Maistuuko pilleri pahalta?

Maistuuko pilleri pahalta?

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2013 20:57

Ei hätää, siihen asiaan on ratkaisu:
MEDCOAT TABLETTIKALVO 10 KPL

MedCoat sitruksenmakuinen tablettikalvo tekee tableteista helposti nieltäviä, liukkaita ja hyvänmakuisia
Pakkaus sisältää liuskan, jossa on kymmenen läpipainokalvoa
Jokaisella läpipainokalvolla voi päällystää 1-2 normaalikokoista tablettia
Mikäli kerralla otetaan vain yksi tabletti tai tabletti on erityisen suuri, tulee joka kerta käyttää uutta kalvoa
Sisältää makeutusainetta
Ei alle 4-vuotiaille

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ ... /JO5550916

Kymmenen 'pillerin' päällystäjää sisältävän pakkauksen saa alle kolmella eurolla, joten ei tuo liene paha hinta. Mutta miksi myydä moisia tablettikalvoja erikseen; eikö lääkefirma voisi valmiiksi päällystää omat tablettinsa niin, etteivät ne maistuisi pahalta?
On vähintäänkin rahastamisen maku siinä, että tehdään pahanmakuisia tabletteja, ja sitten myydään kuluttajille tuotetta, jonka avulla toinen toistaan kitkerämmän ja karvaamman makuisista tableteista saadaan siedettäviä. Kun lääketehdas oikein hyvin osaisi huolehtia siitä, etteivät sen tabletit maistu pahalta...

Olen törmännyt järkyttävän pahanmakuiseen tablettiin; siksi tämä asia tuli ajankohtaiseksi. Kuinka ollakaan lääkkeeni tekijä on sama firma, joka markkinoi tabletin päällystäjää... Jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettu tablettini siis maistuu hirveän pahalta, koska Orion haluaa myydä tablettien päällykset erikseen ja erillisenä tuotteena.

Pirullinen juttu. Entä olisiko sellainen mahdollista, että Orion tietoisesti tekisi tableteistaan pahan makuisia, jotta saisi ihmiset ostamaan tabletin päällystäjää? Sitä jään ihmettelemään miettiessäni miten saan uuden verenpainelääkkeeni otettua (ilman Orionin markkinoimaa kalvopäällystettä) niin, ettei sen paha maku pilaa koko loppupäivää.

Toivottavasti ei kuitenkaan ihan noin, että lääkefirma tekisi tietoisesti lääkkeistään pahan makuisia. Ehkä ennemminkin niin, että lääkkeen tekeminen siedettävän makuiseksi on kehitelty uudeksi tuotteeksi, josta voidaan rahastaa erikseen siinä kuin se ennen on kuulunut lääkkeen hintaan. Orionin valmistama verenpainelääkkeeni on kaamean makuinen, koska Orion on kehittänyt uuden tuotteen (lue: rahastuskeinon), jonka avulla asiakkaat voivat itse päällystellä tablettinsa paremman makuisiksi. Toisin kuin aiemmin, jolloin lääkefirmat päällystivät tablettinsa niin, ettei asiakkaiden tarvinnut kärsiä lääkkeiden pahoista mauista...
Mirri

Re: Maistuuko pilleri pahalta?

ViestiKirjoittaja haller » 22.09.2013 22:42

Jos sillä halutaan suojella lapsia. Tabletit maistuvat pahalta niin lapset eivät syö niitä karkkeina.
Itse juon tablettien jälkeen paljon vettä ja sit pistän ksylitolipastillin tai kurkkupastillin suuhun. Muut nykytablettini eli Xanor Depot, Escitalopram Actavis ja Seroquel Prolong ovat ihan neutraalin makuisia, mutta perus-Xanor maistuu helkkarin pahalta, mut toisaalta ei sitä oo tarkoituskaan mitenkään erityisesti maistella.
Kantsii tosiaan reilusti juoda sitä vettä päälle ym., ettei hampaat värjäänny. Tämä on erityisesti muistettava mikstuurien kohdalla (eli siis nestemäisten lääkkeiden). Itse olen tuon muistanut, ja mulla onkin pepsodenthymy tallella ja nolla reikää hampaissa, vaikka oon 32 v. Purentani tosin on vino ja myös diasteema (etuhampaiden välinen rako löytyy multa), vaikka mun hampaita oiottiin 8 vuotta (ikävuodet 8-16 v). Purenta vaan meni takapakkia ja näin aikuisena ois tosi kallista se oikomishoito, joten pärjäilen nykypurennalla kivasti. Meni taas vähän off topiciksi, mutta se kai sallittakoon. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.09.2013 00:11

Kyllä sallitaan pienet lipsumiset tämän ketjun aiheesta - ainakin minä ketjun aloittajana sallin. :)

Olisikin niin hienosti, että Orion on päättänyt tehdä pillereistään ja tableteistaan pahan makuisia lapsia suojellakseen. Mutta 'inhorealisti' kun olen, en usko noin kauniiseen ajatukseen.
Mielestäni minun uudesta lääkkeestäni (Losartan) olisi voitu tehdä 'neutraalin makuinen' (mauton) siinä kuin muistakin tableteista. Vaan ei ole tehty, koska kyseinen lääkefirma on kehitellyt ja ryhtynyt myymään valmistetta, joka tekee pahalta maistuvista tableteista hyvän makuisia.

Orionin lääkkeiden käyttäjien pitää itse ostaa ja rahoittaa kyseinen valmiste saadakseen tablettinsa maistumaan siedettäviltä... Katalaa rahastusta lääkefirmalta; tuosta ajatuksesta en pääse yli enkä ympäri.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.09.2013 08:22

Mirri kirjoitti:Orionin lääkkeiden käyttäjien pitää itse ostaa ja rahoittaa kyseinen valmiste saadakseen tablettinsa maistumaan siedettäviltä... Katalaa rahastusta lääkefirmalta; tuosta ajatuksesta en pääse yli enkä ympäri.

Siltähän tuo ikävästi näyttää.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 23.09.2013 13:14

Itseäni ei lääkkeiden maku ole häirinnyt suuntaan tai toiseen kun nielaisen ne aina niin nopeasti runsaan veden kanssa, ettei makuhavaintoa ehdi syntymään.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 27.09.2013 18:35

Kahvi kirjoitti:Itseäni ei lääkkeiden maku ole häirinnyt suuntaan tai toiseen kun nielaisen ne aina niin nopeasti runsaan veden kanssa, ettei makuhavaintoa ehdi syntymään.

Just näin. Paitsi Maxalt rapitabissa, minkä täytyy antaa liueta suussa. Ei pahin maku mutta migreenin ansiosta toisinaan puistattava.
Emmanuela

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet