Mattiesko Hytönen

Re: Mattiesko Hytönen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2013 20:18

Huomasin tänään, että kyllä minullakin Hytösen elämänsuolet
näkyvät, jopa kummassakin hauiksessa, oikeassa selvemmin.
Ei kai siinä mitään sen kummallisempaa ole kuin läskin puute.

Tai ehkä on sittenkin. Ehkä olemme niin sanottuja super-
miehiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja faarao1 » 26.06.2013 21:35

Läskivä on vain varakailla.
faarao1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2013 21:58

Aivan oikein. Me köyhät joudumme turvautumaan lihaksiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.06.2013 22:08

Minulla näkyy kanssa. Mutta vain taipeessa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja faarao1 » 26.06.2013 22:25

Ai läski vai
faarao1

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.06.2013 23:34

Suonesta puhuttiin. Läskistä puhuminen on rahvaanomaista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.06.2013 16:06

Tänään selvisi Mattieskon treenin salat; vai lienevätkö mitään saloja olleetkaan. PerfectBody on klassisen treenin nimi. Syke suhteellisen korkealla, alkuverkka, nelisen patternia, joissa kolmisen liikettä ja kukin patteri toistetaan kahdesti, yksi liikkuva aerobinen siirryttäessä uuteen patteriin, suhteellisen tuntuvilla painoilla ja lopuksi kevyt venyttely. Koko satsiin kuluu aikaa tunti. Ja kuten nimikin kertoo, tulos on "timmi" kroppa.
Hilppa

aerobinen / anaerobinen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2013 17:54

http://www.fitlandia.fi/sykerajat-ja-harjoittelu/

Mattiesko taisi nimittää treeniään (väärin) anaerobiseksi?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja faarao1 » 28.06.2013 18:01

Hilppa kirjoitti:Suonesta puhuttiin. Läskistä puhuminen on rahvaanomaista.

Kuin
faarao1

Re: aerobinen / anaerobinen

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.06.2013 20:06

Psykopatologia kirjoitti:http://www.fitlandia.fi/sykerajat-ja-harjoittelu/

Mattiesko taisi nimittää treeniään (väärin) anaerobiseksi?

Tuo antamasi linkki sisältää suurin piirtein samoja tietoja kuin Jari Hemmilän Lentävä lähtö – Kuntojuoksijan käsikirja, jota käytän oman ohjelmani suuntaviivoina.

Tuntuu hieman oudolta, että pystyisi treenaamaan noinkin iäkkäänä anaerobisella sykealueella (lähellä maksimisykettä) puolen tunnin treenin joka päivä ja että olisi hyödyllistä. Tai sitten on niin, että hänen maksiminsa on jo pudonnut niin alas, että täytyy painaa täysillä, jotta syke ylipäätään jonnekin nousee.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2013 20:35

Hilppa kirjoitti:Minusta ette nyt tavoittaneet ajatustani. Hytönen on treenannut itsensä niin täysin rasvattomaksi (ja sehän hänen tavoitteensakin on ollut), että suun ympäryskin on kireä. Totinen ilme tietysti lisää efektiä. Mahtaisi hän pystyä hymyilemään? Epäilen kovasti.

Jostakin olen joskus lukenut/kuullut, että säännöllinen kuntosalitreeni treenaa myös kasvolihaksia - vähän kuin sivutuotteena. Toisin sanoen aktiivinen kuntosaliharrastus näkyisi myös kasvoissa ikään kuin treenattuina kasvolihaksina.

Joten voisiko tiukka kuntosalitreeni treenata kasvolihaksetkin tiukoiksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2013 20:41

Maksimi-sykkeen kaava on virheellinen. Jos treenaa,
max-syke ei laske noin paljon iän funktiona.

Itse vedin 40+ -vuotiaana 202.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.06.2013 21:03

Ennen kaikkea maksimisyke on myös yksilöllinen eikä ainoastaan iästä riippuvainen.

Itselläni 49: 185. Enempää en ole uskaltanut revittää. Leposyke myös vaikuttaa. Itselläni 38 täyslevossa ja hyvin levänneenä aamulla, 45 pikalevossa istuen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2013 21:08

Hienot arvot!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2013 22:33

On.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.06.2013 20:50

Psykopatologia kirjoitti:Huomasin tänään, että kyllä minullakin Hytösen elämänsuolet
näkyvät, jopa kummassakin hauiksessa, oikeassa selvemmin.
Ei kai siinä mitään sen kummallisempaa ole kuin läskin puute.

Tai ehkä on sittenkin. Ehkä olemme niin sanottuja super-
miehiä.

Kollegalla ei elämänsuoli näkynyt, vaikka hänellä ei ole läskiä.
Puuttuu superia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.08.2014 22:59

25 Elo 2014 Sietämätön tyylimoka
Kirjoittanut Mattiesko Hytönen. 15 kommenttia

Näyttelijä Sanna Saarijärvi on nainen, joka osaa yllättää. Kun kello oli viisi minuuttia yli puolenyön syntymäpäivänäni [71], Sanna ilmestyi eteeni. Hän piti kasvojensa edessä Marilyn Monroen valokuvaa ja lauloi samalla hunajaisella äänellä kuin Marilyn oli laulanut eräälle henkilölle Atlantin takana.
”Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday, dear Mattiesko, happy birthday to you.” Kuinka moni pystyy sanomaan, että Marilyn on laulanut hänelle synttärionnittelut? John F. Kennedy pystyi ja minä.

Ensimmäiset synttärionnitteluni sain jo kaksi päivää aikaisemmin vieraillessani Radio Rockin Heikelä Korporaatiossa. Jussi Heikelä onnitteli minua lämpimästi ja kysyi sitten, kuinka usein hennaan hiuksiani.
Päivitin Heikelän tietopääomaa kertomalla hänelle, etten enää hennaa hiuksiani, vaan käytän intiaanihiusteni hyvinvointiin saksalaista luonnontuotetta, jota saa ekokauppa Ruohonjuuresta.
En sano saksalaisen tuotteen nimeä, koska en ole mainostaja.

Sanna Saarijärven ja Hermanni Seppälän luona vietetyn vauhdikkaan illan jälkeen, tyttöystäväni ja minä aloimme muutaman tunnin nukuttuamme viettää kahdestaan syntymäpäivääni.
Synttärisankarin elämä on ihmeellistä. Kun otin Bossin hupparin vaatekaapistani, huomasin laatikon, jonka kannessa oli teksti: Balmain Paris. Laatikossa oli metallikoristeinen punk-tyylinen vyö. Se oli parin vuoden takainen joululahja Kaarina Kivilahdelta.
Minulle tuli huono omatunto. En ollut käyttänyt vyötä, koska se oli tarkoitettu minua pulskemmalle miehelle.
Synttärisankari kuitenkin kykenee ajattelemaan selkeästi. Vein vyön Kampin keskuksen suutariin. Vyöhön napsaistiin kaksi reikää lisää. Nyt se istui lantiollani kuin olisi syntynyt siihen. Joululahjasta tuli synttärilahja.
Mainitsin Balmainin nimen, mutta en ole mainostaja. Balmain on Balmain.

Bollinger on Bollinger. Tyttöystäväni ja minä nautimme Bollinger-samppanjaa ja annoimme aivoillemme töitä. Päätimme, mille retkille osallistuisimme ensi helmikuun Karibian-risteilyllämme.
Tyttöystäväni paljasti myös varanneensa synttäriyllätyksenä meille matkan Jamaikalle. Goodbye vuodenvaihteen pimeys.
Synttäri-illallinen suosikkiravintolassamme Elitessä oli nautinnollinen ja outo. Istuimme samassa loossissa, jossa olimme viikkoa aikaisemmin illallistaneet näyttelijä-laulaja Ossi Ahlapuron kanssa. Ossi on mies, jolla on ääni, The Voice.
Synttäri-illallisellani tapahtui jotain merkillistä. Viereisessä loossissa selkäni takana istuivat Lasse Lehtinen ja hänen vaimonsa Eira Palin-Lehtinen. Kun he poistuivat Elitestä, he eivät menneet ulos pääovesta, vaan keittiön puolen sivuovesta.
Jos he olisivat käyttäneet pääovea, he olisivat joutuneet kulkemaan minun ohitseni.

Lehtisen ja Palin-Lehtisen ovivalinta oli hämmästyttävä. Ovathan he ihmisiä, joita varten pääovet on tehty.
Poistumisreitin valinta oli kuitenkin johdonmukaisessa linjassa muutaman vuoden takaisen performanssin kanssa, jonka Lehtinen ja Palin-Lehtinen tekivät Eliten joululounaalta poistuessaan. Välttääkseen Eliten kriittisen kohdan he kiersivät suuren pylvään takaa. Kriittinen kohta olin minä.
Kun olin synttäri-iltana menossa vessaan, joku hihkaisi minulle: ”Mattiesko, mitä sinun kädellesi on sattunut?” Kerroin Pirjo Nuotiolle tiivistetysti olkapääni tragedian. Nuotion kasvoilta huokui vahva empatia. Kuvaavaa on, että kun Nuotio seurueineen poistui Elitestä, he käyttivät pääovea.
Kun tyttöystäväni juhli synttäreitään Elitessä, hän sai ravintolalta samppanjaa ja kaksikymmentä punaista ruusua. Minulle ei tuotu synttäri-illallisellani samppanjaa eikä ruusuja.
Ruusuja en kaivannut, mutta samppanjan puuttuminen oli tyylitöntä. Paheksun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista