Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta viihteessä naisten rintojen korostus on aivan selvä,
ja trendi näyttää suuntaa rahvaalle.
Ei minulla mitään tilastollisia tai kokemuksellisia evidenssiä
ole. Pääosin mediaa seuraamalla minusta näyttää tältä.
Kyllä, mutta se on miesten aiheuttama trendi.
"Miesten aiheuttama".
Olennaista on kuitenkin se, miksi se on saavuttanut
niin laajan kaukupohjan naisten mielissä.
Ei minullekaan ole tilastollista evidenssiä. Kokemusta on, millaista on olla sellainen nainen kuin minä itse olen.
Mediaa seuraamalla saadaan yksi näkemys, joka on hyvin kaukana tavallisesta naiseudesta.
Rintojen, reisien, fyysisyyden, pinnallisen kauneuden korostus on viihteessä selviö. Viihde on osa kaupallisuutta, jonka yksi tarkoitus myydä silicon-rintaimplantteja, rakennekynsiä, tekoripsiä, kosmetiikkaa, kaunista (mikä nyt sitten kenenkin mielestä on kaunista) turhuutta.
Siis mikä on saavuttanut laajan kaikupohjan naisten mielissä? Silicon-rintaimplantitko? Mielestäni fiksoidut nyt pelkästään rintoihin, kun piti keskustella laajemmin kauneudesta. Mutta eivät rintaimplantit ole saavuttaneet laajaa kaikupohjaa naisten mielissä, ainakaan Suomessa, eivätkä ainakaan vielä. Saattaa tosin olla, että tilanne olisi muuttumassa. Mutta toisaalta on trendejä, jotka tulevat ja menevät.
Mielestäni kauneus ja keinotekoisuus (onko sitä vai eikö sitä ole) ylipäätään on kiehtova aihe, koska ulkonäkö on osa persoonaa.
Tuosta miesten näkemyksistä minulla on eräs esimerkki lähimenneisyydestä mielessäni. Miesten tietämättömyydestä. Eräs tuttu totesi minulle, että kun olet tuollainen tumma, niin et varmaan pala. Hämmennyin, koska mitäpä kenellekään vieraalle kuuluu tummuus/vaaleus-akselini. Totesin, kyllä palan, purkista se vain on. Hän totesi, että ei voi sietää naisten keinotekoista kauneutta. Mutta ei tajua, että omalla tyttöystävällään on värjätyt kulmat ja ripset, hiukset ja ehostus. Mies näkee naisen kestovärit luonnollisena ja kuvittelee, että nainen on naturalia ja itse asiassa vaatii naiseltaan sitä kauneutta, jonka on tottunut näkemään. Nykyisin on niin mahdollista ehostaa näkymätön kauniiksi tekevä lumous, että kaikki, voi olla, että naiset itsekin, pitävät näkemäänsä aitona itsenään.