Ilmoitus PP:lle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ilmoitus PP:lle

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 06:17

Se onkin raju toimenpide - rangaistus - ylläpitäjältä, jos hän poistaa kokonaisen kirjoituksen sen vuoksi, että kirjoittaja on unohtanut mainita laittamansa videolinkin kestoajan. Vähän kuin kiusaamista.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 30.05.2013 06:22

Kiusaamista se on. Älä lähde pois Beth sen takia, kiusaajalle ei pidä antaa periksi.
asko

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 07:44

Pyydän anteksi kiihkeyttäni. En kiinnittänyt tarpeeksi huomiota siihen,
että samalla puutuin toisenkin kirjoittajan viestiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 30.05.2013 10:04

Psykopatologia kirjoitti:Pyydän anteksi kiihkeyttäni. En kiinnittänyt tarpeeksi huomiota siihen,
että samalla puutuin toisenkin kirjoittajan viestiin.

Ja sekö (ks. lihavointi) sinun kyseisestä toiminnastasi sinun mielestäsi vasta tekee tuomittavan? :evil:
Surkea anteeksipyyntö!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 14:12

Mirri kirjoitti:Se onkin raju toimenpide - rangaistus - ylläpitäjältä,
jos hän poistaa kokonaisen kirjoituksen sen vuoksi,
että kirjoittaja on unohtanut mainita laittamansa
videolinkin kestoajan. Vähän kuin kiusaamista.

Mirri taas puuttuu asiaan mahdollisesti sivullisena. Luitko ko. ketjun?

En poistanut mitään semmoista, jota ei olisi voinut korjata uudella
postauksella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 14:36

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Se onkin raju toimenpide - rangaistus - ylläpitäjältä,
jos hän poistaa kokonaisen kirjoituksen sen vuoksi,
että kirjoittaja on unohtanut mainita laittamansa
videolinkin kestoajan. Vähän kuin kiusaamista.

Mirri taas puuttuu asiaan mahdollisesti sivullisena.

Tämä on julkinen foorumi. Sinä tietysti ylläpitäjänä voit määritellä tiukan protokollan tässäkin asiassa: koska kukin (aktiivi)kirjoittaja on sivullisena asiaan puuttuva.

Mielestäni se Helmiksen toisessa ketjussa kertoma bussikuskiepisodi oli hyvä ja osuva kuvaus vallanhaluisesta ihmisestä, jolla on hirmuinen tarve kouluttaa toisia käyttäytymään mielensä mukaisesti. Tällä foorumilla ollaan vähän kuin bussissa; kenellä mikäkin tarve hypätä kuljettamasi bussin kyytiin. Tulla alueelle, jolla sinä olet yksinvaltias - vähän kuin se bussikuski.

Oli niin surkuhupaisa tarina Helmenkalastajan viestissä, että siteeraan sen tänne:
Taannoin odottelin pysäkillä bussia tyttäreni kanssa. Tyttö pisti odotellessaan tupakaksi (hyvä keino saada bussi tulemaan?). Meitä oli pysäkillä ainakin neljä muutakin odottelijaa ja tyttö sauhutteli kohteliaasti monen metrin päässä kaikista muista. Kun bussi tuli, se pysähtyi normaalisti pysäkille. Kun ihmiset pääsivät ovelle, ovi ei auennutkaan, vaan bussi lähtikin yllättäen liikkeelle. Me kaikki ällistyimme suunnattomasti, kiukustuimmekin, huusimme ja heilutimme käsiämme kuskille. Metrin päässä bussi pysähtyi uudelleen ja tällä kertaa ovi aukesi. Kuski siellä naureskeli ja selitti hyvin tyytyväisenä itseensä, että oli tehnyt kyseisen tempun tahallaan, ettei tupakansavu tulisi hänen bussiinsa. (Tytär oli heittänyt tumpin pois jo ollessaan keskiovien kohdalla, kun bussi pysähtyi ensimmäisen kerran.) Minä totesin ääneen, että mielestäni vitsi oli huono. Kuski tuijotti minua (istuin etuosassa), sammutti bussin ja kääntyi selittämään minulle, että hän tällä tavalla kouluttaa matkustajia. Se on kuulemma hyvin tehokasta...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 14:44

Mutta eikö tuossa ketjussa Beth ensin ruvennut syyttämään
muita (kuin minua) dramaattiseen tyyliin?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 15:10

Psykopatologia kirjoitti:Mutta eikö tuossa ketjussa Beth ensin ruvennut syyttämään
muita (kuin minua) dramaattiseen tyyliin?

Sinä ilmeisesti jätit kertomatta, että olit kaikessa hiljaisuudessa poistanut Bethin lähettämän viestin sillä seurauksella, että tapahtuneeseen osaton ja syytön rivikirjoittaja sai sinun toiminnastasi syyt niskoilleen. Keitit sopan.

Viestien poistelussa jonkin 'pilkkuvirheen' vuoksi on mielivaltaisen rankaisemisen maku - aivan sama olisiko poistettu viesti helposti lähetettävissä uudelleen (sinun mielesi mukaisena versiona) vai ei. Ihan ymmärrettävää, että foorumisi käyttäjät hermostuvat toiminnastasi. Ja häipyvät, ellei ole kovin suurta tarvetta käyttää tällaista foorumia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 15:38

Beth kirjoitti:Minä sanoin jo kerran että olin tosi äimänä, kun minulle selitetaan että ketju on vanhentuneena jossain siellä, kun itse omin silmin nähnyt sen ja oman postauksen ensimmäisenä.

Siinäpä se. Ylläpitäjän keittämä soppa syntyi, kun ketjun ylös nostanut viimeinen viesti katosi kaikessa hiljaisuudessa ja jälkiä jättämättä. Ja kaiken kukkuraksi viesti, jossa ilmeisesti ei ollut mitään asiatonta tai sopimatonta - ei mitään sellaista, jonka vuoksi se olisi pitänyt siivota pois julkisuudesta ja ihmisten silmien alta.

Ylläpitäjä vain halusi koulutuksen nimissä näpäyttää - vai pitäisikö sanoa läimäyttää - muka virheestä ja kokemastaan 'tottelemattomasta' käyttäytymisestä.
Mutta asia lienee niin, että foorumi on olemassa ennen kaikkea ylläpitäjän käyttöön ja hänen tarpeidensa vuoksi. Tällaisen foorumin ylläpitäjä on bussikuskiin verrattuna oikeasti yksinvaltias. Foorumin käyttäjien ainoa mahdollisuus on äänestää käsillään, kieltäytyä kirjoittamasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 18:20

Uskon Beth siihen, mitä olet kokenut, mutta itse en koe, että PP on minua kohtaan ylimielinen tai hallitseva tai itsevaltias. Minun mielestä on hyvä, että hän hoitaa tätä foorumia ylläpitäjänä; ilman ylläpitäjää täällä olisi kaaos ja mitä ilmeisimmin olisimme lähteneet täältä jo pois, sillä täällä on moneen otteeseen tullut välien selvittelyä, jossa PP on auttanut. PP pitää kasassa tätä foorumia ja porukkaa täällä. Meidän pitää antaa PP:ialle kiitosta tästä foorumin ylläpitämisestä, ja siihen kiitokseen kuuluu myös se, että PP asettaa meille ehtoja, joita meidän tulee totella, jotta PP:iallakin olisi helpompi olla täällä foorumilla, hänellä on omia vaateita, joita hän haluaa toteuttaa meidän kauttamme ja myös itse toimimalla kyseisellä tavalla. Beth en halua sinun lähtevän tältä foorumilta pois. Tykkään sinusta ja luen mielelläni viestejäsi.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 19:05

Untuva, muistelen sinun olleen jossakin vaiheessa loukkaantunut ylläpitäjää kohtaan; taisit pitää nimenomaan ylimielisenä ja vähättelevänä. Hyvä juttu, jos et enää koe niin.
Mutta se, että ylläpitäjä poistaa kirjoittajan viestin vain siksi, ettei se jonkin 'pilkkuvirheen' vuoksi ole ylläpitäjän mielen mukainen, voi oikeasti olla kirjoittajia kohtaan ylimielistä, vähättelevää ja itsevaltiuteen asti kontrolloivaa toimintaa. Lisäksi vielä tehokas nöyryyttämiskeino.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:18

PP edelleen vähättelee siinä asiassa, että hänen mielestään vitsan antoa ei pitäisi ottaa niin vakavasti. Hän kun ei tajua sitä missä kaikissa asioissa vitsalla voi kiristää. Ylimielinen hän oli silloin, kun sanoi että olen häiriintynyt, mutta hän korjasi ylimielisyytensä korjaamalla ilmaisun käsitteeseen häiriöinen. PP yritti opettaa Bethiä, koska hän koki ettei hänen neuvoansa noudatettu; paras tapa on poistaa koko viesti rangaistukseksi. Mutta kuten kävi ilmi Beth oli vahingossa jättänyt ajan ilmaisematta, jolloin oli väärin poistaa muutkin osat viestistään.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 19:28

Minusta olet itse tuonut esiin runsain määrin häiriintyneisyyttäsi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.05.2013 19:29

Neuvot ovat siitä mukavia, että neuvottava voi itse päättää ottaako neuvoista vaarin vai ei. Käskyjä on toteltava, jos haluaa olla käskijän hallinta-alueella (kuten kirjoittajana hänen hallitsemallaan nettifoorumilla), ja tottelemattomuudesta seuraa rangaistus - kuritusta muodossa tai toisessa.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:34

Psykopatologia kirjoitti:Minusta olet itse tuonut esiin runsain määrin häiriintyneisyyttäsi.

Etkö ole huomannut sitä, että kun tuon sitä häiriintyneisyyttäni esiin samalla pyrin korjaamaan häiriintyneisyyttäni? Kerron ongelmiani ja tuon siten esiin häiriintyneisyyttäni ja samalla kun kerron samalla etsin ratkaisuja (ratkaisen omia ongelmiani itsenäisesti). Yritän siis päästä eroon häiriintyneisyydestäni, eikö kelpaa vai? Minä koen sinun tarkoittavan häiriintynyt käsitettä sellaisena, josta ei yritä eroon ja joka olisi pysäväluonteinen ongelma vai onko ratkaisuni sinun mielestäsi käymättömiä? Jos sulle ei kelpaa, että ratkaisen täällä ongelmiani voin lähteä muualle. Leikit täällä mun kanssa eri mieltä oloa, ja haluat testata minua.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.05.2013 19:44

Ei häiriintynyt ole häirikkö tms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:45

Ole lukematta minun ongelmienratkaisuja, jos ne sua häiritsee. Vai onko sun pakko lukea niitä?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:47

Olet PP kiukkutuulella. Olet varmaan tahallaan eri mieltä asiasta kanssani.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:51

Olen häiriöinen, en häiriintynyt.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 30.05.2013 19:58

Järjestän kohta itseni ajankohtaisiin uutisiin. Enkä kerro millä teolla.
untuva

Seuraava

Paluu Romulaatikko