Vielä kerran, pojat! Ja tytöt.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Ja nämä ovat siis esimerkkejä siitä, että minä näytän tekevän melkein mitä vain, että pääsen osoittamaan antipatiaani. Olenpa tosiaan ollut aktiivinen

...
Olethan sinä muulloin ja muutenkin kimppuuni käynyt, mutta nuo ovat se perussyy jonka takia tiedän sinun olevan sangen halukas häätämään minut palstalta ja/tai aiheuttamaan minulle mahdollisimman paljon haittaa ja vahinkoa.
Enimmäkseen olet kokenut kimppuusi käymisenä sen, kun olen oikaissut sinun virheellisiä tulkintojasi minun sanomisistani. Myös omien käsitysteni ja vaikutelmieni esittäminen - vieläpä korostetusti omina käsityksinäni/vaikutelminani - sinun toiminnastasi on mielessäsi kääntynyt kimppuun käymiseksi.
Näyt tietävän minusta sellaista, mitä en parhaalla itsetutkiskelullanikaan onnistu itsestäni löytämään. Ei minulla ole minkäänlaista halua häätää sinua miltään palstalta. Vielä vähemmän haluan aiheuttaa sinulle haittaa tai vahinkoa. Toivoisin, että voisit kokea elämäsi helpommaksi.
Pakko ihmetellä vielä erikseen: onko minusta oikeasti muodostunut sellainen kuva, että haluaisin aiheuttaa Kyllästyneelle tai ylipäätään jollekulle 'mahdollisimman paljon haittaa ja vahinkoa'? Jos on, joudun lopettamaan kirjoittamisen tällä foorumilla. (Eniten panen tässä kohtaa painoa Psykopatologian ja Mirrin kannoille.)
Kyllästynyt kirjoitti:Tapauksessa Lumppari sinähän ole et tyytynyt vain katselemaan sivusta vaan puolustelit aktiivisesti Lumpparia ja mm. väitit hänen pyytäneen sanojaan anteeksi. Tuollaista ei kuitenkaan koskaan ole tapahtunut, vaan päinvastoin Lumppari on ilmoittanut, ettei kadu sanojaan.
En voi uskoa, että kirjoitat TAAS nämä SAMAT litaniat, jotka olen korjannut ainakin viisi kertaa aikaisemmin.
Minä en olisi puuttunut koko asiaan mitenkään, ellei minun mielipiteitäni olisi tivattu ja minua olisi vaadittu ottamaan kantaa. Psykopatologian tuntien olen saattanut kyllä oman kantani ilmaista myös reaktiona PP:n "minun suuhuni laittamiin sanoihin".
En ole koskaan väittänyt Lumpparin pyytäneen sanojaan anteeksi!!! Olen sanonut hänen
pahoitelleen sananvalintaansa (ei siis sinulle tai PP:lle kohdistettuna, enemmänkin harmitteluna tyylin "mitä tuli tehtyä"). Lumppari on ilmoittanut, ettei kadu kilahdustaan eikä pyydä anteeksi.
Kyllästynyt kirjoitti:Ja mitä taannehtivaan lainsäädännön käyttämiseen tulee, uskotko siihen, että jokin vääryys voidaan korjata tai peittää toisella vääryydellä? Sillä siitähän minun bannissani oli kysymys.
Tähän kappaleeseen otan kantaa vain siltä osin, että foorumit eivät luo itselleen lakeja vaan sääntöjä.
Kyllästynyt kirjoitti:Kun vielä tiedetään (olet sen itse sanonut), ettet puuttunut selkeään kiusaamiseen (minua kiusattiin), vaikka sellaista näitkin, en usko sinun tasapuolisuuteesi tai objektiivisuuteesi - enkä usko sinulla olevan yhtään empaattista ajatusta tai solua varatttuna minua varten.
En puuttunut, koska en
nähnyt sinun olevan minun puuttumistani vailla. Mielestäni onnistuit vastaiskuissasi ihan kiitettävästi yksinkin. Empatiaa et minussa noiden riitelyiden aikana tosiaankaan herättänyt; et tuntunut olevan missään määrin heikoilla. Ja sitä paitsi olin sitä mieltä ja olen edelleenkin, että tukarilla oli kymmeniä ellei satoja ihmisiä, jotka tunsivat sinut alusta asti ja tiesivät koko historian, minä en. Mikseivät he katsoneet aiheelliseksi ryhtyä sinua puolustamaan. Olisi luullut, että sinulla olisi ollut puolustajia sankoin joukoin, jos kohtelusi oli ollut niin p-maista, mitä väität. Panee mietityttämään, miksi ei ollut...
Kyllästynyt kirjoitti:Ei sinunkaan minusta pitää tarvitse, mutta toistuvat väitteesi siitä, etten myönnä omia virheitäni (mitä ne sitten sinun mielestäsi ovatkaan), vaikuttaa yllä kertomani huomioon ottaen hurskastelulta. Olenkin tottunut ja varautunut odottamaan sinulta mitä tahansa - kunhan se vain on minulle haitaksi ja vahingoksi.
En ole puhunut virheistäsi. Olen sanonut sinun olevan
ilmeisen kyvytön näkemään mitään vikaa omassa toiminnassasi.
Kyllästynyt kirjoitti:Varmuuden vuoksi sanon vielä:
En hetkeäkään kuvittele tai luule olevani (maailmanhistorian ainoa!) virheetön ihminen, mutta sinun lukuisat syytöksesi ovat mielestäni perusteettomia; en ole koskaan hyökännyt kenenkään (muun) syyttömän kimppuun (kuin Psykopatologian, ja hänen kanssaan olen toivoakseni asian jo selvittänyt). Mutta jos minun kimppuuni joku käy, tulen tekemään kaikkeni, ettei kimppuuni hyökännyt hevin tekoaan unohda.
Minä olen kertonut, millainen vaikutelma/käsitys minulle sinusta syntyy kirjoittelusi perusteella. En syytä. Saathan sinä, hyvä ihminen, olla ihan minkälainen haluat! Ei minulla ole siihen nokan koputtamista. Minulla on kuitenkin oikeus kertoa omista mielikuvistani. Alunperin ajattelin, että siitä voisi olla sinulle hyötyä. Että tietäisit, miltä kirjoittamisesi perusteella vaikutat. Siltä varalta, että vaikutelma ei heijastelisi sitä ihmistä, joka sinä koet olevasi. Ilmeisesti et kuitenkaan halua muuttaa mitään, ja niinpä vaikutelmani varmasti tulee vahvistumaan edelleen.
Ja nykyään kerron siitä siksi, että täällä kaikki muut kuin sinä ja PP (ja Hilppa, koska hänen on jostain syystä kannatettava teitä) ovat heikoilla ja yksin. Joskus ihminen voi sellaisessa tulituksessa, jonka kohteeksi sinun kanssasi voi joutua, alkaa epäillä itseään ja omaa ymmärryskykyään. Silloin voi toisen ihmisen vahvistus siitä, ettei ole ajatustensa kanssa yksin, olla mitä parhainta vertaistukea.
Tämänkin foorumin alaotsikko kun kuitenkin on 'Mielenterveys ja
vertaistuki'.