Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

Re: Piirrä kuvio ja ratkaise ongelma (testaukset)

ViestiKirjoittaja Hermes » 06.10.2013 01:44

Kuutar kirjoitti:
Hermes kirjoitti:! Viimeisen oman viestin voi tällä palstalla poistaa painamalla x-nappia viestin yläpuolella. Nyt et enää voi tehdä sitä, koska olen vastannut siihen. :)

Edit: Ei minullakaan ole sitä vaihtoehtoa esimerkiksi tämän viestin kohdalla, voisin vaikka vannoa, että vaihtoehto oli tarjolla vähän aikaa sitten.

Tiedän, mutta x häviää miltei heti.

Joo, tein testiviestin toisella alueella, ja siellä tosiaan oli x-nappula jonka avulla poistin testiviestin.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 06.10.2013 01:45

Kuutar kirjoitti:
Hermes kirjoitti:! Viimeisen oman viestin voi tällä palstalla poistaa painamalla x-nappia viestin yläpuolella. Nyt et enää voi tehdä sitä, koska olen vastannut siihen. :)

Edit: Ei minullakaan ole sitä vaihtoehtoa esimerkiksi tämän viestin kohdalla, voisin vaikka vannoa, että vaihtoehto oli tarjolla vähän aikaa sitten.

last caress testiviesti
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 06.10.2013 01:46

Hermes kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:

last caress testiviesti

Heh, se toimii niin, että toisilla alueilla voi poistaa viimeisen oman viestin, tällä alueella ei voi. Pertti on säätänyt sen niin. Tein monta eri testiviestiä toisella alueella (lääkealue) ja aina pystyin poistamaan viestin x-napilla. Tällä alueella en voinut tehdä sitä edes heti viestin lähettämisen jälkeen. En viitsi testata asiaa tällä alueella sen vuoksi, että se ei häiritse enempää keskusteluanne.
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 06.10.2013 02:28, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hermes

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 01:56

Jatkan keskustelua otsikon aiheesta, tai oikeammin kysyn.

Mitä kannattaa vastata psykologisissa testeissä työhaastattelussa? Mitkä olisivat hyviä vastauksia esimerkiksi musteläiskätestissä tai mitä kannattaa piirtää Warteggin testissä?

Tiedän että työpaikkoja on erilaisia, mutta noin yleensä. Oletetaan että tarkoitus olisi vaikuttaa älykkäältä ja sosiaaliselta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 02:00

Kyllästynyt, työnvieroksujat eivät kuitenkaan kilpaile työpaikoista muiden kanssa. Muiden työtä hakevien kannalta, niiden jotka tahtoisivat työpaikan, se on hyvä jos kilpailua on vähemmän.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hermes » 06.10.2013 02:06

Yksi tuttuni kertoi, että hakiessaan johonkin sosiaalisen alan työhön, hänelle kerrottiin että Rorschachin testin mukaan hän on liian "luova" siihen ammattiin. Netistä löytää helposti "oikeat" vastaukset kuviin, tietysti niihin kannattaa vastata ikään kuin autenttisesti.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 02:08

Hermes kirjoitti:Yksi tuttuni kertoi, että hakiessaan johonkin sosiaalisen alan työhön, hänelle kerrottiin että Rorschachin testin mukaan hän on liian "luova" siihen ammattiin. Netistä löytää helposti "oikeat" vastaukset kuviin, tietysti niihin kannattaa vastata ikään kuin autenttisesti.

Olen lukenut nettilähteitä, niistä selvisi mitkä ovat tavallisimpia vastauksia, sekä testin tulkintatavoista. Ei kuitenkaan ollut ohjeita, mitä työhaastattelussa kannattaa vastata.

Pertti, jos tahtoisi vaikuttaa hiukan sosiaalisemmalta mitä oikeasti on, mitä kannattaisi vastata? Entä mitä kannattaisi piirtää?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hermes » 06.10.2013 02:16

Heh, ehkä esimerkiksi Rorschachin testin luotettavuus paranee juuri sen vuoksi, että fiksummat ihmiset osaavat itse päätellä ja tutkia, miten siihen kannattaa parhaiten vastata. ;)
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 10:52

Hermes kirjoitti:
Hermes kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:

last caress testiviesti

Heh, se toimii niin, että toisilla alueilla voi poistaa viimeisen oman viestin, tällä alueella ei voi. Pertti on säätänyt sen niin. Tein monta eri testiviestiä toisella alueella (lääkealue) ja aina pystyin poistamaan viestin x-napilla. Tällä alueella en voinut tehdä sitä edes heti viestin lähettämisen jälkeen. En viitsi testata asiaa tällä alueella sen vuoksi, että se ei häiritse enempää keskusteluanne.

Itse en ole mitään moisia säätöjä edes yrittänyt tehdä, ja tuskin osaisinkaan.

Pystyykö Kyllästynyt valaisemaan noita asioita?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 10:56

Kuutar kirjoitti:Jatkan keskustelua otsikon aiheesta, tai oikeammin kysyn.

Mitä kannattaa vastata psykologisissa testeissä työhaastattelussa? Mitkä olisivat hyviä vastauksia esimerkiksi musteläiskätestissä tai mitä kannattaa piirtää Warteggin testissä?

Tiedän että työpaikkoja on erilaisia, mutta noin yleensä. Oletetaan että tarkoitus olisi vaikuttaa älykkäältä ja sosiaaliselta.

Tällä foorumilla emme keskustele "oikeista" testeihin vastaamisista yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.10.2013 11:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Tähän on jäänyt kommentoimatta.

Itse asiassa en aio avata. Omat näkökantani perustuvat omiin, hyvin henkilökohtaisiin kokemuksiini irtisanoutumisesta ns. burnoutin kourissa, työttömyysjaksoista, määräaikaisuuksista, laittomasta irtisanomisesta, psyykkisestä työnhakukyvyttömyydestä, jotka ovat lytänneet itsetunnon miinuksen puolelle...

Miten nuo sinun kokemuksesi liittyvät Anttiviljameiden "en tykkää tehdä työtä" -ilmoitukseen?

Eivät ne tuohon ilmoitukseen mitenkään liitykään. Ne liittyvät laajempaan kontekstiin: kuka on työhaluton ja kuka työkyvytön? Mieheni esimerkiksi on pitänyt minua työhaluttomana. Välillä olen itsekin taipuvainen ajattelemaan samoin. Toisina aikoina tiedän, että kyse on psyyken ongelmasta. Silloin pidän itseäni nimenomaan työnhakukyvyttömänä. Omien työelämäkokemuksieni perusteella voin sanoa, että teen aina työni parhaan kykyni mukaan ja joskus jopa nautin siitä. Työelämässä oleminen on minulle kuitenkin välillä (usein) tuskaa ja koenkin, että olisi parasta, jos voisin tehdä työtäni jossain kopperossa, itsenäisesti, ilman työkavereita tai esimiehiä lähimaillakaan. Siksi välillä ajattelen, että olisin mieluummin tekemättä työtä ollenkaan... Onneksi eläkeikään ei ole enää monta vuotta; pitkältä se aika tuntuu silti.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti: Tällä foorumilla en katso olevan viisasta antaa tarkkuusaseita kenenkään käsiin. Johan se nähtiin, mihin se johti, kun kerroin vuosituhannen alkupuolella suosineeni Pierre Cavallon puseroita...

Miten siinä sitten kävi?

Eräs tältä foorumilta viesteineen poistettu henkilö innostui raivoissaan kehittelemään aiheen ympärille vastenmielisen tarinan minua loukatakseen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.10.2013 15:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Miten nuo sinun kokemuksesi liittyvät Anttiviljameiden "en tykkää tehdä työtä" -ilmoitukseen?

Eivät ne tuohon ilmoitukseen mitenkään liitykään. Ne liittyvät laajempaan kontekstiin: kuka on työhaluton ja kuka työkyvytön? Mieheni esimerkiksi on pitänyt minua työhaluttomana...

Niin minunkin, vaikka (ainakin toistaiseksi) työssä olenkin. Yksittäiset mielipiteet ovat kuitenkin vain yksittäisiä mielipiteitä, eivät "jumalan sanaa".

Toki. Mutta kun itsetunto on se, mikä on, yksittäiset mielipiteet voivat saada epäilemään omaa itseään. Siksi en läheskään aina ole itsekään ollut varma, olenko "vain työhaluton". Tällä hetkellä minäkin olen töissä ja teen jopa työtä, josta pidän valtavasti. Pesti on kuitenkin määräaikainen ja tuntiperusteinen eikä se yksin elätä. Pelko työn menettämisestä ja putoamisesta takaisin täystyöttömyyteen saa toisaalta jopa toivomaan, että niin kävisi mahdollisimman pian "kun se kuitenkin on edessä". Olen "oppinut" siihen, ettei mikään hyvä kestä.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Eräs tältä foorumilta viesteineen poistettu henkilö innostui raivoissaan kehittelemään aiheen ympärille vastenmielisen tarinan minua loukatakseen.

En tiedä mihin viittaat, mutta ymmärrän tunteesi ja olen pahoillani siitä, että tällä palstalla on tuollaista tapahtunut. Sonta on hyväksi vain pellolla, keskustelupalsta ei sen voimalla kukoista.

Tämä tapahtui tuossa elo-syyskuun aikana; et ollut ainakaan pahimmassa vaiheessa kirjautuneena tänne. Kyseinen henkilö sai rellestää täällä mielensä mukaan ja heitellä törkyä minun ja erään toisen päälle, ja toinen (täältä nyttemmin poistunut hänkin) nikki hölväsi bensaa liekkeihin sen kuin kerkesi. Ylläpitäjä poisteli ketjuja (todistusaineistoa), mutta kirjoittaja sai jatkaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.10.2013 15:31

Aivan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 15:35

Beth <-> Riidankylväjä

Beth poistettiin niin, että viestit jäivät.
15:41 Taisivat poistua kuitenkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 15:43

Päättelet jostain heluni vai kirjoitatko muuten vaan epätarkasti?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 16:46

Psykopatologia kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Jatkan keskustelua otsikon aiheesta, tai oikeammin kysyn.

Tällä foorumilla emme keskustele "oikeista" testeihin vastaamisista yms.

Miksei? Netissä löytyy aiheesta tietoa vaikka kuinka paljon. Minä tiedän miten niitä kortteja on perinteisesti tulkittu, siksi ihmettelen miten niitä voidaan käyttää työhaastattelussa. Alun perinhän musteläiskätesti kehitettiin, jotta voitaisiin diagnosoida skitsofreniaa ja selvittää esim. mitä ihminen ajattelee vanhemmistaan.

Itse en kyllä pidä testiä luotettavana, testissä haastateltava voi antaa spontaanin vastauksen testitilanteessa, joka ei liity mitenkään siihen, mitä hän yleisesti ajattelee jostakin asiasta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 17:08

[ En halua suosia Psykopatologiassa kuvaamaasi kehitystä. ]
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 19:41

Psykopatologia kirjoitti:[ En halua suosia Psykopatologiassa kuvaamaasi kehitystä. ]

Mitä tarkoitat?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.10.2013 20:05

Kuutar kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:[ En halua suosia Psykopatologiassa kuvaamaasi kehitystä. ]

Mitä tarkoitat?

En tahdo suosia edellä kuvaamaasi kehitystä ainakaan Psykologia-foorumilla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.10.2013 21:05

Tietoa löytyy jo todella paljon netistä, ainakin englanniksi. Onko testi enää edes pätevä kohdallani, kun tiedän nyt mitkä ovat yleisempiä vastauksia, miten niitä tulkitaan ja mitä kannattaa vastata?
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 07.10.2013 01:18, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kuutar

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa