Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:En ymmärrä, miksi minun pitäisi ottaa vastaan tai uskoa mitään sellaista, mitä minulle ei kunnolla perustella/todisteta...
Jos sinulle ei riitä se, että henkilö itse kertoo ettei asia ole niin kuin sinä luulet, minkälaiset todisteet sinulle riittäisivät?
Tässä kopio Trisin tänne kopioiman viestin osasta:
Tilaisuudessa, jossa nimimerkki Helmis väittämänsä mukaan on kuullut minun 'uskottavasti' kertoneen tavanneeni sinut, oli läsnä parikymmentä entistä ja nykyistä Tukarilaista. Nimimerkki Helmistä esittänyt henkilö istui parin pöydän päässä minusta. Sikäli kuin hän aidosti ja oikeasti luulee lukeneensa huuliltani jotain kertomakseni väittämänsä kaltaista, on mitä ilmeisimmin kysymys tulkintavirheestä tai väärin muistamisesta
Ehkä sinäkin, Kyllästynyt, huomaat, jos tarkasti luet, ettei VQP tuossa suoraan sano, ettei sellaista ole tapahtunut, että hän olisi kertonut tavanneensa PP:n.
Sitähän minä en ole koskaan sanonut, että hän olisi kertonut sen henkilökohtaisesti minulle... Minä luotan omiin korviini ja omaan muistiini. Ymmärrän hyvin, että sinulle se voi olla vaikeampaa.
Kyllästynyt kirjoitti:Muistutan, ettet ole omien luulojesi tueksi esittänyt senkään vertaa perusteita tai todisteita kuin sinulle on kannettu eteen omia luulojasi kumoavia.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olen huomannut, että minun sanaani luottaminen on sinulle vaikeaa, mutta minkäs minä sille voin. Olen sanonut suoraselkäisesti ja rehellisesti sen, mitä olen sanonut. Minulle riittää kyllä, että itse tiedän sen.
Mitä muuta perustetta kuin oma suoraselkäinen sanasi sinulla on luulosi perusteeksi esittää?
Muistuta vain. En minä olekaan perusteita esittänyt, kas kun minulla ei ole mitään tarvetta ketään käännyttää. Minun eteeni kannetut perusteet ja todisteet ovat minun mielestäni olleet suorastaan naurettavia eikä niillä minun päätäni käännetä ikinä.