Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Millä tavalla asia pitäisi hoitaa, että sinä olisit siihen tyytyväinen?
Esimerkiksi siten, että Tristan on ulkona ja poissa keskustelusta yhtä kauan kuin minä jouduin olemaan.
...
Eli kuinka kauan?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Millä tavalla asia pitäisi hoitaa, että sinä olisit siihen tyytyväinen?
Esimerkiksi siten, että Tristan on ulkona ja poissa keskustelusta yhtä kauan kuin minä jouduin olemaan.
...
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllä minusta jotkut solvausviestit voivat olla (hyvinkin) vahingollisia, mutta eivät kaikki sellaiset viestit ole aina merkittävästi (jos ollenkaan) vahingollisia. Olen siis eri mieltä sen suhteen, että solvausviestit olisivat itseisarvoisesti vahingollisia...
Totta helvetissä ne ovat itseisarvoisesti aina merkittävän vahingollisia ! Millä perusteella ne sinun mielestäsi eivät olisi?
trisse kirjoitti:Neuvoa pitäisi lopettamaan kaiketi? Ongelman kohtaamme siinä että olen jo lopettanut
- vuosia sitten. Kyllästynyt nimitystä on ylläpitänyt suurimman osan ajasta ja siten assosioittanut itsensä hph:n.
Mirri kirjoitti:Jos esimerkiksi työpaikalla joku nimittäisi toistuvasti toista haisevapilluiseksi huoraksi
(leikillään tietysti), niin olisiko vaikea neuvoa?
Psykopatologia, minä kyllä mieluummin neuvoisin Kyllästynyttä lopettamaan toistuvan ja loputtoman Trissen elämään kajoamisen. Pidän sellaista ehdottomasti vakavampana mt-ongelmaisen ihmisen kiusaamisena kuin haisevapilluiseksi huoraksi nimittelyä. Tuskin kukaan ottaa tosissaan ja uskoo Trissen nimittelyjä. Sen sijaan mt-potilaan todelliseen elämään kajoaminen - siihen liittyvien asioiden käyttäminen aseena häntä vastaan - on erittäin julmaa ja pahansuopaa; kiusaamista pahimmillaan.
Mielestäni näin myös esim. työpaikoilla.
14.48. Lisäys. Olisi tosi hirveää, jos työpaikoilla olisi 'totuudentorvia', jotka kailottaisivat, että heillä on oikeus puuttua työkavereiden elämään milloin milläkin perusteella. Vetoaisivat veronmaksajuuteensa, ja selittäisivät, että itsepä ovat asioistaan kertoneet...
Sellaisen kiusaamisen rinnalla huorittelut kalpenevat, koska oman elämän kipupisteissä ihmisillä yleensä on tosi kysymyksessä - ja etenkin mt-ongelmiensa suhteen.
Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat o l e t u s a r v o i s e s t i loukkaavia.

Kyllästynyt kirjoitti:Kysypä Psykopatologialta, kumpi oli ennen; minun kirjoitukseni vai hänen paimenkirjeensä?
Vinkki:
Miksi paimenkirje olisi tullut ennen minun kirjoitustani?
viewtopic.php?f=8&t=9818&p=132518#p132518Psykopatologi kirjoitti:Päiväkirja-materiaalin käyttö muiden osioiden argumentaatioissa
tulisi olla vain poikkeuksellisesta tarpeesta syntynyt.
viewtopic.php?f=16&t=9911&start=40#p133324Psykopatologia kirjoitti:Kyllästyneen yleisellä todistelu päiväkirjan tekstein yms. ei ole hyväksyttävää.
Psykopatologia kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Vaikea neuvoa, kun Kyllästynyt ao asiaa/asioita esilläpitävänä tahona ei ole kertonut, että mitä toivoo/odottaa/tms trisseltä.
Niinkö! Jos esimerkiksi työpaikalla joku nimittäisi toistuvasti toista haisevapilluiseksi huoraksi
(leikillään tietysti), niin olisiko vaikea neuvoa?
Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat o l e t u s a r v o i s e s t i loukkaavia.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat o l e t u s a r v o i s e s t i loukkaavia.
Taikka ne on t a r k o i t e t t u (syystä tai toisesta) loukkaaviksi. Siitäkin huolimatta ne eivät minusta aina loukkaa merkittävästi.
Psykopatologia kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat o l e t u s a r v o i s e s t i loukkaavia.
Taikka ne on t a r k o i t e t t u (syystä tai toisesta) loukkaaviksi. Siitäkin huolimatta ne eivät minusta aina loukkaa merkittävästi.
Eivät, mutta porukan reponssit Kyllästyneelle vrt. Trisselle eivät ole olleet "balanssissa".
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Millä tavalla asia pitäisi hoitaa, että sinä olisit siihen tyytyväinen?
...
Eli kuinka kauan?
Taisi olla 2-3 vuotta.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ei haukku (aina) haavaa tee. Joskus solvaukset voinevat herättää jopa sääliä tms, kun huomaa moisen johtuvan esim toisen sairaudesta ym.
Millä perusteella solvaukset ovat sinusta aina itseisarvoisesti merkittävän vahingollisia?
Esitätkö, ja jos esität niin millä eväillä, että minun pitäisi suhtautua "ei haukku haavaa tee" Tristanin ja sinun - tai kenenkään törkeyksiin?
Psykopatologia kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat o l e t u s a r v o i s e s t i loukkaavia.
Eivät, mutta porukan reponssit Kyllästyneelle vrt. Trisselle eivät ole olleet "balanssissa".

Kyllästynyt kirjoitti:Miksi yhteiskunnan tukirahoja väärin perustein nostavaa henkilöä ei saisi siitä arvostella?

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllä minustakin vaikuttaa siltä, että Kyllästynyt tavallaan provosoi milloin ketäkin (trisse, Mirri, minä yms) nostamalla wanhoja asioita esiin, joskus jopa asiayhteyksissä joihin ao asiat eivät tunnu suoraan liittyvän mihinkään. Sinänsä hän on minusta oikeassa siinä, että hän on joutunut kokemaan selvää vääryyttä ym, mutta tekniikka/tapa/tyyli tuoda ao asiat esiin tuntuu hyvin usein mala fide henkiseltä, ellei jopa kiusaamiselta.
Vastapuolta (ml minä) voinee myös syyttää yhtälailla siitä, että ei osaa/halua/pysty käsittelemään ko asioita riittävän aikuismaisesti.
Sinäkö olet mielestäsi oikea henkilö arvioimaan ja arvostelemaan minun käytöstäni?

Psykopatologia kirjoitti:Solvaukset ovat oletusarvoisesti loukkaavia by d e f i n i t i o n
(samoin kuin polkupyrä on kaksipyöräinen).
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa