Ilmoitus PP:lle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ilmoitus PP:lle

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 20:07

Ei ole paikallaan laittaa yhden virkkeen viestejä samasta asiasta
hieman eri sanoin uudelleen ym.

Jatkot tulisi kernaammin laittaa muokkaustoiminnalla yhteen
viestiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 20:08

No poista sitten ne viestit. Joudat itse tänne romulaatikkoon.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 20:19

Entisinä aikoina romut vietiin kottikärryillä Töölönlahteen... :D
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 20:23

PP ei ole yhtään ylpeä minusta.
untuva

ViestiKirjoittaja Jail » 30.05.2013 20:27

Minä ainakin olen häiriintynyt,
ja tämä on ilmoitusluontoinen asia.
Jail

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 20:58

Jail kirjoitti:Minä ainakin olen häiriintynyt,

Mä en ainakaan ole häiriintynyt, sinä olet. Ja PP kanssa.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 21:08

Jail kirjoitti:Minä ainakin olen häiriintynyt,

Sama juttu, minäkin olen. Minulle on myös herttaisen yhdentekevää puhutaanko häiriintyneistä vai häiriöisistä; asia on sama. Häiriköt ovat toinen juttu - häirikkö en ole. Paitsi joskus voin olla pikkuisen ja tilapäisesti, jos häiriintyneisyydessäni/häiriöisyydessäni satun sellaiselle päälle. :twisted:
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 21:17

Minä olen mielenterveysongelmainen, en häiriintynyt. Esim koirasta voi sanoa, että se on häiriintynyt minusta ei saa sanoa niin.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 30.05.2013 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran
untuva

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.05.2013 21:17

Onko oikeasti olemassa miesten vaihdevuodet? :?

Väsyttää, masentaa ja hermostuttaa – miehelläkin voi olla vaihdevuodet . Joka kymmenes alle 60-vuotiaista ja viidennes seitsenkymppisistä miehistä kärsii vaihdevuosivaivoista.

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mik ... s_miehilla
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 21:20

Ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 21:21

PP jos minä sanon ettei minua saa sanoa häiriintyneeksi silloin se on niin, että sun pitää kunnioittaa minua ja olla nimittelemättä kyseisellä tavalla. On asia totta tai ei.
untuva

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.05.2013 21:22

Psykopatologia kirjoitti:Ei.

Eikö? Jutussa mainitun urologin mukaan on.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 21:26

21.25
untuva kirjoitti:PP jos minä sanon ettei minua saa sanoa häiriintyneeksi silloin se on niin, että sun pitää kunnioittaa minua ja olla nimittelemättä kyseisellä tavalla. On asia totta tai ei.

En ole koskaan sanonut sinua häiriintyneeksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 21:26

untuva kirjoitti:Minä olen mielenterveysongelmainen, en häiriintynyt. Esim koirasta voi sanoa, että se on häiriintynyt minusta ei saa sanoa niin.

Sanat häiriö ja häiriöinen esiintyvät hyvin yleisesti mt-ongelmista ja -ongelmaisista puhuttaessa. Minusta ongelmainen ei kuulosta yhtään häiriöistä paremmalta vaihtoehdolta, päinvastoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 21:27

Psykopatologia kirjoitti:21.25
untuva kirjoitti:PP jos minä sanon ettei minua saa sanoa häiriintyneeksi silloin se on niin, että sun pitää kunnioittaa minua ja olla nimittelemättä kyseisellä tavalla. On asia totta tai ei.

Enkä minä ole ennen sanonut, että niin ei saa sanoa minusta.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 22:10

Beth kirjoitti:Häirintynyt kuulostaa rumalta nimitykseltä. Kuuluu häiriköiden lexiconiin. Sellaista ei pitää hyväksyä, untuva, olet oikeassa.

Beth puhut usein ristiriitaisesti; ei pitää: Ei pidä hyväksyä, pitää hyväksyä. Oletko sekaisin? Kuulostat ainakin sekavalta tuossa suhteessa.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 22:15

Kai ihminen voi olla häirikkö (käyttäytyä häiriköivästi) olematta häiriintynyt?

Joillakin on paha tapa hiljaisuutta vaativissa yleisötilaisuuksissa supatella kuuluvasti keskenään juuri silloin, kun pitäisi olla hiirenhiljaa, jottei aiheuttaisi häiriötä muille ihmisille. Luulevat, ettei heidän keskinäinen suhinansa häiritse ketään eikä kuulu minnekkään, vaikka ympärillä olevat kiemurtelevat kiukusta häiriköiden käyttäytymisen vuoksi.
He ovat häirikköjä, mutteivät välttämättä häiriintyneitä ollenkaan. Häiriköivät, koska eivät hallitse käyttäytymisetikettiä, eivätkä malta jättää keskusteluaan sopivampaan ajankohtaan.

En ymmärrä miksi sana häirikkö yritetään rinnastaa häiriintyneisyyteen. Toki häirikkö voi olla häiriintynyt, ja häiriköi häiriintyneisyytensä vuoksi; muttei läheskään aina noin. Sanavarastoni mukaan jokainen säännöllisesti tietyissä tilanteissa toisia ihmisiä häiritsevästi käyttäytyvä henkilö on häirikkö, ei häiriintynyt. Häiriköitä löytyy konserttisaleista, kahviloista, leffateattereista, ravintoloista, busseista - vaikka mistä. Eivät he läheskään kaikki ole häiriintyneitä/häiriöisiä.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 22:16

Psykopatologia kirjoitti:21.25

PP minkä takia sanoit saman asian kuin minä ottaen tuon, kun sanoin että On asia totta tai ei (se, että olisit sanonut minua häiriintyneeksi on valetta) niin sinä vastasit niin kuin asian ajattelin. Minä olen kieltäytynyt käsittelemästä enää ongelmiani täällä, miksi tuot niitä kuitenkin ilmi? Vastauksesi ei ollut nimittäin sinun ajatuksesi asiasta vaan tulkintasi siitä mitä minä sanoin ja selvennyt siihen kokonaismerkityksessään ottaen aikaisempi virke huomioon. Sitten annat vielä ymmärtää etten saisi käsitellä ongelmiani enää täällä ja tuot niitä ongelmia kuitenkin esiin.
untuva

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.05.2013 22:25

Gunnar Ekelöfin Ikiliikkuja:

viewtopic.php?f=16&t=2582&p=38924&hilit=runoja#p38924

sama vanha kelju leppoisuus
sama vanha leppeä heppoisuus
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 30.05.2013 22:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 22:26

untuva kirjoitti:
Beth kirjoitti:Häirintynyt kuulostaa rumalta nimitykseltä. Kuuluu häiriköiden lexiconiin. Sellaista ei pitää hyväksyä, untuva, olet oikeassa.

Beth puhut usein ristiriitaisesti; ei pitää: Ei pidä hyväksyä, pitää hyväksyä. Oletko sekaisin? Kuulostat ainakin sekavalta tuossa suhteessa.

Bethin äidinkieli ei ole suomi, niin olen ymmärtänyt. Äidinkieleltään suomalainen olisi kirjoittanut, että ei pidä hyväksyä, mutta jos äidinkieli on jokin muu, sanojen oikeaoppinen taivutus voi kangerrella. Noin etenkin kirjoitetussa viestinnässä.
Suomi on käsittämättömän kiemurainen kieli, ja toinen toistaan mutkikkaammat kiemurat tulevat esille kirjoitetussa tekstissä.
Mirri

Edellinen

Paluu Romulaatikko