Miksi haluat olla pelottava? Siitä on seuraamuksensa

Miksi haluat olla pelottava? Siitä on seuraamuksensa

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 01:56

Trisse sinua pidetään täällä yleisesti pelottavana henkilönä. Olet sen itse aiheuttanut käyttäytymiselläsi: Ilkeilyilläsi. Onko ilkeilyjesi tarkoitus se, että sinua alettaisiin pelätä? Se, että ihmiset pelkäävät sinua täällä aiheuttaa sen, että porukka puolustautuu; varjellaan sitä, että ei tulla loukatuksi taholtasi. Se tarkoittaa sitä, että sinun kanssasi ei puhuta ja saat toisinaan kommentteja siitä, että mene pois. Trisse, jos haluat että sinun kanssasi puhuttaisiin täällä enemmän, voisi olla aika vaihtaa käytöstäsi. Tuskin PP:iakaan haluaa puhua kanssasi sen enempää, jos haluat loukkailla häntä, pelkonsa hänelläkin. Olet jo jonkin kerran tullut heitetyksi täältä ulos viesteinesi, meitä muita on täytynyt varjella sinulta. En voi myöskään olla itse pelkäämättä käytöstäsi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Monesti se, että sanoo toiselle, että mene pois johtuu siitä, että pelkää toista. Siinä varjelee itseänsä. Joskus varjelu on aiheetonta, mutta pelko ohjaa eniten. Tuntee jotenkin niin, että ei itse pääse siitä tilanteesta livahtamaan pois, joten on käskettävä toista pois. Sillä oletuksella Mene pois ei aina tarkoita loukkausta, vaan sitä että pelkää tulevansa itse loukatuksi. Mene pois yhdistelmää pystyy kyllä käyttämään loukkauksenakin oikeassa yhteydessä. Riippuu siis missä yhteydessä sitä käyttää. Aina kuitenkaan se kohde ei tiedä onko kyseessä loukkaus vai ei.
untuva

Re: Miksi haluat olla pelottava? Siitä on seuraamuksensa

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 13:37

trisse kirjoitti:Ei minulla ole mielikuvaa että minua pelättäisiin erityisesti. Mirrikään ei mielestäni noin väittänyt vaan sanoi että on välillä varuillaan kun olen arvaamaton. Kllä täällä minulle puhutaan ihan kiitettävästi - kirjooittajia on vaan maksimissaan tusina joten jos aloitus ei kiinnosta noita kymmentä ihmistä se jää huomiotta. Mutta aggressiivisen käytöksen taustalla varmaan on halu olla voimakas eikä aina se heikoin ressukka. (vaikka se ei noin toimikaan)

Etkö sinä ole ihan ilman aggressiivisuuttakin vahva ihminen? Niissä tilanteissa, missä tulee loukatuksi on ymmärrettävää näyttää aggressiivistakin puoltansa. Yleensä se kuinka aggressiivinen on riippuu siitä, kuinka pahasti on loukattu. Jos, on heikko voi tulla loukatuksi herkemmin. Olisi loukkaavaa olla heikko.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 14:26

Olin lapsena hirveän yliherkkä ja herkkyys paheni silloin, kun minulla tuli kouluongelmointia. Jouduin mahdottomaan tilanteeseen, mikä sai tuntemaan itseni heikoksi. En pystynyt aina puolustamaan itseäni minua vihaavilta ihmisiltä; en pystynyt sanomaan vastaan ja se sai tuntemaan itseni hirvittävän heikoksi. Toisinaan uskalsin puolustaa itseäni, mutta oli aikoja etten pystynyt. Jostakin syystä en edes tajunnut tuntea aggressiivisuutta, mikä on minua jälkikäteen harmittanut. Sen takia mielellään puolustaudun aggressiivisuudella nykyään, jos siihen tarvetta on. En kuitenkaan aina, jos pärjään muullakin tavalla. Tässä viime vuosina ja nyt kun olen terapiaa käynyt jo 7 vuotta, olen vahvistunut huomattavasti herkkyydeltäni. Välillä silti tuntuu, että en kestä jotakin; pelko tekee sen tunteen. Olen tullut paksunahkaisemmaksi loukkaantumisten suhteen, silti saatan jostakin loukkaantua jopa hyvin tulisestikin. Riippuu asiasta. Jos ajattelisi siten, että ei ihminen heikko ole, vaan ihmisellä on heikkoja kohtia. Joitakin vahvuuksiakin löytyy itse kultakin.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 15:18

Viha satuttaa ja loukkaa. Se saa pelkäämään lisää loukkauksia.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 29.10.2013 00:14

Minä olen hävennyt itseäni ja osoittanut muille: Mene pois! En halua kohdata muita, ettei heillä paljastuisi mitä hävettävää minussa on ja jos he tietäisivät niin he häpeäisivät minua. Ja silloin haluaisin mennä piiloon: maan alle: mennä itse pois, hävitä tuhkana tuuleen.
untuva

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet