Vastuu ja vastuun kantaminen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 10:28

Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Vastuu ja vastuun kantaminen

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 11:06

Foorumin ylläpitäjä voisi kantaa vastuun siitä, että provoiluun taipuvaiset kirjoittajat pantaisiin aisoihin. Jos kirjoittaja avoimesti nimimerkeissäänkin kertoo keljuilevansa ja kylvävänsä palstalla riitaa, ylläpitäjä voisi huolehtia siitä, että keljuilua ja riidankylvöä rajoitetaan.

Tämä on oikein hyvä ketju pohtia ylläpitäjän vastuuta; mistä foorumin ylläpitäjä on vastuussa, mistä ei ole, ja miten kantaa vastuunsa. Pitääkö ylläpitäjän suitsia riidanhaastajia ja provoilijoita, vai antaako foorumin käyttäjien tapella keskenään? Vai ylläpitääkö sellaisia välienselvittelyjä niin, että niitä foorumilla aina riittää?

Mikä on mielenterveysaiheisen vertaistukifoorumin ylläpitäjän vastuu?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 12:24

Eaimerkkejä

Poika panee tytön paksuksi. Tässä tapauksessa vastuun kantaminen on sitä,
että poika tunnustaa isyytensä - meni ennen vanhaan naimisiin - tai nykyisen
ainakin osallistuu isyyden taakkaan tai vähimmillään osallistuu kustannuksiin
yms.

Politiikassa vastuun kantaminen voisi olla esimerkiksi sitä, että ministeri
- vaikka olisi aivan "syytön" johonkin vastuualueellaan tapahtuneeseen -
eroaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 14:01

Mirri kirjoitti:Foorumin ylläpitäjä voisi kantaa vastuun siitä, että provoiluun taipuvaiset kirjoittajat pantaisiin aisoihin. Jos kirjoittaja avoimesti nimimerkeissäänkin kertoo keljuilevansa ja kylvävänsä palstalla riitaa, ylläpitäjä voisi huolehtia siitä, että keljuilua ja riidankylvöä rajoitetaan.

Tämä on oikein hyvä ketju pohtia ylläpitäjän vastuuta; mistä foorumin ylläpitäjä on vastuussa, mistä ei ole, ja miten kantaa vastuunsa. Pitääkö ylläpitäjän suitsia riidanhaastajia ja provoilijoita, vai antaako foorumin käyttäjien tapella keskenään? Vai ylläpitääkö sellaisia välienselvittelyjä niin, että niitä foorumilla aina riittää?

Kuva
Rakentava riitely rikastaa rakkautta

http://yle.fi/uutiset/rakentava_riitely ... ta/5526006
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 16:09

Kelju jatkaa pelleilyään, kun olisi jo aika vakavoitua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.04.2013 16:14

Mirri kirjoitti:- -

Jokainen vastaa näppäimistöltään suoltamastaan tekstistään itse. Niin ylläpitäjä kuin muutkin kirjoittajat. Ylläpitäjän vastuu on kuitenkin piirun verran enemmän, velvollisuus poistaa lakeja rikkova materiaali foorumiltaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.04.2013 16:34

"Seksismi ja sovinismi" -ketjusta:
Psykopatologia kirjoitti:Vastuunkannon kyllästyniläisessä mielessä Kahvi on kantanut vastuunsa.
viewtopic.php?f=8&t=8782&start=220#p113075

Kaiketi noin yleisesti ottaen, jos toki minulle on jäänyt epäselväksi, että olenko kantanut vastuutani kyllästyniläisessä mielessä kaikista teoistani. Johtunee siitä, että en ole saanut selkoa siitä, että miten minun tulisi toimia, jotta voitaisiin tässä mielessä katsoa vastuuni kannetuksi.

Vastuunkannon parempaa analyysia siis toivoisin minäkin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 16:44

Mirri kirjoitti:Foorumin ylläpitäjä voisi kantaa vastuun siitä, että provoiluun taipuvaiset kirjoittajat pantaisiin aisoihin. Jos kirjoittaja avoimesti nimimerkeissäänkin kertoo keljuilevansa ja kylvävänsä palstalla riitaa, ylläpitäjä voisi huolehtia siitä, että keljuilua ja riidankylvöä rajoitetaan.

Minusta sekin on vielä ymmärrettävää, että palstoilla joskus riidellään tai ollaan erimielisiä, mutta jos joku koko ajan tahallaan pitää hauskaa toisten kustannuksella, kiusatakseen, niin sellaiseen pitäisi puuttua. Itse en ole ottanutkaan Riidankylväjän juttuja aina tosissani, olen pitänyt niitä provoiluna, mutta viestit tekee ärsyttävämmäksi se, että hän ei taida edes esiintyä omana itsenään ja sitten Kahvi vielä puolustelee häntä, että Riidankylväjä on mukamas niin tietämätön ja viaton, ettei ymmärrä loukkaavansa. Riidankylväjä on eri nimimerkillä kirjoittanut toisenlaisella tyylillä, luultavasti hän ei ole ollenkaan sellainen ihminen, jota tällä palstalla esittää olevansa.

Tämän lisäksi hän on onnistunut tälle palstalle luomaan loputtoman naiset-vastaan -miehet keskustelun ja määritellyt osan keskustelijoista " feministeiksi" sekä määritellyt uusiksi tämän ismin. Keskustelujen taso on laskenut ja samaa jankkausta samoista tylsistä aiheista käydään loputtomiin, kuten aiheet Anu Saagim ja Solanasin puheet, joista Riidankylväjä jaksaa jankata.

Mikään asiallinen huomauttaminen ei tehoa häneen ja ylläpito antaa tämän vain jatkua, vaikka asiasta on monet kirjoittajat valittaneet lukemattomia kertoja. Minä kokeilin nyt eilen erilaista konstia, aprillipilaa kun oli aprillipäivä. Se taisi olla huono ajatus, ja olen Mirri pahoillani että ehdit lukea sen viestin ennen kuin kerroin että se oli aprillia. Se ei ollut osoitettu sinulle.
Pyydän myös anteeksi Bethiltä ja muilta jotka uskoivat pilaani.

Tuon aprillipilan teksti kuvastaa sitä, miten ylimieliseltä Riidankylväjän käytös tuntuu minusta.

Ylimielistä minusta on siis esiintyä pellehahmona palstalla jossa toiset kirjoittavat tosissaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 18:00

Breivik kantoi vastuunsa siinä mielessä, että hän myönsi tekonsa.
Mutta hän ei kantanut vastuuta tekojensa seurauksista siksi,
että hän teki mielestään oikein. Tässä mielessä kyse on (aina)
tulkinnasta - oikeasta tai väärästä.

Muiden tulkinnan mukaan - jos vaikka uhka muslimien tulevasta
ylivallasta olisi oikeakin - oman maan ("petturien") murhaaminen
oli väärin, eli tarkoitus ei pyhittänyt keinoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 18:21

Ymmärsitkö Psykopatologia, että kritisoin Riidankylväjää siitä, että hän ei esiinny täällä omana itsenään vaan pelleilee?
Vastuun kantamista olisi vilpittömyys, on sitten asioista mitä mieltä tahansa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 19:32

Kyllä minä pää osin olen vakavissani enkä pidä hauskaa toisten kustannuksella. Joskus on vain tarve keventää taakka. Kyseessä on varmaankin defenssi, jolla estetään vaipuminen synkkyyteen niikin vakavien asioitten kuin MT-ongelmien kanssa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 20:18

Riidankylväjä kirjoitti:Kyllä minä pää osin olen vakavissani enkä pidä hauskaa toisten kustannuksella. Joskus on vain tarve keventää taakka. Kyseessä on varmaankin defenssi, jolla estetään vaipuminen synkkyyteen niikin vakavien asioitten kuin MT-ongelmien kanssa.

Miksi esiinnyt täällä pellenä, vaikka toisella palstalla olet kirjoittanut ihan asiallisesti, osoittanut jopa myötätuntoa joitakin kirjoittajia kohtaan. Miksi tahdot jatkuvasti keskustella feminismistä?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 21:26

Pitäisikö tuosta ottaa nokkiinsa?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 21:40

Riidankylväjä kirjoitti:Pitäisikö tuosta ottaa nokkiinsa?

Ei, kun kysyn että miksi esiinnyt täällä niin kuin esiinnyt? Voitko vain vastata kysymykseen. Haluaisin myös tietää, miksi tahdot koko ajan puhua feministeistä ja haukkua naisia?
Huumori on vaikea laji, sen olen itsekin nyt huomannut. Sinulle on monesti sanottu, ettei naisiin kohdistamasi vitsit ole hauskoja.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 22:20

Riidankylväjä kirjoitti:Kyllä minä pää osin olen vakavissani enkä pidä hauskaa toisten kustannuksella. Joskus on vain tarve keventää taakka. Kyseessä on varmaankin defenssi, jolla estetään vaipuminen synkkyyteen niikin vakavien asioitten kuin MT-ongelmien kanssa.

Feministien kustannuksella pidät hauskaa, aivan sama ovatko he miehiä vai naisia. Tai tarkemmin sanottuna pilkkaat jatkuvasti ja toistuvasti.

Niin vahva vaikuttaja olet tällä foorumilla, että sukupuolestaan riippumatta feministien olisi viisainta pysytellä täältä poissa - ainakin, jos ovat mt-ongelmaisia. Ja varmaankin miesfeministi joutuisi täällä naisfeministiä pahemmin ivasi ja pilkkasi kohteeksi, jos erehtyisi kertomaan olevansa feministi, tai muuten kirjoittelustaan kävisi ilmi hänen olevan feminismin kannattaja.
Miksi tahdot jatkuvasti keskustella feminismistä?

Kuutar esitti hyvän kysymyksen; toivottavasti vastaat.
Mirri

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 03.04.2013 10:24

En minäkään esiinny täällä omana itsenäni
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2013 10:33

mr jalsan kirjoitti:En minäkään esiinny täällä omana itsenäni

Kyllästynyt esitti, että olet Vasso-Reinikainen tms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 03.04.2013 11:09

Mirri kirjoitti:
Miksi tahdot jatkuvasti keskustella feminismistä?

Kuutar esitti hyvän kysymyksen; toivottavasti vastaat.

Olen minä tänne paljon muutakin postannut, mutta kun teitä ei kiinnosta mikään muu kuin feminimi. Senkin käsitteen olette kaiken lisäksi sotkeneet naisasialiikkeeseen.

Onko kyseessä naisasialiikkeen raiskaus feministien taholta?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 03.04.2013 15:22

Kyllä minua kiinnostaa enemmän muut aiheet kuin feminismi, mutta nytkin Psykopatologia -osio on täynnä feminismiaiheisia ketjuja, joissa ei niinkään keskustella, vaan riidellään tai saivarrellaan siitä, mitä kirjoittajat ovat viesteillään tarkoittaneet.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 03.04.2013 15:55

Kuutar kirjoitti:Kyllä minua kiinnostaa enemmän muut aiheet kuin feminismi, mutta nytkin Psykopatologia -osio on täynnä feminismiaiheisia ketjuja, joissa ei niinkään keskustella, vaan riidellään tai saivarrellaan siitä, mitä kirjoittajat ovat viesteillään tarkoittaneet.

Sitten vaan rohkeasti kommentoimaan niitä muita aiheita!
Kahvi

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista