Sorbetintekokone

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Sorbetintekokone

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 21:38

Tuollainen sorbetintekokone tuli ostettua tänään. Ihanaa päästä nauttimaan terveellisiä sorbetteja, sokeria ei tartte lisätä välttämättä yhtään, koska hedelmissä ja marjoissa on itsessään niin paljon makeutta, ja banaani on kanssa niistä sellainen, joka antaa luontaista makeutta. Ruokaohjevihkosessa oli jokaiseen reseptiin upotettu mukaan banaania. Tein pakastetuista mangokuutioista; huippu hyvää tuli. Sekaan ei tarvitse lisätä välttämättä mitään muuta. Onko teillä sorbetintekokone tai jäätelökone?

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... aatelokone
untuva

Re: Sorbetintekokone

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 21:46

Tris kirjoitti:Voisi hankkiakin - hinta ei ollut paha mutta pienessä keittiössä säilytystila tekee tiukkaa

Toi kone minkä ostin ei ole mikään suurikokoinen, ihmeen pieni; sorbetti tulee laitteesta astiaan suoraan. Tuo on pelkkä sorbettikone, ei siis jäätelökone. Odotan sitä, että pääsen tekemään vieraille sorbetteja.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 21:51

Tuo on tarkoitettu jäädytettyjen hedelmien ja marjojen sorbettamiseksi. Pakasteesta otettujen marjojen/hedelmien annetaan vähän aikaa olla huoneen lämmössä; parista minuutista viiteentoista minuuttiin; jos se aines ei ole ihan hirveän jäinen siitä tulee paremmin sorbettimaista kuin ihan jäisestä. Minun mielestä sellainen pikkaisen sula sorbetti on parasta.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 22:11

Pakastan, pistin juuri pakkaseen banaanit (laitoin kokonaisina kuorineen, säilyvät parhaiten tummumatta) ja kun huomenna teen päärynäsorbettia niin laitoin pilkotut päärynätkin pakkaseen. Ohjekirjassa pakastusajaksi on ohjeistettu 24 tuntia. Kun pääsen taas kauppaan, ostan cantaloupemelonia ja teen siitä sorbettia, applesiinisorbettikin on jo mielessä. Mä sain laitteen 58 euroon Gigantista, koska pyysin verkkokaupan hinnalla, ja silloin saa liikkeestä sillä verkkokaupan hinnalla, jos tajuaa itse kysyä, muuten kone olisi tullut maksamaan n. 76 euroa. Tämä laite tekee mielestäni samantasoista sorbettia kuin mitä jäätelökiskalla myydään.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 22:33

Tris kirjoitti:Sorbettia on helppo tehdä itse ilman konettakin:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... Helppo%29/

Miten itse tykkää. Tuolla koneella, kun tekee niin siihen ainakaan tarvitse lisätä vettä eikä maitoa. Itseasiassa jos lisää maitoa se pitää lisätä jälkikäteen, mikä saattaa rikkoa sorbetin olemusta. Eli jos haluaa tehdä esim maitoon tai kermaan sorbetteja tuo reseptin systeemi on parempi.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 02.05.2013 22:36, muokattu yhteensä 2 kertaa
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 22:38

Tris kirjoitti:en mäkään tiedä mihin sitä maitoa tuossa tarvii.. tekisin mielummin ilman

Jos käyttää tehosekoitinta niin siihen on melkeinpä pakko pistää jotakin nestettä joukkoon, jotta lopputuloksesta tulisi tarpeeksi tasaista. Mutta kyllähän se jääkin on vettä. Voin joku päivä koittaa vertailun vuoksi tehdä myös pakastesorbetin ja sitten vertaan sitä tuon koneen tekemään sorbettiin. Laitan joukkoon vettä ja hienonnan sauvasekoittimella.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.05.2013 22:43

Tris minkämerkkisen leivänpaahtimen ostit ja onko toiminut hyvin?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 03.05.2013 18:23

Nyt kadun jo tuota sorbettikoneen ostoa. Kaikkea sitä tuleekin ostettua. Tein tänään sillä päärynäsorbettia, ihan hirveän makuista tuli.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.05.2013 18:45

Untuva, nyt on jo 'pakko' kysyä, kun tämä asia on minua mietityttänyt ostamisviestejäsi lukiessani: onko sinulla homma hanskassa ostamisten suhteen?

Kysymys - tai ennen kaikkea vastaus - on tärkeä, koska tällaisella foorumilla tuskin on tarkoitus antaa tukea kenenkään hallitsemattomalle ostamiselle. Ostointosi on kiinnittänyt ainakin minun huomioni, ja siksi on tullut mieleeni, etteivät ostamisesi ehkä olekaan ihan hallinnassa.

Näköjään kerrotkin jo katuvasi ostostasi. Voisitko/haluaisitko kertoa tarkemmin asiasta; siitä, että sinun kenties tulee tehtyä hallitsemattomia heräteostoksia?
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 03.05.2013 18:52

Sanotaanko näin, että mulla on ollut tässä viimeaikoina erilaisia suunnitelmia, joihin kuitenkaan kaikkiin ei ole riittänyt rahoitusta, ja olen joutunut joistakin ideoista luopumaan. Mitä mä nyt viimeaikoina olen ostanut on sauvasekoitin, sitruspuserrin, leivänpaahdin ja tuo sorbettikone. Sitruspusertimen ja sauvasekoittimen ostin viime kuussa. Mikro vielä puuttuu. Sitten, kun olen saanut säästettyä laadukkaaseen mikroon rahat ostan sen. Mikron jälkeisiä suunnitelmia mulla ei vielä ole. Tässä kuussa en voi enää tuhlata rahaa kodinkoneisiin. Hallinnassa siis on.
Harmittaa ostaa huonoja ostoksia, ja tuo sorbettikone on sitä, eikä sitä voi palauttaakaan, kun olen sitä käyttänyt, 58 euroa meni hukkaan.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.05.2013 19:09

Jos olet ostanut sorbettikoneesi netin kautta, siinä voi hyvin olla vielä palautusoikeus voimassa riippumatta siitä, että olet käyttänyt sitä. Nettiostoksissa yleensä on parin viikon palautusoikeus ja tuo pari viikkoa sisältää myös kokeiluoikeuden. Joten tuotteen käyttö - kokeilu - ei ole este palauttamiselle ja rahojen takaisin saamiselle. Kunhan vain palautus hoituu asianmukaisesti myyjän ohjeiden mukaan ja parin viikon (14 vrk) palautusoikeuden sisällä.

Ja kiitos vastauksesta 'tunkeilevaan' kysymykseeni. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.05.2013 19:35

Tuskin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.05.2013 19:55

Tuskin mitä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 03.05.2013 19:56

Minua kiinnostaisi enemmän sorbuksentekokone.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 03.05.2013 20:02

Hedelmissä on myös muuten sokeria, esimerkiksi fruktoosia ja glukoosia. Sen vuoksi ne maistuvat makeilta.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.05.2013 20:03

Persenttoa alkaa myyjälle tulla, jos käytettyjä
koneita aletaan takaiisin ottamaan.

Taidan vaihtaa hammasharjat.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.05.2013 20:11

Tässä Kuluttajaviraston ohjeistus nettikaupoista ostettujen tuotteiden palauttamiseen:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... tusoikeus/
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 03.05.2013 20:25

Psykopatologia kirjoitti:Taidan vaihtaa hammasharjat.

Minä aion vaihtaa vessapaperit. Ne maksavat kuitenkin niin vähän, että ei niitä jaksa jatkuvasti viedä kauppaan. Sen vuoksi olenkin kerännyt niitä jätesäkkeihin jo useamman vuoden ja pian vien ne kaikki kerralla takaisin kauppaan sen vuoksi, että se ei ollutkaan pehmeää, pikemminkin karheaa.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.05.2013 20:35

Mirri kirjoitti:Tässä Kuluttajaviraston ohjeistus nettikaupoista ostettujen tuotteiden palauttamiseen:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... tusoikeus/

Käytettyä laitetta ei tavallinen tallaaja pysty puhdistamaan niin,
että sen voisi myödä uudestaan.

Emyöskään voi vedota "sisäänajoon" seuraavan käyttäjän eduksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hermes » 03.05.2013 20:47

Vuosia sitten ostin viikonvaihteessa Applen langattoman tukiaseman AirPort Express Stockmannilta. Heti alkuviikosta Steve Jobs julkisti samasta laitteesta uuden n-standardin version samaan hintaan. Kun vein laitteen takaisin Stockalle, niin kerroin palautuksen syyksi juuri tuon. Sitten lähinnä kysyttiin, että tahdonko vaihtaa sen toiseen tuotteeseen vai käteisenä. Myöhemmin kun kävelin siellä osastolla, niin siellä oli kaksi samanlaista laitetta avaamattomassa paketissa ja yksi teipatussa paketissa samaan hintaan.

Stocka on kyllä siitä hyvä paikka, että se tuntuu ottavan vastaan palautukset usein ilman isompia urputuksia. Toisaalta ehkä kannattaa katsoa, että mitä hyllystä poimii. ;)
Hermes

Seuraava

Paluu Romulaatikko