Psykoterapia kynnyksenne

Psykoterapia kynnyksenne

ViestiKirjoittaja untuva » 13.04.2013 13:50

Hakeuduin aikoinaan mielenterveyspoliklinikalle hoitoon mielenterveysongelmieni takia. Yritin viimeiseen asti selvitä yksinäni, vaikka minulle ehdotettiin psykoterapiaan menoa, en ottanut neuvosta vaarin. Lopulta muutaman vuoden kuluttua totesin, että nyt on pakko tehdä asialle jotain, kun huomasin joutuvani ihmeellisiin tilanteisiin. Kuinka helppo teidän on ollut hakeutua psykoterapiaan?
untuva

Re: Psykoterapia kynnyksenne

ViestiKirjoittaja untuva » 13.04.2013 14:26

Vaikka olisi minkälainen hätä, voi olla vaikea ottaa apua vastaan, jos on vaikea luottaa toiseen. Toisaalta ei välttämättä itse tajua, kuinka vaikea tilanne on.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 13.04.2013 14:36

Oletko Obelix itse käynyt psykoterapiassa ja millainen oli kynnyksesi?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 13.04.2013 14:53

Itselläni alkoi 8. vuosi psykoterapiassa, lopputulosta ei osaa vielä sanoa. Pitäisi ensin jättää lääkkeetkin, että tietäisi onko sairaus hävinnyt kokonaan.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 21.04.2013 14:01

Toivottavasti tuo menoksi ei vihjaa sanaan kuolemaksi. Voi olla menoa, jos jättää lääkkeet pois liian aikaisin.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 21.04.2013 17:16

Onko sulla obe lääkitystä?
untuva

ViestiKirjoittaja Huolieilinen » 24.08.2014 00:27

Helppoa, jos kysytään suhtautumistani psykoterapiaan. Psykoterapiaan pääseminen ei ollut yhtä helppoa.
Huolieilinen

Paluu Terapiaa