Poistoon

Re: Poistoon

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.09.2013 10:08

Tai Helmiksen leppymätön viha siitä, kun menin keskeyttämään hyvät pileet.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 12:21

Kahvi kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Kahvi taitaa pitää tyylin muutoksena huonompaan sitä, että en suostu sietämään paskaa Riidankylväjältä. Näin oletan, mutta mielelläni kuulen, Kahvi, asiasta sinun oman käsityksesi!

En tarkoita tuota, nimittäin minusta et koskaan ole sietänyt paskaa keneltäkään - paskan torjuntatyylisi lähinnä tässä on minusta muuttunut... ikävä kyllä on pakko sanoa, että se on muuttunut idee fix -tyyliseen suuntaan (Riidankylväjä on pahis ym sanoi ja teki hän mitä tahansa).

Vaikutelmani voi johtua tietysti siitäkin, että en oikein ole kärryillä siitä, että mitä paskaa se Riidankylväjä niskaasi kaataa. Mitä olen ymmärtänyt sivustakatsojana tästä, niin suurin ja ainoa näkemyseronne koskee sitä, että olitko sinä Helmenkalastaja mukana "kiusaamisringissä" kohteenaan Beth (RK:n näkemys) vai kävitkö "erillissotaa" tiukasti asiapainoitteisesti (Helmiksen näkemys).

Ymmärrän, että sinulle on saattanut syntyä tuo vaikutelma, koska viestini Riidankylväjälle tai hänestä ovat olleet negatiivissävyisiä. Toisaalta ne ovat aina koskeneet tätä samaa asiaa ja viestittely on aina lähtenyt Riidankylväjän aloitteesta! Minä en ole tarttunut mihinkään muihin Riidankylväjän sanomisiin. Suurin näkemyseromme tosiaan koskee juuri tuota mainitsemaasi asiaa. Ainoa näkemyseromme se ei suinkaan ole, mutta niihin muihin minulla ei ole mitään tarvetta puuttua.

Havaintosi tyylimuutoksesta saattaa olla oikeansuuntainen (luultavasti onkin). Koska en - Mirrin tavoin - ole nähnyt Riidankylväjän "soputoivomuksissa" merkkiäkään vilpittömyydestä, oikeasta halusta sopia asia (kontra lakaista se maton alle), en näe mitään tarvetta olla sopivinani asiaa. Pystyn elämään tämän kanssa ja toivottavasti Riidankylväjäkin pystyy.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2013 13:16

Riidankylväjä kirjoitti:Tai Helmiksen leppymätön viha siitä, kun menin keskeyttämään hyvät pileet.

Jutuissasi ei ole päätä eikä häntää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2013 13:43

Kahvi kirjoitti:Vaikutelmani voi johtua tietysti siitäkin, että en oikein ole kärryillä siitä, että mitä paskaa se Riidankylväjä niskaasi kaataa. Mitä olen ymmärtänyt sivustakatsojana tästä, niin suurin ja ainoa näkemyseronne koskee sitä, että olitko sinä Helmenkalastaja mukana "kiusaamisringissä" kohteenaan Beth (RK:n näkemys) vai kävitkö "erillissotaa" tiukasti asiapainoitteisesti (Helmiksen näkemys).

Aivan kuin täällä olisi ollut jokin kiusaamisrinki...

Kahvi, jospa et edes yrittäisi kavuta kärryille; tuskin menetät mitään, vaikka pysyttelisitkin poissa niiltä.
Kuten sanonta kuuluu: mitä useampi kokki sen huonompi soppa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 13:51

Niin tuohon kiusaamisrinkisanaan minunkin piti puuttua (vaikka olikin lainausmerkeissä), mutta unohtui.
Olen Mirrin kanssa täysin samaa mieltä: mitään kiusaamisrinkiä ei ollut. Meistä kummallakaan ei nähdäkseni ollut mitään tarkoitusta kiusata ketään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.09.2013 14:14

Mirri kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Vaikutelmani voi johtua tietysti siitäkin, että en oikein ole kärryillä siitä, että mitä paskaa se Riidankylväjä niskaasi kaataa. Mitä olen ymmärtänyt sivustakatsojana tästä, niin suurin ja ainoa näkemyseronne koskee sitä, että olitko sinä Helmenkalastaja mukana "kiusaamisringissä" kohteenaan Beth (RK:n näkemys) vai kävitkö "erillissotaa" tiukasti asiapainoitteisesti (Helmiksen näkemys).

Kahvi, jospa et edes yrittäisi kavuta kärryille; tuskin menetät mitään, vaikka pysyttelisitkin poissa niiltä.

En minä tiedä onko joskus Tukiasema.orgissa ollut joku "kiusaamisrinki" vai eikö ole ollut - ymmärsin kuitenkin Riidankylväjän ja Helmenkalastajan puhuvan tuon palstan tapahtumista.

Saatan jatkossa häärätä tämän sopan kokkina enemmän tai vähemmän satunnaisesti. En tiedä onko siitä mitään hyötyä kenellekään, mutta keskenänne ette ainakaan näytä pääsevän mihinkään muuhun kuin kasvavaan vitutukseen ja useiden asiaketjujen pilaamiseen keskinäisellä torailullanne.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.09.2013 14:20

Helmenkalastaja kirjoitti:Havaintosi tyylimuutoksesta saattaa olla oikeansuuntainen (luultavasti onkin). Koska en - Mirrin tavoin - ole nähnyt Riidankylväjän "soputoivomuksissa" merkkiäkään vilpittömyydestä, oikeasta halusta sopia asia (kontra lakaista se maton alle), en näe mitään tarvetta olla sopivinani asiaa. Pystyn elämään tämän kanssa ja toivottavasti Riidankylväjäkin pystyy.

Ikävä kyllä viesteistäsi huokuu sellainen fiilis, että et ole halukas sopimaan asioista edes jonkinnäköiseen case-closed tilaan, vaikka Riidankylväjä vilpittömästi osaltansa niin haluaisikin tehdä - vaikutelmani on se, että pyrit mieluummin ylläpitämään lihavaa riitaa. (Edelleen) valitettavasti käytöksesi tässä suhteessa tuo minun mieleeni Kyllästyneen käytöksen vastaavissa tilanteissa (anteeksi Kyllästynyt, tarkoitus ei ole mitenkään mollata tms sinua, vaan kertoa miksi koen Helmenkalastajan käytöksen muuttuneen huonompaan suuntaan).

Painotan nyt sitä, että koitan ilmaista näkemykseni vähintään neutraalisti tai oikeastaan pikemminkin bona fide -hengessä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.09.2013 14:24

Joskus ehkä tämänkaltaisissa ristiriitatilanteissa voisi ehkä käyttää tätä Hanlonin partaveistä: Älä pidä ilkeytenä mitään sellaista minkä voi selittää typeryydellä.

Näyttäisi siltä minun silmiini, että Riidankylväjän käytöksen voi selittää oikein mainiosti typeryydellä. Sitä en osaa sanoa, että onko tuo typeryys aitoa vai näyteltyä tms - veikkaan että sixty-fifty.

Ehkä on tässä yhteydessä mainittava myös, että itse selittäisin myös Bethin käytöksen ennemmin typeryytenä kuin ilkeytenä; hän kun tuntuu olevan hyvin voimakkaasti tunteilla elävä ihminen ja voinee siis sanoa asiansa aivan turhan voimakkain sanankääntein. Mahdollisesti puhdasta ilkeyttäkin voi toisinaan olla mukana niinkuin meillä kaikilla.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2013 14:32

Kahvi, hyvä ajatus tuo, että jättäisit kokkina hääräämisen vähemmälle. En tiedä kuka hyötyy ja ketä auttaa se, että yrität selittää milloin kenenkin kirjoittajan käyttäytymistä milloin mihinkin suuntaan. Mielestäni tekisit tosi fiksusti, jos lopettaisit 'analysoinnit'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 14:38

Kahvi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En minä tiedä onko joskus Tukiasema.orgissa ollut joku "kiusaamisrinki" vai eikö ole ollut - ymmärsin kuitenkin Riidankylväjän ja Helmenkalastajan puhuvan tuon palstan tapahtumista.
Saatan jatkossa häärätä tämän sopan kokkina enemmän tai vähemmän satunnaisesti. En tiedä onko siitä mitään hyötyä kenellekään, mutta keskenänne ette ainakaan näytä pääsevän mihinkään muuhun kuin kasvavaan vitutukseen ja useiden asiaketjujen pilaamiseen keskinäisellä torailullanne.

Tuon (lihavoidun) olet nyt kyllä käsittänyt väärin. Minun suuttumiseni kohdistuu tämän foorumin tapahtumiin. Samoin Riidankylväjän kiusaamisrinkiväite. Hän väittää, että minä ja Mirri (kimpassa) rökitimme Bethiä, mitä kukaan muu täällä ei kuitenkaan - aivan oikein - havainnut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 15:04

Kahvi kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Havaintosi tyylimuutoksesta saattaa olla oikeansuuntainen (luultavasti onkin). Koska en - Mirrin tavoin - ole nähnyt Riidankylväjän "soputoivomuksissa" merkkiäkään vilpittömyydestä, oikeasta halusta sopia asia (kontra lakaista se maton alle), en näe mitään tarvetta olla sopivinani asiaa. Pystyn elämään tämän kanssa ja toivottavasti Riidankylväjäkin pystyy.

Ikävä kyllä viesteistäsi huokuu sellainen fiilis, että et ole halukas sopimaan asioista edes jonkinnäköiseen case-closed tilaan, vaikka Riidankylväjä vilpittömästi osaltansa niin haluaisikin tehdä - vaikutelmani on se, että pyrit mieluummin ylläpitämään lihavaa riitaa. (Edelleen) valitettavasti käytöksesi tässä suhteessa tuo minun mieleeni Kyllästyneen käytöksen vastaavissa tilanteissa (anteeksi Kyllästynyt, tarkoitus ei ole mitenkään mollata tms sinua, vaan kertoa miksi koen Helmenkalastajan käytöksen muuttuneen huonompaan suuntaan).

Painotan nyt sitä, että koitan ilmaista näkemykseni vähintään neutraalisti tai oikeastaan pikemminkin bona fide -hengessä.

Minun puolestani asia on case closed -tilassa. Ollut jo kauan. Jos ja kun tästä asiasta halutaan keskustella, olen edelleen loukkantunut. Koen, että minua on syytetty asioista, joihin en ole syyllistynyt. Tällainen rauha on mahdollinen.

Arvasin, että sinun reaktiosi perustuu siihen, etten "suostu sopimaan", ja koet käytöksessäni yhtäläisyyttä sen kanssa, miten Kyllästynyt on suhtautunut sinuun. Tämä tilanne on kuitenkin merkittävästi erilainen. Riidankylväjä on edelleen sitä mieltä, että minä tahallani kiusasin Bethiä. Minä tiedän, etten ole näin tehnyt. Minulle riittää oma tietoni, en halua kääntää RK:n päätä. Kunhan hän ei joka käänteessä yrittäisi kiillottaa kilpeään (niin kuin minusta vaikuttaa) esittämällä sopuun pyrkivää.

En usko, että sinun puuttumisellasi asiaan olisi mitään myönteisiä seurauksia. Turhasta puuttumisestahan koko jupakkakin alkoi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.09.2013 17:33

En tiedä onko minun kommenteistani hyötyä vai haittaa, mutta ainakin itselleni on selvinnyt aikaisempaa paremmin se, että mistä kukakin on niitä kuuluisia herneitä nenäänsä imuroinut.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.09.2013 18:02

Oikaisu Helmiksen antamaan väärään informaatioon: Puuttuminen ei ollut turhaa.

Minä lähden siitä, että täällä ovat kaikki saman arvoisia. Pertti lähtee siitä, että Beth ja Trisse ovat kriminellejä, Mirri, Hilppa ja Helmis hyviksiä. Näin ollen ei ole väliä miten noita kahta kriminelliä kohdellaan, he ovat aina väärässä. Minusta kriminellejäkin tulisi kohdella kuten normaali ihmisiä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2013 18:41

Riidankylväjä, mikä tarkoitus tämän ketjun aloittamisella oli?
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.09.2013 18:55

Päästä Helmiksen kanssa puheväleihin, mutta se yritys meni kiville, kuten huomasit.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 19:28

Et ole kertonut, miksi haluaisit kanssani puheväleihin. Sitä kysyin heti ensimmäisessä viestissäni.
Vastauksesi oli ympäripyöreä eikä edistänyt "asiaasi" millään tavalla.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.09.2013 19:34

Voidaan me jurottaakin, jos niin haluat.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.09.2013 19:39

Ei kun mä vaan ignooraan sua. Voit säkin tietysti ignoorata mua.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.09.2013 19:42

Aha. No ingnoorataan vaan.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.09.2013 21:01

Riidankylväjä kirjoitti:Päästä Helmiksen kanssa puheväleihin, mutta se yritys meni kiville, kuten huomasit.

Käsittääkseni yrityksesi epäonnistuminen johtui toinen toistaan törpömmistä kommenteistasi, joissa loistat tyytyväisyyttä itseesi ja aikaansaannokseesi. Aivan kuten Helmis sanoi: kiilloitat kilpeäsi. Paistattelet omassa erinomaisuudessasi 'rauhankyyhkynä' (kuten olet itsestäsi sanonut), ja tässä(kin) ketjussa toisten kustannuksella.

Ignorointi on oikein hyvä keino olla provosoitumatta sinun höpinöistäsi. Silti vaikka ehkä itse tosissasi uskot 'hyvää tarkoittavaan vilpittömyyteesi' kuin pukki sarviinsa.
Luulen kuitenkin, että jos oikeasti olisit ollut tosissasi ja vilpitön, et olisi aloittanut tällaista ketjua - puhumattakaan, että olisit pyrkinyt herättämään muka rauhankyyhkynä huomiota laittamalla otsikoksi toisen kirjoittajan nimeä. Mielestäni tekosi voidaan oikein hyvin tulkita ilkeilyksi - ikään kuin kostoksi siitä, että ignoroinnin kohteena oleminen loukkaa sinua.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa