Leivänpaahdin

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Leivänpaahdin

ViestiKirjoittaja untuva » 30.04.2013 22:51

Aion ostaa leivänpaahtimen, mutta en yhtään ymmärrä minkälainen olisi paras?
untuva

Re: Leivänpaahdin

ViestiKirjoittaja untuva » 30.04.2013 23:04

Millä toiminnoilla olet ajatellut, ja mitä hyvää vanhassa leivänpaahtimessasi on ollut?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 30.04.2013 23:17

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... -hd2686-90

Itse olen ajatellut tuollaista. Kohtuu halpa, ja siinä on keskeytysnappi. Pystyikö sun edellisellä leivänpaahtimella kesken paahtamisen pysäyttää? ja miten ne leivät sai sieltä, kun ne olivat paahtuneet, oliko siinä jonkinlainen nostosysteemi? Voiko leivänpaahtimista tulla tulipalo, jos ne jäävät vahingossa päälle?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 01.05.2013 01:12

Beth kirjoitti:Minä en muista nyt mikä merkki oli kun heitin jo pois. Taisi olla Dualit.

En sanoisi että oli hyvä. Paahtaminen onnistui vain minimissa, muuten tulisi hiilet. Jos vahingossa meni nappi minimista, tuli jo hiiltynyt jälki. Oli keskeytys. Ja oli kestävä kyllä. Sain jopa savukken sytytyksi sitä kun tupakoin kunloppui tikut 8-)

Katso tätä untuva:

http://sensor-for-senses.siemenskampanj ... drost.html

Kiitos Beth vinkistä, nyt tuli pistettyä tilaukseen tuollainen Siemensin leivänpaahdin. Tuossa on juuri ne omainaisuudet mitä tarvitaan. Mitä katsoin Gigantissa myytäviä leivänpaahtimia niin niistä puuttui tosi monesta virrankatkaisukytkin. Muutenkin Siemensin laitteessa on kaikki se, mitä tarvitaan. Olen nyt niin iloinen, että löysin tälläisen paahtimen. Aiotko itse Beth ostaa samanlaisen?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 01.05.2013 03:14

Beth kirjoitti:Ajoin ostaa kyllä, sopii kahvikoneseen MoccaMasteriin, sekin on musta ja metallin väriä. Mistä tilaat sen untuva?

Meinasin aluksi tilata sen sivustolta, jolla on myös nettiverkkokauppa, mutta toimitus tulisi Virosta. En uskaltanut luottaa itse, että mitään välttämättä tulisi, jos Virosta menee tilaamaan ja maksaa maksun ennakkoon. Joten tilasin Treffi.fi :stä, sieltä olen aiemminkin tilannut tuotteita, eikä ole ollut mitään ongelmia. Treffi.fi :ssä on toimitusmaksu, joka on 4 euroa (postinouto), siellä vironsivustolla olis ollut toimitus ilmainen (postinouto).

TÄÄLTÄ TILASIN: http://www.tretti.fi/pienkoneet/leivan- ... ns-tt86103

Sitten se Viron E-kodinkoneet, jossa ei ole postimaksua postinoudossa: http://www.e-kodinkoneet.fi/tuotteet/pi ... ns/tt86103

Molemmissa itse laitteen hinta on 79 euroa. Laitteen numero on TT86103, jos löydät jostain itse halvemmalla.

Mikä on parata paahtoleipää paahdettavaksi ja mitä päälle?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 05.05.2013 22:51

Alkuviikosta saan uuden leivänpaahtimeni. En yhtään jaksaisi odottaa. Nam paahtoleipää...
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 07.05.2013 18:56

Nyt on uusi leivänpaahdin testattu. En yhtään kadu hankintaani: Siemensin leivänpaahdin. Oli laadukkaampi kuin edes osasin kuvitella. Vakaa laite; ritilät ei ritise hirmuisesti, kun painaa ja nostaa hissillä. Sitten siinä on 9 eri paahtoastetta 1-5 ja sitten puolivälit. Laadukas tuo kahva millä painetaan ritilä alas, ei liian tiukka, letkeän tuntuinen on. Mitä kävin Gigantista katsomassa niin tämä oli parempi mielestäni kuin mitä siellä oli vaihtoehtoina, kun kokeilin niitä siellä.
Söin vehnä- ja kaurapaahtoleipää appelsiinimarmeladilla sekä sitten mansikkahillolla ja kermavaahdolla. Mansikkahillo kermavaahtopaahtis oli parasta. Sämpylöitäkin tuolla voi paahtaa.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 07.05.2013 19:20, muokattu yhteensä 2 kertaa
untuva

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.05.2013 19:59

untuva kirjoitti:Nyt on uusi leivänpaahdin testattu. En yhtään kadu hankintaani: Siemensin leivänpaahdin. Oli laadukkaampi kuin edes osasin kuvitella. Vakaa laite; ritilät ei ritise hirmuisesti, kun painaa ja nostaa hissillä. Sitten siinä on 9 eri paahtoastetta 1-5 ja sitten puolivälit. Laadukas tuo kahva millä painetaan ritilä alas, ei liian tiukka, letkeän tuntuinen on. Mitä kävin Gigantista katsomassa niin tämä oli parempi mielestäni kuin mitä siellä oli vaihtoehtoina, kun kokeilin niitä siellä.
Söin vehnä- ja kaurapaahtoleipää appelsiinimarmeladilla sekä sitten mansikkahillolla ja kermavaahdolla. Mansikkahillo kermavaahtopaahtis oli parasta. Sämpylöitäkin tuolla voi paahtaa.

Onneksi olkoon.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 07.05.2013 20:02

Tris kirjoitti:Mä sain tänään cd-soittimen eikä kukaan oo onnitellut :(

No kuule onneksi olkoon. Toimiiko se kanssa?
vladimir1

ViestiKirjoittaja untuva » 07.05.2013 20:25

Beth kirjoitti:Untuva, tuntuuko hissin alas painaaminen tiukkalta? Gigantin Bosh on ihan samanlainen kun Siemens muuten, ja siellä oli aika tiukka hissi. Minä en vielä tilannut kun oli muita kiirellisia asioita.

Minun mielestä jämäkältä -ei mitenkään huomiota herättävä, minua ei ole yhtään haitannut. Riippuu millainen tiukkuus aikaisemmassa leivänpaahtimessasi on ollut. Voi olla että se Bosh saattaa olla yhtä tiukka. Tämä Siemensin leivänpaahdin on tosi isokokoinen, voisi sanoa, että leivänpaahtimista isoimpia. Mulla ei ole ennestään kokemuksia paahtimista. Itse olen todella tyytyväinen valintaani.
Onpas muuten hyvää paahtoleipää, vaikka vain voita pistäisi päälle.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 07.05.2013 22:32

Tässä Siemensissä on sellainen toiminto, että jos on paahtanut leivän jo ja se on ehtinyt jäähtyä voi laittaa lämmitystoiminnon, se on mun mielestä tosi kätevä toiminto, koska paahtoleipä jäähtyy nopeasti kun ottaa molemmat leivät yhtäaikaa paahtimesta niin toinen jäähtyy pidempään. Tässä on myös pakasteesta otetun leivän sulatustoiminto, joka on myös käytännöllinen. En tiedä onko näitä tuossa Bochin mallissa.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.05.2013 22:31

Untuva on keskittynyt kodinkoneisiin; selvää insinööriainesta. Sinä Trisse taidat olla keskittynyt enempi gammoihin, sun muihin kirjainyhdistelmiin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 08.05.2013 23:31

Mä oon 27.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 14.05.2013 22:12

Beth joko olet ostanut leivänpaahtimen?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 14.05.2013 22:27

PP suositteli Fazerin moniviljapaahtosämpylöitä ja niin suosittelen minäkin nyt sinulle, tein tänään ja ovat taivaallisen hyviä kuin vastapaistettuja. Esim. Cittarista saa. Vai oletko jo joskus maistanut niitä?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 18.05.2013 15:00

Myös ruisleipä on paahdettuna tosi hyvää.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 27.05.2013 22:41

Nyt olen tullut kokeiltuani erilaisia paahtoleipiä ja sämpylöiden paahtamisia ykkönen on Fazerin paahtosämpylät.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.05.2013 22:27

Ruisleipä on paahdettuna ihan eetvarttia.

(Kun puhdistin sitä paahdintani pulloharjalla olin vahingossa siirtänyt yhtä metallliosaa paahtimesani, joten se ei pullauttanut paistoksia ulos. :? Nyt on korjattu. Siirsin vivun takaisin paikoilleen. Tietysti ensin irrotin töpselin seinästä.Nyt toimii taas. 8-) )
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2013 23:59

Ymmärrän hyvin naisten innostuksen leivänpaahtimiin.

Onhan se naisen seksuaalisuuden symboli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 00:19

Tärkeä vekotin ihan pöydän koristeenakin. Huomenna taidan paahtaa ruisleipää ja laitan päälle voita, kananmunan siivuja suolalla maustettuna ja niiden päälle maustekurkkuja, Yks banaanijugurtti ja kuppi kahvia aamupalaksi.
Pinja

Seuraava

Paluu Romulaatikko