Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 12:32

Tris kirjoitti:Ovela harhautus... jaa, jaa. Tänne saattaa ilmaantua jossain vaiheessa uusi naisnimimerkki jolla on trisselle ominaisia piirteitä mutta epäillyksi tullessaan kertoo kuinka mielellään olisikin fiksu ja filmaattinen Trisse joka on viehättävä ja omaa laajan sanavaraston ja emotionaalisen kirjon mutta valitettavasti tälläistä onnea ei ole hänen osakseen sattunut vaikka ko. epäilyksestä onkin hyvin ilahtunut ja imarreltu :?

En usko, että on harhautus ollenkaan.
Mr jalsan tosin ei edellytä anteeksipyyntöä, mutta ehkä Kyllästyneen nyt kuitenkin pitäisi pyytää anteeksi häneltä, niin kuin itse sanoi tekevänsä, jos mr jalsan kertoo, ettei ole VQP?
Helmenkalastaja

Re: Kuka on kuka?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 13:27

Psykopatologia kirjoitti:2. Toinen metodi on se, millaisen tunneresponssin kirjoitus herättää.
Ilmiö on samantyyppinen kuin terapiasta tuttu vastatrtansferenssi tai
täydentävät tunneresponssit. - Tämä metodi on tuntuvan epävarma
tunteiden labiiliuden yms. vuoksi, ja eri lukijoilla voivat eri tyyppiset
tunteet mobilisoitua (henkilöhistorian ja psykopatologian ym. pohjalta).
Responssin "tarkkuus" on negatiivisessa suhteessa lukijan psykopatologian
tason suhteen; so. vammainen sekoittaa helpommin omat ajatukset ja
tunteet toisten ajatusten ja tunteiden kanssa yms.

Kiitos tästä selvityksestä. Juuri tästä on minun osaltani kyse.

Lisäys: Tuo ylläoleva selvittää siis sen osan minun käsitykseni muodostumisesta, mitä en ole osannut täällä noin selvästi sanoa. Sen lisäksi käsitykseni muodostumiseen ovat tietenkin (edelleen) vaikuttamassa myös keräämäni tiedot/tiedonmurut, niin kuin olen jo aiemmin kertonut. Niitä tietoja en tule täällä paljastamaan, sillä en koe minun olevan velvollinen todistamaan mitään. Enhän VÄITÄ mitään. Käsitykseni on avoin korjauksille, jos mahdollisesti esitettävät uudet tiedot saavat minut vakuuttumaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 14:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Tris kirjoitti:Perjantain vaihtuessa lauantaihin Kyllästynyt käy itkemään viskilasin ääressä muinaisia pankkikortteja muistellen? :( Älä itke Kyl..lästynyt vaan eteenpäin elävän mieli. Unohda pankkikortit hetkeksi mielestäsi niin olo helpottuu taas hetkeksi.

En juo viskiä, enkä mainittavasti muutakaan alkoholia.

Suret pankkikortteja ihan selvinpäin? Montako pankkikorttia sinulla itselläsi muuten on?
Tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.01.2013 14:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt,
vastauksestasi en ymmärtänyt muuta kuin sen, että olet minulle ilkeä. Miksi?

Voisitko vielä tarkentaa koska minulle on jäänyt vielä epäselväksi:

Tarkoititko, että minun pitäisi vastata kysymykseen "Miksi muuten on oleellista saada oikaisu/hyvitys/tms siitä, mitä joku nimimerkki on ehkä joskus sanonut netissä?", vai kysymykseen, mikä saa minut ajattelemaan, että sinun mielestäsi mitä tahansa paskaa paskaa voi ja saa levittää?

Ensimmäiseen kysymykseen minulla ei ole antaa muuta vastausta kuin se, että mielestäni hyviin tapoihin ja ihmisten asialliseen kohteluun kuuluu se, ettei heidän tekemisistään tai sanomisistaan levitetä perättömyyksiä.

Jälkimmäiseen vastaus on: Sinun takertumisesi niihin viesteihin joilla pyrin estämään paskan levittämisen.

Tarkoitin lihavoimaani kysymystä. Vastauksesi ovat varsin kryptisiä (en ymmärrä niistä muuta kuin niiden ilkeämielisen sävyn), joten antaa olla.
Kahvi

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 12.01.2013 15:04

Kut
En tässäkin. Älkääkö odottako tai olettako täällä toisen odottavan, haluavan tai vaativan mitään, minkä tulisi tehdä suhteessa teihin itseenne.

Älkäköön pyrkikö enenpää nimissäni nöyryytyksen yritykseen suhteessa kanssakirjoittajaan olettaen omienne ajatustenne pohjalta minulle oltavan velvollisia tai velkaa anteeksipyyntöä. Älkäköön sotkeko omienne ja minun tuntemuksia tälläisistä luonteeltaan vähäpätöisistä viittauksista.

Mirri on malliesimerkki siitä, miten omat mietelmät muuttuu muiden ajatusten olettamuksiksi. Psykopatologian (mieli)vallan käyttö taas niin ilmeistä kaikessa suhteessa kaikkeen, etää taustalla oleva ahdistus vaatinee sen pysyäkSeen hAllinnassa ja siedettävällä tasolla ilman/kera alkoholin, etten näe mitään järkeä lähestyä tätä asiaa toiselta kantilta.

Ulkona on nyt kaipaamani hiihtokeli. Kuka on vielä ulos ennättänyt?
mr jalsan

ViestiKirjoittaja lappalainen » 12.01.2013 15:05

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Lisäys: Tuo ylläoleva selvittää siis sen osan minun käsitykseni muodostumisesta, mitä en ole osannut täällä noin selvästi sanoa. Sen lisäksi käsitykseni muodostumiseen ovat tietenkin (edelleen) vaikuttamassa myös keräämäni tiedot/tiedonmurut, niin kuin olen jo aiemmin kertonut. Niitä tietoja en tule täällä paljastamaan, sillä en koe minun olevan velvollinen todistamaan mitään. Enhän VÄITÄ mitään. Käsitykseni on avoin korjauksille, jos mahdollisesti esitettävät uudet tiedot saavat minut vakuuttumaan.

Kyllähän sinä olet väittänyt - ja väität edelleen - että VQP olisi Tukiasema-tapaamisessa kertonut laveasti ja uskottavasti tavanneensa Psykopatologian (ja peräti useita kertoja).

Ja sinä olet väittänyt ja etkä ole väittetäsi perunut-että mr Jalsan on VPQ,

ps olen hiihtänyt tänään 30 km.
lappalainen

ViestiKirjoittaja lappalainen » 12.01.2013 15:12

Mulla on Pohjolan Osuuspankin pankkikortti.
lappalainen

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 12.01.2013 16:23

lappalainen kirjoitti:Mulla on Pohjolan Osuuspankin pankkikortti.

Hienoa. Voinetkin sillä tunnistautua?

Minulla on lompakossani neljä kelakorttia joista yhdessä on merkintä erityiskorvattavuudesta. Löytyy myös mastercard by stockman
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 16:44

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Sinä ilmeisesti tahtoisit minun vakuuttuvan ja uskovan asian olevan niin kuin sinä sanot sen olevan. Mutta mistä ihmeestä minä voin tietää hänen olevan psykologi ja psykoterapeutti - ettei sittenkin olisi psykiatrian erikoislääkäri ja Helsingin yliopiston professori?...

Sen jälkeen kun väitit tietäväsi ja tuntevasi pankki- ja maksukorttien ominaisuudet ja sopimusehdot paremmin kuin niitä työkseen vuosia suunnitellut pankkialan ammattilainen, minkään tekemisesi ei pitäisi enää yllättää minua. Jotenkin sinä Mirri kuitenkin aina onnistut osoittamaan niin uskomattoman täydellistä arvostelukyvyttömyyttä, että olen taas (lähes) sanaton.
Mirri kirjoitti:... Mikä osoittaa hänen olevan juuri sitä mitä sinä sanot hänen olevan? Nämä 'ilmoitukset' eivät vakuuta minua - sattuneista syistä. Eivät, vaikka minäkin olen nähnyt hänen 'ilmoittavan' olevansa Michiganin yliopistossa työskennellyt psykologian professori.

Kyllästynyt, kyllä niin on, ettet saanut minua vakuuttumaan.

Juu, en varmastikaan.
Enhän ole saanut vuosien yrittämisestä huolimatta sinua tajuamaan sitäkään, ettet sinä tunne pankki- ja maksukorttien ominaisuuksia juuri lainkaan - ja kovin vähän mistään muustakaan.

Kyllästynyt, päätit sitten lätkäistä pöytään vanhat pankki- ja maksukortit, kun et enää muuta sanottavaa minun vakuuttamisekseni keksinyt. :D
Kyllä se minulle on ihan ok, että teit niin.

Lisäsin sanan vanhat.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 17:55

Kyllästynyt, minun puolestani voit kaivella vanhoja pankki- ja maksukortteja käyttöösi ihan niin paljon kuin 'sielusi sietää'. Nehän kulkevat kätevästi mukanakin. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 17:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Lisäys: Tuo ylläoleva selvittää siis sen osan minun käsitykseni muodostumisesta, mitä en ole osannut täällä noin selvästi sanoa. Sen lisäksi käsitykseni muodostumiseen ovat tietenkin (edelleen) vaikuttamassa myös keräämäni tiedot/tiedonmurut, niin kuin olen jo aiemmin kertonut. Niitä tietoja en tule täällä paljastamaan, sillä en koe minun olevan velvollinen todistamaan mitään. Enhän VÄITÄ mitään. Käsitykseni on avoin korjauksille, jos mahdollisesti esitettävät uudet tiedot saavat minut vakuuttumaan.

Kyllähän sinä olet väittänyt - ja väität edelleen - että VQP olisi Tukiasema-tapaamisessa kertonut laveasti ja uskottavasti tavanneensa Psykopatologian (ja peräti useita kertoja).

En väitä, olen kertonut asian, niin kuin se on. Jos sinä et - tätäkään - usko, en voi sille mitään, mutta ei sinun uskomatta jättämisesi minua haittaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 19:37

Mr jalsan ei myöskään ole mikään Vasso!
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 19:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, minun puolestani voit kaivella vanhoja pankki- ja maksukortteja käyttöösi ihan niin paljon kuin 'sielusi sietää'. Nehän kulkevat kätevästi mukanakin. :)

Tuosta juuri on kyse; sinä et vieläkään tajua edes hävetä.

Juu, en tajua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 20:22

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En väitä, olen kertonut asian, niin kuin se on. Jos sinä et - tätäkään - usko, en voi sille mitään, mutta ei sinun uskomatta jättämisesi minua haittaa.

Luottaminen sinun sanaasi on hyvin vaikeaa koska sinähän et selvästikään ota vastaan tai usko mitään muuta kuin se mitä itse päässäsi kuvittelet.

Ei minun ajatukseni tarvitsekaan sinua haitata. On aivan liikaa jo siinä, että sinun hypoteesisi, teoriasi, väitteesi, oletuksesi ym. haittaavat ainakin minua.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi ottaa vastaan tai uskoa mitään sellaista, mitä minulle ei kunnolla perustella/todisteta. Olen huomannut, että minun sanaani luottaminen on sinulle vaikeaa, mutta minkäs minä sille voin. Olen sanonut suoraselkäisesti ja rehellisesti sen, mitä olen sanonut. Minulle riittää kyllä, että itse tiedän sen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.01.2013 20:26

Kyllästynyt kirjoitti:Siinä tapauksessa sinun ei ole mitään syytä riekkua tai riemuita sitä, että sinulle pitää vieläkin asiaa rautalangasta vääntää.
Sillä niin kauan minä väännän, että sinä vihdoinkin tajuat miten typerästi olet toiminut.

Kai sinulla on riittämiin rautalankaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 20:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:En ymmärrä, miksi minun pitäisi ottaa vastaan tai uskoa mitään sellaista, mitä minulle ei kunnolla perustella/todisteta...

Jos sinulle ei riitä se, että henkilö itse kertoo ettei asia ole niin kuin sinä luulet, minkälaiset todisteet sinulle riittäisivät?

Tässä kopio Trisin tänne kopioiman viestin osasta:
Tilaisuudessa, jossa nimimerkki Helmis väittämänsä mukaan on kuullut minun 'uskottavasti' kertoneen tavanneeni sinut, oli läsnä parikymmentä entistä ja nykyistä Tukarilaista. Nimimerkki Helmistä esittänyt henkilö istui parin pöydän päässä minusta. Sikäli kuin hän aidosti ja oikeasti luulee lukeneensa huuliltani jotain kertomakseni väittämänsä kaltaista, on mitä ilmeisimmin kysymys tulkintavirheestä tai väärin muistamisesta

Ehkä sinäkin, Kyllästynyt, huomaat, jos tarkasti luet, ettei VQP tuossa suoraan sano, ettei sellaista ole tapahtunut, että hän olisi kertonut tavanneensa PP:n.
Sitähän minä en ole koskaan sanonut, että hän olisi kertonut sen henkilökohtaisesti minulle... Minä luotan omiin korviini ja omaan muistiini. Ymmärrän hyvin, että sinulle se voi olla vaikeampaa.

Kyllästynyt kirjoitti:Muistutan, ettet ole omien luulojesi tueksi esittänyt senkään vertaa perusteita tai todisteita kuin sinulle on kannettu eteen omia luulojasi kumoavia.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olen huomannut, että minun sanaani luottaminen on sinulle vaikeaa, mutta minkäs minä sille voin. Olen sanonut suoraselkäisesti ja rehellisesti sen, mitä olen sanonut. Minulle riittää kyllä, että itse tiedän sen.

Mitä muuta perustetta kuin oma suoraselkäinen sanasi sinulla on luulosi perusteeksi esittää?

Muistuta vain. En minä olekaan perusteita esittänyt, kas kun minulla ei ole mitään tarvetta ketään käännyttää. Minun eteeni kannetut perusteet ja todisteet ovat minun mielestäni olleet suorastaan naurettavia eikä niillä minun päätäni käännetä ikinä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.01.2013 21:01

Niin mikä tämä Thö Pankkikortti -juttu oikein on?
Kuka tiesi/luuli väärin ja kuka tiesi oikean totuuden - ja mistä asiasta?
Ja miksi on tärkeätä, että väärässä luulossa ollut tajuaa typeryytensä tms?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.01.2013 21:47

Viimeisimmissä viesteissä mielestäni asioita sekoitetaan eikä tarkenneta aihetta:
Esimerkiksi saatetaan käyttää Obelix - VQP -kysymykseen liittyviä asioita
tukarimiittiin liittyvien teemojen perusteena tai päin vastoin.

Vastauksissa tulisi tautologiankin uhallakin toistaa kysymyksen keskeinen teema,
sillä jos niin ei tehdä, voi teema olla hukassa seuraavan vastauksen kohdalla ja
edelleen. Jos ketju jatkuu, voi alkuperäinen teema ollakin hukuksissa yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 12.01.2013 21:52

Kahvi kirjoitti:Niin mikä tämä Thö Pankkikortti -juttu oikein on?

EEeeeeeeeeeeiiiiii! Toivottavasti Kyllästyneellä on niin paljon rautalankaa että siihen voi hirttäytyä :?
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.01.2013 21:53

Psykopatologia kirjoitti:Viimeisimmissä viesteissä mielestäni asioita sekoitetaan eikä tarkenneta aihetta:
Esimerkiksi saatetaan käyttää Obelix - VQP -kysymykseen liittyviä asioita
tukarimiittiin liittyvien teemojen perusteena tai päin vastoin.

Vastauksissa tulisi tautologiankin uhallakin toistaa kysymyksen keskeinen teema,
sillä jos niin ei tehdä, voi teema olla hukassa seuraavan vastauksen kohdalla ja
edelleen. Jos ketju jatkuu, voi alkuperäinen teema ollakin hukuksissa yms.

Tuosta en nyt ymmärtänyt mitään...
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko