Ahdistaako

Ahdistaako

ViestiKirjoittaja eea » 16.03.2020 21:27

Muitakin?
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

Re: Ahdistaako

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.03.2020 23:35

Minua ahdistaa. Oikeastaan tuntuu kuin eläisi painajaisen keskellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 16.03.2020 23:43

En pelkää sairautta mutta tapahtumien ja asioiden pysähtyminen ahdistaa. Mietin miltä tuntuu kunnes löysin hyvän kielikuvan - tuntuu kuin mut olisi karkoitettu Siperiaan! :|
eea

ViestiKirjoittaja eea » 16.03.2020 23:46

Huomenna kai voi mennä vielä notkumaan Oodiin jos kirjastot on vielä auki. Yksi kaveri on kipeä, toinen ei uskalla ketään tavata ja kolmas on luultavasti hoidossa. Mitä ihmettä mun olisi tarkoitus tehdä seuraavat kuukaudet??? Mulla on tylsää jo nyt!
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.03.2020 23:59

Onneksi ei vielä tarvitse miettiä kuukausia eteenpäin.
Keskiviikkona voimaan astuvalla poikkeustilalla on takaraja, se päättyy 13.4. Eiköhän sinnitellä sinne asti, ja toistaiseksi yritetään uskoa, ettei poikkeustila jatku sen pitempään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 17.03.2020 00:31

eea kirjoitti:Huomenna kai voi mennä vielä notkumaan Oodiin jos kirjastot on vielä auki. Yksi kaveri on kipeä, toinen ei uskalla ketään tavata ja kolmas on luultavasti hoidossa. Mitä ihmettä mun olisi tarkoitus tehdä seuraavat kuukaudet??? Mulla on tylsää jo nyt!

Voisit vaikka kirjoitella henkeviä tänne setämiehen hallitsemalle foorumille.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.03.2020 07:36

Ei ahdista, ainoastaan pelottaa. Vaikka luultavasti kaikki sujuu joten kuten hyvin ja tästä selvitään tavalla tai toisella, silti kaiken maailman skenaariot tulevat mieleen. En usko, että tämä on ohitse kuukaudessa. Tai itse asiassa pelottaa, jos karanteenit puretaan kuukauden päästä, että se on olisi liian aikaisin. Vaikka eihän siinäkään vaihtoehdossa ole muuta kuin, että joudutaan aloittamaan sama rumba uudestaan. Tämä tuntuu kuin kokeelta, jossa testataan menetelmän toimivuutta yhteiskunnassa elävien ihmisten populaatiossa monien muuttujien keskellä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja eea » 17.03.2020 10:56

Palle kirjoitti:
eea kirjoitti:Huomenna kai voi mennä vielä notkumaan Oodiin jos kirjastot on vielä auki. Yksi kaveri on kipeä, toinen ei uskalla ketään tavata ja kolmas on luultavasti hoidossa. Mitä ihmettä mun olisi tarkoitus tehdä seuraavat kuukaudet??? Mulla on tylsää jo nyt!

Ja tuntisin siitäkin itseni eristetyksi että - kuten tapana on - useimmat kirjoittajat ignoroivat minua?
eea

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.03.2020 11:20

Ryve sitten itsesäälissäsi.
ip-banni

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.03.2020 11:36

Jos sulla ei ole mitään tekemistä, niin voisitko katsoa näitä ale-kirjoja ja mikä sun mielestä noista kannattaisi ostaa?
https://www.adlibris.com/fi/kampanja/ke ... PcEALw_wcB
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 17.03.2020 13:01

Kenelle?
eea

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.03.2020 13:29

Minua ei kiinnosta, mitä noista kannattaisi ostaa, vaan mitä noista kirjoista suosittelisit luettaviksi. Onko siinä mielestäsi joku mielenkiintoinen erikoisempi helmi luettavaksi ja miksi?

On aina kiva kuulla, mistä kirjasta ihmiset ovat erityisesti pitäneet ja miksi. Myös, jos ei jostain pidä, on mielenkiintoista kuulla, miksi.

[Lisätty loppukaneetit.]
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 17.03.2020 13:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.03.2020 13:31

eea kirjoitti:Kenelle?

Vaikka että mitä sinä suosittelet luettavaksi noista.
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 17.03.2020 16:29

Ishiguron Ole luonani aina ja Me orvot olen noista pitänyt eniten. Tikkasen Miestä ei voi raiskata oli aika hirveä.
eea

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.03.2020 17:13

Nuo vaikuttaakin hyviltä. Tilaan 10 kirjaa, kun ei ole kirjastoa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Palle » 17.03.2020 18:00

eea kirjoitti:
Palle kirjoitti:

Ja tuntisin siitäkin itseni eristetyksi että - kuten tapana on - useimmat kirjoittajat ignoroivat minua?

Ei sinua ignoroida. Ihmiset vain käyvät täällä harvakseen.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.03.2020 23:54

Miten palautettavat kirjaston kirjat, jos niiden aika menee umpeen tänä lusimisaikana? Perivätkö sakkoa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 18.03.2020 00:56

Ainakin netissä voi jatkaa lainausta, kirjastokortin tiedoilla. Laina-aika on yleensä neljä viikkoa, mutta lisäaikaa saa uusimalla, eli jatkamalla laina-aikaa. Uusia voi viisi kertaa, mikäli kukaan ei ole varannut kyseistä aineistoa. Lainan voi uusia kotona -verkkokirjastossa.
jonkinlainen kirjauminen vain ensin sinne. En muista, mut joskus olen käyttänyt. Löydät kyllä tiedot.
Mua ei ahdista, on vaan outoa ja erillaista ja hiljaista. On mukavaa, kun saa olla vaan ja kukaan ei tuu kylään, eikä tarvii mennä minnekkään. Ulkoilen ja olen netissä, touhuilen kotitöitä, saunon ja nukun <3 monilla ei kuitenkaan ole näin helppoa, yrittäjillä on kauhunpaikka. Saas nähdä millainen lama tästä oikein tuleekaan. Mutta päivä kerrallaan mennään, niinkuin Sanna Marin sanoi.
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 18.03.2020 01:08

Tristan!!!! :
"Ja tuntisin siitäkin itseni eristetyksi että - kuten tapana on - useimmat kirjoittajat ignoroivat minua?"

Ei takuulla sinua kukaan ignoteeraa, sulle ei vain aina uskalla sanoa mitään; edelleen olen varovainen, että vastauksesi on tyyliin "suksi vittuun siitä selittämästä" Niinkuin muinoin oli tapasi sanoa. Jos voisin olla varma, että et pillastu, niin hölöttäisin kaikenaikaa sun päikyssä :?
Katla

ViestiKirjoittaja eea » 18.03.2020 14:59

Hilppa kirjoitti:Miten palautettavat kirjaston kirjat, jos niiden aika menee umpeen tänä lusimisaikana? Perivätkö sakkoa?

Eivät Helsingissä. Aluksi kaksi viikkoa uusiutuu automaattisesti erääntyessään.
eea

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet