Kerron jotain - aprillia

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kerron jotain

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 16:19

Kuutar kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Taidat Kuutar höynäyttää meitä. :?

Miksi ajattelet niin? Kerro nyt saako kirjoituksiasi käyttää materiaalina opinnenäytetyössä?

Minusta sinun ei pitäisi ajatella, että se on höynäyttämistä, jos esiintyy roolihahmossa nettipalstalla. Niinhän sinäkin teet.

Vielä aamulla jatkoit ns pilaasi vaikka huomasit mitä se sai aikaan?
asko

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 16:59

asko kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Taidat Kuutar höynäyttää meitä. :?

Miksi ajattelet niin? Kerro nyt saako kirjoituksiasi käyttää materiaalina opinnenäytetyössä?

Minusta sinun ei pitäisi ajatella, että se on höynäyttämistä, jos esiintyy roolihahmossa nettipalstalla. Niinhän sinäkin teet.

Vielä aamulla jatkoit ns pilaasi vaikka huomasit mitä se sai aikaan?

Minä kerroin Mirrille yksityisviestissä että kyse on aprillipilasta, ennen kuin kirjoitin tuon lainauksessasi olevan viestin.
Sinähän arvasitkin että aprillaan?

asko: 02.04.2013 06:17
Aprillipila, syö silliä ja juo kuumaa vettä päälle.
Kuutar

Re: Kerron jotain - aprillia

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 17:11

Jos toinen arvaa jutun aprillipilaksi, juttu lopetetaan siihen eikä jatketa. Eika ainakaan aprillipäivän jälkeen.
Entäs Beth, kerroitko hänelle asian?

Pystytkö todistamaan, että kyseessä oli vain aprillipila eikä sinun harhasi josta parannuit kun aamulääke alkoi vaikuttamaan?
asko

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 18:12

Vasta (2.4.2013) 6:45 Kuutar paljasti pilansa, vaikka
16:11
Pilani nyt vaan epäonnistui, koska Riidankylväjä ehti eilen illalla lähteä ennen kuin luki aloitusviestin.
En odottanut täällä olevan väkeä niin aikaisin aamulla, siksi ajattelin voivani odottaa aprillaamisen
kertomista. En itsekään yleensä käy palstalla aikaisin aamulla, onneksi nyt satuin lukemaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 18:29

Psykopatologia kirjoitti:Vasta (2.4.2013) 6:45 Kuutar paljasti pilansa, vaikka
16:11
Pilani nyt vaan epäonnistui, koska Riidankylväjä ehti eilen illalla lähteä ennen kuin luki aloitusviestin.
En odottanut täällä olevan väkeä niin aikaisin aamulla, siksi ajattelin voivani odottaa aprillaamisen
kertomista. En itsekään yleensä käy palstalla aikaisin aamulla, onneksi nyt satuin lukemaan.

Olin varhain hereillä, yleensä en ole niin varhain ja kävin lukemassa viestini. Kyllä nimittäin vähän epäröin ja mietin pitäisikö sittenkin poistaa se ja jäikö viesti vaivaamaan Bethiä. Kun hän kuitenkin vastasi illalla vaan lyhyesti, niin ajattelin että ehkä häntä ei koko asia niin kiinnosta.

Luin Mirrin viestit aamulla ja vastasin ensin hänelle klo 6:30 ennen kuin jatkoin tähän ketjuun kirjoittamista. Mirrikin olisi voinut paljastaa pilan, mutta ei paljastanut, koska pyysin että pilaa ei kerrota ennen kuin Riidakylväjä on lukenut ketjun ja vastannut jotain.

En odottanut että palstalla reagoitaisiin näin voimakkaasti viestiini. Arvelin että pila ei välttämättä menisi ollenkaan läpi, tämä kun oli vanha aprillipila, jonka Hermes esitti jo aiemmin naapuripalstalla viime keväänä. Sitä palstaa lukeneet eivät sitten näköjään muistaneet juttua. Mirri ainakin on sen Hermeksen viestiketjun lukenut.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 19:02

Ihan hyvä, että otsikkoon viimein tuli näkyviin maininta aloitusviestistä aprillipilana. Aika moni oli viestin jo lukenut yön pimeinä tunteina ennen kuin minä sen luin. Luulen, että 'shokki' oli sitä suurempi mitä pitemmältä ajalta aloitusviestin lukija muistaa nimimerkin Kuutar ja tietää keskustelleensa hänen kanssaan oikeasti ja tosissaan vuosien varrella.

En minäkään ymmärrä enkä hyväksy sitä, että jotkut lähinnä pelleilevät ja pitävät (toisten kirjoittajien kustannuksella?) hauskaa mt-aiheisella vertaistukifoorumilla. Repivät - itselleen - riemua sieltä mistä saavat irti, kuten joku on osuvasti ilmaissut asian. Mutta sellaiset kirjoittajat, joita provoilijoiksikin kai nettimaailmassa nimitetään, eivät kauan pysy piilossa. Kun toisten kustannuksella pelleily tulee näkyväksi, pelleilijä jää omaan arvoonsa - ei hänen kanssaan ole mahdollista keskustella, eikä hän anna itsestään mitään. Hän ei enää lopulta ole vakavasti otettava keskustelukumppani, joten eipä hän silloin enää pysty loukkaamaankaan, vaikka miten pelleilisi, kiusaisi, kiusoittelisi, tai muuten viihdyttäisi itseään tällaisella foorumilla toisia käyttämällä.

Mutta kun vakavasti otettavana kirjoittajana ja keskustelukumppanina pidetty ihminen kertoo näin 'aralla' foorumilla olevansa feikki, joka vain tutkimusmielessä on tekeytynyt mt-ongelmaiseksi henkilöksi, jotta pääsee opiskelukavereidensa kanssa tarkkailemaan mt-ongelmaisia jotakin opinnäytetyötä varten - se on tyrmistys.
Lisäksi sitten se, että vuosien varrella on nähty monenlaisia tutkimuksen tekijöitä näillä foorumeilla. Kuka mitenkin on tuonut asiansa esille ja kertonut tekevänsä jotakin tutkimusta johonkin tarkoitukseen. Pääsääntöisesti he ovat ymmärtäneet liikkuvansa aralla maaperällä työntyessään tällaisille foorumeille kyselemään tutkimusmateriaalia itselleen. Ja ottaneet vastaan palautteen sekä pyydelleet anteeksi tahdittomuuttaan, jos foorumilaiset ovat ojentaneet tavasta, jolla henkilö on lähestynyt tällaisen foorumin käyttäjiä.

Aloitusviestiä lukiessani tuli ensimmäisenä mieleeni, että nytkö tuli eteen nykyisen opiskelijamaailman ymmärryskyvyttömyyden huippu... Tähän asti kun ei sentään yksikään tutkimusta tekevä ole kertonut tekeytyneensä mielenterveysongelmaiseksi tutkimusmateriaalia kerätäkseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 19:30

Etkö Mirri muista sitä Hermeksen viimevuotista aprillipilaa, joka oli aivan sama käytännössä kuin tämä? Laittaisin linkin, mutta palstasäännöissä lienee kiellettyä linkittää naapuripalstalle, kun se vieläpä on Hermeksen päiväkirjassa. Sieltä voit sen käydä lukemassa, silloin et uskonut pilaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 20:00

En muista. Mutta jos pila on ollut kirjoittajan omassa päiväkirjassa, niin se on erilainen pila kuin tämä, joka on yleisessä osiossa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 20:09

Mirri kirjoitti:En muista. Mutta jos pila on ollut kirjoittajan omassa päiväkirjassa, niin se on erilainen pila kuin tämä, joka on yleisessä osiossa.

Arvelin että sinä et uskoisi pilaani, kun olet sen aiemman Hermeksen aprillipilan jo lukenut. Idea oli hänen pilassaan sama kuin minun pilassani, olet kommentoinutkin sitä Hermeksen viestiä. Käypä lukemassa se, viesti on Hermeksen päiväkirjassa viime vuoden aprillipäivänä kirjoitettuna.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 20:56

Kävin lukemassa. Omien viestien 'omistusoikeuteen' vedoten siteeraan päiväkirjaan kirjoittamani kommentin tänne:
Kirjoittaja Mirri » 01 Huhti 2012 16:10
Hermes kirjoitti:
Tarkoitukseni on tosiaan auttaa teitä kaikkia onnettomia.

:lol: :lol:
Jos tuota loppusurkuttelua ei olisi ollut, niin ehkä juttu olisi mennyt täydestä kuin väärä raha... Mutta vain mt-ongelmainen ihminen voi ajatella ja sanoa noin toisista samanlaisista; vain hän voi kuvitella olevansa psyykkisesti terve ja auttamassa kaikkia onnettomia, jotka raukat eivät ole mieleltään terveitä.

Ei ihme, jos pila pikkuisen koettelee huumorintajun rajoja, mutta aprillipäivänä sellainen lienee sallittua. Kun kerran pitäisi silliäkin syödä ja hörpätä kuravettä päälle...

Jotta viestini tulisi ymmärrettäväksi, jätän Hermeksen aprillipilassa olleen viimeisen lauseen näkösälle. Pila siis oli niin onnistunut, että olisi mennyt minuunkin täydestä, mutta oli kaksi asiaa, jotka saivat hoksaamaan: ensinnäkin pila oli väsätty juuri puolenyön jälkeen aprillipäivän alettua, toiseksi tuo surkutteleva lausahdus, joka iski suoraan sairaaseen nauruhermooni. Lisäksi tietysti se, että aprillipäivänä osasin varautua aprillipiloihin.

Kuutar, muistitko sinä sen, että Hermeksen aprillipila säikäytti sen lukeneita ihmisiä? Sekin asia on päiväkirjassa luettavissa. Hermes fiksusti ja asiallisesti pyysi lukijoiltaan anteeksi liian hyvin onnistuneen aprillipilansa aiheuttamaa säikähdystä.
Jos Hermeksen aprillipila onnistui säikäyttämään lukijoita, niin oliko sinun jollakin tavoin huonompi niin, ettei se mielestäsi voinut aiheuttaa vastaavanlaisia reaktioita tällaisen foorumin lukijoissa? Sinä olit pilasi kanssa vuorokauden myöhässä, joten ei ollut helppo uskoa aloitusviestiä aprillipilaksi. Etenkään kun siinä ei ollut mitään 'pilke silmäkulmassa' kirjoitettua, kuten Hermeksen viestissä oli. Hermeksen aprillipila aiheutti reaktioita, joiden seurauksena hän pyysi anteeksi, ja silti sinä menet ja säikyttelet saman tapaisesti - eikä enää ollut aprillipäivä, kun sinun totista viestiäsi luettiin.

En enää tarkkaan muista kuinka moni viestisi oli lukenut ennen minua, mutta yllättävän moni on yön aikana ollut kiinnostunut siitä, mitä sinulla on kerrottavanasi. Uskon viestisi synnyttäneen pahempia reaktioita kuin mitä Hermeksen omaan päiväkirjaansa laittama aprillipila synnytti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 21:14

Mirri kirjoitti:Ainakin minä lakkaan ottamasta tosissani tällaisen pohjanoteerauksen jälkeen. Pohjanoteerauksena pidän tämän ketjun aloitusta tarkoitusperineen. Yhtään ei käsitykseni korjaantunut saatuani tietää tämän olevan jonkinlainen aprillipila ja vielä pahemmaksi asia mielestäni meni, kun selvisi tällä 'aprillipilalla' olevan jopa jonkinlainen koulutustarkoitus.

Lauhduttuani vedän kiukkuisena kirjoittamiani sanoja takaisin...

Ei tämän ketjun tylyltä ja järkyttävältä tuntunut aloitusviesti muuta suhtautumistani Kuuttareen vakavasti otettavana kirjoittajana ja keskustelukumppanina. Yhtä tosissani otan Kuuttaren kirjoitukset kuin tähänkin asti, vaikka kiukuspäissäni sanoinkin, että lakkaan ottamasta tosissani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 21:20

Minä lähetin viestini aprillipäivänä. Minun tekstini oli toki myös tarkoitettu opetukseksi Riidankylväjälle, kuten kirjoitin.

Mirri: Kuutar, muistitko sinä sen, että Hermeksen aprillipila säikäytti sen lukeneita ihmisiä? Sekin asia on päiväkirjassa luettavissa. Hermes fiksusti ja asiallisesti pyysi lukijoiltaan anteeksi liian hyvin onnistuneen aprillipilansa aiheuttamaa säikähdystä. Jos Hermeksen aprillipila onnistui säikäyttämään lukijoita, niin oliko sinun jollakin tavoin huonompi niin, ettei se mielestäsi voinut aiheuttaa vastaavanlaisia reaktioita tällaisen foorumin lukijoissa?

Ei, vaan oletin että osa muistaisi sen Hermeksen viimevuotisen aprillipilan. Täällä on samoja kirjoittajia. Miten sinä menit uskomaan samaan aprillipilaan kahteen kertaan?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 21:26

Lainaan tähän vielä tämän toisesta ketjusta:

Mikään asiallinen huomauttaminen ei tehoa häneen ( Riidankylväjään) ja ylläpito antaa tämän vain jatkua, vaikka asiasta on monet kirjoittajat valittaneet lukemattomia kertoja. Minä kokeilin nyt eilen erilaista konstia, aprillipilaa kun oli aprillipäivä. Se taisi olla huono ajatus, ja olen Mirri pahoillani että ehdit lukea sen viestin ennen kuin kerroin että se oli aprillia. Se ei ollut osoitettu sinulle.
Pyydän myös anteeksi Bethiltä ja muilta jotka uskoivat pilaani.

Tuon aprillipilan teksti kuvastaa sitä, miten ylimieliseltä Riidankylväjän käytös tuntuu minusta.

Ylimielistä minusta on siis esiintyä pellehahmona palstalla jossa toiset kirjoittavat tosissaan.

Kuutar

Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 21:33

Miksi kiusaat minua? :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 21:57

Kuutar kirjoitti:Ei, vaan oletin että osa muistaisi sen Hermeksen viimevuotisen aprillipilan. Täällä on samoja kirjoittajia. Miten sinä menit uskomaan samaan aprillipilaan kahteen kertaan?

Kuutar, kuten olemme jo todenneet; tunnistin Hermeksen aprillipilan aprillipilaksi. Tunnistin, koska siinä oli tiettyjä asioita, joita hyvä aprillipila sisältää; huumori tietysti yhtenä tärkeänä asiana. Aprillipilan on tarkoitus olla hauska ja viaton lyttäämättä ketään, ja hyvä aprillipila myös panee kohteissaan jollakin tavoin liikettä niveliin.
Siteeraan pikkuisen Hermeksen aprillipila-viestiä, joka käsittääkseni on enemmän kaunokirjallinen tuotos kuin mitään henk.koht. päiväkirjatekstiä (poistan siteerauksen Hermeksen pyynnöstä):
Huom! Käytän lainauksia siten, että kukaan ei voi jäljittää niitä potilaaseen. Jos et tahdo, että kirjoituksesi ovat mukana kirjassa, niin lähetä ystävällisesti yksityisviesti minulle.

Kuten onnistuneessa aprillipilassa kuuluukin, tuossa ohjataan höynäytettäviä tekemään jotakin konkreettista. Paljonko Hermes mahtoi aprillipäivän kuluessa saada yksäreitä, sitä hän ei ole tainnut kertoa. Mutta jos oikeasti olisi ollut tekeillä kirja tukarilaisten elämäntarinoista ja -kokemuksista, kirjan tekijä tietysti olisi kysynyt luvan kirjoittajilta, joiden tekstejä aikoo käyttää. Ei niin, että jos et tahdo kirjoituksiasi käytettävän, ilmoita siitä erikseen...

Tässä tämän ketjun aloitusviesti kokonaisuudessaan:
Kerron jotain nyt itsestäni. Olen ollut mukana opiskeluystävieni keksimässä kokeilussa, jossa olemme pohtineet, miten akateeminen keskustelu ja ihmistieteet voitaisiin tuoda lähemmäksi ns. tavallista kansalaista. Kuilu akateemisesti koulutettujen ja kouluttamattomien välillä on kasvanut mielestämme liian suureksi nykyaikana. Etenkin niissä ihmistieteissä haisee nykyisin elitismi, joiden tarkoitus on alun perin ollut lisätä demokratiaa ja tasa-arvoa. Keksimme, että minä voisin esiintyä mt-potilaana tällaisella palstalla, jotta tärkeää keskustelua syntyisi ja kuulisimme mt-potilaiden näkökulmia. Olen kokenut kokeilun vähentäneen ennakkoluulojani ja mt-potilaaksi eläytyminen on lisännyt itsetuntemustani. Poistin hiljattain päiväkirjani, kun ajattelin että hahmostani alkoi tulla liikaa itseään toistava. Nyt tämä kokeilu alkaa olla ohitse, kun ystäväni saa päättötyönsä tehtyä, hän pyysi minua nyt kysymään lupaa teiltä, saako kirjoituksianne käyttää taustamateriaalina hänen tutkielmassaan? Kerron tarkemmin mistä on kyse ja annan yhteystiedot niille, jotka tahtovat osallistua.

Tämä palsta on tuonut keskusteluun mukaan myös mielenkiintoisia miesten ajatuksia feminismistä ja heidän naiskäsityksestään. Tuttavani joka opiskelee psykologiaa ja naistutkimusta, on ollut erityisen kiinnostunut Riidankylväjän käytöksestä ja reaktioista tällä palstalla. Mielenkiintoisena hän pitää myös tätä ilmiötä, että monet esiintyvät nettipalstoilla keksittynä hahmona. Hänestä kyse on postmodernin yhteiskunnan ilmiöstä, jossa yksilön on sopeuduttava erilaisiin rooliodotuksiin jopa yksityiselämässään. Olisi hänestä toivottavaa, jos etenkin Riidankylväjän kirjoituksia saisi käyttää materiaalina, nimimerkkien kirjoittama aineisto tietysti esitetään anonyymina taustamateriaalissa.

Kuutar, missä kohdassa tuossa tekstissä on aprillipilojen huumori ja hauskuus? 'Edesmenneen' Tukiasema.net- foorumin pitkäaikaisena kirjoittajana ja käyttäjänä olen oppinut, että henkilökohtaisuuksiin kajoamiset ovat sopimattomia ja kiellettyjä; kirjoittajia ei osoitella sormella, ei millään tavoin, eikä millään perusteella. Niinpä mielestäni aprillipilassakaan ei tehdä niin. Niin vahvaa julkista sormella osoittelua yksittäisen kirjoittajan käytöksen ja reaktioiden arvioimisineen viestisi sisältää, ettei mitenkään ole nähtävissä mitään aprillipilan piirteitä.

Onpa julmaa touhua opiskelijoilla; sellainen ajatus minulla tuli mieleeni aamulla viestiäsi lukiessani. Ja sitä mieltä olen, että Hermeksen aprillipila ei ole mitenkään rinnastettavissa tämän ketjun aloitusviestiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 22:21

Mirri: Kuutar, kuten olemme jo todenneet; tunnistin Hermeksen aprillipilan aprillipilaksi. Tunnistin, koska siinä oli tiettyjä asioita, joita hyvä aprillipila sisältää; huumori tietysti yhtenä tärkeänä asiana. Aprillipilan on tarkoitus olla hauska ja viaton lyttäämättä ketään, ja hyvä aprillipila myös panee kohteissaan jollakin tavoin liikettä niveliin.

Sellainen idea minun viestissäni olikin:

Kuutar: Nyt tämä kokeilu alkaa olla ohitse, kun ystäväni saa päättötyönsä tehtyä, hän pyysi minua nyt kysymään lupaa teiltä, saako kirjoituksianne käyttää taustamateriaalina hänen tutkielmassaan? Kerron tarkemmin mistä on kyse ja annan yhteystiedot niille, jotka tahtovat osallistua.

Kukaan ei lähettänyt yksityisviestejä, mutta olisi voinut lähettää.

Oli minunkin viestissäni huumoria, mutta huumori on vaikea laji, kukaan ei huomannut esim. itseironiaa:

Kuutar: Olen kokenut kokeilun vähentäneen ennakkoluulojani ja mt-potilaaksi eläytyminen on lisännyt itsetuntemustani.

Kuutar: Poistin hiljattain päiväkirjani, kun ajattelin että hahmostani alkoi tulla liikaa itseään toistava.

Mirri: Onpa julmaa touhua opiskelijoilla; sellainen ajatus minulla tuli mieleeni aamulla viestiäsi lukiessani. Ja sitä mieltä olen, että Hermeksen aprillipila ei ole mitenkään rinnastettavissa tämän ketjun aloitusviestiin.

Hermes väitti omassa aprillipilassaan olevansa lehden toimittaja, joka on esiintynyt potilaana ja kirjoittanut usealla nimimerkillä Tukarilla, ja joka aikoo kirjoittaa kokemuksistaan kirjan. Minusta tuo on oikeastaan pahempaa, kuin väittää olevansa opinnäytetyötä tekevä opiskelija, sillä toimittajilla on valtaa kirjoittaa asioista julkisesti. Hermeksen pilan idea oli sitäpaitsi aika samanlainen kuin minun, ja jotkut pyysivätkin, että Hermes ei käyttäisi heidän tekstejään kirjassa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 22:34

Kuutar kirjoitti:Hermes väitti omassa aprillipilassaan olevansa lehden toimittaja, joka on esiintynyt potilaana ja kirjoittanut usealla nimimerkillä Tukarilla, ja joka aikoo kirjoittaa kokemuksistaan kirjan. Minusta tuo on pahempaa, kuin väittää olevansa opinnäytetyötä tekevä opiskelija, sillä toimittajilla on valtaa kirjoittaa asioita julkisuuteen.

Ikävää, jos käytät päiväkirjassa ollutta juttua ikään kuin oman yleiseen osioon laittamasi viestin puolustuksena. Vielä ikävämmäksi menee, jos väität, että päiväkirjan kirjoittajan teko oli sinun tekoasi pahempi.

Jospa jo jätettäisiin Hermes päiväkirjoineen tämän keskustelun ulkopuolelle. Mt-aiheisen vertaistukifoorumin päiväkirja ja yleinen osio eivät ole toisiinsa rinnastettavia, joten mielestäni sinulla meni pieleen yrittäessäsi puolustautua ja selitellä päiväkirjakirjoituksiin vetoamalla.
Omalta osaltani lopetan päiväkirjaviestin ruotimisen tähän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 22:42

Mirri kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Hermes väitti omassa aprillipilassaan olevansa lehden toimittaja, joka on esiintynyt potilaana ja kirjoittanut usealla nimimerkillä Tukarilla, ja joka aikoo kirjoittaa kokemuksistaan kirjan. Minusta tuo on pahempaa, kuin väittää olevansa opinnäytetyötä tekevä opiskelija, sillä toimittajilla on valtaa kirjoittaa asioita julkisuuteen.

Ikävää, jos käytät päiväkirjassa ollutta juttua ikään kuin oman yleiseen osioon laittamasi viestin puolustuksena. Vielä ikävämmäksi menee, jos väität, että päiväkirjan kirjoittajan teko oli sinun tekoasi pahempi.

Jospa jo jätettäisiin Hermes päiväkirjoineen tämän keskustelun ulkopuolelle. Mt-aiheisen vertaistukifoorumin päiväkirja ja yleinen osio eivät ole toisiinsa rinnastettavia, joten mielestäni sinulla meni pieleen yrittäessäsi puolustautua ja selitellä päiväkirjakirjoituksiin vetoamalla.
Omalta osaltani lopetan päiväkirjaviestin ruotimisen tähän.

Minä puhuin viestien sisällöstä. Jostain syystä Hermeksen tekstin tunnistit huumoriksi ja pilaksi, mutta et minun viestiäni. No, minä olen siis huonompi vitsinkertoja. Ihmettelin vaan sitä, miten et muistanut tuota Hermeksen viimevuotista aprillipilaa. Kun olit sen lukenut, en uskonut sinun uskovan minua. Minähän keksin hyvin samankaltaisen jutun. Itse muistin kyllä oikein hyvin Hermeksin aprillipilan ja siitä idean sainkin.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 22:49

Kuutar kirjoitti:
Jostain syystä Hermeksen tekstin tunnistit huumoriksi ja pilaksi, mutta et minun viestiäni. No, minä olen siis huonompi vitsinkertoja.

Tämän ketjun aloitusviesti ei ollut vitsi (ei mitään sinne päinkään), vaan tarkoitit sen loukkaantuneeksi näpäytykseksi ja 'opetukseksi' yhdelle foorumin käyttäjälle. Käsittääkseni tämä ketju on sinun loukkaantuneisuutesi tuotos - ei ollenkaan aprillipila.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 22:59

Mirri kirjoitti:Tämän ketjun aloitusviesti ei ollut vitsi (ei mitään sinne päinkään), vaan tarkoitit sen näpäytykseksi ja 'opetukseksi' yhdelle foorumin käyttäjälle. Käsittääkseni tämä ketju on sinun loukkaantuneisuutesi tuotos - ei ollenkaan aprillipila.

Se oli molempia, mutta en odottanut kirjoittajien reagoivan siihen niin voimakkaasti, koska oletin etenkin sinun muistavan tuon Hermeksen jutun ja tajuavan viestini aprillipilaksi. Minä matkin tässä pilassa Riidankylväjän omaa tyyliä. Mitään suoria loukkauksia tai herjauksia en esittänyt. En esimerkiksi kirjoittanut mitä mieltä keksimäni fiktiivinen opiskelijatoveri olisi Riidankylväjän kirjoituksista:

Kuutar: Tämä palsta on tuonut keskusteluun mukaan myös mielenkiintoisia miesten ajatuksia feminismistä ja heidän naiskäsityksestään. Tuttavani joka opiskelee psykologiaa ja naistutkimusta, on ollut erityisen kiinnostunut Riidankylväjän käytöksestä ja reaktioista tällä palstalla. Mielenkiintoisena hän pitää myös tätä ilmiötä, että monet esiintyvät nettipalstoilla keksittynä hahmona. Hänestä kyse on postmodernin yhteiskunnan ilmiöstä, jossa yksilön on sopeuduttava erilaisiin rooliodotuksiin jopa yksityiselämässään. Olisi hänestä toivottavaa, jos etenkin Riidankylväjän kirjoituksia saisi käyttää materiaalina, nimimerkkien kirjoittama aineisto tietysti esitetään anonyymina taustamateriaalissa.

Positiivisesti ajatteleva ihminenhän voisi tulkita tuon tekstin niin, että hän on lahjakas kirjoittaja tai mielenkiintoinen persoona, jonka tekstejä tahdotaan käyttää oikein tutkimusmateriaalina. Riidankylväjä antoi luvan käyttää kirjoituksiaan. Ehkä hän on tosiaan huumorintajuisempi tai rennompi luonteeltaan kuin sinä tai minä. :?
Kuutar

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko