Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niinhän se on mielipidekysymys se loukkaavuus, mutta kuitenkin retoriikkasi minusta antaa ymmärtää että sinun mielipiteesi olisi fakta - PP:n lanseeraama "ex cathedra" -vaikutelma kieltämättä minusta sopii hyvin tähän...
Mutta sinä miehenä et ole asianosainen ja siksi (ainakin osittain) jäävi arvioimaan kuinka loukkaava termi naisista (naisiinhan se kohdistuu!) on.
Samalla lailla voisi sanoa, että naiset ovat (ainakin osittain) jäävejä arvoimaan kuinka loukkaava termi heistä se on - naisethan ovat subjekteja ja subjektit harvoin ovat kovinkaan objektiivisia arvioinneissaan.
Yhtä kaikki, minusta "
lex cathedra" on jääviysasioista huolimatta hyvin kuvaava termi Kyllästyneen retoriikasta.
Sitäpaitsi minusta on hyvin omituista, että näinä tasa-arvon aikoina mielipiteen esittäjän sukupuolella olisi jokin eritysen painava merkitys - mutta ehkä Kyllästynyt ei olekaan sukupuolten tasa-arvon kannalla?
En siis pidä perusteltuna ajatusta/väitettä/arviota tai tulkintaa että sana "horo" olisi neutraali ja/tai asiallinen termi jota voisi adekvaatisti käyttää naisista puhuttaessa. Sama koskee sanaa "tissit".
En minäkään, enkä siksi ole väittänytkään että "horo" olisi täysin asiallinen termi; "tissit" voi ehkä ollakin, mutta silloin asiayhteydellä on merkittävä painoarvo.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:... Vai onko niin, että [1] vain sinä kykenet arvioimaan kuka seksiä haluava nainen on "horo" ja kuka ei? Tai onko "horo" nainen joka haluaa seksiä jonkun muun kuin [2]sinun kanssasi?
[Kahvi]
[1] En, mutta minullakin lienee oikeus määritellä ja ilmaista oma näkemykseni "horo" -termin määritteistä ym...
Eihän sitä kukaan ole edes yrittänyt kieltää.
Ei olekaan, eikä tuosta ollut kysymyskään. Vastasin vain kysymykseesi
"Vai onko niin, että vain sinä kykenet arvioimaan kuka seksiä haluava nainen on "horo" ja kuka ei?" (EN!) ja kerroin miksi asiasta olen mielipiteeni esittänyt.
Haluatko kertoa, että miksi luulit minun luulleen jonkun kieltäneen ilmaisuvapauttani ym?
Hämmästelen kuitenkin, miksi nyt näyttää siltä että olet kokenut sanan "horo" halventavana kun sillä on viitattu (ei edes väitetty hänen olevan) seksiseuralaistasi.
En tiedä miksi sinusta tuolta näyttää, mutta ilmaisin närkästykseni kahdesta asiasta:
1. Minusta kommenttisi oli mala fide -henkinen.
2. Levittelit siinä tietoa päiväkirjastani tänne yleiselle puolelle.
Kahvi kirjoitti:... Horon olen määritellyt aikaisemmin (muistaakseni useampaan kertaan), mutta kerta kiellon päälle: henkilö, jolle riittää että miehellä on toimiva penis ja sitä saa....
Millä perusteella tuo luonnehdinta ei sitten sopisi sinun seuralaiseesi? Olen ymmärtänyt, että itsekin arvioit hänen nauttivan seksistä sinua enemmän.
Et tosin ole kertonut mitään suhteenne muista aspekteista, mutta koska olet kertonut vain seksistä, olen saanut käsityksen, että suhteenne on nimenomaan seksisuhde.
Kommentoin edelleen häntä ja suhdettamme vain ja ainoastaan päiväkirjassani.
Kahvi kirjoitti:... Muistat varmaan tuon määritelmäni, mutta kuitenkin nyt pyrit minusta mala fide -henkisesti vääntämään määritelmäni uuteen muotoon - miksi ihmeessä?
Muistan hyvin, enkä pyri vääntämään mitään vaan kyselen perustelujasi sille, millä tavalla katsot niiden naisten jotka olet horoiksi luokitellut, olevan oleellisesti erilaisia kuin mitä sinun nykyinen seksikumppanisi on?
Vai sopiiko häneenkin sinun määritelmäsi horosta? Ja jos ei sovi, millä perusteella niin on?