Oikeaa "tuhlaamista" - pitkä tähtäys

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Oikeaa "tuhlaamista" - pitkä tähtäys

ViestiKirjoittaja Illusia » 22.07.2013 19:37

Tris kirjoitti:Tänään ostin yhdet kolmannen kokeilun jälkeen (yhtä kokoa pienempi kuin ekat kokeilemani). Samaa mieltä PP:n kanssa että luulisi olevan jo itse asiantuntija. Jos on epävarma koostaan löytyy netistä taulukkoja joista selvittää asia. Eipä se mitään rocket scienceä ole. Minä en ainakaan tarvi mitään apua - en sietäisi muutenkaan että joku tulisi siihen tölläämään.

Minä en sanonut, että rintaliivejä ostaessa pitää pyytää apua myyjältä, mutta kyllä se voi kannattaa ja helpottaa löytämään itselle ja kukkarolle parhaiten sopivat liivit. Eihän se myyjän apu edes maksa mitään ylimääräistä, vaikka ei sitä ikävä kyllä joka marketista saakaan.

Psykopatologia kirjoitti:Luulisi, että keski-ikään mennessä ao. olisi jo itse paras asiantuntija.

Luulisi, että keski-ikään mennessä sitä osaisi myös itse leikata omat hiuksensa. No, osaisi varmasti. Itse en ole käynyt enää vuosiin kampaajalla. Tajusin, ettei se kannata.

Jokainen tekee itse omat valintansa, jos on niihin kykenevä.

Olisi se kiva, jos Walmart tulisi Suomeen.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.07.2013 20:53

Reinikäinen kirjoitti:Ellei kotikasvatukseni estäisi, moittisin (vain yleisellä tasolla tietenkin) kirjoittajaa, joka on noin sokea omalle tölvimiselleen ja projisoinnilleen :D

Kiva, että kotikasvatuksesi on muuttunut paremmaksi. :D
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.07.2013 21:20

Tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mitä teet "niillä kymmenellä"?

Eihän niitä voi kaikkia käyttää tai myödä?

Pesen pyykkiä kerran kahdessa viikossa joten pitää olla vaihtovaraa.
Vuodenaikojakin on Suomessa neljä.

Pahoin pelkään, että 99,9 % vaatteistasi makaa koksemattomina.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.07.2013 21:28

Eivätkö kirjoistasi makaa 99% koskemattomina?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.07.2013 21:57

Hilppa kirjoitti:Eivätkö kirjoistasi makaa 99% koskemattomina?

Suunnilleen.

Nyt minulla on 10+ kirjaa, joita käytän päivitäin 1 000 %:sti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.07.2013 22:20

Sehän on selvä. Jos ostat päivittäin kymmeniä vaatteita,
sinulla on vaatevarasto vaikkapa naispataljoonalle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.07.2013 23:07

Onko se Pierre Cavallo vielä olemassa? Joskus joku sanoi, että olisi peräti valmistettu Suomessa. En tiedä. En ole koskaan ostanut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.07.2013 23:14

Oikeaa "tuhlaamista" - pitkä tähtäys

— On vaikeata ellei jopa mahdotonta tuhlata oikein ja pitkällä tähtäyksellä. Kun ei edes puuvillakolttua saa kunnollista ts. juuri sellaista kuin haluaisi kaupan valikoimista. Eikä mikään kestä nykyisin niin kauan, että olisi olemassa ja kelpaisi kaikin puolin vielä vuosikymmenien kuluttua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.07.2013 23:22

Ei mitään vääntämistä. Tuleepahan ruodittua sekin, kun on täällä muutakin ruodittu. Ihan oikeasti eräs tuttuni kehui niitä yllättävän hyvälaatuisiksi ja että olisivat ainakin olleet kotimaista tuotantoa. Mutta mikä on merkin tilanne nykyisin? Ei taida olla tyyliäni, koska en pidä valepaidoista enkä taskullisista villatakeista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.07.2013 23:38

Kuva
D & G on vissiin lopettanut laukut?

Jos tällaisen veskan ostaa, ei tarvitse - eikä kaipaa
- uutta kymmeneen+ vuoteen.

Tuollainen maksaisi Suomessa ehkä 1 300 €
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.07.2013 00:29

Tris kirjoitti:Onpa paljon vääntämistä Pierre Cavallosta.

Ehkä tämä painava 'asiantuntijalausunto' innoitti pohtimaan asiaa - että mautonta roskaa vai ei:
Pierre Cavallon tuotteet ovat mautonta roskaa.

Miksi se olisi vääntämistä, jos kaikki eivät mutkattomasti yhdy tuohon lausumaan, tai jopa kyseenalaistavat sen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.07.2013 10:18

Tris kirjoitti:Minä ainakin teen virheostoksia kalleissakin tuotteissa (tai tein kun ostin vielä). Ehkä joillakin sitten osuu ostokset paremmin mutta aina on meitä vajaavaisia. Toki tuossa Uffilta viiden vaatteen ostamisessa on mukana laiskuuttakin mutta aina ei vain tiedä jostain vaatteesta. Ja päätöshän pitää tehdä välittömästi eikä voi nukkua seuraavaan aamuun ja päättää sitten noilla Uffin tasarahapäivillä. Jos menee pieleen niin ei ainakaan raha harmita ja voi laittaa uudestaan kiertoon.

Aina pitää ehdottomasti jättää ostamatta, jos on pienikin epäilyksen häivä, että tuote ei välttämättä olisikaan kaikin puolin hyvä. Maailma on täynnä tavaraa ja uutta suolletaan koko ajan lisää, joten ei kannata jäädä kaipailemaan materiaa. Se on ehdoton oma filosofiani näissä asioissa nykyisin. Ja on toiminut. Olen oppinut luottamaan näkemykseeni eikä turhaa kamaa ole kertynyt kaappeihin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.07.2013 12:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Tris kirjoitti:Onpa paljon vääntämistä Pierre Cavallosta.

Ehkä tämä painava 'asiantuntijalausunto' innoitti pohtimaan asiaa - että mautonta roskaa vai ei:
Pierre Cavallon tuotteet ovat mautonta roskaa.

Miksi se olisi vääntämistä, jos kaikki eivät mutkattomasti yhdy tuohon lausumaan, tai jopa kyseenalaistavat sen?

Miksen saisi sanoa, etten ole koskaan löytänyt edes siedettävän näköistä Pierre Cavallo -vaatetta?
Tai sitä, että kannattaa ostaa yksi hyvä kymmenen huonon sijaan?

Pulmia kerrakseen. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.07.2013 13:39

2000-luvun alussa ostin kaikki villapuseroni/-takkini Pierre Cavallosta. Se oli ainoa paikka, jossa oli myytävänä muita kuin muotivärejä. Mallit sopivat minulle, joka sattuneesta syystä suosin "laatikkomaisia" puseroita. Yhtä puseroa taisin käyttää ainakin kuusi vuotta ellen kauemminkin.

Sitten, vähän ennen ensimmäistä liikkeen lopetusta Pierre Cavallokin siirtyi seuraamaan muotivärejä ja -malleja. Siinä vaiheessa en enää löytänyt sieltäkään mitään. Sama tilanne jatkui, kun liikettä yritettiin elvyttää. Ei ollut enää minun paikkani.

Ostan ehkä kaksi kolme puseroa vuodessa ja yhdet pitkäthousut (ellen onnistu ostamaan niitä alennuksesta, jolloin ostan tietysti kahdet samanlaiset, kun kerrankin löydän).

Teillä, joilla on mahdollisuus ostaa haluamianne, kalliita puseroita, painonne ei taida pahemmin vaihdella ja ruumiinsuhteenne taitavat olla kohdallaan. Kaikilla ei valinnanvaraa ole.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.07.2013 16:27

Obelix kirjoitti:Minulla ja Erkillä on Marimekon laukku!

H-miesten hommia nuo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2013 00:40

Ja kahdet kannattaa ostaa, jos hyvää löytää!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.07.2013 08:37

Kyllästynyt kirjoitti:Miksen saisi sanoa, etten ole koskaan löytänyt edes siedettävän näköistä Pierre Cavallo -vaatetta?

Tietty saat sanoa, mutta kun olet sanonut mm:

"Pierre Cavallon tuotteet ovat mautonta roskaa."
"Koska Pierre Cavallon tuotteet ovat huonolaatuisia (roskaa), eivätkä edes kauniita tai tyylikkäitä"

Sanomisiesi jyrkästä ja tuomitsevasta tyylistä minusta sinua on nähdäkseni kritisoitu (ennenkin).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.07.2013 08:39

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Rintaliivit (niiden 'tarve') ei ole naiseuden eikä naiseksi kasvamisen merkki, ei mitään sinne päinkään...

Aika monet tytöt/naiset asian kuitenkin noin mieltävät. Pitäisikö heidän tulla sinulta kysymään, miten asia oikeasti on, jos he eivät ole ymmärtäneet asiaa "sinne päinkään"?
En ymmärrä kuinka tyhminä naisia pidät. Jos joku ei halua käyttää rintaliivejä, ei häntä siitä vankilaan laiteta. Eri asia ovat ne kommentit joita jotkut miehet laukovat, mutta jos niistä ei piittaa - mikään ei estä elämästä ilman rintaliivejä, olivat rinnat kuinka pienet tai isot tahansa.
Rintaliivien syöpää aiheuttavaan vaikutukseen en usko. Enkä usko siihenkään, että rintaliivittömyys auttaisi rintoja pysymään kiinteämpinä.
Rintaliivien käyttämistä pidetään naiseksi varttumisen virsta/virtsapylväänä siksi, koska naisten rinnat on miesten jatkuvan kommentoinnin kohteena - ja niiden merkitys naiseuteen joku aivan muu kuin mikä niiden käyttötarkoitus on.

Toisin sanoen; miesten syytä.

Kyllästynyt, mikä on miesten syytä?

Minä tietääkseni en pidä naisia tyhminä. Sen sijaan pidän tyhmyytenä sitä, että kasvuikäisille tytöille tehdään vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen selväksi, että rintaliivit kuuluvat naisena olemiseen ja elämiseen itsestäänselvyytenä. Käsittääkseni virheellisen viestin viejinä toimivat niin naiset kuin miehetkin. Kaikki aikuiset tyhmyyksissään...

Minäkin haluaisin tietää, että mikä on miesten syytä Kyllästyneen mielestä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.07.2013 21:58

En ole ostanut vaatteita koskaan (ainakaan en muista, että olisin) Pierre Cavallosta, Vero Modasta, Mangosta, Zarasta, Lindexiltä (20:een vuoteen), Kapp Ahlilta, Seppälästä enkä juurikaan H&M:ltä. Enkä juurikaan monesta muustakaan kaupasta. Ovat melkoista roskaa ja kertakäyttömuotia suurimmaksi osaksi. Benettonilta ostin kerran tiukat valkoiset farkut, joita pidin jonkun vuoden. Yhteen aikaan tykkäsin Sandin vaatteista, mutta nyt enemmän tykkään Tiger of Swedenin joistakin harvoista ja Marc'OPolon farkuista med mera. Mutta moni ostos on ollut myös pettymys. Olen viime vuosina tullut entistä niuhommaksi ja ostan harvemmin, niin pettymyksiä ei tule, kun harkitsee.

Tuossa oli vain joitakin esimerkkejä niistä, joita kartan ja niistä joita olen käyttänyt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.07.2013 22:58

Ennen ompelin vaatteeni itse ja sittemmin ryhdyin ostamaan valmista. Nyt olen kyllästynyt valmisvaatteiden huonoon laatuun, joskin muutama viimeinen jakkupuku & työvaateostos on ollut onnistunut. Marc Aurelin housupuvustani en luovu ja Andiata istuu kuin valettu, mutta on tätimäinen ja hintava. Elvytin vanhaa harrastustani viime talvena ja ompelin pitkän villakangasmekon, josta tulikin parempi kuin osasin odottaa (tosin hinta ei ollut huomattavasti edullisempi, koska kangaskin maksaa melkoisesti nykyisin ja sitä menee paljon pitkähelmaiseen ja -hihaiseen luomukseen + vielä vuoritettuun). Mutta ompeleminen kannattaa, ainakin yksinkertaisten ja "helppojen" vaatekappaleiden ompelu, päätellen viime ostoksestani, joka puuvillaa, siis joustamatonta, ja maksoi aivan sikana, kuten aiemmin mainitsin.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko