Kyllästynyt kirjoitti:Paras ystävä on lojaali ja luotettava. Niin luotettava että voisit antaa lapsesi hänen kasvatettavakseen (jos itsellesi sattuisi jotakin), kotisi avaimet, rahasi säilytettäväksi tai lainaksi ilman kuittia. Lähteä yhteiselle matkalle tietäen, ettei hän narise tai valita vaikka sataisi päivät pääksytysten tai vaikka hotellin hissi olisi rikki ja joutuisitte kiipeämään kapeita narisevia portaita kuudenteen kerrokseen kolme kertaa päivässä, joka muistaa ettet pidä sipulista, joka muistuttaa sinulle vaatekaupassa "et tarvitse enää lisää valkoisia paitoja vaan uudet housut".
Paras ystävä saa olla ärsyttävän puhelias, erikoinen ja erilainen, vanhempi tai nuorempi kuin itse olet, rikkaampi tai köyhempi, ahkera tai laiska, pitää asioista joista et itse ole innostunut (kuten golfista), jolle voit aina soittaa ja kysyä "lähdetkö kahville/marjametsään/etsimään uutta kuivausrumpua/ruokakauppaan/konserttiin ja voit aina olla varma siitä, ettei hän keksi tekosyitä vaan kertoo ellei jaksa tai halua lähteä, mutta useimmiten lähtee vaikka pyykit jäisivätkin siltä päivältä pesemättä, koska hän haluaa viettää aikaa kanssasi.
Onneksi minulla on tuollainen ystävä.
Hilppa kirjoitti:Ostensiivinen osoittamiseen, näyttämiseen perustuva (määritelmä);
silmäänpistävä; komeileva, kerskaileva
Pienehkö sivistyssanakirja, o-alkuiset sanat
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanato.html
No ei kai nyt sentään kerskaileva.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa