Kysymyksiä Kyllästyneelle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kysymyksiä Kyllästyneelle

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.07.2013 22:40

Siirsin tänne kysymykset, jotka esitin Kauneusproblematiikka-ketjussa:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Eivät näytä palstan muutkaan ladyt jaksavan.

Helmenkalastajalla on oma "muunsa" ojassa, hän kun ei lainkaan pidä minusta ja näyttää tekevän 1) melkein mitä vain, että 2) pääsee osoittamaan antipatiaansa.

(lihavointi minun)
1) melkein mitä vain
- Saisinko esimerkkejä, kiitos! On nimittäin aika vahvasti sanottu.
2) pääsee osoittamaan antipatiaansa
- Saisinko esimerkkejä tästäkin, kiitos!

_____
Poistin toisen ketjun nimestä ylimääräisen aan.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 13.07.2013 12:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

Re: Kysymyksiä Kyllästyneelle

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.07.2013 00:34

Minusta ei vaikuta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.07.2013 10:54

Noin on tapahtunut.

Mutta Psykopatologiassa hän on pidätellyt itseään silloinkin,
hänellä olisi mahdollisesti ollut aihetta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.07.2013 11:00

Onko minulle yököttely ollut aiheellista? Olenko siis mielestäsi Psykopatologia nuoleskelija?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.07.2013 11:14

Saa tietysti inhonsa ilmaista minulle. En siihen kaadu. Vaikka olisi aiheetontakin. Ei minusta mikään pakko ole pitää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 13.07.2013 11:15

Helmistä ei saa kiusata, ei myöskään Kultsia. Yrittäkää nyt päästä sopuun.

"Viha, vaino pois
Rauha parempi ois
Sopusointu keskenänne vallitkoon."

Laulaa Hiski Salomaakin.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 12:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta ei vaikuta.

Minusta vaikuttaa.
Muistelepa vaikka sitä, ettei Helmenkalastajaa vähääkään haitannut se kun Lumppari karjui minulle (ja sinulle) "PAINUTKAA VITTUUN!" Päinvastoin, hänhän puolusteli Lumpparia!
Eikä Helmenkalastajaa häirinnyt sekään, että Tukiasema.org -palstalla sovellettiin taannehtivaa lainsäädäntöä. Hänen mielestään kun oli tärkeää, että minut saadaan palstalta (mieluummin pysyvästi?) ulos.

Nuo siis ovat ne syyt joiden perusteella uskon Helmenkalastajan agendaksi sen, että hän pystyy ja saa kimppuuni käydä - missä tahansa, milloin tahansa ja miten hyvänsä, kunhan tulos on minulle vahingoksi.

Ja nämä ovat siis esimerkkejä siitä, että minä näytän tekevän melkein mitä vain, että pääsen osoittamaan antipatiaani. Olenpa tosiaan ollut aktiivinen :shock:

Tapaus "Lumppari"
Minun osuuteni oli: kerroin (kun minun mielipidettäni tivattiin), että ymmärrän Lumpparin kilahtamisen. Olen myöhemmin korostanut, etteivät minun sana- ja merkitysvarastossani ymmärtäminen ja hyväksyminen ole synonyymejä. Myöskään paheksumisen puuttuminen ei tarkoita hyväksymistä.

Tapaus "Säännön taannehtiva soveltaminen Kyllästyneeseen"
Olin sitä mieltä, että oli vain ajan kysymys, milloin bänni paukahtaa (huom! minulla ei ole koskaan ollut valtuuksia bännejä asettaa). Niinpä en jaksanut paneutua tapauksen seuraantoon. Yleensä paneudun vain sellaisten tapahtumien seuraantoihin, joissa minulla on ollut osuutta tai jotka minua jostain muusta syystä erityisesti kiinnostavat. Ei minulle ollut tärkeää, että Kyllästynyt saadaan palstalta pois; en vain nähnyt muuta mahdollisuutta, kun riitelyt vanhoista asioista haluttiin palstalta pois. Kyllästynyt ei olisi ikinä suostunut olemaan tuomatta esiin vanhoja asioita.

Nämä kaksi esimerkkiä (vuosilta 2010 ja 2011, tältä foorumilta ei mitään) siis todistavat minun intoani osoittaa antipatiaani. Hmmm.

Split ei taida olla minun perusdefenssejäni. Näen kaikissa ihmisissä sekä hyvää että huonoa. Kyllästyneessäkin näen paljon hyvää. Antipatiani, jos sen sellaiseksi haluaa katsoa, kohdistuu Kyllästyneen ilmeiseltä näyttävään kyvyttömyyteen nähdä mitään vikaa omassa toiminnassaan ja halussaan panna syy muiden niskoille.

Olen näiden esimerkkien valossa edelleen sitä mieltä, että Kyllästyneen toteamus, johon tässä ketjussa pyysin selvitystä ("Helmenkalastajalla on oma "muunsa" ojassa, hän kun ei lainkaan pidä minusta ja näyttää tekevän 1) melkein mitä vain, että 2) pääsee osoittamaan antipatiaansa.") on kohtuuton.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 12:57

Psykopatologia kirjoitti:... Mutta Psykopatologiassa hän on pidätellyt itseään silloinkin,
hänellä olisi mahdollisesti ollut aihetta.

Mukava huomata, että joku on pannut merkille.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 13:01

Hilppa kirjoitti:Onko minulle yököttely ollut aiheellista? Olenko siis mielestäsi Psykopatologia nuoleskelija?

Hilppa kirjoitti:Saa tietysti inhonsa ilmaista minulle. En siihen kaadu. Vaikka olisi aiheetontakin. Ei minusta mikään pakko ole pitää.

Yököttely?

Hyvä, ettet kaadu. Inhoni kohdistuu sinun ennalta-arvattavuuteesi. En voi uskoa, että kenenkään mielestä kiistakysymyksissä samat kaksi olisivat aina oikeassa ja mahdollinen kiistakumppani aina väärässä. Siksi en usko vilpittömyyteesi; se näyttää minusta nuoleskelulta. Olen oikein odottamalla odottanut, että edes joskus näkisit Kyllästyneen tai Psykopatologian toimissa jotain arvelluttavaa. Taidan joutua odottamaan maailman tappiin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 13:03

Riidankylväjä kirjoitti:Helmistä ei saa kiusata, ei myöskään Kultsia. Yrittäkää nyt päästä sopuun.

"Viha, vaino pois
Rauha parempi ois
Sopusointu keskenänne vallitkoon."

Laulaa Hiski Salomaakin.

Siihen tarvitaan molemmat.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.07.2013 13:16

Helmenkalastaja kirjoitti: En voi uskoa, että kenenkään mielestä kiistakysymyksissä samat kaksi olisivat aina oikeassa ja mahdollinen kiistakumppani aina väärässä. Siksi en usko vilpittömyyteesi; se näyttää minusta nuoleskelulta. Olen oikein odottamalla odottanut, että edes joskus näkisit Kyllästyneen tai Psykopatologian toimissa jotain arvelluttavaa. Taidan joutua odottamaan maailman tappiin.

Tässä asiassa olen Helmenkalastajan kanssa samaa mieltä, ja olen kiinnittänyt huomiota samaan asiaan. Minustakin näyttää siltä, että aivan sama millaisesta asiasta on kysymys, kiistatilanteessa Hilppa asettuu itsestään selvästi Psykopatologian ja/tai Kyllästyneen puolelle. Näyttää siltä, että Hilpan mielestä kiistatilanteessa Kyllästynyt ja foorumin ylläpitäjä ovat aina oikeassa ja kiistakumppanit aina väärässä.

Mielenkiintoista; sanoako sellaista käyttäytymistä nuoleskeluksi vai ei. Voihan olla, että se vain näyttää nuoleskelulta, muttei kuitenkaan ole sitä, vaan jotakin muuta.

Lähetä-nappia painettuani minua varmaan kaduttaa, että sekaannuin tähän ketjuun. Helmenkalastaja kuitenkin sanoi tuossa sitaatissa niin tyhjentävästi asian, jota olen hiljaa mielessäni ihmetellyt jo ties miten kauan. Huomasin, etten olekaan ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan huomiota.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.07.2013 13:27

Mirri 13.7.2013 13:16
(- -)
Lähetä-nappia painettuani minua varmaan kaduttaa, että sekaannuin tähän ketjuun.
Helmenkalastaja kuitenkin sanoi tuossa sitaatissa niin tyhjentävästi asian, jota olen
hiljaa mielessäni ihmetellyt jo ties miten kauan. Huomasin, etten olekaan ainoa,
joka on kiinnittänyt asiaan huomiota.

(- -)

Foorumin elävyyden kannalta on olennaista, että hiljaa mielessä olevia asioita
tuodaan esiin ja keskusteluun - mahdollisten riitojenkin uhalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 13.07.2013 14:49

Mirri kirjoitti:
Mielenkiintoista; sanoako sellaista käyttäytymistä nuoleskeluksi vai ei. Voihan olla, että se vain näyttää nuoleskelulta, muttei kuitenkaan ole sitä, vaan jotakin muuta.

Lähetä-nappia painettuani minua varmaan kaduttaa, että sekaannuin tähän ketjuun. Helmenkalastaja kuitenkin sanoi tuossa sitaatissa niin tyhjentävästi asian, jota olen hiljaa mielessäni ihmetellyt jo ties miten kauan. Huomasin, etten olekaan ainoa, joka on kiinnittänyt asiaan huomiota.

identifikaatio?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja asko » 13.07.2013 15:06

Psykopatologia kirjoitti:Mirri 13.7.2013 13:16
(- -)
Lähetä-nappia painettuani minua varmaan kaduttaa, että sekaannuin tähän ketjuun.
Helmenkalastaja kuitenkin sanoi tuossa sitaatissa niin tyhjentävästi asian, jota olen
hiljaa mielessäni ihmetellyt jo ties miten kauan. Huomasin, etten olekaan ainoa,
joka on kiinnittänyt asiaan huomiota.

(- -)

Foorumin elävyyden kannalta on olennaista, että hiljaa mielessä olevia asioita

Perkeleen perkele, että en jaksa noita Kyllästyneen jatkuvia muisteloita.
Eikö ne voisi siirtää hänen omaan päiväkirjaansa?

Kyllä helpotti. Kiitos Psykopatologia, kun sain avautua luvallasi.
asko

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.07.2013 15:44

Psykopatologia kirjoitti:Foorumin elävyyden kannalta on olennaista, että hiljaa mielessä olevia asioita

Kyllästyneen tapana tuntuu minusta olevan voimakas ja suurenteleva retoriikka: hän voi hyvin sanoa "ei koskaan" kun eksaktimpi termi olisi "harvoin". Tai "aina" -> "usein" ym.

Kyllästynyt myös minusta ilmaisee asiat hyvin faktanomaisesti, ilmaisutapansa ei anna useinkaan minusta ymmärtää, että hän kertoo omasta näkemyksestään/mielipiteestään.

Asioiden suhteellisuuden vääristyminen on minusta myös Kyllästynyttä kuvaava asia; esim yksi kuusi vuotta sitten väärin muotoiltu/valheellinen/tms kirjoitus tuntuu olevan tänäänkin hänelle hyvin merkityksellinen asia. Kuten myös väärän termin käyttäminen ("horo", "tissit" ym) on hänestä erittäin törkeää kielenkäyttöä tms, mutta kuitekin hänen oma kielenkäyttönsä on välillä minusta todella ala-arvoista ("paskaa", "potaskaa", kiroilua, ym) - mikä minusta kertoo myös hänen kaksinaismoralistisesta käytöksestään.

Kiitos helpotti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 13.07.2013 18:23

Väärin meni. Kultsi puolustautuu kokemiaan vääryyksiä vastaan.

Itsepuolustusta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.07.2013 21:53

Hilppa kirjoitti:Onko minulle yököttely ollut aiheellista? Olenko siis mielestäsi Psykopatologia nuoleskelija?

Hilppa kirjoitti:Saa tietysti inhonsa ilmaista minulle. En siihen kaadu. Vaikka olisi aiheetontakin. Ei minusta mikään pakko ole pitää.

Yököttely?

Hyvä, ettet kaadu. Inhoni kohdistuu sinun ennalta-arvattavuuteesi. En voi uskoa, että kenenkään mielestä kiistakysymyksissä samat kaksi olisivat aina oikeassa ja mahdollinen kiistakumppani aina väärässä. Siksi en usko vilpittömyyteesi; se näyttää minusta nuoleskelulta. Olen oikein odottamalla odottanut, että edes joskus näkisit Kyllästyneen tai Psykopatologian toimissa jotain arvelluttavaa. Taidan joutua odottamaan maailman tappiin.

Jos olen mielestäsi ennalta-arvattava, olet lukenut kirjoituksiani liian kauan ja oppinut tuntemaan joitakin asioita minusta. Tai sitten olet sulkenut silmäsi tai ollut pois palstalta, kun minulla on ollut eriävä mielipide Ylläpitäjän/Valvojan kanssa. Niitäkin kertoja on ollut. Voi olla, että joka kerta en ole ilmaissut kantaani, ja voi myös olla, että olen jättänyt ilmaisematta muista sinulle kuulumattomista syistä. Niin on voinut olla esimerkiksi poliittisten mielipiteiden kohdalla. Niitä en ole nimittäin julkisesti halunnut välttämättä ilmaista. Koska palsta on julkinen, kaikkia asioita itsestäni en kerro. En aio vastakaan kertoa.

Sille, että näet minut nuoleskelijana, en voi mitään. Enkä haluakaan voida, mitä sinä ajattelet minusta. Olkoon se kuinka väärä käsitys hyvänsä. Se on minulle aivan sama. Yhdentekevää. En myöskään aio millään tavalla muuttaa itseäni, persoonani ja pitämiseni kohteita muuksi kuin mitä ne nyt ovat. Tai pitämättömyyksieni ilmaisuherkkyyttä. Se tulee vastakin pysymään samana. Minä tulen olemaan minä. Ja minulla tulee olemaan oikeus olla sitä mieltä asioista, mitä minä itse haluan.

Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka inhoavat minua, ovat aina inhonneet ja tulevat aina inhoamaan. En voi sille mitään.

Koettakaa te hyvät ihmiset vain tulla toimeen sen inhonne kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kuutar » 13.07.2013 22:03

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Foorumin elävyyden kannalta on olennaista, että hiljaa mielessä olevia asioita

Kyllästyneen tapana tuntuu minusta olevan voimakas ja suurenteleva retoriikka: hän voi hyvin sanoa "ei koskaan" kun eksaktimpi termi olisi "harvoin". Tai "aina" -> "usein" ym.

Kyllästynyt myös minusta ilmaisee asiat hyvin faktanomaisesti, ilmaisutapansa ei anna useinkaan minusta ymmärtää, että hän kertoo omasta näkemyksestään/mielipiteestään.

Asioiden suhteellisuuden vääristyminen on minusta myös Kyllästynyttä kuvaava asia; esim yksi kuusi vuotta sitten väärin muotoiltu/valheellinen/tms kirjoitus tuntuu olevan tänäänkin hänelle hyvin merkityksellinen asia. Kuten myös väärän termin käyttäminen ("horo", "tissit" ym) on hänestä erittäin törkeää kielenkäyttöä tms, mutta kuitekin hänen oma kielenkäyttönsä on välillä minusta todella ala-arvoista ("paskaa", "potaskaa", kiroilua, ym) - mikä minusta kertoo myös hänen kaksinaismoralistisesta käytöksestään.

Kiitos helpotti.

Olen eri mieltä tästä asiasta kanssasi. Minulle oli ainakin ihan selvää, että esimerkiksi tuossa Kaunesproblematiikka -ketjussa kyse oli hänen henkilökohtaisista kokemuksistaan, joita sinä aloit jostakin syystä kyseenalaistamaan. Tätä en ymmärrä. Kyllä se näytti siltä, että sinä halusit aloittaa hänen kanssaan uuden väittelymatsin.

En myöskään käsitä tämän palstan järjetöntä "totuusvaatimusta" joissakin asioissa. Etenkin kun puhutaan kokemuksista, kuten naiseuteen ja mieheyteen liittyvistä, ei voi olla mitään faktuaalista totuutta asiassa. Minusta jokaisen kokemukset ovat kokemuksina yhtä tosia. Silti tuntuu siltä, kuin tällä palstalla mielipiteen pitäisi olla jokin objektiivinen totuus, jotta saisi olla jotain mieltä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 22:17

Vielä kerran, pojat! Ja tytöt.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ja nämä ovat siis esimerkkejä siitä, että minä näytän tekevän melkein mitä vain, että pääsen osoittamaan antipatiaani. Olenpa tosiaan ollut aktiivinen :shock: ...

Olethan sinä muulloin ja muutenkin kimppuuni käynyt, mutta nuo ovat se perussyy jonka takia tiedän sinun olevan sangen halukas häätämään minut palstalta ja/tai aiheuttamaan minulle mahdollisimman paljon haittaa ja vahinkoa.

Enimmäkseen olet kokenut kimppuusi käymisenä sen, kun olen oikaissut sinun virheellisiä tulkintojasi minun sanomisistani. Myös omien käsitysteni ja vaikutelmieni esittäminen - vieläpä korostetusti omina käsityksinäni/vaikutelminani - sinun toiminnastasi on mielessäsi kääntynyt kimppuun käymiseksi.

Näyt tietävän minusta sellaista, mitä en parhaalla itsetutkiskelullanikaan onnistu itsestäni löytämään. Ei minulla ole minkäänlaista halua häätää sinua miltään palstalta. Vielä vähemmän haluan aiheuttaa sinulle haittaa tai vahinkoa. Toivoisin, että voisit kokea elämäsi helpommaksi.

Pakko ihmetellä vielä erikseen: onko minusta oikeasti muodostunut sellainen kuva, että haluaisin aiheuttaa Kyllästyneelle tai ylipäätään jollekulle 'mahdollisimman paljon haittaa ja vahinkoa'? Jos on, joudun lopettamaan kirjoittamisen tällä foorumilla. (Eniten panen tässä kohtaa painoa Psykopatologian ja Mirrin kannoille.)

Kyllästynyt kirjoitti:Tapauksessa Lumppari sinähän ole et tyytynyt vain katselemaan sivusta vaan puolustelit aktiivisesti Lumpparia ja mm. väitit hänen pyytäneen sanojaan anteeksi. Tuollaista ei kuitenkaan koskaan ole tapahtunut, vaan päinvastoin Lumppari on ilmoittanut, ettei kadu sanojaan.

En voi uskoa, että kirjoitat TAAS nämä SAMAT litaniat, jotka olen korjannut ainakin viisi kertaa aikaisemmin.
Minä en olisi puuttunut koko asiaan mitenkään, ellei minun mielipiteitäni olisi tivattu ja minua olisi vaadittu ottamaan kantaa. Psykopatologian tuntien olen saattanut kyllä oman kantani ilmaista myös reaktiona PP:n "minun suuhuni laittamiin sanoihin".
En ole koskaan väittänyt Lumpparin pyytäneen sanojaan anteeksi!!! Olen sanonut hänen pahoitelleen sananvalintaansa (ei siis sinulle tai PP:lle kohdistettuna, enemmänkin harmitteluna tyylin "mitä tuli tehtyä"). Lumppari on ilmoittanut, ettei kadu kilahdustaan eikä pyydä anteeksi.

Kyllästynyt kirjoitti:Ja mitä taannehtivaan lainsäädännön käyttämiseen tulee, uskotko siihen, että jokin vääryys voidaan korjata tai peittää toisella vääryydellä? Sillä siitähän minun bannissani oli kysymys.

Tähän kappaleeseen otan kantaa vain siltä osin, että foorumit eivät luo itselleen lakeja vaan sääntöjä.

Kyllästynyt kirjoitti:Kun vielä tiedetään (olet sen itse sanonut), ettet puuttunut selkeään kiusaamiseen (minua kiusattiin), vaikka sellaista näitkin, en usko sinun tasapuolisuuteesi tai objektiivisuuteesi - enkä usko sinulla olevan yhtään empaattista ajatusta tai solua varatttuna minua varten.

En puuttunut, koska en nähnyt sinun olevan minun puuttumistani vailla. Mielestäni onnistuit vastaiskuissasi ihan kiitettävästi yksinkin. Empatiaa et minussa noiden riitelyiden aikana tosiaankaan herättänyt; et tuntunut olevan missään määrin heikoilla. Ja sitä paitsi olin sitä mieltä ja olen edelleenkin, että tukarilla oli kymmeniä ellei satoja ihmisiä, jotka tunsivat sinut alusta asti ja tiesivät koko historian, minä en. Mikseivät he katsoneet aiheelliseksi ryhtyä sinua puolustamaan. Olisi luullut, että sinulla olisi ollut puolustajia sankoin joukoin, jos kohtelusi oli ollut niin p-maista, mitä väität. Panee mietityttämään, miksi ei ollut...

Kyllästynyt kirjoitti:Ei sinunkaan minusta pitää tarvitse, mutta toistuvat väitteesi siitä, etten myönnä omia virheitäni (mitä ne sitten sinun mielestäsi ovatkaan), vaikuttaa yllä kertomani huomioon ottaen hurskastelulta. Olenkin tottunut ja varautunut odottamaan sinulta mitä tahansa - kunhan se vain on minulle haitaksi ja vahingoksi.

En ole puhunut virheistäsi. Olen sanonut sinun olevan ilmeisen kyvytön näkemään mitään vikaa omassa toiminnassasi.

Kyllästynyt kirjoitti:Varmuuden vuoksi sanon vielä:
En hetkeäkään kuvittele tai luule olevani (maailmanhistorian ainoa!) virheetön ihminen, mutta sinun lukuisat syytöksesi ovat mielestäni perusteettomia; en ole koskaan hyökännyt kenenkään (muun) syyttömän kimppuun (kuin Psykopatologian, ja hänen kanssaan olen toivoakseni asian jo selvittänyt). Mutta jos minun kimppuuni joku käy, tulen tekemään kaikkeni, ettei kimppuuni hyökännyt hevin tekoaan unohda.

Minä olen kertonut, millainen vaikutelma/käsitys minulle sinusta syntyy kirjoittelusi perusteella. En syytä. Saathan sinä, hyvä ihminen, olla ihan minkälainen haluat! Ei minulla ole siihen nokan koputtamista. Minulla on kuitenkin oikeus kertoa omista mielikuvistani. Alunperin ajattelin, että siitä voisi olla sinulle hyötyä. Että tietäisit, miltä kirjoittamisesi perusteella vaikutat. Siltä varalta, että vaikutelma ei heijastelisi sitä ihmistä, joka sinä koet olevasi. Ilmeisesti et kuitenkaan halua muuttaa mitään, ja niinpä vaikutelmani varmasti tulee vahvistumaan edelleen.

Ja nykyään kerron siitä siksi, että täällä kaikki muut kuin sinä ja PP (ja Hilppa, koska hänen on jostain syystä kannatettava teitä) ovat heikoilla ja yksin. Joskus ihminen voi sellaisessa tulituksessa, jonka kohteeksi sinun kanssasi voi joutua, alkaa epäillä itseään ja omaa ymmärryskykyään. Silloin voi toisen ihmisen vahvistus siitä, ettei ole ajatustensa kanssa yksin, olla mitä parhainta vertaistukea.

Tämänkin foorumin alaotsikko kun kuitenkin on 'Mielenterveys ja vertaistuki'.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.07.2013 22:19

Hilppa, itsenäsi olemiseen mitään muuttamatta sinulla on toki ihan samanlainen oikeus kuin kenellä tahansa. Yritän vastaisuudessa olla ilmaisematta ärsyyntymistäni, kun toimintasi vaikuttaa mielistelyltä. Eihän siitä mitään hyötyä ole kenellekään.
Helmenkalastaja

Seuraava

Paluu Romulaatikko