Pertti Luukkonen kirjoitti:Maria: Helpoin tapa tehdä ihminen vihaiseksi on sanoa tätä vihaiseksi (- -)
Viitamäki saattoi sanoa neidolle: "Olettepas te punainen!", jolloin neito tuli punaiseksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Ongelmani on (mm.) se, etten ole koskaan ymmärtänyt mitä tuo paljon puhuttu transferenssi on tai mitä asioita sillä voidaan selittää.
Tämänkään keskustelun kytköksiä transferenssiin en hahmota lainkaan - ja siksi asia minua vaivaakin.
Pertti Luukkonen kirjoitti:Ei, koska toisessa tapauksessa kyse on paranoiasta.
Maria kirjoitti:Miksi usein vain negatiivinen transferenssi herättää keskustelua, onko olemassa muunlaista?
Mirri kirjoitti:Miten niin usean vuoden tiiviin psykoterapiatyöskentelyn tuoma hyöty on valunut täysin hukkaan ja mennyt jopa miinuksen puolelle?
Ennemminkin tuo mitä sanoit kuulostaa siltä, ettei sinua monivuotinen terapia panostuksineen ole auttanut.
Muttei pitkän ja tiiviin psykoterapian tuottama hyöty sentään niin heikoissa kantimissa ole, että koko monivuotinen potilaan pään sisällä tapahtunut psyykkinen prosessi ja hänen terapiatyöskentelynsä tulos kaatuisi yhteen loppulausuntoon.
Biancaliina kirjoitti:xxccz kirjoitti:´
Siis Biancaliina!? Onko sinun äitisi syöttänyt sinulle psyykenlääkkeitä? Oletko varma muistikuvasi oikeellisuudesta?
Minulle ja veljelle. Tämän jopa äitinikin kertoo aivan avoimesti, koska ei näe siinä mitään väärää.
"Mitä väärää siinä nyt on että annan lapsien tuskaan lääkettä, itkitte niin kun hamsteri kuoli".
Kyllä vielä 18-vuotiaanakin alistuin, äiti toi Peratsinin, kun valitin ahdistusta. Että suht varma olen (vaikka yhdessä vaiheessa tuntui ja mietin, että onko mikään muistikuvista totta).
Olin joku 15-16v. kun miehensä uhkasi aseella, tappelivat koko yön, tärisin ja jotain kai aamuun asti, äitini toi lääkettä mutten muista kunnolla koko yötä. Tai yleensäkään elämääni.
Nykyään ymmärrän miksi veljeni sai (ainakin) kerran kauhean raivarin, kun lapsensa oli kipeä ja hänelle määrättiin lääkettä.
Ihmettelin silloin, että miksi jonkun lääkemääräys herättää niin voimakkaan tunnepitoisen kohtauksen.
Enkä tajunnut, että itsekin reagoin voimakkaasti tietyissä tilanteissa.
Riidankylväjä kirjoitti:Missä määrin maailman kavaluus on itseään toteuttava ennustus?
xxccz kirjoitti:Olisiko tutkintapyyntö paikallaan?
Kaikkea olen kuullut ja vähän nähnytkin (esim. turhat ritalinlapset) , mutta tuo tarinasi on jotenkin pölhö.
Biancaliina kirjoitti:xxccz kirjoitti:Olisiko tutkintapyyntö paikallaan?
Kaikkea olen kuullut ja vähän nähnytkin (esim. turhat ritalinlapset) , mutta tuo tarinasi on jotenkin pölhö.
En kommentoi poliisiasioita netissä. Pölhö?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa