Helmenkalastaja kirjoitti:Minäkin olen näköjään selkä
Helmenkalastaja kirjoitti:Ai olenko mielestäsi perse?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tuo "olen selkä" -ilmaisu lienee saanut alkunsa tuosta Terminator 1 kohtaksesta - eli kysymyksessä on yksi kuuluisimmista leffarepliikeistä "I'll be back". Leffan nähneet muistavat varmasti, kuinka elokuvan päähenkilö sitten hetken päästä palasi. Siitä sitten on väännetty suomennos "olen selkä" taattuun hjumoor-tyyliin.
Niin ja Terminator 2:ssa toistui tuo repliikki "I'll be back" (fak jeaahhh!) ja lopulta kolmos-osassa Arska totesi "I'm back" (mikä muuten oli ao leffan niitä harvoja hyviä kohtauksiaa).
No ei liene (saanut alkunsa Terminator 1 -kohtauksesta). "Olen selkä" kuuluu samaan sarjaan "käännöksiä" joita jo minun lukioaikanani viljeltiin:
"God save the Queen" = Turska säästi kuningattaren jne.
Helmenkalastaja kirjoitti:Tiedän sen kyllä. Ja hyvähän se vain on, että etenkin Pertti näkee, sillä muutoinhan minut poistettaisiin käyttäjistä kuukauden kuluttua on viimeisimmästä viestistäni.
Psykopatologia kirjoitti:Ny on 1 piilotettu. En tiedä, kuka hän on.
Psykopatologia kirjoitti:ARVONIMIKÄYTTÄJÄTUNNUS VIESTIT KOTISIVU, PAIKKAKUNTA LIITTYNYT VIIMEISIN KÄYNTI
YlläpitäjäPsykopatologia 24583
http://granum.uta.fi/granum/index.php?kustantaja_id=241
Helsinki
12.02.2010 13:19 12.08.2013 12:27
Näen nämä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa