahvaanomaisuudesta - sen lisäksi, että häiriöisyytensä vuoksi aiheuttaa neurooseja lähipiirilleen. Taattua brittikamaa tämäkin, ja katsottavissa Areenassa:
http://areena.yle.fi/tv/1630112
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 10.11.2013 09:54

Katsomosta löytyi myös Wallander. Vaikka päähenkilö onkin muuttunut, on silti hyvä.

Pokka pitää sarjassa minusta on hauskinta se, kun ihmiset yrittävät väistellä Hyasintin kohtaamista.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.11.2013 21:03

Tänä viikonloppuna on nähty upeaa trampoliinivoimistelua. Katsottavissa myös Areenassa:
http://areena.yle.fi/tv/2050916

Minäkin pidän Wallanderista, samoin Beckistä. Wallanderin brittiversiota kohtaan olin ennakkoluuloinen, mutta kyllä sekin on katsomisen arvoinen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.11.2013 13:44

Seuraamalla seuraan vain Bossia (TV2) ja Kovaa lakia (TV2).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.11.2013 00:31

Kovaa lakia minäkin... Bossia yritin, mutta jostakin syystä en päässyt alkua pitemmälle.

Nykyisin MTV3 Sarjalta tulee iki-ihana klassikko Pieni talo preerialla päivittäisinä jaksoina. Alkoi aivan alusta. Olen katsonut sitä vuosikymmenten varrella monet kerrat, mutta aina se jaksaa ihastuttaa kaikesta romantisoidusta naiiviudestaan huolimatta - tai ehkä juuri siksi. Draamasarja, joka kestää katsomiset vuosikymmenestä toiseen.
Tarinan keskushenkilönä pikkuinen Laura Ingalls, joka vuosien kuluessa kasvaa ja aikuistuu yhdessä kahden siskonsa kanssa. Pikkusisko on Carrie ja isosisko Mary. Lapsena Lauralla oli vaikeuksia kirjoittamisen oppimisen kanssa, mutta lopulta hän kirjoitti omasta ja lapsuutensa perheen elämästä kirjoja, joihin draamasarja löyhästi pohjautuu.

Sarjaa on tehty samojen näyttelijöiden kanssa vuosia, joten Ingallsin perheen lapset ovat oikeasti kasvaneet sarjan edetessä. Siinä onkin yksi asia, joka tekee sarjan niin kiehtovaksi. Päivittäinen annos Ingallsin perheen ja koko kyläyhteisön elämää 1800-luvun lopun amerikkalaisella preerialla päihittää mennen tullen nykyiset kauniit ja rohkeat... Ei ehkä ihan Dallasia, kaikkien saippuasarjojen äitiä, mutta muut oikein hyvin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.11.2013 21:51

Avara luonto, Ajankohtainen kakkonen (usein), Arto Nyberg toisinaan, Prisma joskus, Silta (pitkästä aikaa sarja, jota olen peräti seurannut), + jokunen muu satunnaisesti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.11.2013 23:32

Sellaisia ohjelmia, joita kukaan muu ei katso 8-)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Joiku » 14.11.2013 05:51

Oletpa sinä tärkeä ihminen, kun sinulle on tehty ihan omia ohjelmia. Saako kysyä kuinka monella kanavalla niitä esitetään vai onko sinulla ihan oma kanavakin?

Norjaa ristiin rastiin on vielä yksi ohjelma mitä seuraan.
Ja joku tanskalainen maatilasarja jossa nuori mies tekee kaiken itse. En muista ohjelman nimeä..
Joiku

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.11.2013 06:20

Jospa Helmenkalastaja tarkoitti, että täällä olevista ei katso?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 14.11.2013 07:40

Aliarvioiko meidän vai omaa sivistystä?
Hän kai katsoo Kauniita--- ja Salattuja Elämiä jne.
Joiku

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.11.2013 11:12

joku kirjoitti:Oletpa sinä tärkeä ihminen, kun sinulle on tehty ihan omia ohjelmia. Saako kysyä kuinka monella kanavalla niitä esitetään vai onko sinulla ihan oma kanavakin?

Norjaa ristiin rastiin on vielä yksi ohjelma mitä seuraan.
Ja joku tanskalainen maatilasarja jossa nuori mies tekee kaiken itse. En muista ohjelman nimeä..

No sitä minä itsekin ihmettelen. Ja vielä parhaaseen katseluaikaan näyttävät! Tarkoitan amerikkalaisia sairaala- ja poliisisarjoja kuten House, Greyn anatomia, Totuuden anatomia, CSI, NCIS, Criminal minds, Holmes, Ratkaisija, Rizzoli ja Isles jne. Nämä tuntuvat olevan televisio-ohjelmien iskelmämusiikkia, jota kukaan ei myöskään hevin tunnusta kuuntelevansa.

Toki katson myös arvostetulta TV1:ltä englantilaisia sarjoja, tällä haavaa Midsommerin murhia ja Komisario Frostia (kaikkia niitä sarjoja, joita näytetään lauantaisin klo 19.45 ja 22.00) ja TV2:lta sunnuntaisin saksalaisia leppoisia poliisisarjoja, joita on kiva seurata kielenkin takia.

Eli Hilppa oli oikeassa: vaikuttaa siltä, ettei tällä palstalla eikä juuri missään muuallakaan julkisesti kukaan tunnusta noita Maikkarin ja Nelosen sarjoja katsovansa. Silti niitä tehdään tuotantokausi tuotantokauden jälkeen. Kiva, että minä olen niin tärkeä :D
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Golden flower » 14.11.2013 11:31

Minä katsoisin Holmesia, jos ehtisin. Kiinnostavia dokkareita ja ajankohtaisohjelmia lähinnä katselen.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2013 11:36

Kyllähän me tyhmemmätkin noita Helmenkalastajan esiin ottamia katsomme.

Itse en ole ottanut niitä kiinteään viikkoaikatauluun.

Elisallla on National Geographya ja Discoveryä ym.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.11.2013 11:58

Golden flower kirjoitti:Minä katsoisin Holmesia, jos ehtisin. Kiinnostavia dokkareita ja ajankohtaisohjelmia lähinnä katselen.

Minä en voisi katsoa noista juuri mitään, jos meillä ei olisi tallentavaa digiboksia. Jos mies on kotona, hän valtaa sohvan ja katselee omia ohjelmiaan (dokkareita ja uutisia). Minä katson omat tallenteeni silloin, kun hän on jossain muualla. Joskus katson myös tv-kaistan kautta tietsikalla, mutta kuvan laatua ei saa oikein hyväksi. Se on jostain syystä aina ylettömän tumma, kuin kaikki tapahtuisi yöllä, eikä sitä ole kovin helppo katsella.
Helmenkalastaja

Seuraava

Paluu Romulaatikko