Foorumi on suljettu myöhäisiltaan saakka

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Foorumi on suljettu myöhäisiltaan saakka

ViestiKirjoittaja asko » 27.04.2013 11:51

Silloin pitäisi lukea "huoltokatko".
Ei minulla ole napanuoraa tähän foorumiin mutta kun käy harvemmin eikä seuraa koko ajan juorukokouksia, pelästyy ehkä enemmän mitä on tapahtunut, kun foorumi on suljettu, kuin sellainen ihminen joka koko ajan on ajan tasalla foorumin tapahtumista.
asko

ViestiKirjoittaja asko » 27.04.2013 11:55

Ahaa, luin enemmän foorumia. Pitää siis kertoa, jos pahoittaa mielensä tai kokee tulleensa kiusatuksi.

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun foorumi oli suljettu eilen just silloin, kun halusin tätä lukea.
t. mielensäpahoittaja.
asko

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 12:18

Minä muistin kyllä, että foorumi on aiemminkin joskus ollut suljettuna Psykopatologian sulkemana.
Siksi en niin kovasti huolestunut, jonkin verran kyllä, koska ei olisi ollut syytä erityisesti ihmetellä,
vaikka sulkija olisi ollut joku muukin...

Aamupäivän menoa en ehtinyt seurailemaan (enkä siis tätäkään ketjua nähnyt),
mutta olihan sitä menoa jo edellisinä päivinäkin.

Onneksi "pimeys" ei kestänyt tämän kauempaa! Ja tulihan tästä nyt materiaalia vastaisten toimien
suunnittelemista varten, jos joskus Psykopatologialle taas tulee pakollista menoa juuri silloin,
kun foorumilla kiehuu. ;)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.04.2013 12:27

Luulen, että jonkinlainen tarkempi ilmoitus olisi ollut mahdollista antaa.
Kokeillen sitä nyt.

12:36
Optio erillisestä ilmoituksesta ei toiminut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 12:38

Miten niin ei toiminut?
Kyllä mulle nyt tuli viesti: Foorumi on suljettu minuutiksi koeluontoisesti.

En tiedä, pitääkö foorumilla olla kirjautuneena, että tuon viestin saisi...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.04.2013 12:59

Kiitos tiedosta. Minulla ei näkynyt. Koetan uudestaan nyt.

"Informaatio: Tämä keskustelufoorumi on suljettu"

Kirjautumattomana: "Böööööööööööööööööööööööö"
ONNISTUI; NÄKYY!

13:09
Ilmoitan munfoofumin ylläpitoon Helmenkalastajan avulla nyt löydetystä epäkohdasta.

Silloin kun munfoorumin ylläpito on sulkenut foorumin, ko. ilmoitus on toisenlainen:
viitataan (myös) mahdollisiin väärinkäytöksiin yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 13:09

No, minä olin kyllä kirjautuneena ja sain Böööööööööööööööööööööööö'n...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.04.2013 13:11

Kirjoitin juuri vastausta testauksesi aikana ja "Lähetä" -napin painaminen tuotti ruudulle tuon "Böööööööööööööööööööööööö" -säikäytyksen :P

Sinne läks bittitaivaaseen vastaukseni, pitää kirjoittaa se uudestaan. Elämä on! 8-)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 13:11

Kahvi kirjoitti:Kirjoitin juuri vastausta testauksesi aikana ja "Lähetä" -napin painaminen tuotti ruudulle tuon "Böööööööööööööööööööööööö" -säikäytyksen :P

Sinne läks bittitaivaaseen vastaukseni, pitää kirjoittaa se uudestaan. Elämä on! 8-)

Multakin katosi vastaus tuon kokeilun seurauksena :D .
En taida jaksaa sitä kirjoittaa uudelleen...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.04.2013 13:15

13.14
Hyvä tietää tuokin, kiitos. Liittynee siihen, että minulla foorumi näkyy,
vaikka olen sen sulkenut (muilta).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.04.2013 13:29

Psykopatologia kirjoitti:13.14
Hyvä tietää tuokin, kiitos. Liittynee siihen, että minulla foorumi näkyy,
vaikka olen sen sulkenut (muilta).

Kun suljet foorumin, niin meiltä tavis-käyttäjiltä se sulkeutuu täysin. Kirjoitetut viestit eivät tallennu tms mihinkään "Lähetä"-napin painamisen jälkeen - katoavat taivaan tuuliin kertaheitolla. Niin kauan kuin foorumi on suljettu, niin tuijotamme asiasta kertovaa ilmoitusta.

Hyvä kuitenkin, että tarkempi ilmoitus on mahdollista antaa. Eilen olisi voinut ilmoituksena olla vaikka "Foorumi on suljettu myöhäisiltaan saakka." niin olisi yksi jos toinenkin säästynyt ylimääräisiltä sydämensykkeiltä. :)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.04.2013 13:35

Hilppa kirjoitti:Minusta on luonnollista, että palstalla on välillä "huoltotauko". Elämä ei ole sellaista, että aina kaikki, kaikkialla ja joka paikassa olisivat tarjolla 24h/vrk.

Minusta olisi kummallista, jos jollakin olisi aina napanuora nettiin. Paitsi ehkä pääministerillä voisi olla (tai pitäisi olla tai ainakin ylivaraviskaalilla).

Ei ollut kyseessä huoltokatko, vaan kurinpalautuskatko. Sellaisen joukkorangaistuksen kohteeksi on ikävää joutua.
'Napanuora' nettiin on toinen asia kuin 'napanuora' mt-aiheiselle vertaistukifoorumille; jo Tukiasema.net:n aikana tuli selväksi, että nämä nettifoorumit ovat mielenterveysongelmaisille ja mielenterveyskuntoutujille oikeasti tärkeitä ja hyödyllisiä paikkoja psyykkisen tasapainon kannalta. Jopa niin tärkeitä ja hyödyllisiä, että alkuperäistä Tukiasema.net-foorumia hyödynnettiin ihmisten hoitamisessa; oli sairaaloita, jotka ohjasivat osastolta lähtevät potilaat Tukiaseman tarjoaman kirjoittamisterapian ja nettivertaistuen luokse.
Vielä erikseen päiväkirjaosio voi olla psykiatrisille potilaille ja muille mielenterveysongelmaisille ihmisille korvaamaton; tärkeää kirjoittamisterapiaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ehkä tätä asiaa on vaikea ymmärtää, jos oman psyykkisen sairauden ja oman elämän kanssa selviytyminen ei olisi riippuvaista näiden foorumeiden tarjoamasta kirjoittamismahdollisuudesta. Minä kuulun niihin käyttäjiin ja tarvitsijoihin, joille nämä foorumit Tukiasema.net -palstasta alkaen ovat olleet varsinainen pelastus. Enkä yhtään häpeä myöntää olevani 'riippuvainen' siitä, että pääsen kirjoittamaan ja purkamaan mieleni sisältöä vertaistukifoorumille aina kun tulee tarvis. Hätä iskee, jos foorumi on yllättäen poikki minun tietämättä syytä. Vielä suurempi hätä tulee, kun tajuan joidenkin foorumin käyttäjien omalla käyttäytymisellään pystyvän saamaan aikaiseksi sen, että ylläpitäjä päättää sulkea fooruminsa.

Ilomielin vaihtaisin kirjoittamistarpeeni vaikka tanssimiseen, piirtämiseen, tai muuhun ilmaisumuotoon ja psyykkisen terveyden hoitomuotoon; olisi paljon helpompaa. Voisin lähteä vaikka luistelemaan ja pyörähdellä muutamat piruetit mieleni tyynnyttämiseksi siinä kun minulle iskee pakottava tarve päästä kirjoittamaan saadakseni kuohuvan sisikuntani edes jonkinlaiseen järjestykseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 14:17

Mirri kirjoitti:Ei ollut kyseessä huoltokatko, vaan kurinpalautuskatko. Sellaisen joukkorangaistuksen kohteeksi on ikävää joutua.

Enpä usko, että kyseessä oli kurinpalautuskatko saatikka minkäänlainen tarkoituksellinen joukkorangaistus.

Kun viestejä on tullut niinkin tiheään tahtiin, kuin viime päivinä on tapahtunut, ja yhtenä osallisena on ollut foorumin toinen ylläpitäjä
(joka näin ollen on katsonut olleensa jäävi kyseistä ketjua/kyseisiä ketjuja moderoimaan), on ainoalle ylläpitäjälle ollut varsin suuri
vaatimus huolehtia moderoinnista. Psykopatologia on halunnut pysytellä kärryillä meneillään olleissa kihinöissä ja, kun se on hänelle
ollut muiden velvoitteiden/kiinnostusten vuoksi eilen mahdotonta, hän on katsonut parhaaksi sulkea foorumin hetkeksi.

Psykopatologia on selvästi yrittänyt viestittää, mistä on ollut kysymys (jotta vältyttäisiin ylimääräisiltä sydämentykytyksiltä), mutta
hän ei eri asemassa kuin me muut olevana foorumin käyttäjänä ole nähnyt samaa kuin me. Hän on uskonut tiedottaneensa (kuten
näemme tämänkin ketjun aloitusviestistä) eikä ole tiennyt epäonnistuneensa siinä - ennen kuin palasi takaisin. Ne käyttäjät, jotka
tämän ketjun aloitusaikana olivat foorumilla, ovat tiedon saaneet, muut eivät. Valitettavaa, mutta ei tahallista.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja asko » 27.04.2013 14:26

Eikö meistä taviksista voisi valita kolmatta kaitsijaa siksi aikaa, kun Psykopatologia haluaa vapaata ja toinen ylläpitäjä tappelee eikä ehdi samalla moderoimaan?

Kyllähän minä nyt olen saanut bannin aivan ilman mitään syytä, kun en päässyt foorumille.
asko

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.04.2013 14:34

untuva kirjoitti:Sinäkin Kahvi voisit joskus ajatella muitakin. Koko foorumi on ollut suljettuna, ja tiedät ketä on yksi syyllisistä.

Näkisin, että akuutti riita Kyllästyneen ja Trisin välillä oli pääsyy foorumin sulkemiselle toviksi. Toissijainen syy oli varmaan minun ja Kyllästyneen välinen täysin asiallinen keskustelu. Kolmantena ehkä oli Kyllästyneen ja Helmenkalastajan keskustelu - tosin Helmenkalastaja ei ollut kovin aktiivinen sulkemishetkellä tms.

Koska em debatit laajenivat useampaakin osioon ja ketjuun, niin PP:lle tuli kaiketi ongelmia pysyä perässä. Oli siis varmaan käytännöllisempää hänelle laittaa koko palsta lukkoon toviksi, kuin etsiä ja lukita useita ketjuja.
Kahvi

ViestiKirjoittaja asko » 27.04.2013 14:39

Kahvi kirjoitti:
untuva kirjoitti:Sinäkin Kahvi voisit joskus ajatella muitakin. Koko foorumi on ollut suljettuna, ja tiedät ketä on yksi syyllisistä.

Näkisin, että akuutti riita Kyllästyneen ja Trisin välillä oli pääsyy foorumin sulkemiselle toviksi. Toissijainen syy oli varmaan minun ja Kyllästyneen välinen täysin asiallinen keskustelu. Kolmantena ehkä oli Kyllästyneen ja Helmenkalastajan keskustelu - tosin Helmenkalastaja ei ollut kovin aktiivinen sulkemishetkellä tms.

Koska em debatit laajenivat useampaakin osioon ja ketjuun, niin PP:lle tuli kaiketi ongelmia pysyä perässä. Oli siis varmaan käytännöllisempää hänelle laittaa koko palsta lukkoon toviksi, kuin etsiä ja lukita useita ketjuja.

Jos tämä on totta, olisi pitänyt panna jäähylle Kyllästynyt, Tris ja Kahvi. Helmenkalastaja ehkä myös.

Miksi meidät aivan syyttömät pantiin myös jäähylle?
asko

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.04.2013 14:49

Helmenkalastaja kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ei ollut kyseessä huoltokatko, vaan kurinpalautuskatko. Sellaisen joukkorangaistuksen kohteeksi on ikävää joutua.

Enpä usko, että kyseessä oli kurinpalautuskatko saatikka minkäänlainen tarkoituksellinen joukkorangaistus.
----
Ne käyttäjät, jotka tämän ketjun aloitusaikana olivat foorumilla, ovat tiedon saaneet, muut eivät. Valitettavaa, mutta ei tahallista.

Noin ilmeisesti on tapahtunut. Käytännössä kävi kuitenkin niin, että jouduttiin kaikki banniin joidenkin käyttäytymisen vuoksi. Ei pitäisi tapahtua sellaista, että jotkut kirjoittajat omalla käyttäytymisellään onnistuvat saamaan palstan 'pimeäksi' niin, että palstalle on pääsy kielletty kaikilta käyttäjiltä. Siinä on aikamoinen valta joillakin; tiedetään, että jos halutaan heittäytyä hankaliksi ja tehdä kiusaa, tai vaikka saada huomiota, niin käyttäydytään tavalla, joka 'pakottaa' ylläpitäjän sulkemaan foorumin.

Ylläpitäjän täytyisi huolehtia siitä, ettei käytetä keinoja, jotka toimivat ikään kuin joukkorangaistuksina ja kurinpalautustaukoina koko porukalle. Mutta ehkä tämän foorumin yksi tärkeä tarkoitus on, että täällä saadaan selvitellä välejä ja tapella vaikka verissäpäin - viis siitä, että toiset joutuvat kärsimään asiasta vaikka niin, että ylläpito sulkee koko foorumin, kun ei pystykään paimentamaan ja pitelemään tappelupukareita aisoissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 27.04.2013 14:54

Jouduttiin me kerran ala-asteellakin koko luokka jälki-istuntoon. Paitsi luokan kiltein tyttö alkoi itkeä ja hän sai mennä pois.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.04.2013 15:19

Psykopatologia on puun ja kuoren välissä, ja teki hän mitä tahansa, aina on joku jonka mielestä hän tekee väärin.

Kuvaamastasi päätellen foorumin ylläpitäjä on uskomattoman avuton ja voimaton vallitsevan tilanteen edessä.

Psykopatologia pyrkii selvästi tasapuoliseen moderointiin. Täten voi olla aika tukalaa moderoida minun ja Kyllästyneen välisiä keskusteluja.

Täälläkin kirjoittajien havaintokyky on kuin sokeilla ja muisti kuin alzheimerilaisilla. Jos viitsii lukea viestit tarkkaan läpi, ei ratkaisevia epäselvyyksiä synny muuten kuin sekopäille.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.04.2013 15:32

Nythän Psykopatologia yrittää selvittää, miten voisi varmistaa viestin menemisen perille kaikille palstalaisille niin,
ettei kenenkään tarvitsisi säikähtää.
Toki hän voisi / olisi voinut antaa muutaman tunnin kirjoituskiellon asianosaisille, mutta ei sekään olisi ollut
mikään varma konsti. Hän olisi todennäköisesti senkin jälkeen joutunut selittelemään toimiaan /puolustautumaan
mahdollisia epäoikeudenmukaisuussyytteitä vastaan...

Ja mitä tulee siihen, ke(i)tä tämän foorumin on tarkoitus palvella: Psykopatologia on selväsanaisesti ilmoittanut
perustaneensa foorumin ensisijaisesti itseään varten, palvelemaan omia tarkoitusperiään
(mitä ne sitten lienevätkin;
mahdollisuus tuoda hengentuotteitaan muiden arvioitaviksi ja keskustelun alaisiksi luultavasti ensimmäisenä).

Tähän on tyytyminen, vaikka onkin oikeutettua - suorastaan toivottua! - ilmaista, jos on jostakin mielensä
pahoittanut. Tai onhan tietysti aina mahdollista äänestää sormillaan ja siirtää näppiksensä muualle ;)
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko