Ilmoitusluontoinen asia

Re: Ilmoitusluontoinen asia

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.03.2013 17:10

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Pidättäydyn tästä lähtien kommentoimasta naisiin liittyviä asioita.

Älä suotta - karavaani kun tunnetusti kulkee koirien haukunnasta huolimatta.

Ahaa. Naiset ovatkin siis koiria koska eivät pidä siitä, että heitä esim. verrataan autoihin tai YÖÖÖK:tellään kuvitteellisia "helttoja"?

Kusipäisyys ei näytä tällä palstalla hellittävän otettaan vieläkään.

Kyllästyneen kirjoittama riitaa haastava viesti on koko ketjun viides viesti; sitä ennen kukaan ei haastanut riitaa.

Niin samaa mieltä minäkin olen. Kyllästynyt on se, joka käyttäytyy huonosti esim "pilaamalla" jatkuvasti ketjuja nostamalla niihin nämä wanhat asiat aina vaan uudestaan ja uudestaan käsiteltäviksi - saatikka käyttämällä hyvin voimakasta, jyrkkää ja tuomitsevaa, joskus jopa asiatontakin kieltä.

Mutta tuohan ei tietenkään todista sen puolesta, ettenkö minäkin toimisi niin. Kyllästynyt näin väittää, ja katsotaan saako hän kasaan todisteita väitteensä tueksi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.03.2013 17:11

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väität, että on naisten miehiä kohtaan osoittamaa seksismiä se, että joku nainen ei pidä (esimerkiksi) siitä, että mies päästää hänet jonossa eteensä.

En väitä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.03.2013 17:13

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa esimerkkejä naisten miehiin osoittamasta seksismistä.

No esim se, että jotkut naiset pitävät kohteliaita käytöstapoja seksisminä. Kuten oven aukaiseminen naisille tai peräti antaa naisen ensin mennä bussiin.

Taikka se, että miehiä kategorisoidaan vaikka niin, että puhutaan keski-ikäisistä, lihaa syövistä valkoisista heteromiehistä ikäänkuin "ällösetinä".
viewtopic.php?f=16&t=7415&p=89369#p89414

Tässähän tämä kiistelty esimerkkini, ettei Kyllästyneen tarvitse ulkomuistista roiskia mitä sattuu.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.03.2013 17:31

Kyllästynyt kirjoitti:Jos ei halua, että törkeästä käytöksestä puhutaan, ei pidä käyttäytyä törkeästi, mutta jos käyttäytyy - on täysin oma vika jos siitä puhutaan.

Katso nyt hyvä ihminen, kuka täällä haastaa riitaa.
Vinkki: se en ole minä.

Ensin haastat riitaa, ja kun saat kohteesi reagoimaan riidanhaastamiseesi, alat syytellä häntä huonosta käyttäytymisestä. Tässä ketjussa se olit sinä, joka alkoi hyökkäillä ja haastaa riitaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.03.2013 17:50

Kyllästynyt, mitä tämä näppikseltäsi lähtenyt teksti on, ellei riidanhaastamista:
"Kusipäisyys ei näytä tällä palstalla hellittävän otettaan vieläkään."?

Tuskin sinä sentään itsestäsi tuossa kirjoitat, tai itseesi viittaat kusipäisyydellä. Kyllä vain oli sinulta suora ja aggressiivinen hyökkäys; riidanhaastamista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.03.2013 17:59

Kuva
Riitaa! hehheheheh....
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.03.2013 18:30

Hyi miten Kultsi on ruokoton. :shock:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.03.2013 18:40

YÖÖÖK...
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.03.2013 18:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Pidättäydyn tästä lähtien kommentoimasta naisiin liittyviä asioita.

Ahaa. Naiset ovatkin siis koiria koska eivät pidä siitä, että heitä esim. verrataan autoihin tai YÖÖÖK:tellään kuvitteellisia "helttoja"?

Kyllästynyt, viittaatko lihavoimassani kohdassa Riidankylväjään; toisin sanoen Riidankylväjä on mielestäsi kusipää tai edustaa kusipäisyyttä?

Tässä ketjussa onkin kurituksesi kohteena kaksi miestä, Kahvi ja Riidankylväjä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 19:04

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Millä mekanismilla naisten miehiä kohtaan osoittamaa seksismiä olisi se, että joku nainen pitää oven avaamista ym. seksisminä?

Ei näin. Sinä väitit, että se ei ehdottomasti olisi seksismiä, jolloin todistustaakka on sinulla (ei minulla). Mutta et näemmä lukuisista yrityksistäsi huolimatta pysty väitettäsi perustelemaan. Kaikennäköisiä vastakysymyksiä, ykskantaa toteamisia ym on kyllä nähty moneen kertaan. Mutta varsinaiset perusteet puuttuvat edelleen.Sinulla on vain mielipiteesi asiasta - ja silti väität typeränkin ponnekkaasti, että en ole esimerkkiä antanut.

Miksi levittelet moisia perättömiä väitteitä minusta?

Sinä väitit sen olevan seksismiä, ettei (joku) nainen pidä siitä jos mies avaa hänelle oven tms..
Todistustaakka on siis sinulla.
Se, että avaaja on mies ja ovesta kulkeva on nainen, ei tee oven avaamisesta seksismin ilmentymää - ellei sitten ovenavaajan tarkoitus ole jotakin muuta kuin olla kohtelias.

Itse oven avaaminen ei tietenkään ole seksismin ilmentymää, ei Kahvi sitä ole käsittääkseni väittänytkään. Sen sijaan tästä kohteliaasta eleestä loukkaantuvan naisen suhtautuminen kyseiseen oven avaamiseen on mielestäni seksistinen, koska määräävää hänen suhtautumisessaan on oven avaajan sukupuoli. Tästä on ymmärtääkseni ollut koko ajan kyse.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 19:16

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Kyllästynyt, viittaatko lihavoimassani kohdassa Riidankylväjään; toisin sanoen Riidankylväjä on mielestäsi kusipää tai edustaa kusipäisyyttä?

Aivan. Ja mikä mielenkiintoisinta: kun Kyllästynyt innostui Riidankylväjän "toivomuksesta" esittämään esimerkkejä tämän seksismistä, sovinismista ja naisvihamielisyydestä, kaikki annetut esimerkit olivat Obelixin näppikseltä...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 19:21

Minulle on muodostunut käsitys, että Kyllästyneeltä puuttuu jostain syystä - luultavasti ihan oikeasti - kyky arvioida omaa toimintaansa.
Ja kun me muut yritämme toimia hänelle peileinä, hän pitää sitä riidanhaastamisena.

Kahville sanoisin, että on aivan turha edes kysyä enää, mitä voisit tehdä tilanteen parantamiseksi. Minä arvostan sinun sinnikkyyttäsi kyseisessä asiassa,
mutta kohteesi ei voisi yrityksistäsi vähempää välittää. Meidän kaikkien lienee tyytyminen siihen, että "aikaa ei voi kääntää taaksepäin".
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 21:06

Kyllästynyt kirjoitti:Se, että avaaja on mies ja ovesta kulkeva on nainen, ei tee oven avaamisesta seksismin ilmentymää - ellei sitten ovenavaajan tarkoitus ole jotakin muuta kuin olla kohtelias.

Itse oven avaaminen ei tietenkään ole seksismin ilmentymää, ei Kahvi sitä ole käsittääkseni väittänytkään. Sen sijaan tästä kohteliaasta eleestä loukkaantuvan naisen suhtautuminen kyseiseen oven avaamiseen on mielestäni seksistinen, koska määräävää hänen suhtautumisessaan on oven avaajan sukupuoli. Tästä on ymmärtääkseni ollut koko ajan kyse.[/quote]
Jos joku mies tytöttelee minua, se voi olla seksismiä, mutta seksismiä ei ole se, että minä en siitä pidä.[/quote]
Ei se olekaan, vaan se, että jos sen tekisi joku nainen, sinä pitäisit siitä! Toisin sanoen, ei-pitämisesi johtuisi tytöttelijän sukupuolesta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.03.2013 21:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:"Kusipäisyys ei näytä tällä palstalla hellittävän otettaan vieläkään."

Ei, vaan palstan kaikki miehet (joitakin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta).

Kyllästynyt, mistä olet saanut oikeudet ja valtuutuksen kasvattaa ja kurittaa tämän foorumin kirjoittajia? Käsittääkseni sinulla ei ole oikeutta kurittaa ketään kanssakirjoittajaa; moderaattorina oleminenkaan ei tarkoita minkäänlaista kasvatus- ja kuritusoikeutta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 21:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Minulle on muodostunut käsitys, että Kyllästyneeltä puuttuu jostain syystä - luultavasti ihan oikeasti - kyky arvioida omaa toimintaansa...

Näyttää pahasti siltä, ettei minun edes tarvitse; sinä hoidat homman minun puolestani.

Ikävää tuossa huolehtimisessa on se, että sinun peilisi vääristää asioita sinun hyväksesi ja (tietenkin) minun vahingokseni.

Eihän se minun hyväkseni ole! Useasti minulla ei edes ole omaa lehmää ojassa. Yritän vain esittää sinulle, miltä sinun käyttäytymisesi näyttää ulospäin, mutta sinä et suostu kuuntelemaan. Et selvästikään edes lue muiden viesteistä kuin osia. Ilmeisesti hermostut jo lauseen alusta niin, ettet voisi vähempää välittää siitä, mitä lauseen lopussa sanotaan, vaikka se muuttaisi koko lauseen merkityksen täysin erilaiseksi. Sinulla on vain kiire kieltää, oli asia mikä tahansa.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kahville sanoisin, että on aivan turha edes kysyä enää, mitä voisit tehdä tilanteen parantamiseksi. Minä arvostan sinun sinnikkyyttäsi kyseisessä asiassa,
mutta kohteesi ei voisi yrityksistäsi vähempää välittää. Meidän kaikkien lienee tyytyminen siihen, että "aikaa ei voi kääntää taaksepäin".

Tästä olen puhunut aiemminkin:
Koska sinä Helmenkalastaja et ole puuttunut kyseisiin asioihin silloin kun ne tapahtuivat, on todella raukkamaista tulla jälkeenpäin arvostelemaan minun tapaani suhtautua siihen, että jään yksin, ilman että kukaan asiaan puuttuu, solvattavaksi "käyttäydyt kuin itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpärä".

Erityisen epäoikeudenmukaista on, ettei Kahvi ei saanut noista minkäänlaista rangaistusta - ja kaiken huippu se, että hän kehtaa ruikuttaa minun kiusanneen häntä.

Tuo on niin törkeää, että mikään, ei mikään vedä sille vertoja ja jos sinä Helmenkalastaja et sitä tajua, kerää kuitenkin harkintakykysi rippeet niin, ettet raukkamaisen sivustakatsomisesi lisäksi vielä liity solvauksia kirjoittavien riveihin.
Mutta taitaa olla turha sinulta moista suoraselkäisyyttä odottaa; sinä et puolusta minua koska (ilmeisesti) sinun mielestäsi minua saakin solvata ja kohdella epäoikeudenmukaisesti.

En ymmärrä, että jaksat jankuttaa tuosta rankaisemattomuudesta! Annat sillä ymmärtää, että rangaistus olisi muuttanut kaiken, mutta kyllähän me tiedämme, että niin ei olisi käynyt. Et sinä ikinä unohda mitään negatiivista, mitä sinulle on sanottu, etkä haluakaan unohtaa. Haluat pitää sitä esillä ja hieroa meidän kaikkien nenää sinun päällesi heitettyyn paskaan. En kyllä tiedä, mitä sillä ajattelet saavasi aikaan... Mitään muutosta parempaan suuntaan (sinun näkökulmastasi) siitä tuskin seuraa. Etkä taida sitäkään edes haluta...

En ole aikoihin nähnyt sinua kohdeltavan epäoikeudenmukaisesti. Joskus aikoinaan kyllä, sen mukaan mitä olet kertonut, ja joitakin tapauksia olen itsekin nähnyt. Silloin aikanaan, ennen erään tukariystäväni bannia, en puuttunut asioihin, koska en tuntenut sinun ja riitakumppanisi historiaa, myöhemmin - saatuani lisää materiaalia käsityksen muodostamiseen sinusta - en ole puuttunut niihin muista syistä.

Pidän itseäni suoraselkäisenä eikä sinun puolueellinen mielipiteesi sitä käsitystäni hetkauta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 21:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Se, että avaaja on mies ja ovesta kulkeva on nainen, ei tee oven avaamisesta seksismin ilmentymää - ellei sitten ovenavaajan tarkoitus ole jotakin muuta kuin olla kohtelias.

Itse oven avaaminen ei tietenkään ole seksismin ilmentymää, ei Kahvi sitä ole käsittääkseni väittänytkään. Sen sijaan tästä kohteliaasta eleestä loukkaantuvan naisen suhtautuminen kyseiseen oven avaamiseen on mielestäni seksistinen, koska määräävää hänen suhtautumisessaan on oven avaajan sukupuoli. Tästä on ymmärtääkseni ollut koko ajan kyse.

Kyllästynyt kirjoitti:Jos joku mies tytöttelee minua, se voi olla seksismiä, mutta seksismiä ei ole se, että minä en siitä pidä.

Helmenkalastaja kirjoitti:Ei se olekaan, vaan se, että jos sen tekisi joku nainen, sinä pitäisit siitä! Toisin sanoen, ei-pitämisesi johtuisi tytöttelijän sukupuolesta.

Unohdin sanoa, että kaikki tytöttelijät ovat olleet miehiä.

Tässä onkin kyseessä hypoteettinen tilanne. Periaate. Mutta pysytkö edelleen kannassasi: jos nainen ei pitäisi siitä, että hänelle avaa oven mies, mutta ei olisi millänsäkään siitä, että hänelle oven avaa nainen, kyse ei ole naisen taholta seksismistä?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.03.2013 21:50

Minä dikkaan Kultsia, vaikka meillä on joskus hieman erilaisia näkemyksiä erinäisistä asioista.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.03.2013 21:54

Ok, mikäs siinä sitten. Kuritus jatkukoon. :)

Toivottavasti muut Kyllästyneen kurituksen kohteeksi joutuvat/pääsevät ovat Riidankylväjän kanssa samaa mieltä. Tosiaan voihan se olla jollekin pääsemistäkin, ei joutumista ollenkaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.03.2013 22:00

Jota hän kurittaa sitä hän rakastaa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.03.2013 22:04

Riidankylväjä kirjoitti:Jota hän kurittaa sitä hän rakastaa.

En usko, että pitää paikkaansa.
Tuo on surkea hyvittely-yritys sille, jota kuritetaan. Toivottavasti sitä ei käytetä enää!
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista