Helmenkalastaja kirjoitti:(Anteeksi heti alkuun, etten nyt pystykään olemaan välittämättä kirjoituksestasi.)
Osaisitko sinä kenties kertoa, miksi juuri minun kaikista tukiaseman rivikirjoittajista olisi pitänyt ottaa kantaa tuohon viestiin?
Huom! Minä en siis silloin ollut tukarilla modena, toisin kuin eräät tahot ovat sitkeästi yrittäneet väittää.
Siksikö, että Kyllästynyt keksi vaatia minulta sen tuomitsemista?
Harmi, ettet sinä silloin katsonut velvollisuudeksesi rekisteröityä tukarille ilmaisemaan ehdotonta tuomiotasi...
En muista vanhoista asioista enää niiden tapahtumisjärjestyksiä enkä luota täysin sinun kuvailuusi tapahtumien järjestyksestä.
Miksi minun olisi pitänyt rekisteröityä palstalle, jossa oli epäselvä ylläpitojärjestely? En sellaista missään tapauksessa olisi tehnyt. Harkitsen aivan itse, mille palstalle minä rekisteröidyn. En sinun ehdotuksestasi.
Helmenkalastaja kirjoitti:- En ole valittanut tyylistäsi, jossa ei olisi tunnetta.
Kyllä kissaketjussa valitit, että viesteistäni puuttuvat tunteet ja lypsit minua niitä ilmaisemaan.
Helmenkalastaja kirjoitti:Minä vain totesin, että anteeksipyynnöstäsi puuttui kaikki vilpittömyys. Jos olet yhtään rehellinen ihminen, niin myönnät sen, edes itsellesi. Sitä paitsi kyseisessä viestissä oli kyllä kovastikin tunnetta: vihaa.
Olen kokenut sinun viestisi varsinkin tämän ketjun yhteydessä täysin yllätyksellisinä, hyökkäävinä ja vihamielisinä minua kohtaan. Koska olet saanut minussa suuren pahanolon tunteen ja ahdistuksen aikaan en kykene vilpittömiin ja varsinkaan sinun mielenliikkeitäsi tyydyttävään anteeksipyyntöihin varsinkaan, koska en koe tehneeni sellaisia syntejä kuin sinä tässä ketjussa kuvaat.
Helmenkalastaja kirjoitti:- Kaivaisitko ystävällisesti esiin viestin, jossa minä olen valittanut, ettei sinulla ole mitään sanottavaa.
Ainakin totesit, että et tule minun viesteihini mitään vastaamaan enää, siinä kissaketjussa siis. Se oli hämmästyttävän vihamielinen ja yllättävä kommentti. Voihan olla vastaamatta viesteihin, mitä väliä sillä, mutta tuollaisen toteaminen on vihamielistä.
Helmenkalastaja kirjoitti:- Aloituksista en valittanut, lue tarkemmin! Ihmettelin, miksi kaikki ketjut kääntyivät tai oikeammin ehkä käännettiin käsittelemään samaa asiaa: nais-mies -vastakkainasettelua.
Tilanne on mielestäni sen jälkeen parantunut.
Muistaakseni kyselit kiinnostavien tai innostavien aloitusten perään, johon Psykopatologia vastasi, että ne Helmenkalastajan aloitukset ovat erityisen kiintoisia tms.
Helmenkalastaja kirjoitti:- VQP-episodissa, niin kuin sitä nimität, minun ensimmäinen kontribuutioni kyseiseen ketjuun on tässä versiossa sivulla kolme. En mene väittämään, etten olisi ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta minuun tiedossani vain ei ole, että yhtään viestiäni olisi täältä poistettu uuden tulemiseni jälkeen. Minun osalta kirjoituksissani oli selvä pää ja yhtä selvä häntäkin. En voi sille mitään, etteivät kaikki niitä näe.
VQP -episodissa meillä oli eri näkemys siinäkin, mutta mitäpä sillä väliä. Sinä mielestäni hämmensit heittämällä vaitteen, että joku olisi joku.
Helmenkalastaja kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään? Minunko kiusaamisen aloittaminen, koska olen vuosia sitten sanonut lauseen sinusta, jota sinä et ole vaivautunut näiden vuosien aikana kertaakaan kommentoimaan? Olisit ottanut asian puheeksi aikaisemmin. Vaan olet sitä viestiäni, jota ei ole enää olemassakaan ja jota minä en edes muista, tässä vuosien ajanko mielessäsi vatvonut?
Motiivi saattoi olla edessä oleva terapiatauko. Ehkä ajattelin, että Psykopatologia olisi minua tässä välillä kaivannut. Ehkä minulla oli tylsää. En osaa sen tarkemmin sanoa. Oli täällä ainakin enemmän luettavaa kuin tukarilla... siellä ei enää ole muuta luettavaa kuin jokunen päiväkirja. Ärhäköitymistä kaipasin ennen rekisteröitymistä, että kykenisin paremmin suojaamaan itseäni täällä. Sinua en siinä vaiheessa ajatellut ollenkaan - sorry - kun olit jo nikkisikin kerinnyt tässä välissä vaihtaa. Kun minulle jossain vaiheessa selvisi, kuka olet, olisin jättänyt sinut rauhaan, jos et olisi kirjoittanut minulle - holhoavaan sävyyn - seuraavaa viestiä:Hilppa kirjoitti:Jotenkin minusta nyt Helmenkalastaja tuntuu siltä, että et voi tietää tämän foorumin kirjoittajien historiasta vielä kovinkaan tarkasti, koska olet vasta vähän aikaa ollut mukana. Oletko seurannut tätä foorumia tarkasti ennen kuin rekisteröidyit kirjoittajana vähän aikaa sitten tänne?
Tämä ei ollut ensimmäinen tuonsävyinen viestisi minulle, mutta tuossa kohtaa tuli mitta täyteen.
Minä en tiennyt sinun kaunoistasi minua kohtaan mitään ja sen vuoksi viestintäsi minua kohtaan on tuntunut kummallisen hyökkäävältä. Tuon viestini takana pysyn enkä pidä sitä holhoavana tai muuna sellaisena. Sinä et voi olla lukenut kaikkia esimerkiksi päiväkirjaviestejä arvon herrojen päiväkirjoista pois ollessasi ja sitten tulla tänne väittämään sitä ja tätä tästä palstasta ja esittämään niitä ja niitä vaatimuksia meille muille kirjoittajille kuin jokin kuningatar ikään. Sellainen kuva minulle on syntynyt sinun viestinnästäsi noin yleiskuvana.