Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2013 20:55

Tris kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Toisaalta heluhan kertoi hallinnoivansa palstaansa täysin mielivaltaisesti.

Kuten PP:kin.

En ole tuollaista sanonut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 20:56

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Minulle riittäisi yksinkertainen anteeksipyyntö. Ei mulla muuten sinua vastaan mitään ole.
Kaunani kohdistuu vain tuohon yksittäiseen kertaan.

Pyydän kohteliaimmin anteeksi Helmenkalastajalta, jos olen hänen nimimerkkinsä Helmiksen vuosia sitten (2010?) maininnut yhdessä viestissä (joka ei ole enää luettavissa tällä palstalla) olevan kiusaaja. Asia liittyi kolmannen osapuolen komentoon "PAINU VITTUUN" (toisella palstalla Tukari tai tukari2 tms.), mitä nimimerkki Helmis ei heti paheksunut.

Ehkä yksinkertainen anteeksipyyntö oli liikaa vaadittu. Tyydyn siis tähän ei-millään-muotoa-yksinkertaiseen, johon ei minun nähdäkseni sisälly vilpittömyyttä karvankaan vertaa.
(Viesti kuului muuten "PAINUKAA VITTUUN!")
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 20:58

Psykopatologia kirjoitti:Eihän helu missään vaiheessa suostunut keskustelemaan.

Siksi viestissäni keskustelu onkin lainausmerkeissä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 20:58

Anteeksipyyntöjä kun ei kaupan hyllyltä voi valita sellaista kuin kulloisellakin hetkellä sattuu miellyttämään. Vähän niin kuuin lahjahevonen, jonka suuhun ei ole katsomista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 21:02

Psykopatologia kirjoitti:
Tris kirjoitti:Kuten PP:kin.

En ole tuollaista sanonut.

Et mutta hallinnoit.
Tris

ViestiKirjoittaja Kiss » 06.01.2013 21:06

Kyllästynyt kirjoitti:
kissi kirjoitti:On se palsta ainakin minulle paljonkin arvoinen. Minua loukkaa tuo, että osoitat jatkuvasti halveksuntaa palstaa ja sen pitäjää kohtaan.

Niin, eihän se epäoikeudenmukaisuus tai mielivaltaan perustuva moderointi haittaa vähääkään silloin jos ei itse joudu siitä kärsimään. Kivaahan se sinulle vain on ollut, että pääset kiusaamaan muita vailla pelkoa rangaistuksesta.

Pata ja kattila.
Kiss

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2013 21:07

20:07
Tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Tris kirjoitti:Koska et pystynyt noudattamaan sääntöä ettei muiden foorumien asioista puhuta. Miksi asia olisi pitänyt käydä kanssasi kymmeneen kertaan ja todeta sitten ettet siihen pysty kun asia oli jo ekalla kerralla kristallinkirkas?

Mielivaltaisia "sääntöjä" jotka kaiken kukkuraksi koskevat vain joitakin kirjoittajia, ei ole mitään syytä noudattaa.

Ja kun kyse oli alunperinkin siitä, etten minä olisi saanut kertoa siitä mitä SINÄ olet minulle tehnyt, kielto on täysi on absurdi.

Ei siinä ole muuta vikaa mutta kun olit kertonut sen jo about 2000 kertaa (varovainen arvio). Ihmiset olivat väsyneitä siihen ja se oli omiaan tappamaan foorumin tympeyteen. Miksi sinun olisi pitänyt kostaa koko foorumille? On minullekin tehty yhtä ja toista ja sopeudun siihen että jos yritän kertoa sen parikin kertaa täällä niin säikeet poistuvat päivän sisällä ja saan bännin.

Kyllästynyt puhui muiden foorumisen asioista -> Ko. kieltosääntö -> Kyllästynyt iki-banniin.

Eikö Tris ymmärrä, että tässä ei fokus ole Kyllästyneen puhumisista vaan säännön soveltamisessa jälkikäteen?

Laadin ko. tapahtumista tarkan ajallisen seuraannon, joka on Psykopatologiassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 21:07

Nyt turvat tukkoon että maltan lähteä leffaan!
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 06.01.2013 21:09

Psykopatologia kirjoitti:
Eikö Tris ymmärrä, että tässä ei fokus ole Kyllästyneen puhumisista vaan säännön soveltamisessa jälkikäteen?
.

Samaa olet sinä tehnyt. Selvääkin selvempi on että mikäli Kyltsi olisi ottanut heluun yhteyttä ja kertonut tapojensa muuttuneen olisi hän saanut heti uuden mahdollisuuden.
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 21:12

Hilppa kirjoitti:Anteeksipyyntöjä kun ei kaupan hyllyltä voi valita sellaista kuin kulloisellakin hetkellä sattuu miellyttämään. Vähän niin kuuin lahjahevonen, jonka suuhun ei ole katsomista.

Alun perin ajattelin, että silloinen kommenttisi johtui vain tietämättömyydestä - ja halusta miellyttää Kyllästynyttä - ja kun oikaisisin asian, haluaisit luonnostasi pahoitella sanojasi. Niin minulle olisi käynyt. Tämä viimeisin viestisi (ja jo edellinenkin) taisi kuitenkin paljastaa todellisen karvasi... Ollaan huomaamatta toisiamme, kun nähdään!
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 06.01.2013 21:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2013 21:13

20:13
Eihän Psykopatologiassa ole kyseisenlaisia sääntöjä.

On vain yksi, tottelevuus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 06.01.2013 21:14

Tris kirjoitti:Nyt turvat tukkoon että maltan lähteä leffaan!

Kato nyt kyllästynyt mitä olet saanut aikaan. Sinun takiasi tris on jumittunut pysyvästi koneelle.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.01.2013 21:29

20:28
Nimimerkkiä ei saa vääntää, jos ko. nimimerkki on
esittänyt asiasta proteesin ko. vääntäjälle.

Seuraavasta tule rangaistus (mutta ei jälkikäteen).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 21:37

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Anteeksipyyntöjä kun ei kaupan hyllyltä voi valita sellaista kuin kulloisellakin hetkellä sattuu miellyttämään. Vähän niin kuuin lahjahevonen, jonka suuhun ei ole katsomista.

Alun perin ajattelin, että silloinen kommenttisi johtui vain tietämättömyydestä - ja halusta miellyttää Kyllästynyttä - ja kun oikaisisin asian, haluaisit luonnostasi pahoitella sanojasi. Niin minulle olisi käynyt. Tämä viimeisin viestisi (ja jo edellinenkin) taisi kuitenkin paljastaa todellisen karvasi... Ollaan huomaamatta toisiamme, kun nähdään!

Alunperin kommenttini ei ole johtunut tietämättömyydestä. Olen ollut vahvasti sitä mieltä, että se komento "PAINUKAA VITTUUN" oli tuomittava. Olin erittäin hämmästynyt, että sinä et sitä tuominnut.

Sinä sen sijaan nyt tultuasi tänne palstalle kirjoittamaan oikuttelet milloin mistäkin. Joko sinulle ei kelpaa tyylini, jossa ei mielestäsi ole milloin tunnetta, milloin mitään sanottavaa, milloin jotain muuta, mikä sinua miellyttäisi. Aloitukset täällä eivät ole sinua miellyttäneet vaan niistä valitit heti tullessasi, kuitenkaan et itse ole juuri aloituksia tehtaillut. Ainoa asia, mitä olet tultuasi tehnyt, on VQP -episodi, jossa siinäkään ei ollut päätä eikä häntää.

Miksi muuten menit Tukiasema-tukari-palstalle valvojaksi? Minä edellytän valvojalta oikeudenmukaisuutta ja johdonmukaisuutta. Ja suhtaudun erittäin epäilevästi ihmiseen, joka ottaa itselleen vastuullisen tehtävän, mutta ei ole valmis siitä koituvaa kritiikkiä ottamaan vastaan eikä ole valmis edes myöntämään, että komento "PAINUKAA VITTUUN" on loukkaava ja välittömästi poistettava vaan väistelee, kiertelee ja kaartelee asiaa pitkään.

Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään? Minunko kiusaamisen aloittaminen, koska olen vuosia sitten sanonut lauseen sinusta, jota sinä et ole vaivautunut näiden vuosien aikana kertaakaan kommentoimaan? Olisit ottanut asian puheeksi aikaisemmin. Vaan olet sitä viestiäni, jota ei ole enää olemassakaan ja jota minä en edes muista, tässä vuosien ajanko mielessäsi vatvonut?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.01.2013 22:49

Hilppa kirjoitti:...oikuttelet milloin mistäkin. Joko sinulle ei kelpaa tyylini, jossa ei mielestäsi ole milloin tunnetta, milloin mitään sanottavaa, milloin jotain muuta, mikä sinua miellyttäisi. Aloitukset täällä eivät ole sinua miellyttäneet...

Hilppa, tunnistatko itseäsi nettikirjoittajana ja -keskustelijana? En kaipaile palstalle julkista vastausta, kunhan kysäisin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.01.2013 23:09

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:...oikuttelet milloin mistäkin. Joko sinulle ei kelpaa tyylini, jossa ei mielestäsi ole milloin tunnetta, milloin mitään sanottavaa, milloin jotain muuta, mikä sinua miellyttäisi. Aloitukset täällä eivät ole sinua miellyttäneet...

Hilppa, tunnistatko itseäsi nettikirjoittajana ja -keskustelijana? En kaipaile palstalle julkista vastausta, kunhan kysäisin.

Tyylistä olen voinut sinulle valittaa, mutta tunteiden puuttumisesta kenenkään kirjoituksissa (enkä ainakaan sinun!) en ole koskaan valittanut enkä siitä, että ei olisi mitään sanottavaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.01.2013 00:17

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:

Alunperin kommenttini ei ole johtunut tietämättömyydestä. Olen ollut vahvasti sitä mieltä, että se komento "PAINUKAA VITTUUN" oli tuomittava. Olin erittäin hämmästynyt, että sinä et sitä tuominnut.

(Anteeksi heti alkuun, etten nyt pystykään olemaan välittämättä kirjoituksestasi.)
Osaisitko sinä kenties kertoa, miksi juuri minun kaikista tukiaseman rivikirjoittajista olisi pitänyt ottaa kantaa tuohon viestiin?
Huom! Minä en siis silloin ollut tukarilla modena, toisin kuin eräät tahot ovat sitkeästi yrittäneet väittää.
Siksikö, että Kyllästynyt keksi vaatia minulta sen tuomitsemista?
Harmi, ettet sinä silloin katsonut velvollisuudeksesi rekisteröityä tukarille ilmaisemaan ehdotonta tuomiotasi...

Hilppa kirjoitti:Sinä sen sijaan nyt tultuasi tänne palstalle kirjoittamaan oikuttelet milloin mistäkin. Joko sinulle ei kelpaa tyylini, jossa ei mielestäsi ole milloin tunnetta, milloin mitään sanottavaa, milloin jotain muuta, mikä sinua miellyttäisi. Aloitukset täällä eivät ole sinua miellyttäneet vaan niistä valitit heti tullessasi, kuitenkaan et itse ole juuri aloituksia tehtaillut. Ainoa asia, mitä olet tultuasi tehnyt, on VQP -episodi, jossa siinäkään ei ollut päätä eikä häntää.

- En ole valittanut tyylistäsi, jossa ei olisi tunnetta. Minä vain totesin, että anteeksipyynnöstäsi puuttui kaikki vilpittömyys. Jos olet yhtään rehellinen ihminen, niin myönnät sen, edes itsellesi. Sitä paitsi kyseisessä viestissä oli kyllä kovastikin tunnetta: vihaa.

- Kaivaisitko ystävällisesti esiin viestin, jossa minä olen valittanut, ettei sinulla ole mitään sanottavaa.

- Aloituksista en valittanut, lue tarkemmin! Ihmettelin, miksi kaikki ketjut kääntyivät tai oikeammin ehkä käännettiin käsittelemään samaa asiaa: nais-mies -vastakkainasettelua.
Tilanne on mielestäni sen jälkeen parantunut.

- VQP-episodissa, niin kuin sitä nimität, minun ensimmäinen kontribuutioni kyseiseen ketjuun on tässä versiossa sivulla kolme. En mene väittämään, etten olisi ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta minuun tiedossani vain ei ole, että yhtään viestiäni olisi täältä poistettu uuden tulemiseni jälkeen. Minun osalta kirjoituksissani oli selvä pää ja yhtä selvä häntäkin. En voi sille mitään, etteivät kaikki niitä näe.

- Aloituksia en tosiaan ole uskaltanut tehdä vielä yhtään. On paljon mahdollista, ettei minulla edes ole omasta takaa mitään sanottavaa, vaan kaipaan kimmokkeen kirjoituksilleni... Sen voin kuitenkin luvata, että tehtailemaan en aloituksia rupea.

Hilppa kirjoitti:Miksi muuten menit Tukiasema-tukari-palstalle valvojaksi? Minä edellytän valvojalta oikeudenmukaisuutta ja johdonmukaisuutta. Ja suhtaudun erittäin epäilevästi ihmiseen, joka ottaa itselleen vastuullisen tehtävän, mutta ei ole valmis siitä koituvaa kritiikkiä ottamaan vastaan eikä ole valmis edes myöntämään, että komento "PAINUKAA VITTUUN" on loukkaava ja välittömästi poistettava vaan väistelee, kiertelee ja kaartelee asiaa pitkään.

Taisin luulla itsestäni liikoja. Halusin olla oikeudenmukainen ja johdonmukainen, ja mielestäni olinkin. Sen sijaan en ollut varautunut siihen, että niskaani alkaisi välittömästi sataa paskaa ja joutuisin sijaiskärsijäksi, kun asioista päättämään kykenevä henkilö oli tavoittamattomissa. (Tuo kyseinen episodi ei siis tapahtunut modeaikanani, joten sitä en enää kommentoi.)

Hilppa kirjoitti:Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään? Minunko kiusaamisen aloittaminen, koska olen vuosia sitten sanonut lauseen sinusta, jota sinä et ole vaivautunut näiden vuosien aikana kertaakaan kommentoimaan? Olisit ottanut asian puheeksi aikaisemmin. Vaan olet sitä viestiäni, jota ei ole enää olemassakaan ja jota minä en edes muista, tässä vuosien ajanko mielessäsi vatvonut?

Motiivi saattoi olla edessä oleva terapiatauko. Ehkä ajattelin, että Psykopatologia olisi minua tässä välillä kaivannut. Ehkä minulla oli tylsää. En osaa sen tarkemmin sanoa. Oli täällä ainakin enemmän luettavaa kuin tukarilla... siellä ei enää ole muuta luettavaa kuin jokunen päiväkirja. Ärhäköitymistä kaipasin ennen rekisteröitymistä, että kykenisin paremmin suojaamaan itseäni täällä. Sinua en siinä vaiheessa ajatellut ollenkaan - sorry - kun olit jo nikkisikin kerinnyt tässä välissä vaihtaa. Kun minulle jossain vaiheessa selvisi, kuka olet, olisin jättänyt sinut rauhaan, jos et olisi kirjoittanut minulle - holhoavaan sävyyn - seuraavaa viestiä:
Hilppa kirjoitti:Jotenkin minusta nyt Helmenkalastaja tuntuu siltä, että et voi tietää tämän foorumin kirjoittajien historiasta vielä kovinkaan tarkasti, koska olet vasta vähän aikaa ollut mukana. Oletko seurannut tätä foorumia tarkasti ennen kuin rekisteröidyit kirjoittajana vähän aikaa sitten tänne?

Tämä ei ollut ensimmäinen tuonsävyinen viestisi minulle, mutta tuossa kohtaa tuli mitta täyteen.
Mitä tulee siihen, että en ole kiusaaja-viestiäsi näiden vuosien aikaan kommentoinut, niin en ollut tuohon aikaan rekisteröityneenä tälle foorumille. Kun vastaileminen Kyllästyneelle palstalla, joka ei suvainnut asioiden siirtämistä puitaviksi palstalta toiselle, tuli liian vaikeaksi, päädyin rekisteröitymään, että voisin vastata samalla foorumilla.

Ja Pertille vielä: en minä muuten koskaan väistellyt vastaamista. Minä en vain suostunut antamaan vastausta, jonka te olisitte halunneet.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 07.01.2013 00:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.01.2013 00:22

Obelixistako ne ladyt riitelette?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.01.2013 00:35

Riidankylväjä kirjoitti:Obelixistako ne ladyt riitelette?

Juuri tuossa mietin, että pitäisiköhän tehdä ensimmäinen aloitus itsestäni ja toiminnastani nettimaailmassa 8-) Monella voisi olla siitä sanansa sanottavana.
Mutta olkoon, aloittakoon joku muu, jos riittävästi kiinnostaa.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko