Psykopatologia kirjoitti:Mitä se narsismi oikein on?
Biancaliina kirjoitti:PP: "Mitä se narsismi oikein on?"
Että itse voin kertoa mitä mielestäni on terve narsismi tai häiriintynyt mutta sitä mitä on narsismi, minä en osaa kertoa. Outoa!Enkä nyt tiedä, ymmärtääkö tästä mitä tarkoitan.
Maria kirjoitti:Narsismia on lähestulkoon kaikki inhimillinen toiminta?
Maria kirjoitti:Tuosta en voi päätellä muuta kuin, että sähköinen viestintä on kauniin ihmisen keimailun keino ja yksi narsististen pyrkimysten toteutuspaikka.
Biancaliina kirjoitti:Maria kirjoitti:Narsismia on lähestulkoon kaikki inhimillinen toiminta?
Niin, ehkä.Maria kirjoitti:Tuosta en voi päätellä muuta kuin, että sähköinen viestintä on kauniin ihmisen keimailun keino ja yksi narsististen pyrkimysten toteutuspaikka.
Tietenkin on, miksei olisi.
Mt-palstoillakin on yleistä ruikutus siitä, ettei kykene mihinkään tai on maailman rumin; ei riitä ettei kykene johonkin tai ettei ole vaikkapa kasvoiltaan täydellinen, kun täytyy olla rumin ja huonoin.
Valitusta kuinka on maailman hulluin tai sairain, ei riitä hullu tai sairas, täytyy olla se ääripää.
Osa taas kertoo tai kuvittelee olevansa terveimpiä ja kauneimpia, tuo sitä puolta esiin.
Molemmissa tapauksissa toiset usein kehuvat ja pönkittävät itsetuntoa.
Mielestäni itsensä leimaaminen maailman hulluimmaksi tai rumimmaksi ei ole sen terveempää, kuin itsensä väittäminen terveimmäksi tai kauneimmaksi.
Voi näyttää kuvansa ja saada esim. kehuja. Vaihtoehtoisesti voi ruikuttaa kuinka ei kehtaa mennä minnekään, kun on niin ruma ja saada lohdutusta.
Pertti Luukkonen kirjoitti:Oikeastaan tämä on aika kivasti kirjoitettu: "Narsismia on lähestulkoon kaikki inhimillinen toiminta?" (Maria)
No ei. Lausumahan ei diskriminoi ollekaan. Kuitenkin: Narsismi liittyy lähestulkoon kaikkeen inhimilliseen toimintaan.
Aiempaan (Myllärniemi):
En usko, että narsismia koskaan olisi pidetty harvinaisena perversiona, jossa ihminen rakastuu tai rakastaa omaa ruumistaan (tms.).
Biancaliina kirjoitti:En ymmärrä lausetta: "Lausumahan ei diskriminoi ollekaan". Katsoin mitä tarkoittaa: "diskriminoi", mutta nyt tuntuu tosi hyvältä myöntää, etten ymmärrä ja se johtuu minusta.
En siis väitä vastaan
(Lainaus neljännen sivun ensimmäisestä viestistä)Raatelulammas kirjoitti:Minä itse sain kirjan lainaan potilas-toverilta, kun olin osastolla. Hänelle kirjaa oli suositellut osaston psykiatri, ja tämä potilas sitten lainasi sen sairaalan kirjastosta.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa