Ans kirjoitti:Veikkaan, että puhtaasti tämän ongelman takia julkisessa terveydenhuollossa on kehitetty uskomus, jonka mukaan huonokuntoinen ei ole edes valmis terapiaan. Sitten sitä on vähitellen alettu opettamaan lääketieteellisenä faktana, vaikka koko ajatus on peräisin joltain Raimo Sailaksen tyyppiseltä byrokraatilta.
Obelix kirjoitti:Ne jotka haluavat parantua, maksavat hoidostaan itse. Ne, jotka ovat masokisteja (esim. K.........t) yrittävät maksattaa hoidon muilla.

Obelix kirjoitti:Illusia kirjoitti:Kannattaisiko sinun mennä johonkin hoitoon, Obelix?
11 vuotta psykoanalyyttista hoitoa takana, enään en jaksa.
Obelix kirjoitti:Psykoterapiakoulutukseen päästäkseen on käytävä ainakin kahdessa soveltuvuushaastattelussa.

Tris kirjoitti:Tälläinen juttu on mietityttänyt että yleensä kun ihmiset tarvitsevat terapiaa ovat he aika huonossa kunnossa. Luulisi että useimmat eivät ole päässeet työelämään niin kuka terapian yleensä maksaa? Kelankin tuella osa jää omavastuuksi. Miten
1. Ihmiset nipistävät työkyvyttöminäkin sen rahan jostain vaikka sitten ruuasta
2. Ihmisten narsistivanhemmat jotka ovat pärjänneet työelämässä kustantavat sen lapsilleen (tiedän ainakin yhden tapauksen). Tavallaan reilua kun he ovat luultavin syypää terapiantarpeelle mutta luulisi että tämä asetelma on omiaan sabotoimaan itse terapiaa.
3. Ihmiset eivät ole niin huonokuntoisia etteivätkö ole työelämässä
Mikä näistä on se yleisín tilanne?
(Jos jonkun mielestä tämä on tyhmä kysymys niin vastatkaa ensin siihen jos se on niin tyhmä)
Kyllästynyt kirjoitti:Obelix kirjoitti:Ovatkohan työntekijät olleet katkeria? Ainakaan hoitotulos ei vaikuta lupaavalta.
Tulos olisi todennäköisesti ollut parempi ilman kusipäisiä nettikiusaajia.

Kyllästynyt kirjoitti:Obelix kirjoitti:Ovatkohan työntekijät olleet katkeria? Ainakaan hoitotulos ei vaikuta lupaavalta.
Tulos olisi todennäköisesti ollut parempi ilman kusipäisiä nettikiusaajia.
Kyllästynyt kirjoitti:
En sanonut, että "psykoterapiani on mennyt "oikeasti pieleen" vaan todennut, että oloni olisi parempi ilman kusipäisten nettikiusaajien uhriksi joutumista.

Tris kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En muista toteamusta.
sanoit niin itse
Obelix kirjoitti:Totta.
Kyllästynyt kirjoitti:Tris kirjoitti:mutta muistatko keiden kahden olen vaittanyt kiusanneen itseani?
muistatko mita mielta muut postaajat olivat vaitteesta?
Muistan mitä olet väittänyt, mutta minun mielestäni kiusaamiseksi ei voi sanoa sitä,
jos sinä saat takaisin (vain hyvin pienen) osan siitä mitä olet itse tehnyt.
Muut palstalaiset eivät joko tiedä mitä sinä olet tehnyt tai eivät vain halua
ymmärtää mistä on ollut kyse.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa