Kerron jotain - aprillia

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kerron jotain - aprillia

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.04.2013 23:38

Kerron jotain nyt itsestäni. Olen ollut mukana opiskeluystävieni keksimässä kokeilussa, jossa olemme pohtineet, miten akateeminen keskustelu ja ihmistieteet voitaisiin tuoda lähemmäksi ns. tavallista kansalaista. Kuilu akateemisesti koulutettujen ja kouluttamattomien välillä on kasvanut mielestämme liian suureksi nykyaikana. Etenkin niissä ihmistieteissä haisee nykyisin elitismi, joiden tarkoitus on alun perin ollut lisätä demokratiaa ja tasa-arvoa. Keksimme, että minä voisin esiintyä mt-potilaana tällaisella palstalla, jotta tärkeää keskustelua syntyisi ja kuulisimme mt-potilaiden näkökulmia. Olen kokenut kokeilun vähentäneen ennakkoluulojani ja mt-potilaaksi eläytyminen on lisännyt itsetuntemustani. Poistin hiljattain päiväkirjani, kun ajattelin että hahmostani alkoi tulla liikaa itseään toistava. Nyt tämä kokeilu alkaa olla ohitse, kun ystäväni saa päättötyönsä tehtyä, hän pyysi minua nyt kysymään lupaa teiltä, saako kirjoituksianne käyttää taustamateriaalina hänen tutkielmassaan? Kerron tarkemmin mistä on kyse ja annan yhteystiedot niille, jotka tahtovat osallistua.

Tämä palsta on tuonut keskusteluun mukaan myös mielenkiintoisia miesten ajatuksia feminismistä ja heidän naiskäsityksestään. Tuttavani joka opiskelee psykologiaa ja naistutkimusta, on ollut erityisen kiinnostunut Riidankylväjän käytöksestä ja reaktioista tällä palstalla. Mielenkiintoisena hän pitää myös tätä ilmiötä, että monet esiintyvät nettipalstoilla keksittynä hahmona. Hänestä kyse on postmodernin yhteiskunnan ilmiöstä, jossa yksilön on sopeuduttava erilaisiin rooliodotuksiin jopa yksityiselämässään. Olisi hänestä toivottavaa, jos etenkin Riidankylväjän kirjoituksia saisi käyttää materiaalina, nimimerkkien kirjoittama aineisto tietysti esitetään anonyymina taustamateriaalissa.

Muokkaus: Lisäsin otsikkoon tiedon, että tämä viesti on aprillipila.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 02.04.2013 17:07, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuutar

Re: Kerron jotain

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 00:53

Beth kirjoitti:Minun kirjoituksia ei saa käyttää mihinkään.

OK. Ei tietenkään oteta mitään ilman lupaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 05:37

Kerron jotain nyt itsestäni. Olen ollut mukana opiskeluystävieni keksimässä kokeilussa, jossa olemme pohtineet, miten akateeminen keskustelu ja ihmistieteet voitaisiin tuoda lähemmäksi ns. tavallista kansalaista. Kuilu akateemisesti koulutettujen ja kouluttamattomien välillä on kasvanut mielestämme liian suureksi nykyaikana. Etenkin niissä ihmistieteissä haisee nykyisin elitismi, joiden tarkoitus on alun perin ollut lisätä demokratiaa ja tasa-arvoa. Keksimme, että minä voisin esiintyä mt-potilaana tällaisella palstalla, jotta tärkeää keskustelua syntyisi ja kuulisimme mt-potilaiden näkökulmia. Olen kokenut kokeilun vähentäneen ennakkoluulojani ja mt-potilaaksi eläytyminen on lisännyt itsetuntemustani. Poistin hiljattain päiväkirjani, kun ajattelin että hahmostani alkoi tulla liikaa itseään toistava. Nyt tämä kokeilu alkaa olla ohitse, kun ystäväni saa päättötyönsä tehtyä, hän pyysi minua nyt kysymään lupaa teiltä, saako kirjoituksianne käyttää taustamateriaalina hänen tutkielmassaan? Kerron tarkemmin mistä on kyse ja annan yhteystiedot niille, jotka tahtovat osallistua.

Tämä palsta on tuonut keskusteluun mukaan myös mielenkiintoisia miesten ajatuksia feminismistä ja heidän naiskäsityksestään. Tuttavani joka opiskelee psykologiaa ja naistutkimusta, on ollut erityisen kiinnostunut Riidankylväjän käytöksestä ja reaktioista tällä palstalla. Mielenkiintoisena hän pitää myös tätä ilmiötä, että monet esiintyvät nettipalstoilla keksittynä hahmona. Hänestä kyse on postmodernin yhteiskunnan ilmiöstä, jossa yksilön on sopeuduttava erilaisiin rooliodotuksiin jopa yksityiselämässään. Olisi hänestä toivottavaa, jos etenkin Riidankylväjän kirjoituksia saisi käyttää materiaalina, nimimerkkien kirjoittama aineisto tietysti esitetään anonyymina taustamateriaalissa.
(lihavointi minun)
Menin sanattomaksi - tai paremmin sanottuna tyrmistyin. Toivottavasti tämä juttu on viime hetkellä syntynyt huono aprillipila. Jos ei, niin on tosi 'sairasta' ja häikäilemätöntä touhua opiskelijoilla.

Lihavoimassani kohdassa puhutaan tällaisesta palstasta yksikössä. Entä Tukiasema?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 06:13

Mielenkiintoisena hän pitää myös tätä ilmiötä, että monet esiintyvät nettipalstoilla keksittynä hahmona. Hänestä kyse on postmodernin yhteiskunnan ilmiöstä, jossa yksilön on sopeuduttava erilaisiin rooliodotuksiin jopa yksityiselämässään.

Kuutar, mistä tuttavasi päättelee, että näillä mielenterveysaiheisilla vertaistukifoorumeilla, Tukiasema(t) ja Psykopatologia, monet esiintyvät keksittyinä hahmoina? Käsittääkseni olette tehneet virheellisen havainnon; näillä foorumeilla kirjoittajien enemmistö ei ole keksinyt itselleen mitään hahmoa, kirjoittajat ovat anonyymisti kirjoittavia oikeita ihmisiä.
Tukiaseman laitoin monikkoon, koska sinä olet käyttänyt myös Tukiaseman edeltäjiä; vai pitäisikö sanoa, että te olette käyttäneet... Jos tämän ketjun aloitusviesti on totta, niin mielenterveysaiheisten vertaistukifoorumeiden käyttäminen ja niiden käyttäjänä oleminen saa aivan uuden merkityksen. Tosin kirjoittajat kai tässä tapauksessa ovat käyttämisen kohteina; me keksityiksi hahmoiksi luullut ihmiset.

Tukiasema.org:ssa on heinäkuulta 2011 tällainen esittäytyminen:
Kuutar, sama kuin tukari2:lla ja Tukiasemalla. Samat ongelmat, sama kuu taivaalla.

Tuon mukaan nimimerkki Kuutar on ollut jo alkuperäisellä Tukiasema.net-foorumilla.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 06:17

Aprillipila, syö silliä ja juo kuumaa vettä päälle.

Jos ei ole aprillipila, ei myöskään ole keksitty hulluus vaan Kuutar on mt-sairas ja tarvitsee pikaisesti hoitoa toverinsa kanssa.
asko

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 06:40

Taidat Kuutar höynäyttää meitä. :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 06:43

Riidankylväjä kirjoitti:Taidat Kuutar höynäyttää meitä. :?

Miksi ajattelet niin? Kerro nyt saako kirjoituksiasi käyttää materiaalina opinnenäytetyössä?

Minusta sinun ei pitäisi ajatella, että se on höynäyttämistä, jos esiintyy roolihahmossa nettipalstalla. Niinhän sinäkin teet.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 06:45

Minun puolestani voi lainata, mutta mitään muuta informatiota en suostu antamaan.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 06:45

Olet sairas, menisit pikaisesti päivystykseen.

Opinnäytetyöhön ei kelpaa kenenkään keksittyjen ihmisten kirjoitukset, niillä ei ole mitään arvoa.
Viimeksi muokannut asko päivämäärä 02.04.2013 06:48, muokattu yhteensä 1 kerran
asko

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 06:47

Riidankylväjä kirjoitti:Minun puolestani voi lainata, mutta mitään muuta informatiota en suostu antamaan.

Kyllä sinusta taitavat psykologian ja naistutkijan opiskelijat informaatiota saavat ihan ilman että sinun tarvitsisi sitä erikseen antaa.

Olen utelias kuulemaan, mitä nyt ajattelet minusta, kun en olekaan se joksi minua luulit? Onko se sinusta hauskaa, vai pikemmin loukkaavaa?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 06:48

Kuva
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 06:50

Pitkät pääsiäispyhätkö saivat Kuutaren sairauden pahenemaan tähän tilaan?'

Kukaan ei kai ota tosissaan näin sairaan ihmisen kirjoituksia?
asko

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 06:54

Riidankylväjä kirjoitti:Kuva

Sinun olisi Riidankylväjä hyvä joskus miettiä sitä palautetta mitä saat muilta. Et tästäkään viestiketjusta näyttänyt oppivan mitään.

Nyt voin kertoa, että kyllä tämä oli aprillipilaa. Myöhäistä aprillia! :)
Tällä ketjulla oli myös toinen tarkoitus. Tämän piti olla opetus Riidankylväjälle siitä, miltä toisista tuntuu hänen pelleilynsä. Hän vielä jatkuvasti loukkaa toisia pelleilyllään tällä palstalla, eikä ota vastuuta kirjoituksistaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 06:56

Ei killata aprillipilaksi, koska aprillipäivä meni jo.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 06:59

Riidankylväjä kirjoitti:Ei killata aprillipilaksi, koska aprillipäivä meni jo.

Aloitusviesti on lähetetty aprillipäivänä. Piti odottaa pilan paljastamista aamuun, kun olit ehtinyt jo illalla lähteä palstalta ennen kuin lähetin viestini.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 09:11

Kuutar kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kuva

2.4.2013 6:45
Sinun olisi Riidankylväjä hyvä joskus miettiä sitä palautetta mitä saat muilta.
Et tästäkään viestiketjusta näyttänyt oppivan mitään.

Nyt voin kertoa, että kyllä tämä oli aprillipilaa. Myöhäistä aprillia! :)
Tällä ketjulla oli myös toinen tarkoitus. Tämän piti olla opetus Riidankylväjälle siitä,
miltä toisista tuntuu hänen pelleilynsä. Hän vielä jatkuvasti loukkaa toisia pelleilyllään
tällä palstalla, eikä ota vastuuta kirjoituksistaan.

Mitä tarkoitat vastuun ottamisella kirjoituksista?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2013 10:53

asko kirjoitti:Pitkät pääsiäispyhätkö saivat Kuutaren sairauden pahenemaan tähän tilaan?'

Kukaan ei kai ota tosissaan näin sairaan ihmisen kirjoituksia?

Ainakin minä lakkaan ottamasta tosissani tällaisen pohjanoteerauksen jälkeen. Pohjanoteerauksena pidän tämän ketjun aloitusta tarkoitusperineen. Yhtään ei käsitykseni korjaantunut saatuani tietää tämän olevan jonkinlainen aprillipila ja vielä pahemmaksi asia mielestäni meni, kun selvisi tällä 'aprillipilalla' olevan jopa jonkinlainen koulutustarkoitus.

Aloitusviestin on ehtinyt aika moni jo lukea ennen kuin Kuutar kertoi tämän olevan 'aprillipila' ja yhdelle kanssakirjoittajalle tarkoitettu 'opetus'. Ajattelemattomuudeksiko aloitusviestiä pitäisi sanoa, kenties ylimielisyydeksi ja piittaamattomuudeksi?

Akateeminen on armollisesti halunnut laskeutua mielenterveysongelmaisen rahvaan keskuuteen - tutkimustarkoituksessa tosin, mutta kuitenkin. Minun on erittäin vaikea uskoa, että kaikki tuossa sitaatissa olisi pilaa, ja ettei siinä mikään kertoisi kirjoittajan ajatusmaailmasta.

Taidan laittaa kohdalle osuneen pohjanoteerauksen nuoruuden ja hulluuden piikkiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.04.2013 14:39

Kuutar kiusaa minua ja Mirri vaatii päätäni pölkylle. :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja asko » 02.04.2013 14:41

Aprillipila kerrotaan ja lopetetaan aprillipäivänä. Tämähän jatkui vielä tänään, joten huonoksi pilaksi meni tai hulluudeksi.
asko

ViestiKirjoittaja Kuutar » 02.04.2013 16:11

Mirri: Ainakin minä lakkaan ottamasta tosissani tällaisen pohjanoteerauksen jälkeen. Pohjanoteerauksena pidän tämän ketjun aloitusta tarkoitusperineen. Yhtään ei käsitykseni korjaantunut saatuani tietää tämän olevan jonkinlainen aprillipila ja vielä pahemmaksi asia mielestäni meni, kun selvisi tällä 'aprillipilalla' olevan jopa jonkinlainen koulutustarkoitus.

Selitän asiaa vielä hieman. Eilen Riidakylväjä kertoi, että hän ei ole kirjoittanut tosissaan vaan provosoinut tarkoituksella. Niin olen arvellutkin. Kuitenkin hän on loukannut minua ja monia muita kirjoittajia kirjoituksillaan, minusta pahempaa kuin viestien sisältö, on kuitenkin se, jos hän on vain pelleillyt koko ajan ja esittänyt toisenlaista ihmistä kuin oikeasti on. Hän on itse koko ajan leikkinyt toisten tunteilla mt-palstalla, joten tahdoin antaa opetuksen, jotta hän kokisi saman. Valitettavasti pila ei onnistunut, hän uskoi juttuni, mutta ei tuntunut piittavan siitä, vaikka juttu olisi ollut tottakin. Hänelle ilmeisesti on ihan sama, ovatko muut kirjoittajat niitä henkilöitä, joita väittävät olevansa.

Mirri: Aloitusviestin on ehtinyt aika moni jo lukea ennen kuin Kuutar kertoi tämän olevan 'aprillipila' ja yhdelle kanssakirjoittajalle tarkoitettu 'opetus'. Ajattelemattomuudeksiko aloitusviestiä pitäisi sanoa, kenties ylimielisyydeksi ja piittaamattomuudeksi?

Pilani nyt vaan epäonnistui, koska Riidankylväjä ehti eilen illalla lähteä ennen kuin luki aloitusviestin. En odottanut täällä olevan väkeä niin aikaisin aamulla, siksi ajattelin voivani odottaa aprillaamisen kertomista. En itsekään yleensä käy palstalla aikaisin aamulla, onneksi nyt satuin lukemaan.
Kuutar

Seuraava

Paluu Romulaatikko