Psykopatologia kirjoitti:[ Puhut nykytilasta, joka olisi välivaihe. Parin vuoden päästä yhteiskunta alkaisi kukoistaa. ]
Psykopatologia kirjoitti:Erinomainen.
Kahvi kirjoitti:Ymmärtääkseni mistä tahansa työstä saa paremmin palkkaa kuin mitä toimeentulotuki on. Ihan toinen juttu on tietty se, että menemällä duuniin menettää esim asumistuen, jolloin töihin menemisestä tulee vähemmän kannattavaa. Kannustinloukusta (tms) tulee siis ikävä este työllistymiselle.
Kuitenkin maahanmuuttajille tuntuu kannustinloukuista ym huolimatta kelpaavan nuo bussikuskihommat...

+Trisse kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:[ Puhut nykytilasta, joka olisi välivaihe. Parin vuoden päästä yhteiskunta alkaisi kukoistaa. ]
No, läheiseni saisi kenkää. Olisiko se sinusta hyvä asia?
Onko hän niin huono työntekijä?
Kyllästynyt: Kaikki työ ei ole ojankaivuuta, eikä työpaikkojen määrä ei ole sellainen vakio johon ei voisi vaikuttaa. Työ poikii työtä, mutta tekemättömyys vain kustannuksia.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mikset työssä käyvänä palkansaajana ja veronmaksajana (duunarina?) ole närkästynyt siitä, että vuosi vuodelta yhä useampi voittonsa maksimoiva firma Suomessa(kin) tekee kaikkensa välttyäkseen joutumasta veronmaksajaksi?...
Voi helvetin 16! Missä olen sanonut, etten ole närkästynyt siitä, että voittonsa maksivoiva firma tekee kaikkensa välttyäkseen veroja?

Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Kyllästynyt: Kaikki työ ei ole ojankaivuuta, eikä työpaikkojen määrä ei ole sellainen vakio johon ei voisi vaikuttaa. Työ poikii työtä, mutta tekemättömyys vain kustannuksia.
Et ole perustellut vielä tuota väitettäsi. Millä tavalla työssä käyminen lisää työpaikkoja? Miksei niin käynyt lukemattomien tehtaiden kohdalla, jotka siirsivät tuotantonsa ulkomaille? Miksi niissä työskennelleet irtisanottiin, eikä heidän työnsä lisännytkään työpaikkoja Suomeen?
Sisko on sahalla töissä. Työstä Sisko saa palkkaa jolla hän käy kampaajalla ja ostaa "äitien tekemää" Saarioisten maksalaatikkoa.
Jos Sisko on työtön, hän leikkaa hiuksensa itse ja syö itse keittämäänsä kaurapuuroa.
Lukemattomat tehtaat siirtävät tuotantonsa halvan työvoiman maihin, koska niissä työvoima (ylläripylläri) on halvempaa kuin Suomessa ja verotuskin kevyempi.
Suomen velkaisilla kotitalouksilla on yhteensä lähemmäs 90 miljardin euron asuntolainat. Tuo määrä on suurimmaksi osaksi vanhojen asuntojen ostamiseen otettua ja käytettyä velkaa.
Velkataakka vähentää kotitalouksien mahdollisuuksia esimerkiksi investoida yritystoimintaan. Tarpeettoman raskaat asumiskustannukset rajoittavat myös kotitalouksien kulutusmahdollisuuksia.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, mikset työssä käyvänä palkansaajana ja veronmaksajana (duunarina?) ole närkästynyt siitä, että vuosi vuodelta yhä useampi voittonsa maksimoiva firma Suomessa(kin) tekee kaikkensa välttyäkseen joutumasta veronmaksajaksi?...
Voi helvetin 16! Missä olen sanonut, etten ole närkästynyt siitä, että voittonsa maksivoiva firma tekee kaikkensa välttyäkseen veroja?
Voi helvetin 16! Missä ja kuinka usein olet tuonut närkästyksesi julki ja luettavaksemme?
Miksi minun pitäisi edes yhtä kertaa tuoda julki närkästykseni kaikki aiheet ja syyt?
Millä eväillä sinä väität omia luulojasi minun ajatuksikseni?

Vastasin kysymykseesi, "millä perusteella työ poikii työtä".
Esimerkkini oli vain esimerkki ja siinä esiintynyt "Sisko" on täysin fiktiivinen hahmo. Luulin kuitenkin, että periaate kävisi selväksi esimerkkitapauksen valottamana, mutta näköjään ei mennyt jakeluun vieläkään.
Eniten asuntojen ja asumisen kalleus rasittaa nuorten aikuisten sukupolvea, jonka tuotteliaimpien vuosien ponnistelut hupenevat nyt ylihintaisen asumisen maksamiseen eivätkä esimerkiksi Suomen talouden tulevaisuuden kohentamiseen.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Vastasin kysymykseesi, "millä perusteella työ poikii työtä".
Esimerkkini oli vain esimerkki ja siinä esiintynyt "Sisko" on täysin fiktiivinen hahmo. Luulin kuitenkin, että periaate kävisi selväksi esimerkkitapauksen valottamana, mutta näköjään ei mennyt jakeluun vieläkään.
Ymmärsin, mutta minun pointtini oli, että ongelma on juuri se, että pienipalkkaisilla on niin heikko ostovoima, että heidän kulutuksensa ei tuota talouskasvua...
Kuka on sanonut, että Sisko on pienipalkkainen? Hänhän voi olla vaikka puuteollisuuden DI, ja johtaa sahaa!
Myös pienipalkkaistenkin on syötävä. Ja usko tai älä, joskus he käyvät kampaajallakin.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kiva tietää sinun olevan närkästynyt lusmuilevien ja veronmaksajavelvoitteitaan pakoilevien työnantajien toimista. Et ole tuonut sitä asiaa esille; siksi kysyin.
Et sinä mitään kysynyt vaan esitit, etten minä ole närkästynyt yritysten veronkierrosta!
Ja miksi minun pitäisi tehdä sinulle - tai kenellekään muullekaan - tiliä siitä, mikä minua närkästyttää ja mikä ei?

Kyllästynyt kirjoitti:Myös pienipalkkaistenkin on syötävä. Ja usko tai älä, joskus he käyvät kampaajallakin.

Kyllästynyt kirjoitti:Mistä sinä ja Kuutar olette nyt saaneet päähänne, että kaikki työssäkäyvät ovat pienipalkkaisia?

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa