Onpas täällä paljon masentuneita kirjoituksia

Re: Onpas täällä paljon masentuneita kirjoituksia

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:15

Minä näen tämän tilanteen sellaisena, että nyt ollaan vähän niin kuin asetelmassa Reinikainen-Mirri; sehän päättyi siihen, että Mirrin olisi pitänyt poistua kyseiseltä foorumilta. Nyt tilanne on tässä ketjussa se, että Hilppa-Mirri. Jottei tilanne uusiutuisi Mirrin kohdalla, niin Hilppa ei saisi ajaa Mirriä pois tästä ketjusta kuten Reinikainen ajoi Mirrin pois, mutta siinä tapauksessa sieltä foorumilta ja tässä tapauksessa vaarana on ketjusta poisajo.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:19

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mikä sinun tavoitteesi, kirjoittaja Mirri, on tässä ketjussa? Olethan osallistunut jo useamman kirjoituksen verran.

Tavoitteeni/toivomukseni oli, että sinä - kirjoittaja Hilppa - jotenkin perustelisit meille muille kirjoittajille tämän ketjun otsikon. Tai sitten muuttaisit ketjun otsikkoa niin, että se selkeästi kertoisi sinun tuntemuksistasi ja tulkinnoistasi, eikä 'leimaisi' kirjoituksia mitenkään; ei masentuneiksi, negatiivisiksi, eikä muutenkaan millään tavoin.

Mutta tuskin tälläkään asialla on enää mitään merkitystä. Eikä etenkään, koska alunalkaenkaan et pitänyt tarpeellisena ottaa huomioon toivettani ketjun otsikon korjaamisesta muiden kirjoittajien kannalta parempaan muotoon.

Kieltäydyn harjoittamasta toisten palstalaisten kirjoitusten ruodintaa, mikä ei ole tämän ketjun tarkoitus ja millaiseksi sinä väen vängällä yrität tämän ketjun vääntää. Lue aloitusviesti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:22

untuva kirjoitti:Minä näen tämän tilanteen sellaisena, että nyt ollaan vähän niin kuin asetelmassa Reinikainen-Mirri; sehän päättyi siihen, että Mirrin olisi pitänyt poistua kyseiseltä foorumilta. Nyt tilanne on tässä ketjussa se, että Hilppa-Mirri. Jottei tilanne uusiutuisi Mirrin kohdalla, niin Hilppa ei saisi ajaa Mirriä pois tästä ketjusta kuten Reinikainen ajoi Mirrin pois, mutta siinä tapauksessa sieltä foorumilta ja tässä tapauksessa vaarana on ketjusta poisajo.

Mitä sinä oikein höpiset? Ei ole mitään kuvailemiasi asetelmia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:26

Hilppa kirjoitti:
untuva kirjoitti:Minä näen tämän tilanteen sellaisena, että nyt ollaan vähän niin kuin asetelmassa Reinikainen-Mirri; sehän päättyi siihen, että Mirrin olisi pitänyt poistua kyseiseltä foorumilta. Nyt tilanne on tässä ketjussa se, että Hilppa-Mirri. Jottei tilanne uusiutuisi Mirrin kohdalla, niin Hilppa ei saisi ajaa Mirriä pois tästä ketjusta kuten Reinikainen ajoi Mirrin pois, mutta siinä tapauksessa sieltä foorumilta ja tässä tapauksessa vaarana on ketjusta poisajo.

Puhun asiasta Mirrin kannalta.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:27

untuva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Puhu kenen kannalta puhut, mutta mitään kuvailemiasi asetelmia ei tässä ketjussa ole. Eikä tule.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 09.10.2013 22:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:29

Hilppa kirjoitti:
untuva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Puhu kenen kannalta puhut, mutta mitään kuvailemaasi asetelmia ei tässä ketjussa ole. Eikä tule.

Et näytä hahmottavan sitä itse. Et ajattele nokkaasi pidemmälle.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:34

untuva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Puhu kenen kannalta puhut, mutta mitään kuvailemaasi asetelmia ei tässä ketjussa ole. Eikä tule.

Mitään kuvailemiasi Reinikainen-Mirri -asetelmia ei ole tässä ketjussa. Kukaan ei ole häätämässä ketään minnekään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2013 22:36

Hilppa kirjoitti:Kieltäydyn harjoittamasta toisten palstalaisten kirjoitusten ruodintaa, mikä ei ole tämän ketjun tarkoitus ja millaiseksi sinä väen vängällä yrität tämän ketjun vääntää. Lue aloitusviesti.

Olen lukenut. Tämän ketjun otsikko on minun kannaltani suorastaan malliesimerkki masentavasta otsikosta. Siksi olenkin pyytänyt, että voisitko muuttaa otsikkoa niin, ettei se suuntautuisi tämän foorumin kirjoittajiin. Taas kerran: on aivan eri asia sanoa tekstiä tai otsikkoa masentavaksi kuin väittää/todeta foorumin toisten kirjoittajien viestien olevan masentuneita.

Ketjun vahva (ja leimaava?) otsikko vesittää aloitusviestisi sisällön. Puhut aloitusviestissäsi eri asiasta kuin otsikossa; noin minun tulkintani mukaan. Otsikko on aloitusviestiä tärkeämpi, koska otsikon lukevat nekin, jotka jättävät aloitusviestin lukematta. Sinun laittamasi otsikko sanoo, että tällä foorumilla on paljon masentuneita kirjoituksia. Se ei sano, että sinun mielestäsi moni kirjoitus on masentava/tuntuu masentavalta.

Sanot kieltäytyväsi toisten palstalaisten kirjoitusten ruodinnasta, ja kuitenkin tämän ketjun otsikossa teet juuri sitä; 'analysoit' toisten kirjoituksia 'masentuneiksi'. Jos tosissasi haluaisit olla ruotimatta toisten kirjoituksia, muuttaisit ketjun otsikon. Muttet tee niin, vaan nimenomaan haluat säilyttää ruotimisesta kertovan otsikon, jonka mukaan täällä on paljon 'masentuneita kirjoituksia'. Mitä kirjoitusten väittäminen masentuneiksi on muuta kuin niiden ruodintaa? Otsikkosihan suorastaan houkuttelee analysoimaan ja ruotimaan kirjoituksia sillä silmällä, että pitääkö tämän ketjun otsikossa oleva väite paikkansa vai eikö pidä.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 09.10.2013 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:37

Hilppa kirjoitti:
untuva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Puhu kenen kannalta puhut, mutta mitään kuvailemaasi asetelmia ei tässä ketjussa ole. Eikä tule.

Mitään kuvailemiasi Reinikainen-Mirri -asetelmia ei ole tässä ketjussa. Kukaan ei ole häätämässä ketään minnekään.

Tosi hieno juttu.
untuva

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.10.2013 22:38

Mirri, oletko joskus nähnyt Hilpan muuttavan jotain (osaa) kirjoituksessaan toisen pyynnöstä?
Lienee turha hakata päätään seinään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:41

Nythän teillä on loistava tilaisuus julkaista itse parempia otsakkeita. Kun on pohjanoteeraus nähty.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:44

Sananvapaus koskee myös otsikkoa. Jos otsikon joku ottaa itseensä niin se on oma ongelma.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2013 22:49

Hilppa kirjoitti:Syysmasennuskausi on jälleen alkanut. Juuri kun olemme toipumaisillamme kevätdepressiosta ja kesä(loma)masennuksesta, alkaa jo syksyn sadekauden vaikutus.
Eivätkä valtakunnan (pää)lehdenkään kirjoitukset tilannetta juurikaan paranna masentavine otsikoineen.
Lisää masentavia aiheita...

Hilppa, tuossa on aloitusviestiin kirjoittamasi teksti.
Millaisista aiheista otsikoineen ja kirjoituksineen haluaisit lukea?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2013 22:52

untuva kirjoitti:Sananvapaus koskee myös otsikkoa. Jos otsikon joku ottaa itseensä niin se on oma ongelma.

Noin on. Voidaan/saadaan kritisoida otsikkoa, keskustella siitä, ja ehdottaa/pyytää sen tilalle muita vaihtoehtoja - ei mitään muuta.

22.55. Lisäys. Nettifoorumilla tietysti ylläpitäjä voi muokkailla otsikoita mieleisikseen - aivan samoin kuin muissakin julkaisuissa julkaisija voi panna otsikot uusiksi siinä kuin muunkin tekstin.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 22:56

Otsikko viittaa eri asiaan kuin aloitusviesti. Hilppa on jättänyt alkuviestin muotoilematta otsikon mukaiseksi.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 22:57

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Syysmasennuskausi on jälleen alkanut. Juuri kun olemme toipumaisillamme kevätdepressiosta ja kesä(loma)masennuksesta, alkaa jo syksyn sadekauden vaikutus.
Eivätkä valtakunnan (pää)lehdenkään kirjoitukset tilannetta juurikaan paranna masentavine otsikoineen.
Lisää masentavia aiheita...

Hilppa, tuossa on aloitusviestiin kirjoittamasi teksti.
Millaisista aiheista otsikoineen ja kirjoituksineen haluaisit lukea?

On kerrottu. Sinä olet eliminoinut ne viestistäsi. Lehtikirjoitusmakuni on minun lehtikirjoitusmakuni. Tätä en perustele enempää, joten voinet lopettaa kuulustelusi. En Mirri muuta ketjun otsikkoa. Ainahan voit painaa huutomerkkiä, jos sinua jokin kirjoitukseni häiritsee ja ylläpidolla on valta ne poistaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2013 23:12

untuva kirjoitti:Otsikko viittaa eri asiaan kuin aloitusviesti. Hilppa on jättänyt alkuviestin muotoilematta otsikon mukaiseksi.

Juuri noin. Tai toisin päin niin, että otsikko on jäänyt muotoilematta aloitusviestin mukaiseksi...
Otsikossa puhutaan tämän foorumin masentuneista kirjoituksista, aloitusviestissä puhutaan sanomalehtien masentavista kirjoituksista.

Siinäpä se minun kokemani ongelma - ristiriita - taitaakin olla. Kirjoituksia analysoiva ja määrittelevä otsikko kohdistuu minuun ja muihin tämän foorumin aktivisiin kirjoittajiin, aloitusviestissä taas ovat kohteina toimittajat ja sanomalehdet. Hämmentävä sekamelska.

Tämän foorumin kirjoitukset ovat masentuneita, sanomalehden kirjoitukset (otsikoineen) masentavia... Minun käsityskykyni mukaan kaksi täysin eri asiaa yhdessä mylläkässä. Koska kirjoittajana pidän kirjoituksen otsikkoa erittäin vahvana kirjoituksen sisällön ilmaisijana ja tulkitsijana, olen tietysti juuttunut ketjun otsikon sisältöön - siihen, että (tämän ketjun otsikon mukaan) Hilpan mielestä tällä foorumilla on paljon masentuneita kirjoituksia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.10.2013 23:14

Kyllästynyt kirjoitti:En yrittämälläkään keksi pätevää syytä muuttaa tämän ketjun otsikkoa Mirrin vaatimusten perusteella.

Onneksi niin ei tarvitsekaan tehdä.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 23:17

Näillä palstoilla julkaistaan paljon uutisia, joiden pohjalta keskustellaan. Keskustelu usein suuntautuu kirjoittajien omiin kokemuksiin, vaikka aloitusviestissä olevassa uutisessa puhutaan jonkun toisen elämästä. Siinä mielessä otsikon ja aloitusviestin välillä ei ole ristiriitaa.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 23:30

Mirri nostaa itsensä turhan koholle. Tällä foorumilla on yhdellä sun toisella masennusta.
untuva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista