Miksi tämä ärsyttää?

Re: Miksi tämä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja untuva » 26.05.2013 14:55

Itseäni tuollaisissa tilanteissa ärsyttää se, että joku elää muiden kustannuksella. On sitten rikas tai köyhä niin ei tarvite elää muiden kustannuksella. Jos itse antaa toiselle jotakin toivoisi saavansa takaisin. Onko tämä kohdallasi ärsytyksen syy, että toivot saavasi takaisin, kun tämä rikas syö sinun muoniasi tuomatta sinullekaan mitään? Sitä ei ulkopuolinen voi tietää sotketko asiaan joitakin omia ongelmiasi. Ja nähtävästi et itsekään tiedä sotketko asiaan omia ongelmiasi. Sinulla on ainoastaan epäilys.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 26.05.2013 15:28

Tuohon voisin sanoa näin;

Ei se kuulu sulle, mutta...sua ärsyttää niin se kuuluu siten sullekin. Eli se on sun ongelma, että sua ärsyttää ja pyrit asiaa miettimällä ratkaista ärsytyksen tunnetta pois: Päädyitkin jo siihen johtopäätökseen ettei asia sinulle kuulu.

Asia ei tietenkään mulle kuulu, koska mua ei ärsytä.
untuva

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 29.05.2013 17:02

Kyllästynyt kirjoitti:Jo on aikoihin eletty. Tristan joka on koko aikuisikänsä loisinut "valmiissa pöydässä" toisten eväitä syöden, paheksuu sitä, ettei hänen eksänsä osallistu (tilapäisen ja vapaaehtoisen) kutsukestityksen järjestämiseen.

Nuo ovat kaksi aivan eri asiaa eivätkä mielestäni edes vertailukelpoisia.
vladimir1

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet