Miksi [------] viestiketju poistettiin?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi Mirrin viestiketju poistettiin?

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2013 21:40

Hilppa kirjoitti:Mirri, minun mielestäni sinulla on uudelleenarvioinnin paikka. Sinä olit ketjun aloittaja enkä kykene ymmärtämään, miksi halusit esittää työn tekemisen sellaisessa valossa, jossa sen esitit. Esitin tuon saman (mutta eri sanoin) jo nyt poistuneessa ketjussasi, mutta et joko noteerannut lausettani (joka ei ollut suoraan kysymyksen muotoon puettu) tai et ymmärtänyt sitä.

Hilppa, on sinun tyhmyyttäsi, ettet kyennyt ymmärtämään kyseisen ketjun aloitusviestin sisältöä. Sille asialle minä en mahda mitään. Voitaisiin palata esittämieni asioiden sisältöihin ja kerrata niitä, jos kyseinen viestiketju aloitusviesteineen ja linkkeineen olisi olemassa. Vaan kun ei ole - voi voi.

Sinä voisit arvioida uudelleen virheellisen tulkintasi kyseisestä aloitusviestistä. Mutta eipä ole sekään enää mahdollista...
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 21:47

Kuutar kirjoitti:- -

Tristanin teot tunnetaan, hän on niitä aika ajoin banneillaan sovittanut. Hänen tekonsa ei oikeuta sinua käymään hänen kimppuunsa Mirrin aloittamassa ketjussa, jonka aiheena oli porrassiivous. Harmi että mielenkiintoinen ketju työelämästä ja palkkauksesta näin katosi.

Ihmettelen, mistä sinä niin hyvin Tristanin terveydentilan tunnet, ethän ole hänen hoitoonsa osallistunut, eikä sinulla ilmeisesti edes ole terveydenhuollon koulutustaustaa, kuten aiemmin luulin.

Ei työpaikan, jota voidaan sanoa helpoksi sivutoimeksi, tarjoaminen (tässä tapauksessa=kertominen melko varmasta avoimesta työpaikasta) ole kimppuun käymistä. Ei edes vaikka sen tekisi toiselle ihmiselle hänet kohdattaessa. Ihminen, joka on kirjautuneena työttömäksi työnhakijaksi, olisi kiitollinen saamastaan vihjeestä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 21:51

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mirri, minun mielestäni sinulla on uudelleenarvioinnin paikka. Sinä olit ketjun aloittaja enkä kykene ymmärtämään, miksi halusit esittää työn tekemisen sellaisessa valossa, jossa sen esitit. Esitin tuon saman (mutta eri sanoin) jo nyt poistuneessa ketjussasi, mutta et joko noteerannut lausettani (joka ei ollut suoraan kysymyksen muotoon puettu) tai et ymmärtänyt sitä.

Hilppa, on sinun tyhmyyttäsi, ettet kyennyt ymmärtämään kyseisen ketjun aloitusviestin sisältöä. Sille asialle minä en mahda mitään. Voitaisiin palata esittämieni asioiden sisältöihin ja kerrata niitä, jos kyseinen viestiketju aloitusviesteineen ja linkkeineen olisi olemassa. Vaan kun ei ole - voi voi.

Sinä voisit arvioida uudelleen virheellisen tulkintasi kyseisestä aloitusviestistä. Mutta eipä ole sekään enää mahdollista...

Tulkintani ei ole virheellinen, en ole tyhmä, enkä tyhmyyttäni ole tulkinnut aloitusviestiä eri tavalla kuin sinä. Mitä sinä halusit sanoa aloitusviestilläsi?

Lisätty e 22.02.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 06.06.2013 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 21:53

Hilppa kirjoitti:

Tristanin teot tunnetaan, hän on niitä aika ajoin banneillaan sovittanut. Hänen tekonsa ei oikeuta sinua käymään hänen kimppuunsa Mirrin aloittamassa ketjussa, jonka aiheena oli porrassiivous. Harmi että mielenkiintoinen ketju työelämästä ja palkkauksesta näin katosi.

Ihmettelen, mistä sinä niin hyvin Tristanin terveydentilan tunnet, ethän ole hänen hoitoonsa osallistunut, eikä sinulla ilmeisesti edes ole terveydenhuollon koulutustaustaa, kuten aiemmin luulin.

Ei työpaikan, jota voidaan sanoa helpoksi sivutoimeksi, tarjoaminen (tässä tapauksessa=kertominen melko varmasta avoimesta työpaikasta) ole kimppuun käymistä. Ei edes vaikka sen tekisi toiselle ihmiselle hänet kohdattaessa. Ihminen, joka on kirjautuneena työttömäksi työnhakijaksi, olisi kiitollinen saamastaan vihjeestä.

Hän kieltäytyi tarjouksesta, eikö se riitä vastaukseksi? Ei hänen ole mikään pakko suostua. Kyllästynyt ei edes kertonut, millaiset kuukausiansiot tuosta toimesta saisi, kuinka paljon työtä olisi per viikko.
Kuutar

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 06.06.2013 21:55

Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hän kieltäytyi tarjouksesta, eikö se riitä vastaukseksi? Ei hänen ole mikään pakko suostua. Kyllästynyt ei edes kertonut, millaiset kuukausiansiot tuosta toimesta saisi, kuinka paljon työtä olisi per viikko.

Ja kun Trisse kieltäytyi ottamasta homman vastaan, alkoi "lusmuksi" ja "vapaamatkustajaksi" nimittely
vladimir1

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 21:57

Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun minä olin foorumilla, hän ei ollut sanonut "Ei kiitos, harkitsen jotain muuta".

Sinulla on liian suuret vaateet Kyllästynyttä kohtaan. Tämä on normaali keskustelu, ei oikeudenkäynti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 06.06.2013 22:05

Kyllästynyt kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:... Ja kun Trisse kieltäytyi ottamasta homman vastaan, alkoi "lusmuksi" ja "vapaamatkustajaksi" nimittely

Tristanin kieltäytyminen nosti esiin hänen haluttomuutensa 1. tehdä työtä ja 2. nähdä vaivaa kuntoutumisensa eteen.

Noita kahta asiaa kuvaa varsin hyvin termit "vapaamatkustaminen" ja "lusmuilu".

Vapaamatkustajaksi ja lusmuksi sanominen on haukkumista. Ja sinä et voi netin keskustelujen perusteella tietää toisesta ihmisestä niin paljon että voisit varmuudella sanoa häntä vapaamatkustajaksi/lusmuksi.

Se ettei Trisse tee töitä, voi ihan oikeasti johtua siitä että hän on psyykkisesti sen verran heikossa hapessa ettei työnteko onnistuisi.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 22:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:... Hän kieltäytyi tarjouksesta, eikö se riitä vastaukseksi? Ei hänen ole mikään pakko suostua. Kyllästynyt ei edes kertonut, millaiset kuukausiansiot tuosta toimesta saisi, kuinka paljon työtä olisi per viikko.

Kieltäydyinhän minäkin vastaamasta palkkani määrää koskevaan uteluusi, mutta et sinä periksi antanut vaan ryhdyit esittämään perättömiä väitteitä siitä mitä minun palkkani sinun mielestäsi "varmasti on".

Jos Tristanin terveydentila ja/tai työhaluttomuus on sinun mielestäsi hänen yksityisasiansa, miksi minun palkkatasoni ei mielestäsi sitä ole?

Ei siitä ole kyse. Sinä aloit nimittelemään ja vähättelet hänen sairauttaan, se on minusta väärin. Hänellä on kuitenkin myös aivan oikeasti lääkärin toteamia mt-ongelmia, hänen historiansa tuntien voin sanoa että vakavampia ongelmia kuin vaikkapa minulla.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2013 22:18

Hilppa kirjoitti:Tulkintani ei ole virheellinen, en ole tyhmä, enkä tyhmyyttäni ole tulkinnut aloitusviestiä eri tavalla kuin sinä. Mitä sinä halusit sanoa aloitusviestilläsi?

Lisätty e 22.02.

Selitän sinulle juurta jaksain ja erikseen (vaikka rautalangasta vääntäen), jos kyseinen aloitusviesti ja viestiketju saadaan tänne takaisin.

Jännä juttu, että luulet tietäväsi minua paremmin onko tulkintasi minun viestistäni virheellinen vai eikö ole.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 22:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Jos Tristanin terveydentila ja/tai työhaluttomuus on sinun mielestäsi hänen yksityisasiansa, miksi minun palkkatasoni ei mielestäsi sitä ole?

Ei siitä ole kyse. Sinä aloit nimittelemään ja vähättelet hänen sairauttaan, se on minusta väärin. Hänellä on kuitenkin myös aivan oikeasti lääkärin toteamia mt-ongelmia, hänen historiansa tuntien voin sanoa että vakavampia ongelmia kuin vaikkapa minulla.

Hänen lääkärinlausunnossaan (Tristanin oman ilmoituksen mukaan) todetaan myös, että hän on työhaluton.

Mutta vastaapa Kuutar, miksi Tristanin terveydentila ja työssäkäymättömyys on hänen yksityisasiansa, mutta minun palkkani on asia josta kyselemistä sinä et suostu lopettamaan vaan ryhdyt esittämään perättömiä väitteitä joita oikaistessani minun on pakko paljastaa palkkatasoni?

Et sinä paljastanut palkkatasoasi.
Ihmettelin sitä vain, aivan aiheellisesti, miten terveydenhuollon asiantuntijatehtävissä olevalla henkilöllä voisi olla niin huono palkka, ettei se vastaisi edes keskiansioita. Tuolloin siis vielä luulin sinun olevan terveydenhuollon asiantuntijatehtävissä, sellaisen mielikuvan olin kirjoituksistasi saanut.

Trisse on kertonut myös mm. selkävammastaan, voi olla ettei hänellä ole edes riittävää fyysistä kuntoa siivoustyöhön.
Kuutar

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 06.06.2013 22:25

Kyllästynyt kirjoitti:Hänen lääkärinlausunnossaan (Tristanin oman ilmoituksen mukaan) todetaan myös, että hän on työhaluton.

Mutta onneksi työhaluttomuus ei ole mikään rikos Suomessa eikä aiheuta mitään erityisiä toimenpiteitä eikä onneksi poista myöskään oikeutta sosiaaliturvaan.
Ei työhaluttomia niin suuri määrä ole että valtio sillä menisi konkurssiin. Suurin osa ihmisistä kuitenkin tekee töitä koska siitä yleensä saa enemmän rahaa kuin mitä toimeentulotuki on.
Eli en näe työhaluttomuutta Suomessa edes pienenä ongelmana.

Saattaahan Trisse olla työhaluton mutta oletettavasti myös työkyvytön.
Viimeksi muokannut vladimir1 päivämäärä 06.06.2013 22:31, muokattu yhteensä 1 kerran
vladimir1

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 22:36

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Tulkintani ei ole virheellinen, en ole tyhmä, enkä tyhmyyttäni ole tulkinnut aloitusviestiä eri tavalla kuin sinä. Mitä sinä halusit sanoa aloitusviestilläsi?

Lisätty e 22.02.

Selitän sinulle juurta jaksain ja erikseen (vaikka rautalangasta vääntäen), jos kyseinen aloitusviesti ja viestiketju saadaan tänne takaisin.

Jännä juttu, että luulet tietäväsi minua paremmin onko tulkintasi minun viestistäni virheellinen vai eikö ole.

Ehehei. Ja stop. Ensinnäkin, minä puolustan ylläolevassa viestiäni, josta sinä kirjoittaja Mirri väitit minun tulkinneeni tyhmyyttäni sinun aloitusviestiäsi. Poistetun ketjun aloitusviestiä, jonka alkuperäistä tarkoitusta et kykene selittämään (juurta jaksaen ja erikseen) kuin ainoastaan siinä tapauksessa, jos kyseinen aloitusviesti ja viestiketju saadaan tänne takaisin. Et siis tunne omia ajatuksiasi! Vai onko todella niin pöyristyttävästi, että et muista, mitä aloitusviestissä luki ja millaiseen videoon viittasit, vaikka itse videon tänne linkitit ja aloitusviestin kirjoitit?

Kyse on tunteesta ja ajatuksista Mirri. En mitenkään voi uskoa, että et tietäisi, millä mielellä viestin postasit, olihan se niinkin tärkeä viesti kuin ketjun aloitus.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 06.06.2013 22:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2013 22:38

Hilppa kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun minä olin foorumilla, hän ei ollut sanonut "Ei kiitos, harkitsen jotain muuta".
Sinulla on liian suuret vaateet Kyllästynyttä kohtaan. Tämä on normaali keskustelu, ei oikeudenkäynti.

Hilppa, miksi tällaisessa 'normaalissa nettikeskustelussa' aletaan värvätä (lue: painostamaan) ihmisiä töihin, ja jopa vaatimaan heitä vastauksia esitettyihin työtarjouksiin?

Aivan varmasti vaatimukset kasvavat nettikeskustelijaa kohtaan, jos hän ryhtyy värväriksi tällaisella foorumilla. Et kai sinä, Hilppa, järkeävänä ihmisenä sentään tosissasi vaadi, että tällä foorumilla otetaan värväreiden työtarjouksia vastaan, ja vieläpä näyttävästi ja julkisesti?
Sinulla on jotakin pahasti hukassa, jos et tiedä etkä ymmärrä, ettei asiallinen ja vastuuntuntoinen työnvälitys toimi näin.

Tris joutui painostuksen - ja myös kiusaamisen kohteeksi - silloin, kun Kyllästynyt alkoi julkisesti tällä foorumilla värvätä häntä töihin. Oli silkkaa kiusaamista heittäytyä täällä muka työnantajan edustajaksi ja ryhtyä julkisten painostustoimien vahvistamana tarjoamaan muka työpaikkaa. Kyllästynyt fiksuna ihmisenä varmaan olisi voinut jättää moisen idioottimaisuuden tekemättä; nolasi vain itsensä, ei ketään muuta.

Jos Kyllästyneellä olisi oikeasti ja asiallisesti tarjottavanaan oikea ja asiallinen työpaikka, hän tietysti tarjoaisi sitä toisenlaisilla keinoilla - ilman painostamis- ja nolaamisyrityksiä. Kiusaamisyrityksistä puhumattakaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 22:38

Kuutar kirjoitti:... Et sinä paljastanut palkkatasoasi...

Kyllästynyt: Kyllähän se paljastui väkisinkin kun ryhdyit esittämään väitteitäsi siitä, mitä palkkani "varmasti on".

No ei minulle selvinnyt silloin. Kun esitin lukuja keskipalkoista, et vahvistanut saavasi sen verran. Kirjoitin etten voi uskoa että saisit vähemmän kuin SAK:n ehdottama minimipalkkaehdotus on, siihen sanoit jotain " sittenpähän et usko" tms.

Ainut mikä selvisi, oli se että sinä et olekaan terveydenhuollon asiantuntijatehtävissä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 06.06.2013 22:39

Kyllästynyt kirjoitti:Tuo on erittäin suuri epäkohta ja väärin etenkin pienipalkkaisia työssäkäyviä kohtaan.

Jos ne pienet palkat nostettaisiin kilpailukykyiselle tasolle niin ehkä työhaluttomuuskin vähenisi kun ei tarvitsisi myydä itseään ja aikaansa pilkkahinnalla...
vladimir1

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2013 22:40

Hilppa kirjoitti:Ehehei. Ja stop. Ensinnäkin, minä puolustan ylläolevassa viestiäni, josta sinä kirjoittaja Mirri väitit minun tulkinneeni tyhmyyttäni sinun aloitusviestiäsi. Poistetun ketjun aloitusviestiä, jonka alkuperäistä tarkoitusta et kykene selittämään (juurta jaksaen ja erikseen) kuin ainoastaan siinä tapauksessa, jos kyseinen aloitusviesti ja viestiketju saadaan tänne takaisin. Et siis tunne omia ajatuksiasi! Vai onko todella niin pöyristyttävästi, että et muista, mitä aloitusviestissä luki ja millaiseen videoon viittasit, vaikka itse videon tänne linkitit ja aloitusviestin kirjoitit?

Kyse on tunteesta ja ajatuksista Mirri. En mitenkään voi uskoa, että et tietäisi, millä mielellä viestin postasit, olihan se niinkin tärkeä viesti, kuin ketjun aloitus.

Ok.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 22:43

Kuutar kirjoitti:... Ihmettelin sitä vain, aivan aiheellisesti, miten terveydenhuollon asiantuntijatehtävissä olevalla henkilöllä voisi olla niin huono palkka, ettei se vastaisi edes keskiansioita...

Kyllästynyt: Niin teit. Mutta miksi minä en mielestäsi saa "aiheellisesti ihmetellä", miksi joku katsoo itsellään olevan oikeus jättäytyä muiden elätettäväksi?

Sinä et vain ihmetellyt vaan haukuit häntä ja vähättelit hänen sairauttaan. Minusta sinä et ole pätevä hänen terveyttään arvioimaan.

Kuutar kirjoitti:... Trisse on kertonut myös mm. selkävammastaan, voi olla ettei hänellä ole edes riittävää fyysistä kuntoa siivoustyöhön.

Kyllästynyt: Hän on myös kirjoittanut käyvänsä mm. uimassa ja vesijuoksussa ja kertomansa mukaan liikkuu itsenäisesti ja omin jaloin.

Uiminen ei sillä tavoin rasita selkää. Uimista joskus suositellaan selkäkipuihin kuntoutuksenakin. Käveleminen on eri asia kuin kumarteleminen ja raskaiden välineiden kantaminen portaikossa monta tuntia päivässä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2013 22:53

Psykopatologia kirjoitti:Poisto oli myös rangaistus.

Et ole vielä kertonut oliko aloittamani ketjun poisto rangaistus minulle vai jollekin muulle. Siis: kenelle tarkoitit kyseisen viestiketjun poiston rangaisukseksi - ja millä perusteella?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 23:06

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Poisto oli myös rangaistus.

Et ole vielä kertonut oliko aloittamani ketjun poisto rangaistus minulle vai jollekin muulle. Siis: kenelle tarkoitit kyseisen viestiketjun poiston rangaisukseksi - ja millä perusteella?

Minä haluaisin myös tietää.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 23:06

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Siinä vaiheessa, kun minä olin foorumilla, hän ei ollut sanonut "Ei kiitos, harkitsen jotain muuta".

Hilppa, miksi tällaisessa 'normaalissa nettikeskustelussa' aletaan värvätä (lue: painostamaan) ihmisiä töihin, ja jopa vaatimaan heitä vastauksia esitettyihin työtarjouksiin?

Aivan varmasti vaatimukset kasvavat nettikeskustelijaa kohtaan, jos hän ryhtyy värväriksi tällaisella foorumilla. Et kai sinä, Hilppa, järkeävänä ihmisenä sentään tosissasi vaadi, että tällä foorumilla otetaan värväreiden työtarjouksia vastaan, ja vieläpä näyttävästi ja julkisesti?
Sinulla on jotakin pahasti hukassa, jos et tiedä etkä ymmärrä, ettei asiallinen ja vastuuntuntoinen työnvälitys toimi näin.

Tris joutui painostuksen - ja myös kiusaamisen kohteeksi - silloin, kun Kyllästynyt alkoi julkisesti tällä foorumilla värvätä häntä töihin. Oli silkkaa kiusaamista heittäytyä täällä muka työnantajan edustajaksi ja ryhtyä julkisten painostustoimien vahvistamana tarjoamaan muka työpaikkaa. Kyllästynyt fiksuna ihmisenä varmaan olisi voinut jättää moisen idioottimaisuuden tekemättä; nolasi vain itsensä, ei ketään muuta.

Jos Kyllästyneellä olisi oikeasti ja asiallisesti tarjottavanaan oikea ja asiallinen työpaikka, hän tietysti tarjoaisi sitä toisenlaisilla keinoilla - ilman painostamis- ja nolaamisyrityksiä. Kiusaamisyrityksistä puhumattakaan.

Mitään vaatimuksia vastauksista en ole nähnyt, koska en ole ollut tänään foorumilla.

Silloin kun minä olin foorumilla, värväystä ei esiintynyt, ainoastaan tarjous/vihje avoimesta melko varmasta työpaikasta. Koska osa keskustelijoista suhtautuu lähes kaikkeen epäilevästi, alkoi muiden kirjoittajien negatiivinen/väheksyvä viestintä työpaikan tiedoista Kyllästyneelle tyyliin "Mistä sinä voit tietää, että paikka on sellainen ja sellainen?"tms. Tuo johti siihen, että Kyllästyneen oli kerrottava avoimesta paikasta enemmän. Viestiketju oli ainoastaan osoitus sitä, että tämän foorumin joillakin kirjoittajilla ei ole kykyjä/haluja asialliseen viestintään.

Kertominen/vihjaaminen avoimesta työpaikasta ei ole normaalissa elämässä mikään outo asia. Ei se ole sitä netissäkään. Työnvälitykseen on olemassa jopa ihan omia nettisivustojakin. Tutun tuttujen kautta eli verkostoitumalla ja verkostojaan hyödyntäen järkevät ihmiset jopa työllistyvät!
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko