lappalainen kirjoitti:Oisko se, että rikollisuus on erinomaista?

Mikä maasta sitten tekee niin erinomaisen, että se kykenee tarjoamaan kaikki edellä mainitut?
Yksin tärkeimmistä on maan rikkaus. Muita vaikuttavia asioita ovat rikollisuus, luottamus
julkisiin palveluihin ja perhe-elämä. Kaiken kaikkiaan mukaan laskettiin 11 erillistä tekijää.

Taloudellisissa vaikeuksissa kärvistelevä Pamela Anderson suunnittelee terapeutin paikkeille menemistä.

(lihavointi minun)Britanniassa on tullut julki tapaus, jossa hoivakodin seksuaalisesti turhautuneille potilaille on välitetty ilotyttöjä. Laitoksen johtajatar näkee asian pelkästään hyvässä valossa.
Hoivakodin johtajattaren mukaan hoivakoti tekee vain asiakkailleen karhunpalveluksen, sillä jokaisella ihmisellä on tarpeensa.

Mirri kirjoitti:Kylläpä on taas toimittaja tehnyt emämöhläyksen:(lihavointi minun)Britanniassa on tullut julki tapaus, jossa hoivakodin seksuaalisesti turhautuneille potilaille on välitetty ilotyttöjä. Laitoksen johtajatar näkee asian pelkästään hyvässä valossa.
Hoivakodin johtajattaren mukaan hoivakoti tekee vain asiakkailleen karhunpalveluksen, sillä jokaisella ihmisellä on tarpeensa.
http://www.voice.fi/hullumaailma/hoivak ... et/6/46413
Lukijan pääteltäväksi jää, tekeekö hoivakoti sen johtajan mielestä asiakkaille palveluksen vai karhunpalveluksen.
Virhe varmaan kuuluisi kielikukkasiin, mutta tökeryydessään - ja toimittajan 'tyhmyyden' vuoksi - se mielestäni menee kielihirviöiden puolelle. Ehkä toimittaja luulee tietävänsä karhunpalveluksen tarkoittavan suurta palvelusta...
Psykopatologia kirjoitti:Irstaita vanhuksia. - Järjestettäköön heille hartaushetkiä.

Hilppa kirjoitti:Kukahan sen tähän ketjuun mahtoi tuoda?
Britanniassa on tullut julki tapaus, jossa hoivakodin seksuaalisesti turhautuneille potilaille on välitetty ilotyttöjä. Laitoksen johtajatar näkee asian pelkästään hyvässä valossa.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kukahan sen tähän ketjuun mahtoi tuoda?
Sen?
En tiedä kuka sen (mitä mahtaakaan tarkoittaa) toi; minä olen käyttänyt aloittamaani ketjua kohdalleni osuneiden kielikukkasten ja -hirviöiden ihasteluun ja kauhisteluun.
Tässä viimeinen löytämäni kielikukkanen/-hirviö, jonka laitoin tänne:Britanniassa on tullut julki tapaus, jossa hoivakodin seksuaalisesti turhautuneille potilaille on välitetty ilotyttöjä. Laitoksen johtajatar näkee asian pelkästään hyvässä valossa.
Hilppa, toivottavasti et luullut, että tarkoitukseni oli siirtää ketju pois otsikon aiheesta, kun siteerasin tuon tekstikömmähdyksen tähän ketjuun. Ei ollut tarkoitus, vaan aivan pelkästään oli tarkoitus tarkastella tekstiin livahtanutta isoa virhettä, josta on vaikea sanoa kuuluuko se kukkasiin vai hirviöihin...
Hilppa kirjoitti:Minun mielestäni asiallista olisi ollut konfrontoida kyseisessä ketjussa. Olisi ollut efektiivisempääkin.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Minun mielestäni asiallista olisi ollut konfrontoida kyseisessä ketjussa. Olisi ollut efektiivisempääkin.
Mistä ihmeen konfrontoimisesta puhut? Minulla ei ole mitään käsitystä käyttämästäsi sanasta, joten pyydän sinulta suomennosta.
Ja tarkoitatko, että minun olisi ollut asiallista alkaa ihmetellä kohdalleni osunutta kielikukkasta/-hirviötä ketjussa, jonka aiheena on seksipalvelujen ostaminen hoivakodin asukkaille - vai mihin viittaat 'kyseisellä ketjulla'?
Olisin tuntenut itseni ketjun sotkijaksi - tai ainakin keskustelun sivuraiteille ohjailijaksi - jos olisin alkanut ruotia lukemani tekstin kummallisuuksia ketjussa, joka ei mitenkään liity kirjoittamiseen eikä äidinkieleen. Tämä ketju sen sijaan liittyy juuri niihin; siksi tämä on hyvä paikka miettiä tekstejä kirjoittavien ihmisten kielikömmähdyksiä.
Konfrontoida Asettaa/asettua vastakkain (kiistan ratkaisemiseksi), ristikuulustella.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa