Pikkuisen Lamminparras kuulosti ärältä. Liekö johtunut elokuvasta. Elokuvan tekeminen tuosta aiheesta ei minusta ole kovin hyvä idea.
Kaappauksen syytä hän ei osannut sanoa itsekään. Vaikutti impulsiiviselta ja suunnittelemattomalta teolta. Johonkin piti kiukkunsa purkaa.
Lentokonekaapparin paluu. Liikemies Aarno Lamminparras kaappasi Finnairin koneen vuonna 1978. Ainutkertaisessa haastattelussa hän kertoo oman versionsa 35 vuoden takaisesta tapahtumasarjasta. Toimittaja Renny Jokelin.
http://areena.yle.fi/tv/1836395MOT: "Minkä vuoksi sinä kaappasit sen koneen?"
Aarno Lamminparras:
"Olipa hyvä kysymys. Siitä on 12, melkein 13 vuotta, kun oon käyny, kävin psykologin kanssa täällä ja ylipsykiatrin, ylilääkärin kanssa sambohovissa, läpi nämä asiat, kunnes tämä Euroopan paras psykologi näissä asioissa, tanskalainen oli täällä, kerran viikossa tavattiin, sanoi mulle lopussa, että Aarno, myö pannaan blocki päälle, kansi päälle, ettei tästä, ei me päästä mihinkään tästä. Siinä on joku solmu matkassa, joka ei tuota, ei se avaa, ei se tuota niin tule ulos hypnoosillakaan, vaan se on, jotakin siellä, joka on, olkoon se sitten syntymästä asti taikka mistä geeneistä, en mä tiiä."