Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Minulle on muodostunut käsitys, että Kyllästyneeltä puuttuu jostain syystä - luultavasti ihan oikeasti - kyky arvioida omaa toimintaansa...
Näyttää pahasti siltä, ettei minun edes tarvitse; sinä hoidat homman minun puolestani.
Ikävää tuossa huolehtimisessa on se, että sinun peilisi vääristää asioita sinun hyväksesi ja (tietenkin) minun vahingokseni.
Eihän se minun hyväkseni ole! Useasti minulla ei edes ole omaa lehmää ojassa. Yritän vain esittää sinulle,
miltä sinun käyttäytymisesi näyttää ulospäin, mutta sinä et suostu kuuntelemaan. Et selvästikään edes lue muiden viesteistä kuin osia. Ilmeisesti hermostut jo lauseen alusta niin, ettet voisi vähempää välittää siitä, mitä lauseen lopussa sanotaan, vaikka se muuttaisi koko lauseen merkityksen täysin erilaiseksi. Sinulla on vain kiire kieltää, oli asia mikä tahansa.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kahville sanoisin, että on aivan turha edes kysyä enää, mitä voisit tehdä tilanteen parantamiseksi. Minä arvostan sinun sinnikkyyttäsi kyseisessä asiassa,
mutta kohteesi ei voisi yrityksistäsi vähempää välittää. Meidän kaikkien lienee tyytyminen siihen, että "aikaa ei voi kääntää taaksepäin".
Tästä olen puhunut aiemminkin:
Koska sinä Helmenkalastaja et ole puuttunut kyseisiin asioihin silloin kun ne tapahtuivat, on todella raukkamaista tulla jälkeenpäin arvostelemaan minun tapaani suhtautua siihen, että jään yksin, ilman että kukaan asiaan puuttuu, solvattavaksi "käyttäydyt kuin itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä".
Erityisen epäoikeudenmukaista on, ettei Kahvi ei saanut noista minkäänlaista rangaistusta - ja kaiken huippu se, että hän kehtaa ruikuttaa minun kiusanneen häntä.
Tuo on niin törkeää, että mikään, ei mikään vedä sille vertoja ja jos sinä Helmenkalastaja et sitä tajua, kerää kuitenkin harkintakykysi rippeet niin, ettet raukkamaisen sivustakatsomisesi lisäksi vielä liity solvauksia kirjoittavien riveihin.
Mutta taitaa olla turha sinulta moista suoraselkäisyyttä odottaa; sinä et puolusta minua koska (ilmeisesti) sinun mielestäsi minua saakin solvata ja kohdella epäoikeudenmukaisesti.
En ymmärrä, että jaksat jankuttaa tuosta rankaisemattomuudesta! Annat sillä ymmärtää, että rangaistus olisi muuttanut kaiken, mutta kyllähän me tiedämme, että niin ei olisi käynyt. Et sinä ikinä unohda mitään negatiivista, mitä sinulle on sanottu, etkä haluakaan unohtaa. Haluat pitää sitä esillä ja hieroa meidän kaikkien nenää sinun päällesi heitettyyn paskaan. En kyllä tiedä, mitä sillä ajattelet saavasi aikaan... Mitään muutosta parempaan suuntaan (sinun näkökulmastasi) siitä tuskin seuraa. Etkä taida sitäkään edes haluta...
En ole aikoihin nähnyt sinua kohdeltavan epäoikeudenmukaisesti. Joskus aikoinaan kyllä, sen mukaan mitä olet kertonut, ja joitakin tapauksia olen itsekin nähnyt. Silloin aikanaan, ennen erään tukariystäväni bannia, en puuttunut asioihin, koska en tuntenut sinun ja riitakumppanisi historiaa, myöhemmin - saatuani lisää materiaalia käsityksen muodostamiseen sinusta - en ole puuttunut niihin muista syistä.
Pidän itseäni suoraselkäisenä eikä sinun puolueellinen mielipiteesi sitä käsitystäni hetkauta.