Seksismi & šovinismi

Re: Seksismi & šovinismi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 18:41

Riidankylväjä kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos et pysty osoittamaan muuta kuin "katso omia viestejäsi taaksepäin" - voisit samantien tunnustaa, ettei sinun väittämiäsi naisten miehiä kohtaan osoittamia seksistisiä, sovinistisia tai miesvihamielisiä kirjoituksia ole palstalla ollut.

Olet haukkunut minua henkilökohtaisesti kusipääsovinistiksi.

Riidankylväjä,
tarkoittanet tällä varmaan sitä, että Kyllästynyt olisi käyttänyt huomattavasti lievempää ilmaisua tms, jos olisit nainen? Elikkäs mielestäsi sukupuolesi (mies) on tässä yhteydessä erityisen merkityksellinen?

Kyllästynyt näyttää sovinistisesti pitävän miehiä jonain epäihmisinä, joita voi solvata millaisilla nimityksillä tahansa. Eli hän on itse paljon pahempi mistä muita syyttää. Projektio?

Kyllästyneen asenne miessukupuolta kohtaan kieltämättä tuntuu tuolta. Joskus hyvin voimakkaastikin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 25.03.2013 20:17

Kahvi kirjoitti:Kuutar,
viestien inhottavuus, ällöys tai provosoivuus ei kuitenkaan minusta vielä mitenkään riitä siihen, että niiden kirjoittaja voidaan luokitella yksiselitteiseksi sovinistiksi - saati että moisen syyn takia olisi peräti vallan oikeus solvata suoraan ja henkilökohtaisesti.

Vai mikä oli pointtisi?

En olekaan määritellyt häntä sovinistiksi. Minusta on mahdollista keskustella sovinisminkin näkökulmasta sivistyneesti, ihan niin kuin feminismin. Riidankyväjän viestit ovat vaan huonoa käytöstä. Hän koittaa tarkoituksella haastaa riitaa ja provosoida, ei häntä asia sinänsä välttämättä edes kiinnosta. Se oli pointtini, hän tavallaan huijaa sillä että koittaa saada toiset palstalaiset ärsyyntymään. Sitten kun toiset ärsyyntyy, hän olevinaan hämmästynyt että miksi " vitsit" loukkasi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:33

Huoh. Kuutarkin tuli vielä räksyttämään.
Kuutar kirjoitti:Kahvi olettaa että Riidankylväjä toimisi vain ymmärtämättömyyttään. Näin ei ole, sillä hän ärsytti tarkoituksella toisia kirjoittajia myös vanhalla nimimerkillään. Kysymys ei myöskään ole tästä " miesasiasta" tai " feminismin" vastustamisesta, aiemmalla nimimerkillä hän ärsytti muulla tavoin.

Niinku millä nimimerkillä?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:41

Kyllästynyt haukkuu minua kusipääsovinistiksi ja Kuutar ällöttäväksi ja inhoittavaksi. :|

Kysäisenpä vaan, että mitä sitten? Olen mikä olen. Piste.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 20:43

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kyllästynyt näyttää sovinistisesti pitävän miehiä jonain epäihmisinä, joita voi solvata millaisilla nimityksillä tahansa. Eli hän on itse paljon pahempi mistä muita syyttää. Projektio?

Kyllästyneen asenne miessukupuolta kohtaan kieltämättä tuntuu tuolta. Joskus hyvin voimakkaastikin.

Vai on kusipää-sovinisti pahempi kuin esimerkiksi "uskomaton horo".
Ei ole. Etenkin kun on kyse siitä, että sinä nimittelet sinulle tuntemattomia naisia - ja minä Riidankylväjää joka on suoltanut sovistisia ja/tai seksistisiä viestejään vuosia.

Syytöksesi siitä, että minä olen sovinisti koska sanoin sinua kusipää-sovinistisiksi hyvin ketterästi ohittaa sen, minkä takia sinua kusipää-sovinistiksi sanoin.

En ole ottanut kantaa siihen, että onko kusipää-sovinisti pahempi/lievempi kuin joku muu solvaus.

Viestisi viimeisin lause taitaa olla kyllä tarkoitettu Riidankylväjälle eikä minulle?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 20:45

Kuutar kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuutar,
viestien inhottavuus, ällöys tai provosoivuus ei kuitenkaan minusta vielä mitenkään riitä siihen, että niiden kirjoittaja voidaan luokitella yksiselitteiseksi sovinistiksi - saati että moisen syyn takia olisi peräti vallan oikeus solvata suoraan ja henkilökohtaisesti.

Vai mikä oli pointtisi?

En olekaan määritellyt häntä sovinistiksi. Minusta on mahdollista keskustella sovinisminkin näkökulmasta sivistyneesti, ihan niin kuin feminismin. Riidankyväjän viestit ovat vaan huonoa käytöstä. Hän koittaa tarkoituksella haastaa riitaa ja provosoida, ei häntä asia sinänsä välttämättä edes kiinnosta. Se oli pointtini, hän tavallaan huijaa sillä että koittaa saada toiset palstalaiset ärsyyntymään. Sitten kun toiset ärsyyntyy, hän olevinaan hämmästynyt että miksi " vitsit" loukkasi.

Ok, kiitos tarkennuksesta!

Olen kyllä eri mieltä tuosta Riidankylväjän toiminnan tahallisuudesta, mutta varmaksihan sitä en voi tietää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 20:46

Kyllästynyt kirjoitti:Voi voi sentään Riidankylväjä, tuliko pipi kun paha Kyllästynyt sanoi sen, mitä ajatteli (ja mitä luulen monen muunkin ajatelleen).

Mitäs tämä nyt on? Kyllä sinullekin on tullut isojakin pipejä kun muut ovat sanoneet sen, mitä ovat ajatelleet.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 20:47

Kyllästynyt kirjoitti:Syytöksesi siitä, että minä olen sovinisti koska sanoin sinua kusipää-sovinistisiksi hyvin ketterästi ohittaa sen, minkä takia sinua kusipää-sovinistiksi sanoin.

En ole syyttänyt sinua sovinistiksi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Huoh. Kuutarkin tuli vielä räksyttämään...

Tuo osoittaa, miten sinä asennoidut toimintasi arvosteluun; nimittelet sitä räksyttämiseksi.

Miksi sinä sitten kutsuisit toimintaanne?

PS. Katsoit taas asiaksesi loukkaantua tällä kertaa Kuuttaren puolesta...
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 25.03.2013 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:53

Pyritkö nyt työntämään nuokin, naisten sanomiset meidän syyksemme?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:57

Sinä olet herjannut minua kusipää sovinistiksi. Älä yritäkään luikerrella siitä vaihtamalla aihetta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 20:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Voi voi sentään Riidankylväjä, tuliko pipi kun paha Kyllästynyt sanoi sen, mitä ajatteli (ja mitä luulen monen muunkin ajatelleen).

Mitäs tämä nyt on? Kyllä sinullekin on tullut isojakin pipejä kun muut ovat sanoneet sen, mitä ovat ajatelleet.

Kyse on alunperin siitä, että minun kimppuuni käytiin ennen kuin olin ehtinyt kymmentäkään viestiä kirjoittaa ja joista yksikään ei ollut hyökkääjääni liittyvää tai hänelle osoitettu.

En liioin ole ketään haisevapilluiseksi huoraksi solvannut, väittänyt kenenkään jakavan persettään ilmaiseksi tai jopa maksavan miehille ja jakanut ko. ihmisen sähköpostiosoitetta, uhkaillut ketään asiattomalla käytöksellä - paljon pahemmalla kuin siihen mennessä minulle on osoitettu.
Ja niin edelleen.

Miten tämä ikävä alkutaipaleesi liittyy siihen, että solvasit Riidankylväjää ja hän siitä pahoitti mielensä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 21:00

Kuutar on herjannut minua inhottavaksi ja iljettäväksi ja pyrkii työntämään muittenkin nimimerkkien synnit minun päälleni vihjaileemalla valheellisesti, että olisin muka kirjoitellut tällä jollain muullakin nimimerkillä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 25.03.2013 21:04

Riidankylväjä kirjoitti:Huoh. Kuutarkin tuli vielä räksyttämään.
Kuutar kirjoitti:Kahvi olettaa että Riidankylväjä toimisi vain ymmärtämättömyyttään. Näin ei ole, sillä hän ärsytti tarkoituksella toisia kirjoittajia myös vanhalla nimimerkillään. Kysymys ei myöskään ole tästä " miesasiasta" tai " feminismin" vastustamisesta, aiemmalla nimimerkillä hän ärsytti muulla tavoin.

Saat itse päättää kerrotko sen nimimerkin täällä, millä tukarilla kirjoitit, itseasiassa kaksikin entistä nimimerkkiäsi tiedän.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 21:12

Kyllästynyt kirjoitti:Siten, että minun kimppuuni käytiin aiheetta, kun taas Riidankylväjä on vuosia suoltanut seksistisiä ja/ tai sovinistisia viestejä.

Ok, nyt ymmärsin. Kiitos tämän yksityiskohdan selvittämisestä!

Vaikka olenkin eri mieltä Riidankylväjän viestien laadusta, niin ymmärsin kuitenkin kysymäni asian.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 25.03.2013 21:26

Riidankylväjä kirjoitti:Kuutar on herjannut minua inhottavaksi ja iljettäväksi ja pyrkii työntämään muittenkin nimimerkkien synnit minun päälleni vihjaileemalla valheellisesti, että olisin muka kirjoitellut tällä jollain muullakin nimimerkillä.

En puhunut sinusta vaan viesteistäsi. Keskustelupalstoilla saa arvostella toisten viestejä.

Kuutar: Minusta monet Riidankylväjän viestit ovat inhottavia ja ällöjä, uskon myös että hän tietää ettei hänen vitsinsä ole toisista hauskoja.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 22:22

Kuva
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 22:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Sinä olet herjannut minua kusipää sovinistiksi. Älä yritäkään luikerrella siitä vaihtamalla aihetta.

Niiin olen, ja mielestäni hyvästä syystä.

Ei tulisi mieleenikään vaihtaa aihetta! Siitä sinun on aivan turha minua syyttää.

Etkä osoita edes minkäänlaista katumusta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 22:25

Kuutar kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Huoh. Kuutarkin tuli vielä räksyttämään.

Saat itse päättää kerrotko sen nimimerkin täällä, millä tukarilla kirjoitit, itseasiassa kaksikin entistä nimimerkkiäsi tiedän.

Tukaria ei killata.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 22:26

Obelix kirjoitti:Jaxuhali Kylvikselle!

Kiitos Obelix. Tällainen on tosi ystävä. Tukee silloin, kun toinen on lyöty ja potkitaan porukalla maassa.
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa