Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Tris » 10.01.2013 03:48

Psykopatologia kirjoitti:Niin, sinäkin olet tavannut tämän psykologi-Reinikaisen.

Tapasin jo vanhan tukarin aikaan. 2006?
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 06:17

Kyllästynyt kirjoitti:Jos Helmenkalastaja on itse tavannut VQP:n sinun pitäisi myös tietää, että hän asuu pääkaupunkiseudulla, omistaa purjeveneen ja harrastaa ruoanlaittoa (tai on alan ammattilainen). Miten tuohon profiiliin sopii se, että kirjoittaja ei asu pääkaupunkiseudulla, harrastaa metsästystä, omisti vielä äskettäin koiran - ja on koulutukseltaan psykologi/psykoterapeutti.

Niin... Jos ihminen harrastaa metsästystä ja omistaa koiran, ei hänellä tietysti mitenkään voi olla purjevenettä, eikä hän voi harrastaa kalastusta. Hän pysyttelee kuivalla maalla ja mieluiten samalla korkeudella riekkojen kanssa. Ja jos hän metsästää, hän tuskin kokkaa riekkopaistiaan itse, joku toinen valmistaa sen hänelle; sen sijaan kalastuksesta pitävä kyllä hyvin voi keitellä kalasoppansa ihan itse, ja olla muutenkin ruuanlaittotaitoinen.

Seuraavaksi pitäisikin ruveta tutkimaan mitä Vasso on kertonut syövänsä, onko ruokalistalla kuinkakin paljon metsän antimia - tai peräti poroa ja riistaa. Onneksi Tukarilla taitaa olla tallella pitkä ruokaketju; ei muuta kuin ottamaan asioista selvää...
Tuli sellainenkin mieleeni, että Vasso on kertonut hiihtävänsä; mitä, jos hän onkin ollut hiihtämässä Lapissa. Tosin, kyllähän etelässäkin on viime vuosina ollut aika mukavasti lunta; eihän purjeveneilystä ja kalastuksesta pitävä etelän immeinen Lappiin sentään menisi.

Kyllästynyt, et kai sinä tosissasi väitä oman kertomansa mukaan vuosikaudet kintereilläni roikkuneen Vasson suhtautuvan minuun näin järkyttävän muodollisesti:
Henkeä salpaavaa tekstiä nimimerkiltä Mirri.

:D
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 11:58

Tris kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kyselysi Vassosta hämmensi, mutta myöhemmin olet täsmentänyt, että hän on VQP.
.

Etkö mielestäsi ole velkaa parempaa anteeksipyyntöä? :shock:

Tris, joillakin vain ei ole käytöstapoja. Yritetään me olla sivistyneempiä ja ottaa tuo - säälittävä tunnustus -
jonkinlaisena anteeksipyyntönä. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 12:15

Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärtääkseni Psykopatologia on jo parikin kertaa ilmoittanut, ettei hän tiedä tavanneensa VQP:tä, vaikka ilmeisesti Helmenkalastaja on tuollaisen tiedon Vassolta itseltään kuullut. Jos joku on Psykopatologian luona käynyt esiintyen omalla nimellään, miten Psykopatologia voisi tietää, että ko. kävijä kirjoittaa myöhemmin Tukaisema.org -palstalla nimimerkillä VQP?

En ole missään vaatinut Psykopatologiaa "tunnustamaan tavanneensa" VQP:n! Ensimmäisellä kerralla kysyin, mutta ymmärsin hänen vastauksestaan, ettei hän itse tiedä tavanneensa. Minulla oli sellainen kuvitelma, että foorumin ylläpitäjä tietäisi käyttäjien nimet, ja siinä vaiheessa ajattelin, että hän tuntisi Obelixin. Kävi kuitenkin ilmi, ettei hän välttämättä käyttäjien nimiä tiedäkään (elleivät nämä ole hänelle "varmoja tuttuja"), joten en todellakaan vaadi PP:tä tunnustamaan mitään tuntemista.

Kyllästynyt kirjoitti:Jos Helmenkalastaja on itse tavannut VQP:n sinun pitäisi myös tietää, että hän asuu pääkaupunkiseudulla, omistaa purjeveneen ja harrastaa ruoanlaittoa (tai on alan ammattilainen). Miten tuohon profiiliin sopii se, että kirjoittaja ei asu pääkaupunkiseudulla, harrastaa metsästystä, omisti vielä äskettäin koiran - ja on koulutukseltaan psykologi/psykoterapeutti.

VQP - niin kuin Obelix'kin - on eläkeikäinen gubbe. Eläkeläisiä ei tietääkseni mikään sido yhdelle paikkakunnalle. Ja ihan oikeasti: Obelix on täällä kirjoitellut muunneltua totuutta jo niin paljon (ristiriitaisuuksia itsensä kanssa, ihan tahallaan), että en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi uskoisit mitään, mitä hän sanoo!

Kyllästynyt kirjoitti:Ottakaan nyt silmä käteen ja katsokaa mitä ja miten Obelix on kirjoittanut - ja millä tavalla ja tyylillä VQP kirjoittaa; tyylit ovat tyystin erilaiset, eikä edes aihepiiri ole sama.

Olen jo sanonut: minä katson toimintaa, en viestien sisältöä tai tyyliä. Vasson tasoinen mies pystyy niitä kyllä muuttamaan ihan miten haluaa.

Kyllästynyt kirjoitti:On tietenkin mahdollista, että joku kirjoittelee tyyliään, nimimerkkiään ja IP-osoitettaan vaihdellen, mutta väite, että VQP riekkuisi täällä kirjoittamassa typeryyksiä sekä perusteeton että älytön.

Jos sinulle on omista syistäsi tarpeen pitää VQP:n hahmo "puhtaana", niin minkäs minä sille mahdan. Minun näkökulmastani toimit juuri niin kuin kyseinen henkilö toivoo :| .

Kyllästynyt kirjoitti:Mikä kaihi teitä kolmea vaivaa kun ette tajua, että mr jalsan on VQP alias Vasso alias Reinikainen?
Alla esimerkki mr jalsanin viesteistä. Näyttääkö tyyli tutulta?
mr jalsan kirjoitti:Henkeä salpaavaa tekstiä nimimerkiltä Mirri.

Ihan sen verran oikaisen, että lääke on oireisiin eikä diagnoosiin.

Eipä erityisen, mutta en olekaan paneutunut mr jalsanin tyyliin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 10.01.2013 13:08

Poistettiinko tästä ketjusta viestini? :ugeek:

PP; Joo,
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kiss » 10.01.2013 13:12

Mirri kirjoitti:

Niin... Jos ihminen harrastaa metsästystä ja omistaa koiran, ei hänellä tietysti mitenkään voi olla purjevenettä, eikä hän voi harrastaa kalastusta. Hän pysyttelee kuivalla maalla ja mieluiten samalla korkeudella riekkojen kanssa. Ja jos hän metsästää, hän tuskin kokkaa riekkopaistiaan itse, joku toinen valmistaa sen hänelle; sen sijaan kalastuksesta pitävä kyllä hyvin voi keitellä kalasoppansa ihan itse, ja olla muutenkin ruuanlaittotaitoinen.

Seuraavaksi pitäisikin ruveta tutkimaan mitä Vasso on kertonut syövänsä, onko ruokalistalla kuinkakin paljon metsän antimia - tai peräti poroa ja riistaa. Onneksi Tukarilla taitaa olla tallella pitkä ruokaketju; ei muuta kuin ottamaan asioista selvää...
Tuli sellainenkin mieleeni, että Vasso on kertonut hiihtävänsä; mitä, jos hän onkin ollut hiihtämässä Lapissa. Tosin, kyllähän etelässäkin on viime vuosina ollut aika mukavasti lunta; eihän purjeveneilystä ja kalastuksesta pitävä etelän immeinen Lappiin sentään menisi.

Kyllästynyt, et kai sinä tosissasi väitä oman kertomansa mukaan vuosikaudet kintereilläni roikkuneen Vasson suhtautuvan minuun näin järkyttävän muodollisesti:
Henkeä salpaavaa tekstiä nimimerkiltä Mirri.

:D

Mirri, ole hiljaa nyt

http://www.youtube.com/watch?v=J2P998Zv274
Kiss

ViestiKirjoittaja Tris » 10.01.2013 14:29

Helmenkalastaja kirjoitti:
Tris kirjoitti:
.

Tris, joillakin vain ei ole käytöstapoja. Yritetään me olla sivistyneempiä ja ottaa tuo - säälittävä tunnustus -
jonkinlaisena anteeksipyyntönä. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Hän on vaatinut minulta niin monta anteeksipyyntöä että olisi kuvitellut hänen pystyvän myös esittämään yhden...
Tris

ViestiKirjoittaja lappalainen » 10.01.2013 14:38

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... VQP - niin kuin Obelix'kin - on eläkeikäinen gubbe. Eläkeläisiä ei tietääkseni mikään sido yhdelle paikkakunnalle. Ja ihan oikeasti: Obelix on täällä kirjoitellut muunneltua totuutta jo niin paljon (ristiriitaisuuksia itsensä kanssa, ihan tahallaan), että en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi uskoisit mitään, mitä hän sanoo!..

Ei sido, mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen - tai kertokaa ainakin millä perusteella te väitätte Obelixin ja VQP:n olevan sama kirjoittaja.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Jos sinulle on omista syistäsi tarpeen pitää VQP:n hahmo "puhtaana", niin minkäs minä sille mahdan...

Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta tai syytä pitää kummankaan (Obelixin tai VQP:n) hahmoa "puhtaana. Sille taas minä en näytä mahtavan mitään, että te kuvittelette omianne, ettekä suostu lainkaan ajattelemaan, ettei ole mitään sellaista perustetta (todisteesta puhumattakaan) joka puhuisi teidän väitteenne todenperäisyyden puolesta.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minun näkökulmastani toimit juuri niin kuin kyseinen henkilö toivoo :| . ..

Päinvastoin, teidän toimintanne on sitä joka saa luultavasti kummankin (Obelixin ja VQP:n) nauraa hykertelemään.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Eipä erityisen, mutta en olekaan paneutunut mr jalsanin tyyliin.

Et ehkä mr jalsanin nimellä kirjoitettuihin, mutta VQP:n teksteihin sinun ainakin pitäisi olla perehtynyt.

Voisi se tämä mr jalsaninkin nauraa hykerrellä, jos on sellainen lääkitys että kaikki sivupersoonat samoilla pillereillä elävät.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 15:56

Kyllästynyt kirjoitti:Ironia lienee tuntematon käsite nimimerkille Mirri.

Oikein hyvin ymmärsin sinun ivaavan ja pilkkaavan nimittelemällä paksukalloiseksi:
Millä teidät paksukalloiset saisi tajuamaan, ettei Obelix ja VQP (Vasso) alias Reinikainen ole sama henkilö?

Lisäys: jos en olisi ymmärtänyt, olisin tietysti syyttänyt sinua solvaamisesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Jail » 10.01.2013 18:06

Who cares?

Siis minun mielestäni itsekukin saa olla vaikka venäjän presidentti.
Jail

ViestiKirjoittaja lappalainen » 10.01.2013 19:10

Putin on asiasta varmaan eri mieltä.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 19:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... VQP - niin kuin Obelix'kin - on eläkeikäinen gubbe. Eläkeläisiä ei tietääkseni mikään sido yhdelle paikkakunnalle. Ja ihan oikeasti: Obelix on täällä kirjoitellut muunneltua totuutta jo niin paljon (ristiriitaisuuksia itsensä kanssa, ihan tahallaan), että en kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi uskoisit mitään, mitä hän sanoo!..

Ei sido, mutta ottakaa nyt hyvät ihmiset järki käteen - tai kertokaa ainakin millä perusteella te väitätte Obelixin ja VQP:n olevan sama kirjoittaja.

Ystäväiseni, minä en VÄITÄ mitään, minä olen vain sitä mieltä. Jos sinä olet eri mieltä, sille minä en voi mitään. Ratkeamaton, kuten jo kerran aiemmin totesin.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Jos sinulle on omista syistäsi tarpeen pitää VQP:n hahmo "puhtaana", niin minkäs minä sille mahdan...

Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta tai syytä pitää kummankaan (Obelixin tai VQP:n) hahmoa "puhtaana. Sille taas minä en näytä mahtavan mitään, että te kuvittelette omianne, ettekä suostu lainkaan ajattelemaan, ettei ole mitään sellaista perustetta (todisteesta puhumattakaan) joka puhuisi teidän väitteenne todenperäisyyden puolesta.

Voisin sanoa aivan samat sanat sinulle: ei ole - tai ainakaan ei ole vielä esitetty - yhtään sellaista perustetta (todisteesta puhumattakaan), joka puhuisi teidän väitteenne todenperäisyyden puolesta.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minun näkökulmastani toimit juuri niin kuin kyseinen henkilö toivoo :| . ..

Päinvastoin, teidän toimintanne on sitä joka saa luultavasti kummankin (Obelixin ja VQP:n) nauraa hykertelemään.

Luultavasti molemmat :D

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Eipä erityisen, mutta en olekaan paneutunut mr jalsanin tyyliin.

Et ehkä mr jalsanin nimellä kirjoitettuihin, mutta VQP:n teksteihin sinun ainakin pitäisi olla perehtynyt.

En ole perehtynyt, en. Olen lukenut niitä, mutta en voi sanoa perehtyneeni. En esimerkiksi ole tehnyt tyyli- tai sanastoanalyysia kummastakaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 19:26

Tris kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Tris kirjoitti:
.

Hän on vaatinut minulta niin monta anteeksipyyntöä että olisi kuvitellut hänen pystyvän myös esittämään yhden...

Niinhän sitä olisi voinut kuvitella. Minäkin hieman elättelin toivoa, mutta en voi sanoa, että hänen reaktionsa olisi ollut erityinen yllätys.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 19:59

Helmenkalastaja kirjoitti:Ystäväiseni, minä en VÄITÄ mitään, minä olen vain sitä mieltä. Jos sinä olet eri mieltä, sille minä en voi mitään. Ratkeamaton, kuten jo kerran aiemmin totesin.

Sama juttu minulla; lisäksi minulle on aivan sama onko Kyllästyneen mielestä VQP ja Obelix sama henkilö vai eikö ole - minun puolestani hän saa pitää oman käsityksensä siinä kuin minä omani.
Sen sijaan luulen, että Kyllästyneellä on syystä tai toisesta kova tarve saada meidät muuttamaan mielipiteemme; hänelle on tärkeää, että uskoisimme häntä ja ottaisimme vastaan hänen käsityksensä tästä asiasta. Miksi se on hänelle tärkeää, sitä en tiedä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.01.2013 20:23

Tehkää treffit Obelixin kanssa niin eiköhän tuo salaisuus selviä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 20:32

Kyllästynyt kirjoitti:Teidän ajatuksistanne en piittaa, mutta kun te ette suostu pitämään arvailujanne vain ominanne vaan levitätte julkisesti perättömyyksiä - ja sellaisesta minä en (palstan valvojana) pidä.

Ahaa... Se johtuukin moderaattoriudestasi, että haluat toisten uskovan erehtyneensä ja sinun tietävän sekä olevan oikeassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Tris » 10.01.2013 20:33

Ei tähän ole muuta ratkaisua kuin että Vasso ja Obelix varaavat tapaamisajan Psykopatologialta. Tapaaminen on maksuton mutta henkilöllisyystodistus mukaan!
Tris

ViestiKirjoittaja lappalainen » 10.01.2013 20:37

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Teidän ajatuksistanne en piittaa, mutta kun te ette suostu pitämään arvailujanne vain ominanne vaan levitätte julkisesti perättömyyksiä - ja sellaisesta minä en (palstan valvojana) pidä.

Ahaa... Se johtuukin moderaattoriudestasi, että haluat toisten uskovan erehtyneensä ja sinun tietävän sekä olevan oikeassa.

No miksei Kyllästynyt poista meidän puupäiden kirjotuksia. Sittenhän se voisi olla oikeassa.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 20:38

Riidankylväjä kirjoitti:Tehkää treffit Obelixin kanssa niin eiköhän tuo salaisuus selviä.

Joo! Lähetetään Tris treffeille; hän on tavannut ainakin Vasson (VQP) - ja Reinikaisen.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.01.2013 20:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 20:40

Kyllästynyt kirjoitti:Jos poistaisin kaikki puupäiden ja paksukalloisten höpinät, palsta kumisisi tyhjyyttään.

Varmaan sinun ja Psykopatologian viestit kuitenkin jäisivät - vai eivätkö nekään?
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko